Hvorfor trommer dere?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Lars
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 6156

    #21
    Det du skriver om tre sanger på Åråsen er rett og slett piss. Hver eneste kamp synges minst 20 og helt sikkert 30 ulike sanger med fullt trøkk fra feltet vårt. Dette kan jeg enkelt dokumentere om du ønsker det.

    At du klarer å påstå at det er et godt sangutvalg på Brann Stadion er også en stor gåte. Er det noe Brann-fansen faktisk innrømmer som en svakhet, er jo det begredelige sangutvalget.

    Det er mulig du tror du hører de samme sangene om og om igjen på Åråsen, men det er isåfall fordi vi klarer å holde igang en sang lengre enn 2 repitisjoner, i tillegg til at vi faktisk synger i samfulle 90 minutter. At vi klarer dette, er ikke synonymt med dårlig sangutvalg.

    Jeg vil heller snu det til at KFL kanskje har Norges bredeste sangregister (som benyttes under kampene, selvsagt. Jeg bryr meg ikke om sanger som ikke blir brukt på tribunen). Jeg skulle likt å høre en supporterklubb i Norge som synger mer variert enn KFL på sitt beste. For da er det en herlig mix av evighetssanger med godt trøkk og mer britisk-inspirerte sanger som varer kortere, men trøkker mer.

    Kommentar

    • scages
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Nov 2003
      • 1292

      #22
      Herregud!!

      Alle veit hvor ræva stemmninga i Bergen har blitt de siste åra. En og annen lydtopp, på det elendige "Heia Brann, Heia Brann...", er vel det dere har å slå i bordet med. Kommer kun rett etter skåringer. Medgansupportere er den merkelappen dere får av meg.

      Synes tekstbanneret greit fikk fram det vi alle vet. OPPSKRYTT!!
      Sannheten er at KFL pisser på alt og alle i Norge, og har gjort det iallefall de siste 2-3 åra. Tydlig at det svir for enkelte kjepphøye bønder fra bergen, som har lært talespråkets kunst av Gullars. Slike dårer er det bare å le av.

      Tromma har gitt oss en ny dimensjon, og dere veit vi har copyright på den.
      Synd dere ikke tåler det.

      "Vi kan noe som ikke dere kan......"


      FORZA!
      Trommelom.

      Kommentar

      • veiron
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 6267

        #23
        Nå har du prestert å skrive en hel skolestil uten å klare å få frem noe fornuftig. Når du presterer å si at KFL kjører på med 3 sanger så sier det litt om møkka som renner ut av det skarrende gapet ditt. Dette er påstander som er motbevist gang på gang.

        Kommentar

        • Canário
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Sep 2005
          • 1471

          #24
          Synes det til tider var bra stemning fra feltet, sågar på 3-0. Allikevel litt skuffende at bare om lag fire spillere kommer bort og takket for kampen. Jeg skjønner at dem er skuffa – det er vi òg – men dem kunne kanskje huska på at vi hadde brukt ni timer i buss oppover, skulle ta fatt på de samme 500 kilometerne nedover, og andre som tok turen med fly/tog/bil/sykkel til Hansabyen. Hadde ikke kosta allverdens å komme bortom og takke for oppmøte/stemninga som la alt til rette for tre poeng. Mulig det er for mye forlangt, selv om jeg mener det er en vanlig sedvane å takke tilhengerne etter kampen: gi, ta, gi og ta osv.

          Forresten cred til Brann-spillerne. For at dem holdt ut hele matchen. I motstening til surmule-tilskuerne som pep på hver dødball og gikk etter 80 minutter. Og den fantastiske steminga på Brann stadion, da. Brann-tilhengerne lurer seg selv. Dem har kanskje Norges beste publikum i medgang, men som supportergruppe langt ifra. Nesten så tårene begynner å trille av det alltid "herlige" trøkket. Mulig det kommer på grunn av innestengt knising.

          Kommentar

          • merch
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • May 2007
            • 938

            #25
            Opprinnelig skrevet av Canário
            Synes det til tider var bra stemning fra feltet, sågar på 3-0. Allikevel litt skuffende at bare om lag fire spillere kommer bort og takket for kampen. Jeg skjønner at dem er skuffa – det er vi òg – men dem kunne kanskje huska på at vi hadde brukt ni timer i buss oppover, skulle ta fatt på de samme 500 kilometerne nedover, og andre som tok turen med fly/tog/bil/sykkel til Hansabyen. Hadde ikke kosta allverdens å komme bortom og takke for oppmøte/stemninga som la alt til rette for tre poeng. Mulig det er for mye forlangt, selv om jeg mener det er en vanlig sedvane å takke tilhengerne etter kampen: gi, ta, gi og ta osv.
            Espen har skjønt det, tror han ville kommet bort å takke for kampen om vi så hadde tapt 5-0 mot VIF. Skulle gjerne sett flere som han, han tar seg tid til å gå bort til KFL, ALLTID, uansett resultat!

