Hvorfor ikke bruke RB som kanari-felt?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kristiansen
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Aug 2007
    • 1332

    #21
    jeg synes det hadde vært jævelig kult og hatt Kanarifansen på rb , minuset er at vi ser litt dårligere bak mål men ellers mye pluss da...

    Kommentar

    • RoyVaadal
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2004
      • 4055

      #22
      Opprinnelig skrevet av skotten
      Dette var en ualminnelig overopphetet debatt i 1998 på datidens diskusjonsforum mailinglista. Absolutt alle argumenter for og i mot å stå på langside/bak mål som jeg har sett i denne tråden, ble ivrig diskutert og debattert også den gangen. KFL landa på å stå på langsiden, vi ser alle hva resultatet ble. Hvorfor i huleste dra i gang en sånn diskusjon nå???????
      Det morsomme den gang var at mange trodde det gikk mot dødt løp ettersom man fikk inntrykk av at det var like mange debattanter i begge leire. Når man så hadde et avstemningsmøte så blei resultatet 25-1 eller noe i den duren. I favør langside. Et av de beste bevisene vi har på at nettdebatter ikke egner seg til å se hva flertallet ønsker.

      Debatten dukker nok opp fordi de aller fleste supportergrupper står på kortsida. Tenker ikke folk over at de bare har blitt plassert der av styre og stell i klubbene. De har ikke valgt det sjøl. (Huff, nå kommer det sikkert rennende inn med folk som mener å vite at den og den supporterklubben har hatt reell valgmulighet.)
      RoyVaadal.

      Kommentar

      • King_Raymond
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 4987

        #23
        Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
        Det morsomme den gang var at mange trodde det gikk mot dødt løp ettersom man fikk inntrykk av at det var like mange debattanter i begge leire. Når man så hadde et avstemningsmøte så blei resultatet 25-1 eller noe i den duren. I favør langside. Et av de beste bevisene vi har på at nettdebatter ikke egner seg til å se hva flertallet ønsker.

        Debatten dukker nok opp fordi de aller fleste supportergrupper står på kortsida. Tenker ikke folk over at de bare har blitt plassert der av styre og stell i klubbene. De har ikke valgt det sjøl. (Huff, nå kommer det sikkert rennende inn med folk som mener å vite at den og den supporterklubben har hatt reell valgmulighet.)
        Det var vel mye fordi Mykle hadde en relativt klar mening om dette husker jeg, og da følger de fleste folk etter

        Det med at man ofte blir plassert i svingen av styre og stell stemmer nok i stor grad ja, men det er faktisk en del som har hatt reele valgmuligheter også
        Ultras Felt C Lillestrøm

        Kommentar

        • Kanariz
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2005
          • 2507

          #24
          Om noen år så blir det ikke et spørsmål om vi skal bruke RB, da må vi det. Sånn som vi vokser både på og utenfor banen så blir vel de løsningene vi bruker på storkampene nå, altså at vi har et stå-felt på RB en fast løsning...

          Kommentar

          • UFM1
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2007
            • 2008

            #25
            Opprinnelig skrevet av Gjertsen_KANARIS
            Hvorfor bruker ikke Kanarifansen RB tribunen til supporter felt, jeg ser klart mer fordeler med dette!

            1, TIFO. Tifoene vil bli mye mer synelige + at vi kan bruke mye mer krevende tifoer. ettersom at tribunen blir "lengere" og ikke så "bratt" i tilegg vil disse flagene og bannerene bli mye mer synelige og tøffere på RB enn på dagens felt.

            2. I tilegg tror jeg fansen blir mye mer filmet på RB, ettersom at tv-folket får mye mer med seg fansens opptøyer.

            3. Tribunene vil føles mye mer gult når et helt felt dekker en hel tribune.

            4. VI er alltid flinke på landslags arenaen, RB ligner litt på denne tribunen. Kanarifansen vil trøkke mye mer.

            5. Vi får sitte plasser plasser slik at tribunene kan brukes når vi er i Europa ol. Dette vil det etterhvert bli krav på.

            6. Hele stadion vil se felte, og felte blir mye mer "midt på" kanskje dette vil gjøre slik at flere folk bli med å synge?

            7. Feltet blir ikke så trangt og klamt. Vi får mye større sted å plassere oss.

            8. Vi står rett over bortesupporterene, dette vil kankje føre litt mer til tribunekamper med tifoer osv ettersom supporterene står ansikt til ansikt?

