ulfpulf sin blogg: Bortefyll

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • xeR
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Jan 2004
    • 11206

    ulfpulf sin blogg: Bortefyll

    Jeg anbefaler Ulfpulf sin blogg, den omhandler ikke drikking på tribunen, men drikking før kamp. Meget godt skrevet og sier meg enig i alt han skriver.

    Det er bedre å væra døv enn vålenga.
  • Lars
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 6156

    #2
    Jeg hadde faktisk tenkt til å skrive om noe av det samme i etterkant av Sandefjord-turen. Og det er ikke bare rølpete oppførsel i by/på stadion og dårligere synging som er negativt/ødeleggende, jeg tror også den ekstreme bussfylla enkelte utøver virker negativt på antallet kanaris som velger å reise på borteturer. Det er ikke sjelden man er vitne til fortvilede personer som har havnet på "feil" buss. Det finnes fortsatt godturer, som Ålesund i år, men de fleste turene utvikler seg til å bli VM i bajas.

    Det overrasker meg derfor ikke at omtrent 80% av bortefølget til LSK velger andre reisemåter enn KFL-buss, selv om det som regel er det rimeligste alternativet. Men jeg synes absolutt noe bør gjøres for å forandre det.

    Kommentar

    • LSK-jenta
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Nov 2004
      • 656

      #3
      Veldig bra skrevet, ulfpulf! Jeg har også tenkt på å nevne det flere ganger, men visste ikke helt hvor jeg skulle ta det opp.
      Jeg vil betegne meg som en av de veldig ivirge gjennom mange år, men nå drar jeg verken på busstur eller står midt i "klynga" lenger pga fyllekulturen vi har fått. Jeg blir rett og slett flau!
      Yvonne

      Kommentar

      • iL
        Seniormedlem
        --==FORUMRUNKER==--
        • Jan 2004
        • 10771

        #4
        Sandefjord var ekstremt.
        Var bl.a. en som lov og sov hele første omgang borte på familetribunen(Felt K), han våknet bare for å spy.
        Tilslutt hentet politiet han.
        Kanarifugla flyr høyt i år!

        Kommentar

        • vollafugl
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Dec 2006
          • 978

          #5
          Snømenn på tur

          Det er lenge siden jeg har sett en sånn ansamling med snømenn på tur! Mulig at Køben-kampen i RL i fjor kan måle seg, men det var tross alt i Danmark, med billig øl og servering på stadion. (I den kampen var det forøvrig noen danske vakter som nærmest fascinert ga uttrykk for at de aldri hadde sett noe lignende).

          Noe av det første jeg så da jeg kom til stadion var en dritings kar i fugledrakt som prøvde å velte en av bilettbilettbodene, samt en tenåring som lå hjelpeløs mot et tre mens han febrilsk prøvde å spy for å bli hakket mindre dritings. Metoden hans var like godt å stikke hele hånda ned i halsen. Vet ikke om han lyktes, men tviler på om han fikk med seg særlig mye av kampen.

          Egentlig synes jeg vel at dette er mer komisk enn noe annet. Likevel går det vel en grense ett eller annet sted. Det hadde vært trist om hver kamp hadde vært som Sandefjord-kampen, for å si det sånn.

          Kommentar

          • Emil B
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2006
            • 5921

            #6
            Opprinnelig skrevet av vollafugl
            Det er lenge siden jeg har sett en sånn ansamling med snømenn på tur! Mulig at Køben-kampen i RL i fjor kan måle seg, men det var tross alt i Danmark, med billig øl og servering på stadion. (I den kampen var det forøvrig noen danske vakter som nærmest fascinert ga uttrykk for at de aldri hadde sett noe lignende).

            Noe av det første jeg så da jeg kom til stadion var en dritings kar i fugledrakt som prøvde å velte en av bilettbilettbodene, samt en tenåring som lå hjelpeløs mot et tre mens han febrilsk prøvde å spy for å bli hakket mindre dritings. Metoden hans var like godt å stikke hele hånda ned i halsen. Vet ikke om han lyktes, men tviler på om han fikk med seg særlig mye av kampen.