            Spillere som elsker fansen, elskes tilbake!
            lønningsdag er som et one night stand, du får rydda litt opp når de kommer, det er jævlig gøy når det holder på, plutselig
            sitter du der tomhendt med den skamfulle undringen om hva fan skjedde egentlig....

            Kommentar

            • erikdale
              -Brannsupporter-
              Hoffnarr
              • Jul 2006
              • 42

              #26
              Saklig?

              Jeg var uten unntak saklig i mitt forrige innlegg. Ber derfor om at dere er det samme tilbake.

              Ang bredt sangutvalg. Brann supporterne mener vi har for få sanger fordi vi har en svært høy standard. Vi krever mer enn de fleste, og derfor er det vi regner som få sanger gjerne ganske mye for andre. Vi ønsker alltid flere sanger, men vi innfører ikke hva som helst heller.

              Ang at ingen sanger repeteres mer enn to ganger. Dette ble jeg litt overrasket over å lese, siden dette er meget bevisst fra Brann supporternes side. Vi hadde det vi anså som er problem, og dere anser som tribunekultur, tidligere, nemlig evighetssanger. Det ble derfor delt ut flyers og skrevet i avisen om at ingen sanger skal gjentas mer enn to ganger, riktignok med noen hederlige unntak som fungerer den dag i dag.

              Ang tre sanger. Du kan dokumentere så mye du vil, jeg har vært på Åråsen 5 av 5 ganger de siste årene og det eneste som kommer tydelig fram er de tre sangene. Vi ser/hører at dere synger noe annet innimellom, men dere sliter faktisk med å få trykk på disse sangene. Dette burde dere heller jobbe med fremfor å si at jeg er full av piss.

              Ang trommen. Behold den, tror ikke dere skal være veldig bekymret for at vi kopierer den med det første. Her til lands er den som sagt blitt selve symbolet på supporterklubber som ikke klarer seg uten. Som du selv sa "den har gitt oss en ny dimensjon". Enga heier på seg selv, dere heier på trommen. Kjempeflott. (Litt bevisst valg av sammenligningsmateriale der).

              Ang medgangssupportere. Så langt i år har Lillestrøm hatt 3000 i forskjell fra høyeste og laveste tilskuertall. Til sammenligning har Brann har 1000 i forskjell. Gidder dere bare å møte opp på spennende kamper og 16. mai? I 2000, altså før dere begynte å komme tilbake i toppen igjen, hadde dere laveste tilskuertall på 1978 og et snitt på 4000. Gidder dere kun å dukke opp hvis dere kjemper om gullet? Gjentar igjen at Brann lå i 1. divisjon med høyere snitt enn enga i 1984, selv om enga vant serien. Hadde dere vært i 1. divisjon hadde Åråsen blitt solgt på tvangsauksjon grunnet manglende publikumsinntekter.

              Kan legge til at tilskuersnittet vårt i 1. divisjon 1986 var nesten dobbelt så høyt som tilskuersnittet til Lillestrøm som serievinner.

              Kommentar

              • semper fi
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • May 2005
                • 823

                #27
                Opprinnelig skrevet av erikdale
                Hadde dere vært i 1. divisjon hadde Åråsen blitt solgt på tvangsauksjon grunnet manglende publikumsinntekter.
                Og du etterlyser saklighet?
                -After Dark Ultras-

                Kommentar

                • erikdale
                  -Brannsupporter-
                  Hoffnarr
                  • Jul 2006
                  • 42

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av semper fi
                  Og du etterlyser saklighet?
                  Tilgi meg, det var en glipp. Men du forstår hvorfor jeg falt for fristelsen?

                  Kommentar

                  • scages
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Nov 2003
                    • 1292

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av erikdale
                    Ang medgangssupportere. Så langt i år har Lillestrøm hatt 3000 i forskjell fra høyeste og laveste tilskuertall. Til sammenligning har Brann har 1000 i forskjell. Gidder dere bare å møte opp på spennende kamper og 16. mai? I 2000, altså før dere begynte å komme tilbake i toppen igjen, hadde dere laveste tilskuertall på 1978 og et snitt på 4000. Gidder dere kun å dukke opp hvis dere kjemper om gullet? Gjentar igjen at Brann lå i 1. divisjon med høyere snitt enn enga i 1984, selv om enga vant serien. Hadde dere vært i 1. divisjon hadde Åråsen blitt solgt på tvangsauksjon grunnet manglende publikumsinntekter.
                    Kan legge til at tilskuersnittet vårt i 1. divisjon 1986 var nesten dobbelt så høyt som tilskuersnittet til Lillestrøm som serievinner.
                    Og hvor mange bor det i Bergen, kontra Lillestrøm?