            Jaja, si hva du mener. Jeg har hvertfall sagt min menig
            KFL blir filma nok der de er fra før av, og dessuten så er det vel ingen som gidder å sette på plass nye stoler på kanari-feltet heller.
            Lillestrøm

            Kommentar

            • rugbar
              Seniormedlem
              Forumonanist
              • Apr 2007
              • 152

              #26
              vi må vise oss mer!!

              Opprinnelig skrevet av LSK-jenta
              Hvorfor bruker vi kanari-feltet?
              1. Fordi vi har en av de beste supporter-plassene i Norge med tanke på Å SE KAMPEN!!!

              Kanarifansen gjøre en solid jobb og er mange, ingen skal ta fra oss det, men vi høres dårligere en bortefansen mange steder på åråsen. til og med Liin høres bedre om man sitter på samme tribune som kanarifansen litt bortenfor midten. Det er helt klart at man høres mye bedre om man står på kortsiden da kommer trøkket utover hele stadion og ikke bare på deler av den nye sittetribunen. Føler at vi må prioritere trøkket også, er helt sikker på at vi blir oppfattet som mye bedre om vi står på RB. Og for til slutt å svare på din yttring om att det er så jævlig bra å se kampen fra Kanarifeltet, RB tribunen er like bra å se kampen den også, den er ikke som i drammen eller på stabæk. LA OSS BYTTE TIL RB TRIBUNEN, SÅ VIL VÅR STATUS SOM SUPORTERE ØKE!!! Man vil også lettere se hvor mange vi er. vi ser ikke så mange ut på TV må grunnet at de bakerste rekkene ikke syns på TV

              Kommentar

              • rugbar
                Seniormedlem
                Forumonanist
                • Apr 2007
                • 152

                #27
                Se til verdens beste suportere....

                Opprinnelig skrevet av Fetsundramp
                Fotball skal ikke sees bakfra eller forfra. Fotball skal sees fra siden. Å stå bak mål er en nødløsning som blir benyttet på bortekamper. Vi skal være stolt av at vi har Norges beste supporter-felt på langsiden!
                Vil bare at du tenker over det være suporter... Bare se til Liverpool (kanskje verdens beste suportere). Der må eierene ta eierene ta hensyn til suporterene når de bygger ny stadion. Og The Cop krever å stå bak mål, og det ikke uten grunn, det er derfra man kan lage best trøkk!!

                Kommentar

                • UFM1
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2007
                  • 2008

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av rugbar
                  Vil bare at du tenker over det være suporter... Bare se til Liverpool (kanskje verdens beste suportere). Der må eierene ta eierene ta hensyn til suporterene når de bygger ny stadion. Og The Cop krever å stå bak mål, og det ikke uten grunn, det er derfra man kan lage best trøkk!!
                  Drit nå i liverpool. Vi er ikke Liverpool, vi er Lillestrøm! ja det begynner på samme bokstav, men hva så! vi er KFL, de er the cop. uansett så synes jeg det er stående og syngende supportere på alle tribuner i hele England. og det er et høyere tillskuer nivå i england også.
                  Lillestrøm

                  Kommentar

                  • Fjeller'n
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Nov 2003
                    • 905

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av rugbar
                    Vil bare at du tenker over det være suporter... Bare se til Liverpool (kanskje verdens beste suportere). Der må eierene ta eierene ta hensyn til suporterene når de bygger ny stadion. Og The Cop krever å stå bak mål, og det ikke uten grunn, det er derfra man kan lage best trøkk!!

                    Et av de bedre argumentene jeg har lest. RB-tribunen er jo en tro kopi av "The Kop" når det gjelder størrelse/høyde/dybde? Eller kanskje ikke?


                    Stian
                    "Optimisme er ikke annet enn mangel på informasjon" - Heiner Müller

                    Kommentar

                    • Vestfold Kanaris
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Oct 2004
                      • 4583

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av rugbar
                      Vil bare at du tenker over det være suporter... Bare se til Liverpool (kanskje verdens beste suportere). Der må eierene ta eierene ta hensyn til suporterene når de bygger ny stadion. Og The Cop krever å stå bak mål, og det ikke uten grunn, det er derfra man kan lage best trøkk!!
                      Vis nå respekt for verdens mest berømte og en gang mest lydhøre tribune og skriv navnet riktig. The (Spion) Kop!

                      Stående syngende hører hjemme i svingen forresten. Bare synd rb ikke egner seg.
                      LOUD
                      PROUD
                      ULTRA

                      Kommentar

                      • RoyVaadal
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2004
                        • 4055

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av rugbar
                        The Cop krever å stå bak mål
                        Jeg bestrider denne påstanden.
                        RoyVaadal.

