Hvorfor trommer dere?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • erikdale
    -Brannsupporter-
    Hoffnarr
    • Jul 2006
    • 42

    Hvorfor trommer dere?

    Heisann alle Kanaris

    Melding fra Bergen her, som faktisk ikke skal handle om dagens kamp. Jeg undres bare på hvorfor dere bruker disse forferdelige trommene deres, både på Åråsen og bortetur?

    Disse trommene er jo blitt selve symbolet på kunstig stemning på stadioner rundt om i det ganske land, og en supporterklubb med så stort potensiale som Kanari har burde vel vært ganske pinlig berørt over at det brukes trommer på stadion?

    Med fare for å virke provoserende (noe jeg faktisk ikke ønsker, jeg vil bare høre hva dere tenker om temaet) så må jeg si at med denne trommingen deres i bakhodet virket dagens LSK banner på Brann stadion "Oppskrytt stemning har et navn - Brann stadion" rett og slett som å kaste stein i glasshus. At det i tillegg var så stille fra Kanaris på stadion i kveld gjorde det ikke noe bedre. Det banneret var jo det eneste man fikk se av Kanaris hele kvelden?

    Jeg tar utgangspunkt i at dere selv mener stemningen på Åråsen er fantastisk. Selv har jeg vært tilstede på Brann-LSK og LSK-Brann de siste 5 årene uten å ha blitt veldig imponert. Kan dere kun "Forza fugla" og "Fugla, klapp, klapp"? Bruker dere trommen for å gi inntrykk av en sterke stemningen enn hva som er realiteten?
  • veiron
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 6267

    #2
    Et drit, ditt jævla troll!
    Fortsett med det du og andre bergensere kan best, nemlig å pipe og sutre. Om det er det du kaller stemning så kan du ha det for deg sjøl. Brannsupporterne åpna jo knapt kjeften i dag før de fikk dommerhjelp.

    Kommentar

    • MobBoss
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Nov 2003
      • 900

      #3
      Hehe, du mener at tromme skaper kunstig steming?
      har du noen gang vært på kamp i f.eks italia, hellas, spania, argentina, brasil, tyrkia, tyskland, frankrike?
      Felles nevneren for alle de landene er at de har veldig god steming på kampene sine. Og at så godt som alle grupperingene bruker tromme for å holde takten og dermed øke stemingen på stadion.
      Selv om ola dunk mneer at det ikke er bra... Så driter vi faktisk i det.
      Vi henter heller impulser fra andre land. Og hvis man ser på stemingen på engelske kamper så er den blitt ekstrem laber i forhold til de landene som er nevnt over..
      Last edited by MobBoss; 10.06.2007, 23:24.

      Invicta

      Ingen er større en klubben

      Kommentar

      • Superstefan
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2006
        • 2180

        #4
        Hvor gammel er du.

        Tv2 ga et VELDIG annent bildet en deg.Brann fansen sang 5 min etter hvert mål.

        "Sagaen om de 3 sangene" våre blir aldri slutt.Vi synger ca 60 min lengre en dere og dobbelt så mange sanger.Alle sangen holder lengre en deres.

        Brann stadio er oppskrytt.mere medgangsupportere skal du leite lenge etter.
        Hvorfor buet dere til pause i dag feks.Laget deres storspilte mot ett overlegnt LSK lag.

        Trommene lager liv.End of story.
        Fotograf Kreativ Kanaris

        KK på youtube Subscribe,rate and appreciate

        Kommentar

        • MobBoss
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Nov 2003
          • 900

          #5
          Opprinnelig skrevet av erikdale
          Jeg tar utgangspunkt i at dere selv mener stemningen på Åråsen er fantastisk. Selv har jeg vært tilstede på Brann-LSK og LSK-Brann de siste 5 årene uten å ha blitt veldig imponert. Kan dere kun "Forza fugla" og "Fugla, klapp, klapp"? Bruker dere trommen for å gi inntrykk av en sterke stemningen enn hva som er realiteten?



          Rest my case

          Invicta

          Ingen er større en klubben

          Kommentar

          • Brannlederserien
            -Brannsupporter-
            Ferskenpels
            • Jun 2007
            • 8

            #6
            Tromma deres

            Hvorfor drar dere den rundt overalt? Dere må da være enige i resten av fotball-Norge om at det er vanvittig harry? Ba vaktene før kampen om å konfiskere den så vi slapp den pinlige stemningen dere pleier å varte opp med. Men neida.

