Skjellsord blant fansen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • MoBee
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jun 2004
    • 958

    Skjellsord blant fansen

    Poster denne her fordi jeg syns det er viktig. Dere får bare flytte den hvis dere vil.

    Ved flere anledninger har jeg hørt, blandt noen unge fans, at noen ord blir brukt i fullt alvor og sinne mot dommer og motspillere. "j ø d e"og "jævla homse" er to eksempler. Jeg har sagt ifra i disse tilfellene at sånt ikke hører hjemme på stadion. Men det jeg syns er overraskende er at jeg var den eneste som sa ifra. Jeg oppfordrer alle i fansen til å ta sånne ting ved rota, for det er forkastelig å bruke slike ord som skjellsord. Det er ikke så veldig utbredt, det er ikke det jeg mener, jeg mener bare at det skal være, for alle, nulltolleranse for sånne ting.
  • _Jonern
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 4377

    #2
    Herregud.. Vi skal ikke slutte og reagere når dommerne dømmer imot oss og eller? i kampens hete er det lov å banne litt.. Det gjør spillerne til hverandre, det gjør fansen.. etterpå er det glemt..
    ..................

    Kommentar

    • MoBee
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jun 2004
      • 958

      #3
      Idiot. Det er jo ikke det jeg mener. Si " Jævel" da! Men ikke bruk slike ord!

      Kommentar

      • _Jonern
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2004
        • 4377

        #4
        Beklager så meget. Neste gang skal jeg rope "Kutt ut, din vandal!!" til dommeren.
        ..................

        Kommentar

        • André
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Oct 2006
          • 419

          #5
          enig, homse og ting i den duren er ikke et skjellsord. Det er sikkert andre som tar seg nær av sånt kanskje t.o.m naboen din på feltet. så jeg skjønner hva du vil fram til. er maange andre ord å velge mellom.
          Your life
          A game
          turn it up, turn it up!

          Kommentar

          • MoBee
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jun 2004
            • 958

            #6
            Ok ta poenget de som gidder. Jeg gir meg når det er sånt som kommer ut av dette.

            Kommentar

            • Gale Isbre
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Dec 2005
              • 1164

              #7
              Opprinnelig skrevet av _Jonern
              Herregud.. Vi skal ikke slutte og reagere når dommerne dømmer imot oss og eller? i kampens hete er det lov å banne litt.. Det gjør spillerne til hverandre, det gjør fansen.. etterpå er det glemt..
              Les åpningsinnlegget én gang til, og se om du ikke forstår forskjellen på skjellsord og det trådstarter sikter til. Til orientering: Hverken etinisitet, religion eller seksuelle legninger er skjellsord. Det er fullt mulig å skjelle ut både motstandere, dommere og linjemenn herfra til Australia - på det groveste - uten å ty til det absolutte lavmål.

              Kommentar

              • Gale Isbre
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Dec 2005
                • 1164

                #8
                Opprinnelig skrevet av _Jonern
                Beklager så meget. Neste gang skal jeg rope "Kutt ut, din vandal!!" til dommeren.
                Hvis du ikke klarer å komme på stygge ord uten å ty til de eksemplene trådstarter viser til, så har du et usedvanlig fattig ordforråd. Det finnes tusenvis av glimrende, kraftige skjellsord som er egnet både til å såre, forbanne, gi deg sosiale handikapp og miste jobben - uten at du kommer i konflikt med trådstarters poeng.

                Kommentar

                • Kølla Riisa
                  Seniormedlem
                  • Jun 2004
                  • 1021

                  #9
                  Homse ropet burde vært begravet for lengst. Det er utadert og burde dødd stille.

                  Kommentar

                  • _Jonern
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 4377

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av Gale Isbre
                    Hvis du ikke klarer å komme på stygge ord uten å ty til de eksemplene trådstarter viser til, så har du et usedvanlig fattig ordforråd. Det finnes tusenvis av glimrende, kraftige skjellsord som er egnet både til å såre, forbanne, gi deg sosiale handikapp og miste jobben - uten at du kommer i konflikt med trådstarters poeng.
                    Slapp av. Jeg roper aldri noen av de ordene der.

                    Men personlig driter jeg i hva folk roper egentlig.
                    ..................

