Kast den jævla roperten!

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • caLitri
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jun 2007
    • 634

    #21
    synes ropertene våre er fine. de er veldig rettnings bestemt. så hvis den ikke er rettet akkurat mot området man står så hører man den knapt.

    så når disse blir rettet mot andre forsangere er det lett for de å ta tak å få med sitt felt.

    sto bak tony/erling i sandefjord. når du rettet den mot meg datt nesten øya ut av skallen på meg. mens når du rettet den mot tromma hørte jeg knapt lyden.
    (da sto jeg 20cm unna roperten.)
    Gi alt, stå på LSK

    Kommentar

    • iL
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Jan 2004
      • 10771

      #22
      synes folk som har meninger om sanger/ropert/tromme bør møte opp på sangmøtet som holdes før hver match, istedenfor å sitte her og hyle.
      Kanarifugla flyr høyt i år!

      Kommentar

      • kjett
        Medlem
        Hoffnarr
        • Oct 2006
        • 40

        #23
        Opprinnelig skrevet av LasseN
        Kan du ikke bare slutte å bevise at du ikke aner hva du snakker om?
        Vi har sunget ut klanen så og si hver gang vi har møtt de de siste årene, selv på tullevåll.
        Der er vi vel begge inhabile. Men hadde vi ropert da vi kledde av Klanen i 2005? Og hvor godt høres den roperten på TV?

        Kommentar

        • Dinho
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jan 2006
          • 884

          #24
          Opprinnelig skrevet av Kloachim
          Back to topic!
          Jeg står ca midt på felt B og hører nesten ikke roperten. Ser at forsangeren ser bort mot roperten, finner ut hvilken sang som blir sunget og synger sin fulle hals for å få med resten! Hadde han også hatt en ropert ville det ha funka bedre, men fare for at det blir for mye "ropert synging"
          Roperten funker bra til å starte sanger, ikke noe annet.
          Det er også intensjonen til en Ropert, hvis ikke kunne vi kalt den en "sangert". Den er et virkemiddel som brukes til å STARTE sanger, evt med et par gloser få med folk til å synge hvis forsangeren ønsker å øke nivået på sangen.
          twitter @amundsakis
          ΘΥΡΑ 13

          Kommentar

          • blomasa
            Juniormedlem
            Ferskenpels
            • Nov 2006
            • 3

            #25
            Jeg står selv ikke i Kanarifansen, men hører av og til roperten. Høres lattelig ut spør du meg. Enig med tråstarter. Kast den jævla roperten!

            Kommentar

            • Vestfold Kanaris
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Oct 2004
              • 4583

              #26
              Opprinnelig skrevet av blomasa
              Jeg står selv ikke i Kanarifansen, men hører av og til roperten. Høres lattelig ut spør du meg. Enig med tråstarter. Kast den jævla roperten!
              Da har du jo noe å le av framover.
              LOUD
              PROUD
              ULTRA

              Kommentar

              • FuglaAlex
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Sep 2006
                • 537

                #27
                Opprinnelig skrevet av Torolf
                PA står for public address, dvs. at PA-anlegg er et lydanlegg for offentlige fremførelser.

                Virker ikke akkurat sånn på enkelt kamper da det blir synget 2 snager sammtidig..
                Supporterne er fotballens hjerte
                Ultras Felt C

                Kommentar

                • iL
                  Seniormedlem
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Jan 2004
                  • 10771

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av blomasa
                  Jeg står selv ikke i Kanarifansen
                  ergo, hører du den ikke heller.
                  Kanarifugla flyr høyt i år!

                  Kommentar

                  • vollafugl
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Dec 2006
                    • 978

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av Tor Hilmar
                    Synes roperten fungerer bra fordi den blir brukt riktig. Særlig nyttig på dårlige tribuner ala Marienlyst. Hva er forresten et PA- anlegg?
                    Opprinnelig skrevet av Torolf
                    PA står for public address, dvs. at PA-anlegg er et lydanlegg for offentlige fremførelser.
                    PA står, som Torolf skriver for Public adress, og er lyd til sal eller publikum. Med PA-anlegg menes et komplett anlegg som leverer alt utstyr som er nødvendig for å levere slik lyd; (høyttalere, kabler, miksebord etc.)

                    Ikke så mye mer info her enn fra Torolf, men jeg har en lydmann til far, og har i store deler av oppveksten blitt pumpet full av totalt unyttig info om alt som har med lyd og NRK å gjøre. Når jeg leste innlegget, fikk jeg derfor et behov for å benytte en slik sjelden anledning til å bruke det jeg har lært.

                    Kommentar

                    • RuneK
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Nov 2003
                      • 861

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av vollafugl
                      PA står, som Torolf skriver for Public adress, og er lyd til sal eller publikum. Med PA-anlegg menes et komplett anlegg som leverer alt utstyr som er nødvendig for å levere slik lyd; (høyttalere, kabler, miksebord etc.)

                      Ikke så mye mer info her enn fra Torolf, men jeg har en lydmann til far, og har i store deler av oppveksten blitt pumpet full av totalt unyttig info om alt som har med lyd og NRK å gjøre. Når jeg leste innlegget, fikk jeg derfor et behov for å benytte en slik sjelden anledning til å bruke det jeg har lært.
                      Å kunne et PA anlegg for et PA anlegg trengs nok ikke mer enn en høyttaler, forsterker og en microfon, og så kan du seff. legge til flere kilder hvis det er ønskelig. Dette er langt utenfor tråden, men tror du skal lytte nærmere til hva pappa sier når han forteller om jobben sin
                      Støtt FuglaTifo
                      Kontonr: 6201 05 41919

                      Kommentar

                      • egil
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Oct 2005
                        • 1119

                        #31
                        Jeg sitter på feltet nærmest KFL og har enda ikke hørt noen ropert. Jeg ser at blomasa som skrev over her har sitt innlegg nr 2 på forumet. Jeg er alltid skeptisk til de som bruker sine første innlegg til å være kritiske til KFL. De holder nok med andre lag.....
                        KFL - medlem nr 23

                        Kommentar

                        • KristofferØ
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Aug 2005
                          • 587

                          #32
                          Æsj, forsangerriggen er stygg. Vi driter i den og kaster den a? Jeg veit den bidrar bra, men samma det, for det er jo bare noe dritt!
                          I år så tar vi ostepop
                          Vi elsker Lillestrøm
                          HEI!