            Det som derimot må ha vært ordentlig pinlig for dere var banneret. "Oppskrytt stemning har et navn; Brann Stadion". Forsøket på en morsomhet falt så til de grader på sin egen urimelighet gjennom hele kampen, men dere satser vel på at sier man en løgn mange nok ganger vil det bli en sannhet? Lykke til neste gang, småfugler.

            Neida, dere har nok en del å jobbe med selv når det gjelder god stemning. Jeg har vært på Åråsen en del ganger selv, og har aldri blitt nevneverdig imponert for å si det sånn. Men kanskje de ensformige trommedrønnene er noe som faller i smak hos dere?

            Det var mine små tips, nå får dere la personangrepene hagle.

            Kommentar

            • techern
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Apr 2007
              • 327

              #7
              Opprinnelig skrevet av Brannlederserien
              Hvorfor drar dere den rundt overalt? Dere må da være enige i resten av fotball-Norge om at det er vanvittig harry? Ba vaktene før kampen om å konfiskere den så vi slapp den pinlige stemningen dere pleier å varte opp med. Men neida.

              Det som derimot må ha vært ordentlig pinlig for dere var banneret. "Oppskrytt stemning har et navn; Brann Stadion". Forsøket på en morsomhet falt så til de grader på sin egen urimelighet gjennom hele kampen, men dere satser vel på at sier man en løgn mange nok ganger vil det bli en sannhet? Lykke til neste gang, småfugler.

              Neida, dere har nok en del å jobbe med selv når det gjelder god stemning. Jeg har vært på Åråsen en del ganger selv, og har aldri blitt nevneverdig imponert for å si det sånn. Men kanskje de ensformige trommedrønnene er noe som faller i smak hos dere?

              Det var mine små tips, nå får dere la personangrepene hagle.
              du hadde aldri dukket opp her om LSK hadde gått ut av kampen seirende.
              Shut up and focus on the good things

              Kommentar

              • veiron
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 6267

                #8
                Opprinnelig skrevet av Brannlederserien
                Det var mine små tips, nå får dere la personangrepene hagle.
                Du er ikke verdt det.

                Og hvem er "resten av fotballnorge"?? Dere og Klanen?? Og tror du Kanarifansen bryr seg?? Vi pisser på dere i kamp etter kamp, og det er det som betyr noe. Ikke piper vi på våre egne heller. Der er brannsupportere i verdensklasse!

                Kommentar

                • Brannlederserien
                  -Brannsupporter-
                  Ferskenpels
                  • Jun 2007
                  • 8

                  #9
                  Hehe, dere er morsomme. Hvem av dere var det som møtte opp på Stadion og pisset på oss da? Om dere virkelig følte det står det ille til. Synes dere bør ha større ambisjoner som supportere enn som så. Dere holder tross alt med et topplag.

                  Kommentar

                  • Snerten
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Aug 2006
                    • 458

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av Brannlederserien
                    Hvorfor drar dere den rundt overalt? Dere må da være enige i resten av fotball-Norge om at det er vanvittig harry? Ba vaktene før kampen om å konfiskere den så vi slapp den pinlige stemningen dere pleier å varte opp med. Men neida.

                    Det som derimot må ha vært ordentlig pinlig for dere var banneret. "Oppskrytt stemning har et navn; Brann Stadion". Forsøket på en morsomhet falt så til de grader på sin egen urimelighet gjennom hele kampen, men dere satser vel på at sier man en løgn mange nok ganger vil det bli en sannhet? Lykke til neste gang, småfugler.

                    Neida, dere har nok en del å jobbe med selv når det gjelder god stemning. Jeg har vært på Åråsen en del ganger selv, og har aldri blitt nevneverdig imponert for å si det sånn. Men kanskje de ensformige trommedrønnene er noe som faller i smak hos dere?

                    Det var mine små tips, nå får dere la personangrepene hagle.
                    Tromme på tribunen er overhode ikke harry. Tromma er med på å holde takten og heve stemningen. At du prøvde å få konfiskert tromma før kamp sier mer om deg og at du er redd for at 400 +- kanaris skal overdøve dere på hjemmebane. Tromma forsterker klappinga, men vi synger for faen høyere enn det vi greier å klappe med eller uten tromme uansett. Pinlig stemning, det er brann på hjemmebane når brann ligger under..! Når skal dere støtte laget i motgang isteden for å pipe?

                    ''men dere satser vel på at sier man en løgn mange nok ganger vil det bli en sannhet?'' Det ble vel litt å skyte seg selv i foten ved å si det. Gud veit hvor mange år dere har babla et eller annet 1963..