                    Kommentar

                    • Gale Isbre
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Dec 2005
                      • 1164

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av _Jonern
                      Slapp av. Jeg roper aldri noen av de ordene der.

                      Men personlig driter jeg i hva folk roper egentlig.
                      Jeg har ikke mistenkt deg for å rope det, men som trådstarter er inne på: det er en fordel om folk faktisk bryr seg. Da blir vi kanskje kvitt svineriet, og det hadde vært #¤&&¤ surt den dagen noen ropte noe som førte til poengtrekk. Så overlegne er vi ikke...ennå.

                      Kommentar

                      • Larsk
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • May 2006
                        • 1053

                        #12
                        takket være denne tråden vil vi morgendagens avis bli kalt anti homser elr noe sånt
                        !!Gunners!!

                        Kommentar

                        • Gale Isbre
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Dec 2005
                          • 1164

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av Larsk
                          takket være denne tråden vil vi morgendagens avis bli kalt anti homser elr noe sånt
                          Nei. Det vil i såfall være takket være brødgjøkene som benytter seg av denslags utbrudd, ikke takket være folk som faktisk prøver å gjøre noe med det.

                          Kommentar

                          • _Jonern
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 4377

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av Gale Isbre
                            Jeg har ikke mistenkt deg for å rope det, men som trådstarter er inne på: det er en fordel om folk faktisk bryr seg. Da blir vi kanskje kvitt svineriet, og det hadde vært #¤&&¤ surt den dagen noen ropte noe som førte til poengtrekk. Så overlegne er vi ikke...ennå.
                            Det er jeg &¤//% enig i!
                            ..................

                            Kommentar

                            • Larsk
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • May 2006
                              • 1053

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av Gale Isbre
                              Nei. Det vil i såfall være takket være brødgjøkene som benytter seg av denslags utbrudd, ikke takket være folk som faktisk prøver å gjøre noe med det.
                              beklager så meget..
                              !!Gunners!!

                              Kommentar

                              • rulfi
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Mar 2007
                                • 982

                                #16
                                Fansen har vel heller ikke lyst til å få stempel på oss som rasister eller noe ved å bruke slike ord?
                                Roper flere og flere ****, jævla homse eller liknende vil folk på bortbane høre det, og vi blir alle stemplet.
                                Så helt enig, bruk andre skjellsord. Har dere ikke, kan dere jo surfe på nett og finne noen.

                                Kommentar

                                • Gale Isbre
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Dec 2005
                                  • 1164

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av rulfi
                                  Så helt enig, bruk andre skjellsord. Har dere ikke, kan dere jo surfe på nett og finne noen.
                                  Her er en hel drøss: http://home.online.no/~wacked/OnD/flipp/banne.htm

                                  Riktignok er det enkelte man bør styre unna av ovennevnte grunner, men blant 8500 varianter burde det være noe for enhver smak.

                                  Kommentar

                                  • Larsk
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • May 2006
                                    • 1053

                                    #18
                                    Agurkpikk den slo ann... og jeg kan ikke få rødt kort for noe geir sabel har linka til...
                                    !!Gunners!!

                                    Kommentar

                                    • mooph
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Aug 2005
                                      • 1496

                                      #19
                                      Det blir en smule hysterisk å innføre kontroll av folks skjellsord... Omtrent som kvinnefrontens aksjoner den gangen lysstyringa av gangfelt viste en mann med hatt.

                                      Om noen skriker "Jævla hviting" til dommer'n på en kamp i Uganda må de jo få lov til det uten at jeg tar det ille opp. Jeg har vel sjæl kalt noen for "Idiot" (som jo er nedlatende for folk som er mindre intelligente) og "Jæ... strømling" (og de stakkarene kan jo ikke noe for at de er født der).
                                      Fugla mot nye høyder

                                      Kommentar

                                      • rulfi
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Mar 2007
                                        • 982

                                        #20
                                        Sats heller på abbortryne i stedet for homse feks. Burde ikke være så vanskelig. Flatpannapikkantilope eller noe. Surf der dere som ikke kan flere ord, og må skjelle ut noen
                                        Så håper jeg en slipper å høre flere unødvendige skjellsord fra tribunen, særlig nå som det er tipset om en side med ord som kan brukes som erstatning.

                                        Kommentar

                                        Working...