Stemningstråd Bart away

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Lars
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 6156

    #21
    I forhold til antallet (ca. 179) gjorde vi en nærmest optimal kamp. En sterk 8er, kanskje en 9er på stemningsbørsen. Kort oppsummert var det variert synging med trøkk hele matchen igjennom.

    Kommentar

    • UltraFo
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jun 2007
      • 800

      #22
      Jeg var der selv, det var bra trøkk, en som annen som søyt litt mye men generelt veldig bra
      UFC ~ Gulsvarte Brødre

      Kommentar

      • Ballkunstneren
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • May 2006
        • 780

        #23
        Opprinnelig skrevet av Tony
        Dem bruker PA anlegg med httalere og mikrofon. Antagelig er høyttalerene skrudd bra opp og nærme mikken.

        Megafon blir IKKE på samme måte som PA anlegget til Kjernen

        Mener dette er noe vi burde vurdere på åråsen.. det er ikke lett å få 2000 stykker til å starte en sang..

        Det tar rett og slett for lang tid å starte en sang på åråsen og med forsinkelse begynner folk å synge sangen på forskjellige tidspunkt..

        Som jeg har sagt før så må vi enten løse dette med flere forsangere med og uten megafon eller så ville dette vært en ypperlig løsning.. Det ødelegger litt for spontaniteten det er helt klart så pga det vil jeg helst se at vi prøver å få flere forsangere sprett på feltet..

        Kommentar

        • krisruds
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • May 2005
          • 839

          #24
          Opprinnelig skrevet av Ballkunstneren
          Mener dette er noe vi burde vurdere på åråsen.. det er ikke lett å få 2000 stykker til å starte en sang..

          Det tar rett og slett for lang tid å starte en sang på åråsen og med forsinkelse begynner folk å synge sangen på forskjellige tidspunkt..

          Som jeg har sagt før så må vi enten løse dette med flere forsangere med og uten megafon eller så ville dette vært en ypperlig løsning.. Det ødelegger litt for spontaniteten det er helt klart så pga det vil jeg helst se at vi prøver å få flere forsangere sprett på feltet..
          Sånn det er idag på normale kamper er det ikke noen problemer etter min mening når Tommy starter en sang. Eneste som er viktig er at UFC -Tommy og en gruppe på felt a (UFA, ultras felt A. haha) har litt kommunikasjon når sanger skal startes. Men så lenge Tommy gåt litt mentalt så hører man han starter en sang.
          Men på storkamper mot vif, rbkåå og Brann så er det litt anderledes pga det er så mange som ikke pleier og være der pluss at folk ikke står på faste plasser, av den grunn blir det liksom ikke de samme som står spredt rundt på feltet som trøkker til.
          krisruds medlem av KFL siden 1996


          OI OI OI nå har vi det morro :)

          BTW: Jeg leser ikke korektur på mine innlegg, det orker jeg ikke pga mange skrivefeil.

          Kommentar

          • _Jonern
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 4377

            #25
            Egentlig glad for at jeg kom hjem med hørselen i behold etter å ha gjennomgått et reint helvete av et kvarter i pausen med han kuken som sto å gnåla i høytalerne i pause"underholdninga".
            ..................

            Kommentar

            • tbfrank
              Seniormedlem
              Forumsadist
              • Sep 2006
              • 117

              #26
              Videosnutt

              Lerkendal med 20.000 er jo ikke bedre enn Storstadion i Sandefjord med 5.000. Virker på meg som om bartene er blaserte etter mange store opplevelser i forrige årtusen. At de i tillegg må bruke PA anlegg for å starte sanger er patetisk.

              En liten snutt fra kanarifansen etter utligninga til OO. Pvøvde også å filme når spillera kom bort for å feire scoring og takke etter kampen, men en konstabel ville ta mobilen min så jeg ga opp.....

              Enjoy the videos and music you love, upload original content, and share it all with friends, family, and the world on YouTube.


              Edt: Snutt også fra annonsering av lagoppstillinger:

              Nyd de videoer og den musik, du holder af, upload originalt indhold, og del det hele med venner, familie og verden på YouTube.
              Last edited by tbfrank; 23.06.2007, 12:24.

              Kommentar

              • Gjertsen_KANARIS
                Seniormedlem
                Forumonanist
                • Jun 2006
                • 196

                #27
                Opprinnelig skrevet av tbfrank
                Lerkendal med 20.000 er jo ikke bedre enn Storstadion i Sandefjord med 5.000. Virker på meg som om bartene er blaserte etter mange store opplevelser i forrige årtusen. At de i tillegg må bruke PA anlegg for å starte sanger er patetisk.

                En liten snutt fra kanarifansen etter utligninga til OO. Pvøvde også å filme når spillera kom bort for å feire scoring og takke etter kampen, men en konstabel ville ta mobilen min så jeg ga opp.....

                Nyd de videoer og den musik, du holder af, upload originalt indhold, og del det hele med venner, familie og verden på YouTube.