                    Vi har, og vi er også fult klar over at vi har småting og jobbe med på Åråsen og på feltet. Tar du deg en titt rundt om på forumet ser du at vi ikke er fornøyd selv til tider med hva som blir prestert på feltet. Skru på tv 2 klokken 20.00 neste søndag. Så skal du få stemning uansett resultat!

                    Og vi har så mye mer å tilby våre gjester på Åråsen enn ''ensformige trommedrønn'' Ta deg en titt på linken Erling Stray kom med over her. Så ser du noe av det vi har å tilby.

                    Lenge leve tromma, den gir en økt nytelse av tribunelivet på åråsen og generelt rundt om resten av verden der trommer blir tatt i bruk.
                    Evig LSK

                    Kommentar

                    • techern
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Apr 2007
                      • 327

                      #11
                      vel enkelt og greit. du (som tydeligvis representerer hele fotballnorge og vel så det) synes at tromma vi har med skaper ustemning. greit nok, det er din mening (og evt andre).

                      utover det er det ingen grunn i det hele tatt for deg å komme hit, slik jeg ser det. så, du har sagt det du ville si, nå kan du slette brukeren din, så skal vi tromme til hodet ditt sprekker neste gang. adios
                      Shut up and focus on the good things

                      Kommentar

                      • Gjertsen_KANARIS
                        Seniormedlem
                        Forumonanist
                        • Jun 2006
                        • 196

                        #12
                        "Branlederserien"

                        Jeg så kampen på tv, hørte kfl flere ganger selvom dere sang(Ja, dere hadde dårlig trøkk da, men allikevel)

                        Kanari fansen har ett mål. Lage liv på stadion ulikt alle andre lagene i tippeligaen! Ser du noe problem med dette? Kanari fansen pisser på dere hjemme på vårt fort åråsen.

                        Dere er en gjeng med medgang supportere. Kanari-fansen bruker tromme, dette får opp stemmningen og lager texsas på feltet. Jeg ser ikke noe problem med det, gjør du?
                        En grunn til at vi ble kåret til bestesupportere på tribuneforum.

                        En ting til, behøver ikke å komme eplekjekk inn her og leke. Serien er ikke over, men gratulerer med seiern idag
                        VI ER KANARIFANSEN OG HOLDER ALDRI KJEFT<3

                        Kommentar

                        • Brannlederserien
                          -Brannsupporter-
                          Ferskenpels
                          • Jun 2007
                          • 8

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av Gjertsen_KANARIS
                          Serien er ikke over, men gratulerer med seiern idag
                          Har vel fått frem mitt poeng. Velger å overse alt av hets og takke for gratulasjon! Nå håper jeg dere gruser drittlaget VIF i neste runde og bidrar til en like perfekt runde som denne. Lykke til!

                          Kommentar

                          • techern
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Apr 2007
                            • 327

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av Brannlederserien
                            Har vel fått frem mitt poeng. Velger å overse alt av hets og takke for gratulasjon! Nå håper jeg dere gruser drittlaget VIF i neste runde og bidrar til en like perfekt runde som denne. Lykke til!
                            de virker unormalt svake for tiden.
                            desto mer overkjøring blir det vel. forhåpentligvis.
                            men for all del, brann spilte bra i dag, en feilaktig straffe men dog, dere vant uansett, 2. omg var enveiskjøring for det meste.
                            Shut up and focus on the good things

                            Kommentar

                            • gj
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 3359

                              #15
                              Dette er tverrsnittet av Bergenspublikummet:

                              Kommentar

                              • Superstefan
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2006
                                • 2180

                                #16
                                Så sant gj.Så det på tv at tribunene startet og bli glissene 10 min før slutt.

                                Brannlederserien : Du kommer hit og er frekk og forventer at vi ikke skal bli irritert?Jeg gratulerer ikke deg med en dritt og kampen hadde ikke blitt den samme hvis dere ikke fikk den billige straffen.

                                Tror du det var frivillig at flere ikke var i Bergen?Muligens mange ikke kunne dra?Jeg gleder meg til dere kommer på Åråsen til høsten.Skal vi se hvor bra liv det er i brann fansen hvis vi tar ledelsen.

                                Taper
                                Fotograf Kreativ Kanaris

                                KK på youtube Subscribe,rate and appreciate

                                Kommentar

                                • kid
                                  Medlem
                                  Hoffnarr
                                  • Aug 2006
                                  • 68

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av Brannlederserien
                                  Hvorfor drar dere den rundt overalt? Dere må da være enige i resten av fotball-Norge om at det er vanvittig harry? Ba vaktene før kampen om å konfiskere den så vi slapp den pinlige stemningen dere pleier å varte opp med. Men neida.