                          Kommentar

                          • kjett
                            Medlem
                            Hoffnarr
                            • Oct 2006
                            • 40

                            #33
                            Opprinnelig skrevet av egil
                            Jeg sitter på feltet nærmest KFL og har enda ikke hørt noen ropert. Jeg ser at blomasa som skrev over her har sitt innlegg nr 2 på forumet. Jeg er alltid skeptisk til de som bruker sine første innlegg til å være kritiske til KFL. De holder nok med andre lag.....
                            Og jeg er alltid skeptisk til folk som sitter på kamp. På kamp skal man stå, hoppe og synge.

                            Kommentar

                            • egil
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Oct 2005
                              • 1119

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av kjett
                              Og jeg er alltid skeptisk til folk som sitter på kamp. På kamp skal man stå, hoppe og synge.
                              Det har jeg gjort i mange år (du ser medlemsnummeret mitt). Nå er jeg 41 år, og etter at KFL byttet til den mer "fysiske" stilen med 7NA og annet for en 2-3 år siden har jeg funnet ut at det blir vanskelig for meg.

                              Men du blir sikkert sprekere når du kommer i samme alder .
                              KFL - medlem nr 23

                              Kommentar

                              • detvarvondtdet
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jul 2006
                                • 398

                                #35
                                Opprinnelig skrevet av kjett
                                Og jeg er alltid skeptisk til folk som sitter på kamp. På kamp skal man stå, hoppe og synge.


                                Jeg er alltid skeptisk til folk som ved slike utsagn indirekte hevder at man er en bedre suporter om man står, hopper, synger en om man sitter..
                                "Dere kan sitere meg på dette:
                                Jeg blir heller nummer ni med et lag som drar sammen, enn nummer tre med en møkkagjeng"
                                Fjøra

                                Kommentar

                                • xeR
                                  Seniormedlem
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Jan 2004
                                  • 11206

                                  #36
                                  Opprinnelig skrevet av kjett
                                  Og jeg er alltid skeptisk til folk som sitter på kamp. På kamp skal man stå, hoppe og synge.
                                  Helt utrolig hva du klarer å lire av deg. Soleklar offside!

                                  Om man sitter eller står har ikke noe å så for engasjementet for klubben. Bare hvordan man velger å vise engasjement. Det finnes mange grunner til at folk velger å sitte og man skal ikke dømme folk for det. Så lenge de sitter på sittan.
                                  Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                                  Kommentar

                                  • Mr. Torri
                                    Seniormedlem
                                    Forumsadist
                                    • Jan 2006
                                    • 125

                                    #37
                                    Roperten er med på å få folk i gang.
                                    Folk blir lystne og vil være med når de hører den.
                                    Skjønner folk er skeptiske til den, men man bruker ikke roperten til å synge med, men for å starte sangen.

                                    Jeg er nøytral i denne saken og bryr meg ikke så mye om vi kaster den eller fortsetter å bruke den, same shit
                                    Ingen tvil, Tom Nordlie er Fuglafil!

                                    Otto Fredrikson, Number One ..

                                    Kommentar

                                    • kjett
                                      Medlem
                                      Hoffnarr
                                      • Oct 2006
                                      • 40

                                      #38
                                      Opprinnelig skrevet av detvarvondtdet
                                      Jeg er alltid skeptisk til folk som ved slike utsagn indirekte hevder at man er en bedre suporter om man står, hopper, synger en om man sitter..
                                      Spørs hvordan du definerer bra" supporter". Det er definitivt mer inspirerende å ha en solid fanskare i ryggen som hopper og synger av full hals. Sånn sett er KFL bedre supportere enn sittan.

                                      Kommentar

                                      • rælingen kanaris
                                        Kaptein Reketråler
                                        Myklebust Light
                                        • Jul 2005
                                        • 1445

                                        #39
                                        man kan da fr faen være bra supporter selv om man sitter...hva om man har fysiske plager som gjør det vanskelig å stå i 2 timer sammenhengende? men det er klart, det er en del folk på sittan som ikke bryr seg så mye, som egentlig bare er der fordi det er "kult" å se på fotball.
                                        Custodes
                                        I med og motgang

                                        Kommentar

                                        • nob
                                          Seniormedlem
                                          Forumsadist
                                          • Mar 2007
                                          • 137

                                          #40
                                          Jeg trur roperten er et resultat av dårlig stemning i år. Altså i en ideel verden så er alle enige om at en ropert er overflødig. Jeg forstår og ser at den hjelper, men skulle ønske at vi hadde klart oss uten. Vi skulle klart å finne tilbake den 'fandenivolske' stemninga hvor alle bare skriker til de mister stemmen.

                                          Skal også innrømme at jeg var mye mer hes etter kampene i tidligere år enn jeg er i år, uten å helt vite hvorfor, og det er tydelig at mange er som meg i år. noen som har en forklaring på det?

                                          Har vi blitt 'for' seriøse?
                                          'for' organisert?

                                          bare synser litt.
                                          "Arguing on the internet is like running in the Special Olympics... Even if you win, you're still retarded."

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