Piping og drittslenging

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • AG-3
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jul 2006
    • 1081

    #41
    Dette trodde jeg ALDRI skulle skje på Åråsen mot våre egne! Utrolig flaut og patetisk. Greit å gi "beskjed" til laget at de ikke jobber godt nok, men å pipe og slenge useriøst dritt mot vårt eget lag skal IKKE skje. Uansett! Det får de ta seg av i Bergen og andre medgangs-metropoler.

    Skal spillerne fronte "kjerneverdiene" på banen, skal vi stå for de på tribunen - med stolthet og med ære som det heter i sangen...

    Kommentar

    • Ballkunstneren
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2006
      • 780

      #42
      Opprinnelig skrevet av ulfpulf
      En supporter støtter.
      Støtte kan defineres på flere måter.. Støtte kan i det ene øyeblikket være kritikk og i det andre øyeblikket ros, det spørs helt på hva personen eller i dette tilfellet laget trenger. Og jeg føler selv at piping var på sin plass.. Det må få være lov å vise at man ikke er fornøyd..

      Dette er første gangen siden jeg flyttet tilbake fra tyskland for 1 år og ni måneder siden at jeg har hørt Kanarifansen pipe og med det mannskapet vi har og den måten laget fremstår nå mener jeg det er på tide at vi sier ifra..

      Følelsene på stadion må leve.. Vi kan ikke bli roboter.. Respons er viktig!

      Drittslenging uten mål og mening derimot er helt unødvendig og bør ikke finne sted på Åråsen!

      Kommentar

      • Vestfold Kanaris
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Oct 2004
        • 4583

        #43
        Det er forskjell på å si i fra og å pipe. Pipinga som kom fra enkelte på feltet og sittetribunene i går var patetisk.

        Ekte LSK-fans piper ikke.
        LOUD
        PROUD
        ULTRA

        Kommentar

        • ulfpulf
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2004
          • 2506

          #44
          Opprinnelig skrevet av Ballkunstneren
          Støtte kan defineres på flere måter..
          Aldri som piping. Piping kan aldri defineres som støtte.

          Og jeg føler selv at piping var på sin plass.. Det må få være lov å vise at man ikke er fornøyd..
          Det er din mening. Jeg liker ikke piping mot eget lag, og synes ikke det er noe supportere skal drive med.

          Dette er første gangen siden jeg flyttet tilbake fra tyskland for 1 år og ni måneder siden at jeg har hørt Kanarifansen pipe og med det mannskapet vi har og den måten laget fremstår nå mener jeg det er på tide at vi sier ifra..
          Hvorfor det? Tror du ikke spillerne er minst like frustrerte som oss? Tror du at pipingen gjør noe som helst for å bedre prestasjonene?
          Jeg tror det gjør dem mer anspente og usikre. Nå kan de ikke engang være sikre på å ha oss i ryggen.

          Følelsene på stadion må leve.. Vi kan ikke bli roboter.. Respons er viktig!
          Piping må aldri bli viktig. Da vil jeg heller være robot.

          Kommentar

          • maurakanari
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jul 2005
            • 637

            #45
            Synes ikke akkurat " Jobb for lønna" er så mye mer positivt å synge til spillera enn å pipe men.................
            VI ER LILLESTRØØM, LILLESTRØØM SK, VI ER NORGES BESTE LAG, JA VISST FAEN ER VI DET!!

            Kommentar

            • Ballkunstneren
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • May 2006
              • 780

              #46
              Spillerene er mennesker de også og forskjellige mennesker reagerer på forskjellige måter.. Hadde det vært meg så hadde jeg blitt sykt motivert til å forbedre innsatsen min..

              Dette går på mentaliteten til hver enkelt spiller, men tror ikke at piping har noen negativ effekt hos de fleste.. Spiller man på LSK skal man være tøff nok og for stolt til å gjøre en så dårlig innsats som vi så i går..

              Kommentar

              • Per Arne
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2004
                • 2347

                #47
                Nei, nei, nei. Skal det pipes for én dårlig omgangs uttelling? Det fins ingen godkjent grunn for å pipe. Da nærmer det seg forakt, og da snakker vi mere Bernt Hulsker/VIF; for LSKs spillere har ikke fortjent din forakt.
                De har foreløpig spilt godt nok til å være i tetsjiktet i serien, og kvartfinalen i cupen. Ingen grunn til å mobbe spillerne etter én omgang, hvor motstanderen faktisk var god.

                Vi var nære ved å score etter Simen Brennes skudd helt på tampen. Et lite øyeblikk av totalt over 90 minutter kunne gitt oss de etterlengtede 3 poenga. Den bittelille hendelsen kunne endret resultatet, men ikke prestasjonene kampen igjennom. Og det er jo de som er årsaken til at du peip, ikke sant? Skulle tatt seg ut, stå og pipe etter tre poeng og seier. Da får du lyst til å bli toppspiller i LSK, liksom.
                Støtt FuglaTifo! Sett inn valgfritt beløp på kontonummer 6201 05 41919. Merk med tifostøtte.

