Stemningstråd Viking-LSK

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Seb.R
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2006
    • 4159

    Stemningstråd Viking-LSK

    Overraskende at det ikke har vært noen stemningstråd fra denne kampen før nå, så da lagde jeg like godt en.

    Utifra hva jeg hørte/så på TV'en, var det en meget god innsats i første omgang, men så dabbet det mer og mer av i slutten av omgangen, og videre utover i andre omgang. Spesielt flagginga var veldig synlig til tider. Synd vi ikke har flere "flaggere" spredt utover.

    Ellers kom jeg over denne på VG-diskusjon (som jeg er fult klar over ikke er verdens mest pålitelige kilde).

    "Noen som har peiling på hva som egentlig foregikk? I pausen la jeg merke til at noen politifolk gikk inn blant det jeg tror var Ultras-grupperingen til LSK og tok med seg enkelte av dem ut. Det gikk også kinaputter eller noe liknende av såvidt jeg kunne se. Noen som har peiling på hvorfor dette fant sted?"

    Litt lengre ned:

    "Jeg så i pausen at det var noe som brant og det kom litt røyk. Rett etterpå løp en ut med ett eller annet i hendene. Var lang avstand, så vet ikke mer enn det."

    Link:


    Uten å lage et skikkelig forum-helvete her. Kan noen som var på turen forklare hva som egentlig skjedde?
    www.sebastianramsland.com
    www.twitter.com/sebramsland
  • Lovefool
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jun 2007
    • 495

    #2
    Det jeg har hørt fra kjæresten (som var der), er at sikkerhetsansvarlig på stadion ville ha vekk flaggene det stod ultras på, og fikk politiet til å fjerne de med makt. Noen personer ble fjernet, og ganske mange forlot stadion i protest, men kom tilbake i 2. omgang for å støtte gutta.
    Don't waste today regretting yesterday instead of making a memory for tomorrow.
    http://www.lovefool.org

    Kommentar

    • kid
      Medlem
      Hoffnarr
      • Aug 2006
      • 68

      #3
      og noen av disse folka kasta kinaputter og brant opp banner...
      aner ikke hva som skjedde, folk ble hvertfall påvirka av dette .
      mesteparten av dette "dramaet" foregikk i pausa så 2.omg bar nok preg av dette. fugla fortjente ikke 3 poeng i dag, 1 poeng er jeg forsåvidt fornøyd med, men det kunne jo sett ut som de gav alt da...
      dessuten irriterer det vettet av meg at Kippe får rødt.

      Kommentar

      • Vestfold Kanaris
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Oct 2004
        • 4583

        #4
        Opprinnelig skrevet av kid
        og noen av disse folka kasta kinaputter og brant opp banner...
        aner ikke hva som skjedde, folk ble hvertfall påvirka av dette .
        mesteparten av dette "dramaet" foregikk i pausa så 2.omg bar nok preg av dette. fugla fortjente ikke 3 poeng i dag, 1 poeng er jeg forsåvidt fornøyd med, men det kunne jo sett ut som de gav alt da...
        dessuten irriterer det vettet av meg at Kippe får rødt.
        Hvem mener du når du skriver "noen av disse folka kasta kinaputter og brant opp banner"? Det du derimot skriver i setningen under er korrekt. Du aner ikke hva som skjedde!

        Neida, må skuffe dere som trodde dere endelig skulle få noe på UFC igjen. Det var ikke oss som tente den lille pyroen som kom. Hadde vi hatt pyro hadde det blitt i mye større mengder..
        LOUD
        PROUD
        ULTRA

        Kommentar

        • Lars
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2004
          • 6156

          #5
          I minuttene før kampstart ble det relativt heftig mellom fans og politi, uten noen spesiell grunn. Bortsett fra at det virka som om politiet elsket å provosere, selvsagt. Blant annet Arild Myklebust ble kasta ut uten særlig grunn, og dette møtte selvsagt enorm motstand blant fansen. Det oppsto en god del dytting/knuffing/roping mot politiet, noe de selvsagt ikke var imot å gjengjelde.

          I pausen gjentok situasjonen seg. Politiet ville kaste ut et UFC-medlem pga at han hadde brukt et flagg de ikke ville ha på stadion. Da politiet begynte å bruke makt for å fjerne personen, ble det nok en gang opptøyer, ettersom flere titalls fans nektet å la politiet dra ham ut av stadion.

          Dette var de to hovedepisodene. I tillegg ble flere andre LSK-fans kastet ut på latterlig tynt grunnlag (som å returnere drittslenging til Vikings sittepublikum).

