Tribuneliv 2007

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Rønnern
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 6690

    Tribuneliv 2007

    Les mer synsing om hva som skjer på tribunene

    Skrevet av kfl.no



    Etter kampen mot vif er det tydelig at folk har fått tømt seg med edder og galle over det meste, som det ofte er med LSK-fans etter et tap, spesielt mot vif.
    Det nye moteordet er nå "turister" på Feltet, uvisst hvem som fortjener denne betegnelsen. Nesten ikke et neste innlegg på forumet var noe annet enn svart / hvitt de luxe, ikke uvanlig i et land der man dyrker verdiene til visse stortingspolitikere fra Trøndelag. Mye av det er jeg jo enig i, men det var så mye surmuling at en oppklaring må til:

    - LSK og KFL har jobba livskiten ut av seg for å få det snittet vi har nå på Åråsen. Det er mye verre for oss å få til et høyt snitt, vi har ikke det samme nedslagsfeltet som Brann og RBK m.fl. Det er under 3 år siden vi hadde 3.700 tilskuere mot Odd på Åråsen, say no more! Det må aldri bli vridd negativt at det kommer mye folk på kampa til Fugla. KFL er der for alle mennesker som vil støtte Fugla, skal vi ha intervju med alle og opptaksprøve?

    - På Åråsen har det i år vært 2.100 plasser på Feltet. Mot vif gikk vi ned til 1,900, nettopp fordi at det ikke skulle bli for fullt på feltet. Samtidig åpner vi og LSK for et ståfelt på RB, sånn at du kan få alle som vil stå til å få det de ønsker. På feltet var det meste av salget nettverksalg, nettopp fordi at man skulle sikre mest mulig "kjentfolk" akkurat der. Det var tydeligvis ikke bra det heller, nettverksalg er fy og fy for noen, vi vil da ikke ha for mye folk på kamp. Mot Stabæk var det motsatt, da var det noen som mente at det var for lite folk på Feltet. Ikke lett detta her.

    - I alle sesonger og med alle fanklubber går det litt i bølger. Fugla har hatt en middels sesong, spesielt i forhold til de store forventningene. Under Uwe var det annerledes, vi hadde ikke de store forventningene og derfor blei det kult nesten uansett hva som skjedde. Ingen trudde vi skulle slå vif i 2005 og så gjorde vi det dobbelt opp, det blir en opptur. Når LSK ikke produserer en eneste sjanse mot vif, er det da forventa trøkk ala semin i 2005? Våkn opp til den virkelige verden.

    - Tidligere i år fikk forsangera kjeft for å kjefte for mye, nå er det for lite.

    - KFL fram til scoringa, både RB og Feltet, var av helt vanlig bra karakter. RB var med på de fleste sangene, er disse også turister da eller?

    - Kanari-Feltet har en genial utforming for sang, pga den kvadratiske utforminga. Dette gjør at vi får med oss mange som synger og klapper, selv om ikke alle er like mentale. Alle på feltet er ganske nærme et forsangerfelt, ikke som f.eks på Ullevål der det er en "mil" mellom hver supporterdel. Noen ganger funker det bra, andre ganger ikke så bra, men organiseringa er veldig bra etter norsk og nordisk målestokk. Den prosentvise delen av folk som synger på mange av kampene er høy, mye høyere enn f.eks. Stockholmslaga, der man virkelig kan snakke om turister. Bare for noen år siden var det også mange flere som kun møtte opp på storkampene, nå er snittet til LSK høyt jevnt over. Mot Viking og Lyn var det nesten 10.000 tilskuere og jævlig bra stemning, noen som har glemt det?

    - Jeg har vært på noen derbyer i Europa:
    - Roma - Lazio i 2003: 2-0 til Roma. Romafansen pissa nedover ryggen på Laziofansen.
    - Lazio - Roma i 2005: 3-1 til Lazio. Laziofansen pissa nedover ryggen på Romafansen.
    - Brøndby - FCK i 2007: 1-0 til FCK. FCK-fansen pissa nedover ryggen til Brøndby, selv om de kun var ca 1.500 stk.
    Ringer det noen bjeller?