                        Kommentar

                        • ulfpulf
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • May 2004
                          • 2506

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av rugbar
                          Og for til slutt å svare på din yttring om att det er så jævlig bra å se kampen fra Kanarifeltet, RB tribunen er like bra å se kampen den også
                          Jeg bestrider denne påstanden.

                          Kommentar

                          • RoyVaadal
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2004
                            • 4055

                            #33
                            Opprinnelig skrevet av skotten
                            Dette var en ualminnelig overopphetet debatt i 1998 på datidens diskusjonsforum mailinglista.
                            Et annet morsomt poeng fra den debatten er at de to største bak mål-forkjemperne alltid befinner seg på langsida. En sittende på den nye hovedtribunen, mens en annen normalt er på Kanarifeltet. Det siste tilfellet kan muligens forklares med lyst til å synge sammen med Kanaris. Det første tilfellet mangler jeg teorier for.
                            RoyVaadal.

                            Kommentar

                            • sniper
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2004
                              • 5254

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
                              Et annet morsomt poeng fra den debatten er at de to største bak mål-forkjemperne alltid befinner seg på langsida. En sittende på den nye hovedtribunen, mens en annen normalt er på Kanarifeltet. Det siste tilfellet kan muligens forklares med lyst til å synge sammen med Kanaris. Det første tilfellet mangler jeg teorier for.
                              Jeg sitter ikke på den nye hovedtribunen, dersom det er meg du mener. Felt C her. Jeg er fortsatt av den mening at syngende supportere skal bak mål, men Åråsen er ikke lagd for det. Dessverre.

                              Petter

                              Kommentar

                              • RoyVaadal
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2004
                                • 4055

                                #35
                                Opprinnelig skrevet av petter
                                Jeg sitter ikke på den nye hovedtribunen, dersom det er meg du mener.
                                Greit. Da har jeg ikke fått med meg siste utvikling i saken. Men du har vel hatt et lengre opphold på den nye hovedtribunen. Conten er kanskje nedlagt?
                                RoyVaadal.

                                Kommentar

                                • ulfpulf
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • May 2004
                                  • 2506

                                  #36
                                  Debatten om KFLs plassering på tribunen er litt som yoyoen var da jeg gikk på barneskolen. Den dukker brått opp med et par års mellomrom og alle er med.

                                  For deg som er ny på forumet og synes det er frustrende å høre "Dette har vi snakket om. Det er utdebattert." kan det være lurt å sjekke forhistorien.

                                  Her er et knippe av tråder det er nyttig (og underholdende) å lese før du prøver å komme med argumentet ingen har tenkt på før:

                                  Kanari-fansen`s plassering
                                  Stå - hvor?
                                  Bytte av tribune. (Ny tråd)
                                  Torsdagens møte om tribuneliv...

                                  NB: Jeg prøver ikke å drepe debatten. Dette er et diskusjonsforum.

                                  Kommentar

                                  • jon 11
                                    Juniormedlem
                                    Ferskenpels
                                    • Mar 2007
                                    • 4

                                    #37
                                    Dårlig ide , Dårlige plasser der og . Men er litt lite plass til k-fansen på det lille feltet nå da

                                    Kommentar

                                    • Martini
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Aug 2007
                                      • 294

                                      #38
                                      Er helt enig i at vi bør være på feltet som vi er den dag idag..RB har dårlig akkustikk, lite sikt, og er et altfor bredt og lite felt....

                                      Bedre å utvide feltet ved å ta vekk stolene på felt c i tillegg, slik at flere får plass og man ikke står heelt inni nabo`n.....

                                      3 poeng mot aafk idag!!
                                      FUGLA TIL VI DØR!

                                      Kommentar

                                      • meg
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Feb 2004
                                        • 290

                                        #39
                                        Opprinnelig skrevet av glasgow
                                        Kanskje vi hadde blitt kvitt halve felt A som bare står der for billige plasser også..
                                        Og hva er forskjellen på pris på RB og Kanarifeltet??
                                        Gul og svart
                                        Team Wenche Myhre

                                        Kommentar

                                        • detvarvondtdet
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jul 2006
                                          • 398

                                          #40
                                          Opprinnelig skrevet av Kanariz
                                          Men trur kanari fansen blir filmet mer der vi er i dag enn hvis vi hadde ståt på rb... Kameraet er tross alt på SS tribunen


                                          Hva har nå det med saken å gjøre da?
                                          "Dere kan sitere meg på dette:
                                          Jeg blir heller nummer ni med et lag som drar sammen, enn nummer tre med en møkkagjeng"
                                          Fjøra

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