          Jeg blir jævlig lei meg når sånne ting skjer. Det er ingen som ønsker sånne tilstander. Men på Viking stadion var det så jævlig åpenbart at vaktene/politiet var ute etter å skape situasjoner. Kvalmt. Hadde de gjort jobben sin, dvs å være tilstede og gripe inn der det er nødvendig, hadde det ikke skjedd noe som helst.

          Mye vondt kan sies om politiets opptreden i går, men det skal sies at det er én mann som hadde hovedregien på det som skjedde i går. Norges mest inkompetente sikkerhetssjef og største rasshøl: Gisle Oseberg.

          MØKKASTED!

          Kommentar

          • UltraFo
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jun 2007
            • 800

            #6
            jeg var til tider midt oppi det og snakket med flere blandt annet. Politiet som synes det var teit siden det bare er ett flagg med en mann på, men de følger bare beskjeder.
            Snakkes også med Frode og Patrick som synes det blir for dumt å lage så mye styr over diverse flagg.
            Det er bare ett tøy stykke.

            Og desverre for de som håpet må jeg bekrefte det samme som vestfold,
            det var IKKE ufc som kastet pyro og Kanari Fansen sine egne vakter og andre så at det ikke var oss
            UFC ~ Gulsvarte Brødre

            Kommentar

            • Lars
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2004
              • 6156

              #7
              Når det gjelder stemninga så var den helt grei. Folk var stort sett rimelig gira og klare, men de nevnte situasjonene gjorde at folk mistet litt fokus. Vi sang bra noen ganger, men sånn overall var det for tamt i forhold til at det var en såpass fed away.

              Kommentar

              • Bondekanari
                Seniormedlem
                Forumsadist
                • Mar 2004
                • 146

                #8
                Opprinnelig skrevet av UltraFo
                Snakkes også med Frode og Patrick som synes det blir for dumt å lage så mye styr over diverse flagg.
                Etter min mening er det også for dumt å provosere vakter/politi med en planlagt aksjon med en mengde "bannere" som man vet ikke er lov på tribunen i Stavanger. Det er lov å bruke huet, selv om man ikke er enig i hvordan reglene er. Det var IKKE bare vakter og politi som opptrådte provoserende her, dette ble gjort fra begge sider.

                Kommentar

                • UltraFo
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jun 2007
                  • 800

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av Bondekanari
                  Etter min mening er det også for dumt å provosere vakter/politi med en planlagt aksjon med en mengde "bannere" som man vet ikke er lov på tribunen i Stavanger. Det er lov å bruke huet, selv om man ikke er enig i hvordan reglene er. Det var IKKE bare vakter og politi som opptrådte provoserende her, dette ble gjort fra begge sider.
                  kan være enig i det, men assa, erte litt med at noen holder noen kluter det står Ultras på, hvor mye ugang kan det skape da?
                  er jo litt derfor. På baren i Stavanger kom jeg ikke inn fordi jeg var for pent kledd, fikk LSK caps av Arild og da kom jeg inn. Så dem har litt sære regler man må le av der.
                  UFC ~ Gulsvarte Brødre

                  Kommentar

                  • kid
                    Medlem
                    Hoffnarr
                    • Aug 2006
                    • 68

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av Vestfold Kanaris
                    Hvem mener du når du skriver "noen av disse folka kasta kinaputter og brant opp banner"? Det du derimot skriver i setningen under er korrekt. Du aner ikke hva som skjedde!

                    Neida, må skuffe dere som trodde dere endelig skulle få noe på UFC igjen. Det var ikke oss som tente den lille pyroen som kom. Hadde vi hatt pyro hadde det blitt i mye større mengder..
                    har jeg nevnt UFC?
                    den smellende/brennende tingesten som landa like ved meg hva var det da? om det ikke var en kinaputt?
                    og kan du med hånden på hjertet si at det ikke ble satt fyr på en eneste ting?
                    hvis du leser det jeg tidligere har skrevet så har jeg ikke nevnt UFC med et ord, fordi jeg ikke vet hvem som gjorde disse tinga. er helt enig med at "sikkerhets"folka i Stavanger er en smule overivrige.... faktisk enig i det meste av det som står i inlegga her til nå. syns derimot du er en smule hårsår når du antar det er UFC jeg mener!

                    Kommentar

                    • BennyLem
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2005
                      • 2902

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av UltraFo
                      På baren i Stavanger kom jeg ikke inn fordi jeg var for pent kledd
                      Fiffig.

                      Hvis dette er en tiltagende trend kan det bli en del artige situasjoner fremover. Mine tanker farer med en gang til Raga Rockers, og strofen: "Det er ingen adgang, du kommer ikke inn, du er for streit. Sorry..."