    - Det største juget er imidlertid noe jeg trudde var forbeholdt vif-fans, nemlig at vi synger samma sang hele kampen lang. I Bergen for eksempel var to av de største sanga ikke-tromme og evighetsanger, bl.a. "Våkn opp i dag” og ”Fugla til vi dør". Balansen kan alltid diskuteres, akkurat som man ikke blir enige om musikksmak og damer.

    - KFL er der vi er i dag kun på grunn av vår inkluderende stil, det må vi aldri rokke ved, og dette betyr ikke at vi ikke jobber med å folk mentale på tribunen, det går an å ha to tanker i huet samtidig.

    Så over det viktigste. Hva kan gjøres for å bedre stemninga på Åråsen?

    - Mot FFK og vif var stemninga for dårlig, den saken er grei. Storkamper er alltid litt vanskelige, men vi må bare jobbe på for å folk med de sanga vi har. Personlig savner jeg veldig Forza Fugla og Gospeln noe jævlig, faen at disse har dovna vekk. Få dem tilbake, om nødvendig med egne sangark og fullt kjør og fokus på forhånd.

    - RB-feltet kommer til å bli bra utover høsten, vi skal jo ha det mot Brann og RBK + evt. siste kampen. Mot vif så man konturene av noe veldig bra, før scoringa var man jo med på det meste. At vi har nesten 3.000 stående av totalt 9.500 hjemmeplasser på stadion er sinnsykt bra og må vel være i Europatoppen.

    - Vi trenger mer engasjerte folk, ev et forsangerfelt midt på B-feltet, det blir for stort sprekk mellom forsangerfelta på A og B. Det kan sikkert være andre steder man trenger mer mentale folk, men da blir diskusjonen kun om hvem som har det verst.

    - Positiv oppbakking og trøkk virker alltid bedre enn kjefting. Vi prøvde kjefting på 90-tallet og det er så mislykka at du nesten må le. Positiv oppbakking trenger ikke å være puslete og uten trøkk, men folk må føle at det er noe bra for dem i det. Når det gikk en faen i oss i Bergen og noen "tilta" blei alle med. En ting skal jeg love: På en langtur har jeg aldri sett så mange såkalte "turister" på kamp, allikevel ble de med og sang. Ringer det fortsatt neon bjeller?

    - En holdningskampanje er også veldig bra. KFL har fått en helt annen og mer mental kultur de siste to åra, bare i 2004 var det mye mer laidback på stemninga enn nå. Enkelte kamper var det ikke en gang en forsanger, og 15 minutters opphold mellom sanga, bl.a. mot vif i 2004. Allikevel er det bra at vi nå starter på scratch foran hver kamp, selv om vi veit vi er store og bra på stemning. Pr-info, sangark, positivt trøkk og FOKUS på stemninga. Folk må få stoltheten i det å støtte laget verbalt, enten man sitter eller står, det gjør vi ikke ved å kjefte dem huden full. Til slutt står du der med en homogen mongogjeng på 500 stk, der alle er like og støtten til laget allikevel blir mindre. Se på et visst lag fra Oslo vest og et annet litt nord for Melhus.

    - KFL driver med et akustikk-prosjekt. Dette har kommi ganske langt på kort tid, vi kommer tilbake med mer info. Bra saker kommer til å skje, det kan vi love folket.

    Til slutt: Nå må alle vise seg som ekte supportere av Fugla. Mot Start søndag 24/6 kl. 18.00 skal det smelle i vegga på Åråsen. Vekk med sutring over ditt og datt, nå går vi for godstemning mot makrellgjengen. Håper også at flest mulig tar turen til Trondheim, vi som drar skal i alle fall gi alt på tribunen.

    FORZA FUGLA!
    Mvh Ronnie "The Runner"
    LSK for alltid

    Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!
  • keepern
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Sep 2005
    • 281

    #2
    Bra skrevet Rønnern!! Selv undertegnede måtte ta seg selv i nakken og tenke litt over saker og ting... Får ikke blitt med til Bart City, men Start skal F*** meg få!


    Kommentar

    • Mannschaft Rösler
      Seniormedlem
      Forumonanist
      • Nov 2003
      • 247

      #3
      Opprinnelig skrevet av keepern
      Bra skrevet Rønnern!!!
      Er det ikke Arnold som har skrivi detta?