                Kommentar

                • Fuglefar
                  Seniormedlem
                  Forumonanist
                  • Aug 2006
                  • 202

                  #48
                  Kanarifans psyker ut sine egene spillere?

                  Det er noe en Kanarifan aldrig må gjøre. Burde faktisk kunne gitt rødt kort til de som piper på kanarifeltet, og sendt de over på bortetribunen neste kamp.

                  Hva godt kommer ut av å demoralisere sitt eget lag. Det er jo sånn vi gjør mot enga.

                  Idioter, forstår dere ingen ting
                  Lillestrøm Kanaris........................................... .................................................. .........................

                  Kommentar

                  • junior
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jan 2006
                    • 492

                    #49
                    http://www.dagbladet.no/sport/2007/07/29/507431.html

                    -Fantastisk av supporterne
                    Han ser fram til å få tilbake rutinerte spillere som Atle Roar Håland ogSteinar Pedersen. Mot Viking måtte også Fredrik Strømstad kaste inn håndkleet tidlig, og en tung bør legges på Starts unge spillere.

                    -Vi måtte foreta en tidlig omrokkering, det er lite heldig, sier Bjørnebye.

                    Over 500 Start-tilhengere sang sine kampsanger i 90 minutter og sto igjen på stadion og sang for full hals etter tapet mot Viking. Noen hundre møtte også opp på Starts siste trening for å støtte et lag i tung motgang.

                    -Støtten er fantastisk og varmer oss virkelig. Det er bare synd vi ikke makter å levere noe tilbake foreløpig.
                    Sitat fra dagbladet, der ser vi hvor mye supporterenes støtte betyr for laget.
                    KFL skal være Norges beste supportere, uansett, både i medgang, og i motgang. Piping er for folk som ikke klarer å si R.
                    ------- Forza Fugla! -------

                    Kommentar

                    • Harald_88
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • May 2006
                      • 550

                      #50
                      Blir flau av å høre medsupportere som piper på eget lag.
                      Alt For Fugla

                      Gå Av Grønlund

                      Kommentar

                      • glasgow
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jan 2007
                        • 1251

                        #51
                        Opprinnelig skrevet av junior
                        Sitat fra dagbladet, der ser vi hvor mye supporterenes støtte betyr for laget.
                        KFL skal være Norges beste supportere, uansett, både i medgang, og i motgang. Piping er for folk som ikke klarer å si R.
                        Selvsagt varmer en slik støtte.
                        Men som LSK supporter og div nedturer oppigjennom åra, så forventer jeg og sikkert mange med meg mer av denne (på papiret) meget sterke LSK stallen.
                        De som sto igjen i drammen når vi sang for spillera når de gikk inn på bussen på nittitallet vet hva støtte er. Da var vi der START ER NÅ.
                        Men i motsetning til Start, er LSK en medaljefavoritt

                        Det må da snart gå ann og forlange en seier.

                        Kommentar

                        • King_Raymond
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 4987

                          #52
                          Opprinnelig skrevet av gulost
                          Nei, nei, nei. Skal det pipes for én dårlig omgangs uttelling? Det fins ingen godkjent grunn for å pipe. Da nærmer det seg forakt, og da snakker vi mere Bernt Hulsker/VIF; for LSKs spillere har ikke fortjent din forakt.
                          De har foreløpig spilt godt nok til å være i tetsjiktet i serien, og kvartfinalen i cupen. Ingen grunn til å mobbe spillerne etter én omgang, hvor motstanderen faktisk var god.

                          Vi var nære ved å score etter Simen Brennes skudd helt på tampen. Et lite øyeblikk av totalt over 90 minutter kunne gitt oss de etterlengtede 3 poenga. Den bittelille hendelsen kunne endret resultatet, men ikke prestasjonene kampen igjennom. Og det er jo de som er årsaken til at du peip, ikke sant? Skulle tatt seg ut, stå og pipe etter tre poeng og seier. Da får du lyst til å bli toppspiller i LSK, liksom.
                          Etter sommerferien har vi underprestert i alle de 4 kampene som har vært, så de som peip gjorde nok ikke det bare pga 1 dårlig omgang.
                          Ultras Felt C Lillestrøm

                          Kommentar

                          • veiron
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 6267

                            #53
                            Drittslenging til egne spillere skal ALDRI forekomme. Uansett. Men en spontanreaksjon med litt piping etter mange labre kamper kan jeg faktisk forstå. Jeg peip ikke selv, men jeg var jævlig misfornøyd og forbanna, så jeg sto faktisk å tenkte på at de faktisk fortjente det for en gangs skyld. Jeg sang meg hvertfall hes på "blø for drakta", og det er det faenmeg på tide at de begynner å gjøre! Det dassnivået de har vist er ikke verd LSK. Kan ikke huske å ha sett et LSK-lag spille med så dårlig innsats.