                      For å være på den sikre siden bør du nok i fremtiden satse mer Teatercafeen, Grand og Druen. Meg bekjent er ikke penstas noe hinder for adgang der.
                      Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                      Kommentar

                      • iL
                        Seniormedlem
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Jan 2004
                        • 10771

                        #12
                        ganske snodig den der. I bergen er det motsatt, der kommer man ikke inn flere steder MED effekter.
                        Kanarifugla flyr høyt i år!

                        Kommentar

                        • Moida
                          Juniormedlem
                          Ferskenpels
                          • Sep 2007
                          • 1

                          #13
                          Voksent

                          Det var jo veldig voksent gjort av fugla og kaste ting på Vikings Thomas Myhre etter kampen, det var jo virkelig hans feil at vi ikke tok me 3 poeng hjem liksom

                          Kommentar

                          • Di Merda
                            Seniormedlem
                            Forumsadist
                            • Feb 2006
                            • 105

                            #14
                            Er regler i Stavanger på noen av pubene mot det å gå pent kledd på kampdager, latterlig.
                            Viking Stavanger

                            Kommentar

                            • Emil B
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2006
                              • 5921

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av Moida
                              Det var jo veldig voksent gjort av fugla og kaste ting på Vikings Thomas Myhre etter kampen, det var jo virkelig hans feil at vi ikke tok me 3 poeng hjem liksom
                              Det ble vel kastet 1 ting ut på banen og den traff i hvert fall ikke myhre.
                              Last edited by Emil B; 03.09.2007, 11:38.

                              Kommentar

                              • Gyras
                                Medlem
                                Hoffnarr
                                • Nov 2003
                                • 62

                                #16
                                Jeg fikk desverre ikke stått med fansen i går, men jeg ble mektig imponert over det KFL presterte, spesiellt i 1. omg. Jeg satt på hovedtribunen rett bak benken til Nordlie som eneste LSK supporter. Følte meg ganske så alene der jeg stod å jubla som besatt når vi putta på til 0-1.

                                I første omgang var KFL etter min mening klart bedre enn hordene. Bra variasjon i sangene, ok trøkk, og ikke minst et helvetes liv på tribunen. Hjemmefansen kom dog sterkere tilbake i 2.omg, men det skulle også bare mangle med tanke på hvordan Viking presset. Virket også som om KFL dabbet litt av etterhvert.

                                Uansett, all ære til alle dere som tok turen over. Neste år får vi håpe på et litt tidligere kamptidspunkt slik at det går an å ta siste fly hjem på Søndag.

                                PS. Gutta som tok kveldsflyet på Fredag satt standarden med synging ned ankomsthallen på Sola Flyplass. Konge!

                                Kommentar

                                • Ranakanaris
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Nov 2003
                                  • 487

                                  #17
                                  Ikke første gang det går en smule varmt i toppen på vakter, politi og supportere i Stavanger. Men, gjort er gjort, for bare håpe att ingen ble fysisk og psysisk skadet av dette.

                                  Kommentar

                                  • e.d
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • May 2005
                                    • 688

                                    #18
                                    Jeg trodde politiet skulle gripe inn hvis noen bryter loven.

                                    Hvor i Norske lover står det at det ikke er lov med bannere på tribunen?Hvis Viking som arrangør ikke vil ha det, så for heller dem følge det opp da. Og ikke blande politiet inn i dette fordi det er ingen lov og orden sak.

                                    Sikkerhetshysteri på Norske fotballtribuner er på ville veier. Og alt politiet oppnår ved å gjør seg til aktør i dette er å oppnå masse mistillitt.
                                    synging, mentalitet - Kanari-Fansen

                                    Kommentar

                                    • techern
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Apr 2007
                                      • 327

                                      #19
                                      Leit at det skal være så utrolig "strengt".
                                      Fikk jo ikke lov å ha inn ei flaske med vann egang.
                                      Shut up and focus on the good things

                                      Kommentar

                                      • King_Raymond
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 4987

                                        #20
                                        Jeg prøvde å prate fornuftig med politiet etter jeg ble ført ut, men det hjalp ikke stort. Dem visste at Ultras var bråkmakere, og det er akkurat det samme som casuals. Og det var planlagt slossing flere steder i byen av både casuals og Ultras i følge politiet. Før kampen hadde vi fått beskjed om at det var ordet Ultras som ikke val lov på Viking stadion. Flagget det ble bråk om var ett flagg med UFC "logoen" på. Dette flagget ble viftet med i store deler av første omgang uten at politiet eller vakter gjorde noe som helst med det. At dem rett før pause kommer for å fjerne det er kun for å provosere, noe dem lyktes godt med.

                                        For min del endte det med en tur ned på stasjon og 6000 kroner i bot.
                                        Ultras Felt C Lillestrøm

                                        Kommentar

                                        Working...