      -Papageno

      Kommentar

      • Seb.R
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2006
        • 4159

        #4
        Neste hjemmekamp skal det drønne så kraftig i vegga på Åråsen at "FÅKK LSK"-bannerne havner bak stadion, og kjøres ned av toget.
        www.sebastianramsland.com
        www.twitter.com/sebramsland

        Kommentar

        • keepern
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Sep 2005
          • 281

          #5
          Opprinnelig skrevet av Mannschaft Rösler
          Er det ikke Arnold som har skrivi detta?

          -Papageno
          Trodde Rønnern hadde skrevet det siden han posta det. Hvis ikke: Bra skrevet Arnold!!


          Kommentar

          • chrissp
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2004
            • 2403

            #6
            Mye bra her, Rønnern. Noen og enhver av oss fikk nok noe å tenke på her.

            Jeg vil gjerne kommentere/gi innspill til et par ting:

            1) Om det var for mange eller ikke på feltet utifra kapasitet er vanskelig å si, men jeg sto i trappa. Grunnen til det var nok i stor grad, ja nettopp "turistene", som tviholdt på sitteplassene sine. Jeg førsøkte å si fra at her var det ståplasser og trøkk sammen, men fikk et blikk tilbake som tydet på at jeg var tilbakestående.

            2) Men, jeg synes det er 100 ganger verre at det som ser ut som unge "hardcore" fans holder kjeft, enn at en familie med mor, far og barn gjør det samme. Når jeg tenker etter og får alt litt på avstand, så håper jeg at familien hadde det knall på tribunen og at de kanskje neste gang kommer tilbake og bidrar selv. Vi kan ikke forvente at alle synger første gang på feltet. Det som er klapping i dag, er synging i morra og "go mental" med UFC på den syvende dagen Så ja til et inkluderende KFL.

            3) Det er uansett tror jeg behov for flere "forsangere-light". Noen som står plassert oppover i trappa og trykker folk sammen og organiserer. Greit nok at du er "turist", men du må i hverfall forholde deg til at det er en ståtribune og det er trangt om plassene. Er vel kanskje ikke bare "turistene" som bør føle seg truffet her....

            4) Så synes jeg vi bør være glad for at vi er blitt så gode; at det som var bra to 2-3 år siden, nå skaper så sterke reaksjoner som her på forumet de siste dagene. Det viser hvor høyt vi faktisk legger lista.

            5) La de negative følelsene ligge igjen her på forumet, og la oss alle bidra til positiv stemning rundt oss på tribunen og 100% støtte til gutta mot Start (og RBK for de som tar turen dit).
            Bølerkanaris

            Kommentar

            • Chessheim-kanaris
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Oct 2005
              • 1022

              #7
              godt å lese et sånt innlegg etter alle de "kjipe" innlegga etter kampen.
              tror det gir en positiv boost for menigmann å lese et innlegg skrevet med en positiv vinkling og høyt engasjement! well done, og la både trøndera og start fansen få smake!
              mvh Lsk's nye fysioterapeut

              Kommentar

              • ON
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Mar 2004
                • 3639

                #8
                Lukter Arild lang vei av den artikelen..

                Kommentar

                • King_Raymond
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 4987

                  #9
                  Som vanlig mye bra skrevet av Mykle, men allikevel føler jeg det står mye av det samme som det alltid står når Mykle/KFL uttaler seg. Er alltid mye skryt over hvor inkluderende vi er, hvor mange stående vi har, hvor mye bedre vi er nå enn før osv. Problemet er fortsatt at stemningen på åråsen har vært for dårlig alle kampene i år.

                  Vi kan sikkert fortsette å skryte av alt det positive som er med KFL, og det er jævlig mye, men jeg tror ikke det hjelper med tanke på den for dårlige stemningen som har vært på Åråsen hittil i år. Vi må gjøre noen grep for å få tilbake den fantastiske stemningen fra ifjor.

                  Jeg vet ikke hva som må gjøres, men det er ingen tvil om at noe må gjøres!
                  Ultras Felt C Lillestrøm

                  Kommentar

                  • e.d
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • May 2005
                    • 688

                    #10
                    det viktigste er at hver og en tar ansvar og trykker til. Ikke klage eller spørre hva andre kan gjøre, men spør hva du selv kan gjøre. Hvis alle som klager på andre tar i 10% ekstra så vil det hjelpe bra. . men jeg fikk en god ide. Hva hvis forumfolket som ikke er med i noen undergrupper samler seg og lager et stort forsangerfelt? og hvor det skal synges i 2*45 min.
                    synging, mentalitet - Kanari-Fansen

                    Kommentar

                    • Rønnern
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 6690

                      #11
                      Det er selvfølgelig Myklepus som har forfattet dette innlegget, men de fleste i sanggruppa kan stille seg bak dette.