                Edt: Snutt også fra annonsering av lagoppstillinger:

                http://youtube.com/watch?v=OXm0ksoDW7w
                Meget bra! jeg har en video fra hjemme mot Stabæk, men den funker ikke å legges ut på youtube:S
                VI ER KANARIFANSEN OG HOLDER ALDRI KJEFT<3

                Kommentar

                • tbfrank
                  Seniormedlem
                  Forumsadist
                  • Sep 2006
                  • 117

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av Gjertsen_KANARIS
                  Meget bra! jeg har en video fra hjemme mot Stabæk, men den funker ikke å legges ut på youtube:S
                  Jeg slet litt jeg også nå, video filene fra min nye N95 ble ikke godtat av tuben. Måtte konvertere filene.
                  Funka fint med min gamle N80.

                  Kommentar

                  • Vestfold Kanaris
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Oct 2004
                    • 4583

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av holmiz
                    Kjernen (miss)bruker megafon. De bruker den til å starte sanger, og å synge gjennom megafonen... Det høres helt forjævlig ut, har vært på en del matcher da jeg bor der oppe (student) , og blir like oppgitt hver gang.

                    Kan forresten nevne at jeg fikk kjeft da kanari-fansen hadde med seg tromme for første gang. Ettersom jeg gikk med LSK effekter i bartenes by, måtte jeg ihvertfall tåle å høre "hvor for jævlig det var med tromme på kamp".

                    Men hvem hadde tromme året etter? Jo kjernen..
                    Kjernen benytter seg av et PA-anlegg med høyttalere og mikrofon. Det brukes i de fleste land nedover europa.

                    Når man har en klack på noen tusen er man avhengig av feks PA-anlegg for at alle skal høre når en sang startes. Bruken av dette gjør at hele klacken starter på samme sang samtidig. Noe som gir et helt annet trøkk fra tribunen.

                    På feltet burde det benyttes megafon til å starte alle sanger med. Effekten blir som sagt at alle får med seg hva som startes med en gang. Sånn som det er nå blir det litt for ofte at en del har syngi sangen halvveis før den andre halvdelen slenger seg på.

                    Bruk av megafon kunne gjort at vi blir bedre på det visuelle også, der ligger vi langt etter også i Norge! Hadde feks Tommy/Tony/Martin brukt megafon og gitt beskjed om at alle deltar på feks hopping/holde-rundt-hverandre/opp-med-henda så hadde det blitt mye bedre!

                    Bare for å understreke det så mener jeg ikke at kjernens bruk av PA-anlegg er måten vi skal bruke slike hjelpemidler på. Det skal ikke synges hele sanger, det skal kun brukes til å starte sangene. Eventuellt tas i bruk når en sang er i ferd med å dø ut, eller for å bevisstgjøre hele feltet på hva som skjer på det visuelle plan i forbindelse med neste sang!

                    Ta i bruk megafon på hver hjemmekamp nå!
                    LOUD
                    PROUD
                    ULTRA

                    Kommentar

                    • Fugl1120
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2005
                      • 3528

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av Vestfold Kanaris
                      Bare for å understreke det så mener jeg ikke at kjernens bruk av PA-anlegg er måten vi skal bruke slike hjelpemidler på. Det skal ikke synges hele sanger, det skal kun brukes til å starte sangene. Eventuellt tas i bruk når en sang er i ferd med å dø ut, eller for å bevisstgjøre hele feltet på hva som skjer på det visuelle plan i forbindelse med neste sang!

                      Ta i bruk megafon på hver hjemmekamp nå!
                      Helt enig i det du skriver. Forøvrig synes jeg at vi burde starte en ny sang når den vi synger er i ferd med å dø ut. Når en sang er i ferd med å dø ut er det som regel fordi folk synes de har sunget den nok, og ettersom vi har nok av sanger synes jeg vi burde være flinkere til å kjøre på med nye sanger og heller kjøre de samme sangene fler ganger. Vi har såpass mange gamle klassiske og nye sydeuropeiske evighetssanger at vi fint kan variere enda litt mer enn hva vi av og til gjør.

                      Er også enig med deg når det kommer til det visuelle. Det jeg tror vi kunne vært tjent med er å i større grad fokusere på feks hopping på noen spesifikke sanger. Når vi kjører 7-8 sanger hvor det skal hoppes tror jeg det blir litt mye for alle, derfor er mitt forslag at vi velger ut én eller to sanger hvor det informeres om at her hopper _alle_, og det samme gjelder med klappesanger. Grekern fungerer ganske bra allerede, og det samme med "Vi er fugla i fra Lillestrøm". Dette for å optimalisere noen sanger så vi får en sinnsyk effekt. Jeg tror det er å ta vann over hodet om vi skal få hele feltet til å hoppe og klappe perfekt på alle sangene våre.
                      Lauken er vår venn!

                      Kommentar

                      • Gjertsen_KANARIS
                        Seniormedlem
                        Forumonanist
                        • Jun 2006
                        • 196

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av tbfrank
                        Jeg slet litt jeg også nå, video filene fra min nye N95 ble ikke godtat av tuben. Måtte konvertere filene.
                        Funka fint med min gamle N80.
                        Samme med meg, funker ikke med min nye 95. hørt rykter om at man må bruke 0.3 megapix kamera.
                        VI ER KANARIFANSEN OG HOLDER ALDRI KJEFT<3

                        Kommentar

                        Working...