                                  Det som derimot må ha vært ordentlig pinlig for dere var banneret. "Oppskrytt stemning har et navn; Brann Stadion". Forsøket på en morsomhet falt så til de grader på sin egen urimelighet gjennom hele kampen, men dere satser vel på at sier man en løgn mange nok ganger vil det bli en sannhet? Lykke til neste gang, småfugler.

                                  Neida, dere har nok en del å jobbe med selv når det gjelder god stemning. Jeg har vært på Åråsen en del ganger selv, og har aldri blitt nevneverdig imponert for å si det sånn. Men kanskje de ensformige trommedrønnene er noe som faller i smak hos dere?

                                  Det var mine små tips, nå får dere la personangrepene hagle.
                                  Syns tromma er bra jeg! Og når det gjelder god stemning syns jeg ikke dere har så mye å skryte av... hvem var det feks som stod igjen på stadion og fortsatte synginga, da kampen var ferdig? Hvem sang hele den sykt lange veien vi gikk fra stadion til sentrum? Vi var 8 gule som sang oss hese, dere var sikkert 100 røde... vi forsøker hvertfall å lage så god stemning som mulig!

                                  Kommentar

                                  • JhnY
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • May 2005
                                    • 975

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av Brannlederserien
                                    Hvorfor drar dere den rundt overalt? Dere må da være enige i resten av fotball-Norge om at det er vanvittig harry? Ba vaktene før kampen om å konfiskere den så vi slapp den pinlige stemningen dere pleier å varte opp med. Men neida.
                                    De prøvde men etter endel heftige diskusjoner så fikk vi ha både tromma og megafonen.
                                    Tromma er noe som har utviklet kanari-fansen utrolig mye de siste årene. I går var det en ny trommis med mye fart og morro.

                                    Opprinnelig skrevet av Brannlederserien
                                    Det som derimot må ha vært ordentlig pinlig for dere var banneret. "Oppskrytt stemning har et navn; Brann Stadion". Forsøket på en morsomhet falt så til de grader på sin egen urimelighet gjennom hele kampen, men dere satser vel på at sier man en løgn mange nok ganger vil det bli en sannhet? Lykke til neste gang, småfugler.
                                    Det her viste seg å stemme mer og mer ut i kampen. Vi tapte riktig nok 3-1 på banen men på tribunen ble dere pissa på til de grader. Hørte ikke store stå utenom noen "ut med pakket" greier.

                                    KFL viste seg fra sin aller beste side i går. Når vi ligger under 0-3 å synger høyere og med mer mentalitet enn noen gang, så viser vi nok engang at vi er utrolig flinke til å støtte guttanen i godt og vondt. Jeg er stolt av å ha vært i Bergen i år hvis vi ser bortifra det som skjer på banen.

                                    //Skinke som er trøtt etter en LAAAAAAAAANNNNNGGGGG busstur.

                                    Kommentar

                                    • veiron
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 6267

                                      #19
                                      Bergenserne uttaler jo til stadighet at de synes det er latterlig når Kanarifansen synger og hopper selv når LSK ligger under. Det sier jo ALT om mentaliteten til det pakket fra fiskebyen. De har misforstått alt når det gjelder det å være supporter.

                                      Kommentar

                                      • erikdale
                                        -Brannsupporter-
                                        Hoffnarr
                                        • Jul 2006
                                        • 42

                                        #20
                                        Respons|

                                        Hei igjen

                                        Har sett igjennom en del av de andre trådene på forumet og selvsagt lest all responsen i denne tråden, og setter pris på at dere hjalp til med å nyansere bildet litt.

                                        Noen av dere har kommentert at det ble buet på Brann stadion til pause i går. Dette var etter at spillerne var gått i garderoben, nærmere bestemt idet DOMMEREN gikk av banen. Vi var like misfornøyde med ham som det dere var g det uttrykte vi ganske tydelig gjennom hele første omgang, noe de kanaris som var det nok kan vitne på.
                                        Når det er sagt så kan jeg si at ja, vi piper høyt og tydelig, med et volum som er unikt i norsk sammenheng, når guttene ikke leverer varene. Vi er ikke legosupportere, vi krever at jobben blir gjort. Dette var et kjennetegn for Brann stadion gjennom 90-tallet og ingen bestrider at det den gang var landets desidert mest fryktede arena når det kom til supportere. Etter 2000 roet det seg litt, fordi vi fikk så mange kommentarer på at vi "var medgangssupportere", før vi nå har funnet tilbake til formen. Dette synes jeg er helt på sin plass!