                      Lett å spy ut eder og galle i skuffelsens stund, men ser man nøkternt på det, er det ikke så ille som vi skal ha det til.

                      Men jeg mener fremdeles at i de kampene hvor det går skikkelig på trynet, ville det vært en fordel å samlet de mest ivrige for seg selv slik at vi slapp å bli demotivert av sytepavene og de som ikke gidder å synge. Men det kan man jo ikke vite på forhånd.

                      Neste kamp er jeg speaker, men kampen etter det, så er det en gjestevisitt hos UFC som gjelder.
                      Mvh Ronnie "The Runner"
                      LSK for alltid

                      Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                      Kommentar

                      • iL
                        Seniormedlem
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Jan 2004
                        • 10771

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av Rønnern
                        Neste kamp er jeg speaker, men kampen etter det, så er det en gjestevisitt hos UFC som gjelder.
                        Det er isåfall ett stort tap for Felt A. Vi trenger ikke færre folk som synger høyt her akkurat.

                        Hva er planene for forsangerfelt imellom Felt A og Tommy ?

                        Vi har jo nok av folk å ta av, Erling/Patrick bla.. for å nevne noen.
                        Kanarifugla flyr høyt i år!

                        Kommentar

                        • King_Raymond
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 4987

                          #13
                          Jeg mener at det beste er å flytte Gulost nærmere Tommy, det har vært forsøkt lenge å få med Felt A nå, men det er alltid der det er dårligst, så det er bedre å la de "være i fred". Det er for stor avstand mellom forsangerne på A og B så kommunikasjonen er ikke alltid på topp der, derfor burde Gulost flyttes nærmere Tommy.
                          Ultras Felt C Lillestrøm

                          Kommentar

                          • sniper
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2004
                            • 5254

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av King_Raymond
                            Jeg mener at det beste er å flytte Gulost nærmere Tommy, det har vært forsøkt lenge å få med Felt A nå, men det er alltid der det er dårligst, så det er bedre å la de "være i fred". Det er for stor avstand mellom forsangerne på A og B så kommunikasjonen er ikke alltid på topp der, derfor burde Gulost flyttes nærmere Tommy.
                            Så du mener da altså at ytterste felt A kan være for de som ikke er så engasjerte i stilen sin?

                            Petter

                            Kommentar

                            • Speeder
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Apr 2006
                              • 951

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av King_Raymond
                              Jeg mener at det beste er å flytte Gulost nærmere Tommy, det har vært forsøkt lenge å få med Felt A nå, men det er alltid der det er dårligst, så det er bedre å la de "være i fred". Det er for stor avstand mellom forsangerne på A og B så kommunikasjonen er ikke alltid på topp der, derfor burde Gulost flyttes nærmere Tommy.
                              Da må det være en mye bedre løsning å få inn ett forsangerfelt mellom A og B.
                              Felt A trenger definitivt ikke MINDRE forsangereffekt!

                              Det er til tider bra trykk på felt A også, så jeg syns ikke du skal avskrive de helt selv om det ikke er konstant trykk fra hele feltet.
                              Tore Galgerud

                              Kommentar

                              • Øyvind
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Oct 2006
                                • 292

                                #16
                                Når det gjelder stemningen på åråsen er jeg enig i at den ikke har vært på sitt aller beste, og at publikum kan bedre. Det jeg tror kan bidra mye på totalintrykket er sanger eller rop hele Åråsen synger med på. Mot enga var det faktisk tendenser på "klapp-klapp... Fugla".

                                Men det eneste ropet hele Åråsen er med på er "Lillestrøm! klapp-klapp-klapp". Jeg synes derfor fansen bør dra i gang denne minst en gang per omgang, da vil det forhåpentligvis virkelig trøkke på Åråsen.

                                Kommentar

                                • King_Raymond
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 4987

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av petter
                                  Så du mener da altså at ytterste felt A kan være for de som ikke er så engasjerte i stilen sin?