                    Kan du ikke snart bare innse at du ikke har noe å fare med her?
                    Dere er en gjeng med medgansnisser og vi ler av dere skarrende garnbøtere, som tror Bergen er en fotballmetropol.

                    Hva enga angår, så nærmer de seg tilskuertall på 4- siffer på kampa.

                    Kommentar

                    • erikdale
                      -Brannsupporter-
                      Hoffnarr
                      • Jul 2006
                      • 42

                      #30
                      Svar

                      Hvor mange det bor i Bergen taler jo for min sak her?

                      Man skulle tro at dersom det bodde flere mennesker i byen og kapasiteten på stadion var større ville svingningene i oppmøtet være høyere om man teller antall tusen. Men om man regner det om til prosent så har 72% av høyeste tilskuertall møt opp på årets dårligste besøkte kamp på Åråsen, mens det samme tallet i Bergen er 94%. Dette er med andre ord uavhengig av innbyggertall.

                      Dersom Bergen skulle hatt 72% trofasthet blant sine besøkende ville vårt laveste tilskuertall vært på 12500, men det er på 16500.

                      Våre supportere har så langt i år vært vesentlig mer trofaste enn kanaris (20% er ganske betydelig), så ikke kom med den "Jammen, dere har flere innbyggere enn oss". Det har ingenting å si når man regner på denne måten.

                      Kommentar

                      • LasseN
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • May 2005
                        • 1610

                        #31
                        Det er 3 former for løgn.
                        Svart.
                        Hvit.
                        Og statistikk.
                        LasseN

                        Kommentar

                        • erikdale
                          -Brannsupporter-
                          Hoffnarr
                          • Jul 2006
                          • 42

                          #32
                          Du har med andre ord ingen argumenter? Som du ville sagt "ingenting å fare med"?

                          Kommentar

                          • laco
                            Juniormedlem
                            Ferskenpels
                            • Jun 2007
                            • 5

                            #33
                            foreslår at alle går inn og ser på høydepunktene fra kampen. ligger på fxtv.no
                            Får et mye bedre inntrykk av hvordan stemningen var der. lyden på klippene er lyden som blir fanget opp av kamera, og ikke 10 mikrofoner som er plassert i hytt og pine.
                            se 3-1 målet. er jo bare litt småvisking som kommer fra lsk. flaut at det er lyden 500 lsk klarer å få frem etter et mål

                            Kommentar

                            • Fugla- patriot83
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jan 2005
                              • 1241

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av erikdale
                              Du har med andre ord ingen argumenter? Som du ville sagt "ingenting å fare med"?
                              Kan en eller annen slette denne tråden?

                              KFL traff tydeligvis bergenserne på et ømt punkt med banneret med "Oppskrytt stemning har et navn - Brann stadion".

                              Lo så jeg grein når jeg så det på TV. Man hørte selvfølgelig Brann-fansen høyere, men man hørte Kanari-fansen faen synge tilsynelatende UTEN stopp. Utrolig bra av fansen!

                              De argumentene den skarrende gutten kommer med her er gamle og oppbrukte klisjeér. En verdiløs tråd etter min mening.

                              Bataljonen mot KFL er som Pål Steffen Andresen i duell med Torstein Helstad innafor sekstenmeteren, arm i arm. Pål Steffen er sterkest og Torstein tryner i gresset.
                              -- Lenge Leve Lillestrøm!! --
                              Galskap er bare begynnelsen når du blir med...

                              En god latter forlenger livet. Værsågod - her er noen minutter ekstra til livet ditt.

                              Kommentar

                              • scages
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Nov 2003
                                • 1292

                                #35
                                Virkelig smart du!

                                For å si det sånn: I Bergen har man et langt høyere kundegrunnlag en i Lillestrøm. Dere er jo også kjent for patetisk patriotisme til byen. Slik sett er det jo ingen prestasjon å ha utsolgt stadion hver eneste kamp. Interessen for en kamp på Brann stadion burde jo ligget på kanskje 40 000 hver eneste kamp, gitt det grunnlaget dere har, og hvilken identifisering bergenser har til Brann. Spør du meg er det faktisk utrolig ræva å ikke ha smekfullt hus i hver kamp.