                            Kommentar

                            • xeR
                              Seniormedlem
                              --==FORUMRUNKER==--
                              • Jan 2004
                              • 11206

                              #54
                              At folk fra en undergruppe jeg ikke nevner navn på løper ned til banen og viser finger til LSK spillera etter kampen å skriker rasshøl osv til spillera synes jeg blir rett og slett kvalmt. Spillera hadde det garantert like vondt som vi den dagen og da hjelper det ikke at vi tråkker på dem.
                              Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                              Kommentar

                              • veiron
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 6267

                                #55
                                Opprinnelig skrevet av xeR
                                At folk fra en undergruppe jeg ikke nevner navn på løper ned til banen og viser finger til LSK spillera etter kampen å skriker rasshøl osv til spillera synes jeg blir rett og slett kvalmt. Spillera hadde det garantert like vondt som vi den dagen og da hjelper det ikke at vi tråkker på dem.
                                Har dette virkelig skjedd?? Greit å være skuffa, men der har de virkelig gått over en grense som er totalt uakseptabel. Faktisk finner jeg det så sjokkerende at det virker vanskelig å tro på. Folk som gjør sånt kan begynne å holde med søpla istedenfor.

                                Kommentar

                                • xeR
                                  Seniormedlem
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Jan 2004
                                  • 11206

                                  #56
                                  Opprinnelig skrevet av veiron
                                  Har dette virkelig skjedd?? Greit å være skuffa, men der har de virkelig gått over en grense som er totalt uakseptabel. Faktisk finner jeg det så sjokkerende at det virker vanskelig å tro på. Folk som gjør sånt kan begynne å holde med søpla istedenfor.
                                  Hadde problemer med å tro mine egne øyne selv, og det var faktisk veldig skuffende å se såpass sentrale personer i KFL gjøre slikt. Jeg vet hva jeg så og det var ikke til å ta feil av. Hadde det ikke vært for at jeg hadde det travelt og måtte hjem i all hast( Lynet slo ned i huset mitt) så hadde jeg gitt dem så øra flagra.
                                  Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                                  Kommentar

                                  • Arind
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Mar 2006
                                    • 459

                                    #57
                                    Opprinnelig skrevet av xeR
                                    Hadde problemer med å tro mine egne øyne selv, og det var faktisk veldig skuffende å se såpass sentrale personer i KFL gjøre slikt. Jeg vet hva jeg så og det var ikke til å ta feil av. Hadde det ikke vært for at jeg hadde det travelt og måtte hjem i all hast( Lynet slo ned i huset mitt) så hadde jeg gitt dem så øra flagra.
                                    Den fikk ikke jeg med meg, men dette bare understreket poenget mitt, ikke sant? Vi i KFL skal ikke tolerere sånn dritt, enten det er fansen som oppfører seg sånn eller vanlige hjemme-tillskuere......det blir liksom "vårt" problem uansett.
                                    Evig LSK-fan - men sliter litt med den store entusiasmen. Når skjer det no?

                                    Kommentar

                                    • xeR
                                      Seniormedlem
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Jan 2004
                                      • 11206

                                      #58
                                      Rett og slett kvalmt. Jeg har ingen problemer med å skjønne at folk er skuffa etter denne kampen, og jeg har full forståelse for at det kan komme spontane reaksjoner. Men jeg liker absolutt ikke denne formen for reaksjoner. Dette bør unngåes i fremtiden og hvis det gjentar seg så vil jeg si at vi har fått ett problem. Vi skal være Norges beste supportere, både i medgang og ikke minst i motgang.
                                      Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                                      Kommentar

                                      • Torolf
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2004
                                        • 9574

                                        #59
                                        Opprinnelig skrevet av veiron
                                        Har dette virkelig skjedd?? Greit å være skuffa, men der har de virkelig gått over en grense som er totalt uakseptabel. Faktisk finner jeg det så sjokkerende at det virker vanskelig å tro på. Folk som gjør sånt kan begynne å holde med søpla istedenfor.
                                        Hva er galt med dette? Det er jo sånn forbildene i Italia gjør hvis ikke laget presterer.

                                        Kommentar

                                        • iL
                                          Seniormedlem
                                          --==FORUMRUNKER==--
                                          • Jan 2004
                                          • 10771

                                          #60
                                          Opprinnelig skrevet av xeR
                                          Hadde problemer med å tro mine egne øyne selv, og det var faktisk veldig skuffende å se såpass sentrale personer i KFL gjøre slikt. Jeg vet hva jeg så og det var ikke til å ta feil av. Hadde det ikke vært for at jeg hadde det travelt og måtte hjem i all hast( Lynet slo ned i huset mitt) så hadde jeg gitt dem så øra flagra.
                                          Da regner jeg med at du informerer styret i KFL om saken.
                                          Kanarifugla flyr høyt i år!

                                          Kommentar

                                          Working...