Stemningstråd LSK-Stabæk

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • veiron
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 6267

    #61
    Opprinnelig skrevet av Raskolnikov
    Er det bare jeg som synes det er totalt meningsløst å ha tromma på "klapp klapp klapp klapp klapp klapp klapp klapp klapp Fugla!"? Denne sangen har vi greid fint uten tromme i en årrekke og tromma gjør overhodet ikke sangen noe bedre. Derimot høres sangen bare dårligere ut.
    Nei, det er ikke bare du som har reagert på dette! Det må bli slutt på hamring på tromma på dette ropet. Her skal det klappes!!
    Og trommisen kan med fordel slå løsere på tromma sånn generelt... Den skal jo bare være et hjelpemiddel. Men han skal ha ros for bra rytme og stor entusiasme!

    Kommentar

    • André
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Oct 2006
      • 419

      #62
      Opprinnelig skrevet av veiron
      Nei, det er ikke bare du som har reagert på dette! Det må bli slutt på hamring på tromma på dette ropet. Her skal det klappes!!
      Og trommisen kan med fordel slå løsere på tromma sånn generelt... Den skal jo bare være et hjelpemiddel. Men han skal ha ros for bra rytme og stor entusiasme!
      "tommel opp" er enig i den der. på det ropet trenger vi ikke noen tromme i det hele tatt vi klarer vel å klappe i takt ?
      Your life
      A game
      turn it up, turn it up!

      Kommentar

      • Macho-Morten
        Ikke KFL-styremedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2005
        • 2687

        #63
        Jeg er også helt enig i at det er litt overdreven trommebruk. Da tromma kom, fikk de av oss som var skeptiske klare lovnader om at dette ikke skulle bli "Bodø/Glimtsk", og at den bare skulle brukes til å holde takta (i sanger). Vel. For meg oser det både Glimt og damehåndballfans av "tromm-tromm, tromm-tromm-tromm, tromm-tromm-tromm-tromm, Fugla!"...

        Kommentar

        • Fritz
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Nov 2004
          • 1033

          #64
          Opprinnelig skrevet av Macho-Morten
          Vel. For meg oser det både Glimt og damehåndballfans av "tromm-tromm, tromm-tromm-tromm, tromm-tromm-tromm-tromm, Fugla!"...
          Slenger meg på denne.

          Brukt riktig er tromma en berikelse for KFL. Brukt feil (altså for ofte) blir den bare pinlig. At lydbildet i år domineres for mye av tromma er merkbart på Åråsen, og påtagelig på fjernsynet.

          Poenget med tromma bør være å bruke den der den er absolutt nødvendig. Pr. nå virker det som om tromma er blitt et mål i seg selv, fremfor et hjelpemiddel på veien til målet.

          For det er det den bør være: kun et hjelpemiddel.

          Kommentar

          • King_Raymond
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 4987

            #65
            Når vi starter denne sangen hvor alle klapper i "utakt" så synes jeg ikke det er vits med tromma, men etter avslutninger så blir ofte denne dratt igang med hjelp av tromma, og da synes jeg det er riktig å bruke tromma, for da blir alle med å klapper med en gang.
            Ultras Felt C Lillestrøm

            Kommentar

            • krisruds
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • May 2005
              • 839

              #66
              Jeg har sett kampen på tv nå i ettertid, så skjønner jeg ikke hvorfor vi må slå så hardt på tromma. Er sykt irriterende å høre på. Har lagt merke til det på stadion også, man trenger ikke slå så hardt, det er tross alt til å holde rytme, ikke til å lage bråk.

              Skal liksom ikke være slik som Bodø fansen heller.
              krisruds medlem av KFL siden 1996


              OI OI OI nå har vi det morro :)

              BTW: Jeg leser ikke korektur på mine innlegg, det orker jeg ikke pga mange skrivefeil.

              Kommentar

              • Lars
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2004
                • 6156

                #67
                På TV vil trommelyden alltid være dominerende når tromma står såpass nærme TV-mikrofonen. Akkurat dét kan vi ikke ta hensyn til.

                Kommentar

                • Torolf
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2004
                  • 9574

                  #68
                  Opprinnelig skrevet av Lars
                  På TV vil trommelyden alltid være dominerende når tromma står såpass nærme TV-mikrofonen. Akkurat dét kan vi ikke ta hensyn til.
                  Jeg er enig i det, men mot Stabæk synes jeg trommene hørtes for godt på tribunen. Det er første gang jeg har tenkt på det. Har vi fått ny tromme, eller har trommisen økt intensiteten?