            Egentlig synes jeg vel at dette er mer komisk enn noe annet. Likevel går det vel en grense ett eller annet sted. Det hadde vært trist om hver kamp hadde vært som Sandefjord-kampen, for å si det sånn.
            Det er var mange som var super drita ja, jeg var heller ikke edru men langt i fra kanon full, men er vel ikke alle som klarer å begrense seg. Hva var det med han fyren som løp rundt naken på brygga med lsk flag i handa da??

            Kommentar

            • morten
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2004
              • 2156

              #7
              Det begynner å bli en del bråkjekke 18-19(?)åringer som tror de er veldig kule på disse turene..Det går nok over.Det er lov å si ifra.Kanskje KFL bør sette seg ned å diskutere dette..Det begynner å bli et problem. Det er ikke mange som vil forbindes med disse..
              Badekar
              http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

              Kommentar

              • Lars
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2004
                • 6156

                #8
                Ser Mykle har skrevet i bloggen til Ulf:

                "Helt enig i at det var mye fyll i Sandefjord, men ikke la dette bli en jævla moralismedebatt der alle kommer ut med tårevåte eksempler på at man ikke kan ta med folk på tur.Man er som på de fleste felter nødt til å finne en mellomting. Fakta er :
                - Fylla på dagens turer er så latterlig liten i forhold til før. Moldefylla i 1998 aleine er mer enn årets turer tilsammen
                - I Norge er det en samfunnsmessig tradisjon å gå på fylla i helgene og dette skjer også på søndager på kamper, spesielt når det er sommertur, skolefri og mange på ferie.
                - KFL har årets desidert beste borteoppmøte, også på organiserte turer.
                - Noe fyll har aldri ødelagt synginga, men det må tas med måte.
                - Vi har nesten ikke hatt klager fra bussoperatøren vår i år og det har aldri skjedd før. I Skien der det var gladfylll an mass var det knallsynging.

                Det vi kan bli bedre på er :
                - Enkelte mongiser som ALLTID er drita må må faen meg skjerpe seg på borteturer. Dette på grunn av utskjelling av folk i kiosken etc. Da MÅ imidlertid Ulfpulf og andre si i fra NÅR det skjer, ikke vente tre døgn.
                - Alkohol inne på stadion er jeg sterkt i mot. I Danmark innrømmer jeg glatt at man mister kontrollen, i Odense var undert møkkings, selv om jeg ( prøvde ? ) å synge. Hehe. Hold alkohol unna stadionene.
                - Som med de fleste andre ting er holdningsarbeid det beste, men UTEN å moralisere, da må man i tilfelle legge om det norske drikkemønsteret.
                - Innrøm noen ganger at man sjøl har røra. UFC maser fælt med alkoholmaset sitt. Hvem var så full i Køben i fjor at han ikke greide å se banen en gang? Hvem prøvde å starte sanger i Bergen i år med 4 i promille ?Hvilken gruppe tilhører disse ? Man trur italienera er så mye bedre. I Curva Sud i Roma ligger hasjrøyken så tett at noen ikke ser forskjell på Totti og Di Canio. Fei for egen dør. Til slutt skal det sies at UFC er de DESIDERT beste til å følge laget sitt og å kompromissløst støtte laget sitt. Som man ser, det går an å gi både kritikk og ros på samme tid, noe som ikke er helt enkelt i FRP-landet Norge der Per ” Mini-Goebbels ” Sandberg leder an debattene.

                Mindre fyll på borteturene uten noe jævla nykterhetsmas på andre sida. Det er nå min mening og den er den rette !!!

                Full i Skien og Tromsø, edru i Drammen, Bergen, Trondheim og Sandefjord+ non stop-synging i alle kampene er min fasit i år Må jeg til rektors kontor ?"