                                LSK har et naturlig mindre supportergrunnlag en Brann, derfor vil det svinge mer hos oss. Men heldigvis kommer det seg år for år. Tiltross for at dere er kjent for å være svære i kjeften, er det plankekjøring for oss å synge dere ut, uansett antall.

                                Face it, eller fortsett å drit deg ut.

                                Kommentar

                                • laco
                                  Juniormedlem
                                  Ferskenpels
                                  • Jun 2007
                                  • 5

                                  #36
                                  Opprinnelig skrevet av scages
                                  Virkelig smart du!

                                  For å si det sånn: I Bergen har man et langt høyere kundegrunnlag en i Lillestrøm. Dere er jo også kjent for patetisk patriotisme til byen. Slik sett er det jo ingen prestasjon å ha utsolgt stadion hver eneste kamp. Interessen for en kamp på Brann stadion burde jo ligget på kanskje 40 000 hver eneste kamp, gitt det grunnlaget dere har, og hvilken identifisering bergenser har til Brann. Spør du meg er det faktisk utrolig ræva å ikke ha smekfullt hus i hver kamp.

                                  LSK har et naturlig mindre supportergrunnlag en Brann, derfor vil det svinge mer hos oss. Men heldigvis kommer det seg år for år. Tiltross for at dere er kjent for å være svære i kjeften, er det plankekjøring for oss å synge dere ut, uansett antall.

                                  Face it, eller fortsett å drite deg ut.
                                  Men hvem er Òle??

                                  Kommentar

                                  • Fugla- patriot83
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jan 2005
                                    • 1241

                                    #37
                                    Opprinnelig skrevet av scages
                                    Virkelig smart du!

                                    For å si det sånn: I Bergen har man et langt høyere kundegrunnlag en i Lillestrøm. Dere er jo også kjent for patetisk patriotisme til byen. Slik sett er det jo ingen prestasjon å ha utsolgt stadion hver eneste kamp. Interessen for en kamp på Brann stadion burde jo ligget på kanskje 40 000 hver eneste kamp, gitt det grunnlaget dere har, og hvilken identifisering bergenser har til Brann. Spør du meg er det faktisk utrolig ræva å ikke ha smekfullt hus i hver kamp.

                                    LSK har et naturlig mindre supportergrunnlag en Brann, derfor vil det svinge mer hos oss. Men heldigvis kommer det seg år for år. Tiltross for at dere er kjent for å være svære i kjeften, er det plankekjøring for oss å synge dere ut, uansett antall.

                                    Face it, eller fortsett å drite deg ut.
                                    I tillegg vil nordre tribune, Diadora, sørge for at det alltid er omtrent 1500 ledige plasser på Åråsen ettersom bortesupportere fyller opp disse...

                                    Men fjern denne tråden nå...
                                    -- Lenge Leve Lillestrøm!! --
                                    Galskap er bare begynnelsen når du blir med...

                                    En god latter forlenger livet. Værsågod - her er noen minutter ekstra til livet ditt.

                                    Kommentar

                                    • laco
                                      Juniormedlem
                                      Ferskenpels
                                      • Jun 2007
                                      • 5

                                      #38
                                      Opprinnelig skrevet av Fugla- patriot83
                                      I tillegg vil nordre tribune, Diadora, sørge for at det alltid er omtrent 1500 ledige plasser på Åråsen ettersom bortesupportere fyller opp disse...

                                      Men fjern denne tråden nå...
                                      Hvorfor ikke bare selge de plassene då? så slipper de å være ledige

                                      Kommentar

                                      • occean-fan!
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Nov 2006
                                        • 679

                                        #39
                                        tragisk

                                        tviler på at du har sett mye fotball i ditt liv. hvertfall utenfor bergens grenser. for deg er det norge som er byen og bergen som er landet. åråsen har liv og trøkk. brann stadion har medgangsupportere som deg. husker da de holdt på å rykke ned og måtte spille kvalik mot sandefjord. da ble de pipi av banen kamp etter kamp og dere "supporterne" gråt og syntes synd på dere selv, verre supportere finnes ikke. kanarifansen greier faktisk å hadet gøy og støtte laget selvom det går imot. og tromma gir bare bedre stemning. brann er bare missunelige fordi de ikke har råd til en tromme m trommis. synd for dere oppskrytt stemning.



                                        FOTBALL ER IKKE EN KAMP PÅ LIV OG DØD, DET ER MYE VIKTIGERE ENN SOM SÅ

                                        Kommentar

                                        • occean-fan!
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Nov 2006
                                          • 679

                                          #40
                                          Nå Blei Det Endelig Stille....

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