                  Kommentar

                  • BennyLem
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2005
                    • 2902

                    #69
                    Opprinnelig skrevet av Torolf
                    Jeg er enig i det, men mot Stabæk synes jeg trommene hørtes for godt på tribunen. Det er første gang jeg har tenkt på det. Har vi fått ny tromme, eller har trommisen økt intensiteten?
                    Samme her. Ultras Winsnes står øverst på felt C, mot pressen. Vi diskuterte før matchen at tromma hørtes "sur" ut. Muligens fordi det blir slått for hardt.

                    Jeg er positiv til tromme, men jeg synes den bør benyttes riktig. Selv om det ikke er noe fasitsvar på det, så er det muligens lavere og sjeldnere.

                    Som andre har kommentert, så synes jeg også vi har blitt for avhengige av tromma. Dette høres kanskje pussig ut, men tromma blir ofte for dominerende, og samtidig, de gangene det faktisk ikke trommes, så venter folk på en måte på tromma uansett. Eks. er i Tromsø, hvor vi venta 2x45...
                    Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                    Kommentar

                    • Lars
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2004
                      • 6156

                      #70
                      Opprinnelig skrevet av Torolf
                      Jeg er enig i det, men mot Stabæk synes jeg trommene hørtes for godt på tribunen. Det er første gang jeg har tenkt på det. Har vi fått ny tromme, eller har trommisen økt intensiteten?
                      Ok, da er det kanskje noe i det. Alt jeg vet i denne saken er at trommisen har fått instruksjoner fra "høyeste hold" om å slå hardere på tromma.

                      Etter reaksjonene å dømme kan vi vel konkludere med at han bør roe ned litt i neste match?

                      Det viktigste er helt klart å treffe med takta og få til kule rytmer på de sangene der trommerytmen er en del av sangen. Lydvolumet bør justeres etter trøkket, slik at den ikke blir for dominerende.

                      Kommentar

                      • _Jonern
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2004
                        • 4377

                        #71
                        Kanskje på tide å ta i litt på synginga da. Det er ikke trommelyden som må ned, det er synginga som må OPP på et høyere nivå.
                        ..................

                        Kommentar

                        • _Jonern
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 4377

                          #72
                          Når trommeslageren må innrette seg etter nivået på trøkket i fansen så er det noe veldig galt. Det som gjelder her er at alle og enhver går i seg selv og bidrar mer på tribunen. Det er faktisk lov å gå litt bananas. Det er faktisk lov å gå bort fra den typisk beskjedne norske supporterkulturen, hvor det virker som at flesteparten syns det er flaut å vise litt ekstra engasjement. Hvis ikke kan vi snart slutte å kalle oss selv norges beste supportere!

                          Jeg ser en viss antydning til at flere og flere kommer for å bli underholdt istedenfor å bidra. Den selvutnevnte tittelen "Norges beste supportere" har fått mange til å tro at alt går på autopilot. Skummelt.
                          ..................

                          Kommentar

                          • Tobben
                            Jeg elsker å kjøre trikk
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2005
                            • 1666

                            #73
                            Meget bra skrevet jonern. Meget bra!!

                            Kommentar

                            • Ballkunstneren
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • May 2006
                              • 780

                              #74
                              Opprinnelig skrevet av Jaren-kanari
                              Er vel ikke selve tromminga som er problemet. Det er oss på feltet!!! Virker på mange som at det er nok å høre tromma iblant, slik at de ikke trenger synge. Tromminga er kjempebra når det er trøkk og stemning, men når folk slutter å synge, kan trommisen drite i å slå også. Det er da forsangerene må ta tak og "riste" litt i folk....

                              Hvis bare et par hundre av oss synger, og tromma blir FOR dominant, høres vi mer ut som Kjernen (fri og bevare meg...) enn gode gamle KFL.......

                              Har likevel tro på at folk skjerper seg til neste hjemmekamp, he he....:twisted:
                              Vet ikke om dere merka det.. men tommy eller tony er ikke helt sikker ba trommisen flere ganger om å slutte å tromme for å høre om folk sang.. Det gjorde de jo ikke.. Så da måtte han piske det igang igjen og når et var gjort så kom tromma igjen.. følg med a folkens..

                              Uansett så har vi gjort oss for avhengige av tromma.. Virker som om folk ikke klarer å synge sanger uten tromme lenger!! KJør på da folka!!!! Syng så høyt du kan.. det hjelper forresten å ha et par gærne kamerater med hvis det er litt flaut for da er det ikke det lenger..

                              Eller så er det plass til ivrige folk på FELT C..

                              Kommentar

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