                Når skal han ta steget helt ut og begynne å skrive på Forumet, mon tro? ;-)

                Kommentar

                • mr.Jordbakke
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jun 2005
                  • 3845

                  #9
                  Sandefjord var en hyggelig opplevelse, resultatmessig. Jeg var "så dum" at jeg kjørte bil til stadion, da jeg hadde med meg hele familien, kone og tre barn, og jeg kom rett fra ferie på Hvasser. Vi parkerte ved siden av KFLs busser. For et syn! Her var det NM i rølpefyll - sikkert morsomt for de involverte, men flere rare blikk fra mine to yngste som lurte på hvorfor noen sang: "Jeg er stolt av å være pult" til pappas (mr.Jordbakkes) sang.

                  Ja, jeg er stolt av å være fugl, men kanskje ikke like stolt av av mine supporterkolleger...

                  Jeg fikk også med meg hele kampen og at to supportere ikke engang kom inn på stadion. morsom kan vel ikke fylla være, at man skal drite i kampen?


                  Ja, til øl og fotball, men med måte :-D
                  NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                  Mvh
                  Mr.Jordbakke

                  Kommentar

                  • Emil B
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2006
                    • 5921

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
                    Ja, til øl og fotball, men med måte :-D
                    De aller aller fleste klarer den kombinasjonen ganske greit.

                    Kommentar

                    • mr.Jordbakke
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jun 2005
                      • 3845

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av VK
                      De aller aller fleste klarer den kombinasjonen ganske greit.
                      Ihvertfall, du og jeg... he, he
                      NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                      Mvh
                      Mr.Jordbakke

                      Kommentar

                      • Emil B
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2006
                        • 5921

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
                        Ihvertfall, du og jeg... he, he
                        Vi klarer det lett Jordbakke

                        Kommentar

                        • Rønnern
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 6690

                          #13
                          Enig med Mykle at det er lov å gå på en blemme. Har selv gjort det et par ganger, senest serieåpningen mot Start i 2005 (siste gang jeg har drikki på match utenom RL). Det har skjedd eller vil skje de fleste.

                          Utfordringen er jo de som blir så drita at de skjemmer ut både KFL og LSK og som aldri klarer å styre seg. Det bør vurderes om de verste fyllefantene skal få slippe å reise på tur med KFL.

                          Det har flere mulige positive ringvirkninger.

                          Det kan føre til at de drikker mindre. Grupper tar nesten alltid mer av enn andre. På en buss med masse Kanaris i godt humør blir det nesten som en russebuss. Det er lett å kaste alt som heter hemninger og bare "ta av". Med et annet transportmiddel til kamp er det ikke sikkert det er like attraktivt å drikke seg sveiseblind. Og skulle det medføre at de ikke kommer seg på bortetur, er det egentlig ikke noe tap...

                          Flere "normale" folk blir med på turene til Kanari-Fansen, i den grad man kan betegnes som normal når man år etter år velger å dedikere livet sitt til et lag hvor sangen sier: "skuffelsene e'kke få".

                          La meg avslutningsvis få avslutte med at de langt på vei aldri er noe fylleslag på turer med KFL. Bajasene er alltid i stort mindretall og det er aldri ubehagelig å reise på tur med KFL. Har alltid morsomt på tur med KFL, selv om man reiser uten alkohol innabords.

                          Men, det er viktig at "reiseledere" er edru og sitt ansvar bevisst. Det er lov til å si fra, uansett hvem som er ute på skuta. Øl og godt humør er lov og ingen vil det til livs, ei heller de som går på en skjelden smell. Utfordringen er gjengangerne...
                          Mvh Ronnie "The Runner"
                          LSK for alltid

                          Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                          Kommentar

                          • Emil B
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2006
                            • 5921

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av Rønnern

                            Utfordringen er jo de som blir så drita at de skjemmer ut både KFL og LSK og som aldri klarer å styre seg.