                                        Bergen har et enormt engasjement i Brann. Folk lar seg påvirke veldig av alt som skjer med klubben, og enten det ender med seier eller tap strømmer sykemeldingene inn over hele byen dagen etter kamp.

                                        Når det gjelder stemningen i går vil jeg gjerne sammenligne med når vi spilte på Lerkendal tidligere i år og tapte 3-0. Situasjonen er noenlunde den samme, vi var i mindretall og hjemmelaget mener å ha gode supportere. Etter tapet stod vi og sang til vaktene kastet oss ut, og lenge etter at den siste rbk-supporteren hadde forlatt arenaen. Etterpå stod vi tre gutter og sang "Her kommer Bergen sine gutter" på en buss til sentrum, med omtrent utelukkende rbk-supportere ombord. Dette minner veldig om situasjonen dere beskrev for meg om gårsdagen, gjør det ikke?
                                        Poenget er at bortekamp er noe helt annet enn hjemmekamp. På hjemmekamper bor man i nærheten, man har noen å komme hjem til etter kamp eller et ærend som må gjøres. Man har rett og slett et liv som må følges opp. Til sammenligning har bortesupporterne kun et oppdrag, å støtte laget sitt. Derfor vil alltid 500 bortesupportere danke ut 500 hjemmesupportere, men å påstå at de 400 kanaris som var der i går danket ut de 17400 på tribunen ser jeg ikke på som særlig troverdig.

                                        Stemningen på Brann stadion og Åråsen er to helt forskjellige greier, som vanskelig lar seg sammenligne. Jeg mener Brann stadion er klart best, for vi er unisone, har et veldig bredt spekter av sanger, på bergensk og i hovedsak med bergenske melodier (med unntak), er mange, synger høyt og i bra tempo (selv uten tromme). Dette er klart en veldig "engelsk" form for tribunestemning. Åråsen er, som dere selv sier, klart inspirert av sydeuropeiske land, og er preget av sanger som varer veldig lenge, med lite variert tekst, jevnt over bra trøkk, god unison synging og bra takt.

                                        Når det gjelder "myten om de tre sangene" så er nok den mer reel enn dere liker å innrømme. Det er sikkert flott å ha veldig mange sanger liggende på nettet som alle kan lese, da har Brann sikkert oppunder 200 stykker, man av de som blir sunget på stadion er det alltid noen gjengangere. På Åråsen har dette begrenset seg til tre sanger, som riktignok blir blandet ut med en annen sang iblant. Problemet er at de "nye" kanaris kun lærer seg disse tre sangene, og det blir derfor svært dårlig trykk på sangene når dere synger noe annet. Folk som står på borteseksjonen hører for eksempel kun de tre sangene dere får trykk på.

                                        Noen kommenterte at det var enkelte som gikk rundt 5 min før kampen var slutt. Dette hadde dere hatt større forståelse for hvis dere bodde i Bergen og kjente til trafikksituasjonen rundt Brann stadion. Det er veldig trange gater, veldig få parkeringsplasser, og ikke minst, veldig mange flere mennesker enn f.eks. i Lillestrøm. Det er en våt drøm at alle de 17.400 som kommer på stadion (vi har redusert kapasitet i år) skal være like fanatiske, like desperate etter å få med seg hver eneste berøring på ballen, men slik er det ikke. De som sitter på familietribunen har særlig en tendens til å gå før for å slippe trafikkaoset etter kamp. Kanaris som var der i går kan sikkert bekrefte at det var et trafikkmessig sirkus etter kamp.

                                        Når det gjelder påstanden om at bergensere er medgang supportere.
                                        Ta en titt på diverse tribunestatistikker siden 1963. Kun i Bergen har snittet variert så lite fra eliteserien til 1. divisjon. I 1984 (tror jeg det var) vant VIF (ÆSJ) serien med et snitt som var 1000 lavere enn Branns snitt i 1. divisjon samme året. Det har alltid vært masse folk på tribunene, enten det er medgang eller motgang.
                                        Pipingen til pause har dere også brukt som ankepunkt. Dette har jeg alt tatt opp tidligere i innlegget, så dere får lese det.
                                        Bergen og Brann vant ingenting fra 1982 til 2004 (22 år), men snittet bare økte (fra å være høyt til å være høyere). Vi har ikke tatt serien siden 1963, men vi har fremdeles så og si fullsatt stadion kamp etter kamp.

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