                                  Petter
                                  Jepp, det er det jeg mener. Det er ikke sånn at det er 2000 stk som er like ivrige på å synge på feltet, derfor mener jeg at Felt A kan være ett felt for de som ikke er med på alt av sanger, og at man heller fokuserer på å få med resten av feltet på en enda bedre måte enn hva som er tilfelle idag.
                                  Ultras Felt C Lillestrøm

                                  Kommentar

                                  • Tony
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 4737

                                    #18
                                    Feltet er som alle andre steder. Stort engasjement fra midten og så blir det dårligere ut mot sida. De som står ti lvenstre for stolpen er sjelden med etter hva jeg ser fra der jeg står.

                                    Mulig de synger, men noe må gjøres for å få tetta mellomrommet mellom felt a og felt b

                                    Kommentar

                                    • Loddet
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Apr 2004
                                      • 325

                                      #19
                                      Det er ingen tvil om at stemninga på feltet er dårligere i år enn tidligere. Spørsmålet er hvorfor. Turister har vært nevnt, og jeg er en av de som støtter meg på den forklaringa.

                                      KFL skal jo være sydlandsk innspirert, med mye hopping klapping og roping. Da funker det rett og slett ikke med en barnefamilie midt på felt c. Jeg er dritt lei alle snusfornuftige bedrevitere som har kommet til feltet. La meg først understreke at jeg er imot all drittslenging som går på rasisme, religion og seksuell legning, men man må jo få lov til noe. Under matchen mot Stabæk ble det sunget "la han dø, la han dø" (husker ikke i farta hvilken spiller som lå nede, men det spiller ingen rolle) poenget er at da kommer kommentaren "tenk på Dagfinn Enerly!!". Det er utrolig kjipt det som skjedde med han, men vi kan ikke la alle supporter tradisjoner forvitre av den grunn. Vi er jo i ferd med å bli så streite at det er helt jævli.

                                      Et annet eksempel er "drittslenging" til spillerne. Å bli bedt om å holde kjeft etter å bedt Shane skjerpe seg, da han måka ballen 20 meter over mål syns jeg er latterlig. Folk er så streite at det gjør vondt Det gleda meg å sitte å høre "sønn av en alkis" sangen på Lerkendal på torsdag (så den på tv), men det kunne ikke skjedd på åråsen i år. Vi kunne jo komme til å såre gutten, gud forby!!

                                      Nei takke seg til gamle dager, hvor stemninga på feltet var god, og alle streite turister var borte. Får håpe den tida kommer igjen, men jeg tviler. Neste år vurderer jeg sterkt sitta. Der er ihvertfall folk gjennomførte sittepublikum, i motsetning til liksomsupporterne på feltet. Skal uansett gjøre mitt beste for å skape stemning på Åråsen i år, så får vi håpe på det beste.

                                      Kommentar

                                      • Ballkunstneren
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • May 2006
                                        • 780

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av Loddet
                                        Nei takke seg til gamle dager, hvor stemninga på feltet var god, og alle streite turister var borte. Får håpe den tida kommer igjen, men jeg tviler. Neste år vurderer jeg sterkt sitta. Der er ihvertfall folk gjennomførte sittepublikum, i motsetning til liksomsupporterne på feltet. Skal uansett gjøre mitt beste for å skape stemning på Åråsen i år, så får vi håpe på det beste.
                                        Er enig i at vi må få tilbake en del av den gamle mentaliteten.. Blandet med den nye seff.. Vi må ikke ta oss selv så høytidlig og det må ikke spillerene på banen heller..

                                        Heinz Müller passerte oss på gata i trondheim og alle sang Heinzy Hornyboy.. Han bare smilte.. Heinz har blitt en kultspiller må jeg si.. Den råeste sangen og rosa tostangs.. Dette ble også kommentert på bussen av Lars..

                                        Bland italia og england på 80/90 tallet og ta bort alkoholen så blir det helt villt!! Sånn bør vi ha det på tribunen.. Synd det er seter på feltc elelr så hadde dere nok sett et ras hver gang vi skorte..

                                        I trondheim endte jeg i hvertfall 6 rader ned.. Jeg sto i trappa da.. Helt syk stemning på målet!! Helt villt!!! Borteturer er rett og slett syke på steming.. Så hvis noen vil oppleve syk stemning så oppfordres det å komme til kristiansand eller stavanger..

                                        Kommentar

                                        Working...