                            Men, det er viktig at "reiseledere" er edru og sitt ansvar bevisst. Det er lov til å si fra, uansett hvem som er ute på skuta. Øl og godt humør er lov og ingen vil det til livs, ei heller de som går på en skjelden smell. Utfordringen er gjengangerne...
                            Det er jo en del 18-19 åringer som driter seg ut gang på gang. Den eneste gangen det var altfor mye fyll blant folk (det inkluderer meg selv også) var borte mot OB i Royal league. Mot Sandefjord så var det ikke mere en kanskje 10-15 stykker som var drita av 750 stk, det må man nesten reine at skjer.

                            Kommentar

                            • glasgow
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jan 2007
                              • 1251

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av VK
                              Det er jo en del 18-19 åringer som driter seg ut gang på gang. Den eneste gangen det var altfor mye fyll blant folk (det inkluderer meg selv også) var borte mot OB i Royal league. Mot Sandefjord så var det ikke mere en kanskje 10-15 stykker som var drita av 750 stk, det må man nesten reine at skjer.
                              Helt enig. Det er og vil være idioter som blir for fulle på kamp.
                              Alle har jo det. Men til de som er det hver kamp.
                              Få der et liv, eller drikk litt mer når dere er ute i helgene.

                              Kampdag er kosedag med øl og fotballprat.....

                              Kommentar

                              • Rønnern
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 6690

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av VK
                                Mot Sandefjord så var det ikke mere en kanskje 10-15 stykker som var drita av 750 stk, det må man nesten reine at skjer.
                                Jeg har faktisk aldri sett deg edru, ei heller i Sandefjord

                                Sandefjord blei etter min og flere andre sin mening et fylleslag, men det er kanskje like mye en indikator på hvor streite KFL er blitt, for som nevnt tidligere, før i tida var det mye verre.

                                Litt må vi tåle av fyll, atal oppførsel derimot....
                                Mvh Ronnie "The Runner"
                                LSK for alltid

                                Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                                Kommentar

                                • Emil B
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2006
                                  • 5921

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av Rønnern
                                  Jeg har faktisk aldri sett deg edru, ei heller i Sandefjord

                                  Sandefjord blei etter min og flere andre sin mening et fylleslag, men det er kanskje like mye en indikator på hvor streite KFL er blitt, for som nevnt tidligere, før i tida var det mye verre.

                                  Litt må vi tåle av fyll, atal oppførsel derimot....
                                  Siden du sier at du aldri har sett meg edru så er du velkommen opp på felt B på neste hjemmekamp så får du se en edru Emil

                                  Men de fleste som ikke er edru på kamper klarer faktisk å oppføre seg bra. Men at folk løper nakene med lsk flagg, KFL folk som slåss med hverandre er liksom bra?

                                  Kommentar

                                  • xeR
                                    Seniormedlem
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Jan 2004
                                    • 11206

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av VK
                                    Siden du sier at du aldri har sett meg edru så er du velkommen opp på felt B på neste hjemmekamp så får du se en edru Emil

                                    Men de fleste som ikke er edru på kamper klarer faktisk å oppføre seg bra. Men at folk løper nakene med lsk flagg, KFL folk som slåss med hverandre er liksom bra?
                                    Ikke minst sentrale KFL folk som sloss. Dårlig reklame.
                                    Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                                    Kommentar

                                    • Emil B
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2006
                                      • 5921

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av xeR
                                      Ikke minst sentrale KFL folk som sloss. Dårlig reklame.

                                      Ikke akuratt første gangen det har skjedd og sikkert ikke siste gang dessvere.

                                      Kommentar

                                      • glasgow
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jan 2007
                                        • 1251

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av xeR
                                        Ikke minst sentrale KFL folk som sloss. Dårlig reklame.

                                        Vet ikke hvem du sikter til, men mener du en jeg tror så har denne personen gjort mer for kfl enn noen andre kan forestille seg.
                                        Kanskje man står på så mye for klubben og kfl at det rakner en sjelden gang.

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