Degenererte tapere og Tribunekultur på TV2sport

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Dandy
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2004
    • 346

    #21
    nå er det nok om meg og gamle Torolf .Tilbake til saken. Hvis Torolf greier holde seg til den da
    UFC 05!

    Kommentar

    • Raskolnikov
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Sep 2005
      • 1452

      #22
      My bad. Forøvrig er det vel ikke akkurat noe nytt under sola at den yngre garde er litt mer opprørske enn de litt eldre. De fleste vokser det av seg.
      Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

      Kommentar

      • Per Arne
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2004
        • 2347

        #23
        Vi er Kanari-Fansen, holder aldri kjeft

        Jeg siterer Agnar Mykle i "Sangen om den røde rubin:"

        "Ungdomstida tilhører de unge, men det er bare de eldre som veit å bruke den."

        Hva du mener om framtida og å være ekstrem/snill på tribunen lar jeg være din sak, Ole Nordby, men hvordan vil du beskrive tribunekulturen på feltet mandag den 6. august? Var det et glimt av framtida? eller fortida? Ungdom eller alderdom?

        6. august beviste at det eksisterer en "kanarikultur." Null stillhet, 1000% støtte. Det var ekstremt, rått, inderlig og fanatisk. Noe som vi tar med oss fra fortida, inn i framtida - som begynner i morra. Uavhengig av alder.
        Støtt FuglaTifo! Sett inn valgfritt beløp på kontonummer 6201 05 41919. Merk med tifostøtte.

        Kommentar

        • Rønnern
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 6690

          #24
          Opprinnelig skrevet av gulost
          6. august beviste at det eksisterer en "kanarikultur." Null stillhet, 1000% støtte. Det var ekstremt, rått, inderlig og fanatisk. Noe som vi tar med oss fra fortida, inn i framtida - som begynner i morra. Uavhengig av alder.
          Vi husker jo veldig godt hvem som argumenterte sterkest for å kjøre stillhet og boikott av laget.
          Mvh Ronnie "The Runner"
          LSK for alltid

          Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

          Kommentar

          • King_Raymond
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 4987

            #25
            Stemninga på Godset matchen hadde blitt akkurat like bra selvom vi hadde hatt 10 minutters stillhet. Den eneste forskjellen er at det hadde vært 80 minutter med sykt trøkk istedenfor 90, og vi hadde fått vist spillerne at vi ikke aksepterer å bli pissa på.
            Ultras Felt C Lillestrøm

            Kommentar

            • mr.Jordbakke
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jun 2005
              • 3845

              #26
              Opprinnelig skrevet av King_Raymond
              ... og vi hadde fått vist spillerne at vi ikke aksepterer å bli pissa på.
              Da trenger jeg en ny forklaring på hva som ligger i begrepet Ultras. Jeg trodde nettopp Ultras støttet laget 100%, uansett!

              PS JA, til Ultras!
              NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

              Mvh
              Mr.Jordbakke

              Kommentar

              • King_Raymond
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 4987

                #27
                Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
                Da trenger jeg en ny forklaring på hva som ligger i begrepet Ultras. Jeg trodde nettopp Ultras støttet laget 100%, uansett!

                PS JA, til Ultras!
                Det finnes selvfølgelig unntak fra regelen, det regnet jeg med at en gammel ringrev som deg hadde fått med deg
                Ultras Felt C Lillestrøm

                Kommentar

                • KFL109
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2003
                  • 1958

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av Nordby
                  Bare gi opp. De vil ikke forstå, kan ikke forstå, og klarer ikke å forstå. Er ikke noe vits å diskutere, fremtiden er de unge, og om noen år får de ikke sagt så mye uansett.
                  Men vi kan flire godt og gjenkjennende over den sutringa og gammelmannstankene dere kommer til å bli beskyldt for å ha fra Juniorkanaris, når de akkurat har blitt gamle nok til å drikke øl lovlig på Martins, og ser på dere som utdøende dinosaurer som brøler i dødsangst over at ting ikke lenger gjøres på samme måten som tidligere.

                  Av og til - riktignok ikke ofte - savner jeg de gode, gamle dager da alt kunne oppsummeres i enten svart eller hvitt. Nyt det mens dere kan!
                  Vidar Evje

                  Kommentar

                  • ChriZza
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2005
                    • 4265

                    #29
                    såå.. reaksjoner? og hvem tok opp? 8)

                    Kommentar

                    • Vestfold Kanaris
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Oct 2004
                      • 4583

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av gulost
                      6. august beviste at det eksisterer en "kanarikultur." Null stillhet, 1000% støtte. Det var ekstremt, rått, inderlig og fanatisk. Noe som vi tar med oss fra fortida, inn i framtida - som begynner i morra. Uavhengig av alder.
                      Muligens burde UFC fronte en slik boikott langt oftere, folk elsker jo å gjøre det motsatte. Hvis det er det som skal til for at stemninga kommer opp på det nivået hver gang så kjører vi på.

                      Morsomt at mange av dem som slår seg på brystet i ettertid, er de samme folka som på langt nær deltar/deltok på samme nivå som før og etter godsetmatchen.

                      Forøvrig støtter Ultras klubbmerket, ikke nødvendigvis overbetalte spillere som ikke bryr seg om hvor dem spiller.
                      LOUD
                      PROUD
                      ULTRA

                      Kommentar

                      • Per Arne
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2004
                        • 2347

                        #31
                        Hehe. Misforstå meg rett. Debatten etter den begredelige innsatsen mot karjeng var selvsagt uungåelig og legitim nok, men som sagt i stemningstråden/viking er det denne dynamikken som hever oss og bringer oss videre fram. Alle mann, som Fuglafans bak klubbmerket.
                        Støtt FuglaTifo! Sett inn valgfritt beløp på kontonummer 6201 05 41919. Merk med tifostøtte.

                        Kommentar

                        • RuneK
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Nov 2003
                          • 861

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av Vestfold Kanaris
                          Muligens burde UFC fronte en slik boikott langt oftere, folk elsker jo å gjøre det motsatte. Hvis det er det som skal til for at stemninga kommer opp på det nivået hver gang så kjører vi på.

                          Morsomt at mange av dem som slår seg på brystet i ettertid, er de samme folka som på langt nær deltar/deltok på samme nivå som før og etter godsetmatchen.

                          Forøvrig støtter Ultras klubbmerket, ikke nødvendigvis overbetalte spillere som ikke bryr seg om hvor dem spiller.
                          En boikott er noe av det dummeste forslaget jeg har lest i nyere tid, og de som tror denne typen aksjoner hjelper laget bør sjekke huet ved neste lege besøk.
                          At UFC har noen innvirkning på resultatet av om det blir boikott eller ei så er svaret NEI ! UFC får masse urettferdig kritikk, men det er da ikke mer enn hva mann må regne med når det dannes enn klack med litt andre interesser enn hva andre kanskje har. At dere opptrer som en sterk og ressurssterk gruppe gjør det heller ikke enklere for dere, og jeg kan konkludere med at det aldrig vil bli stille rundt dere uansett hva dere gjør. Stå på videre!!

                          Ved å si at man støtter klubben, så mener jeg at spillerne inkluderes på lik linje med den.
                          Det er ytterst sjelden vare at en spiller blør for drakta, og lønnslippen har ingenting å si på hva de presterer på banen egentlig. Vi må tåle at spillere ønsker seg vekk til større klubber eller bedre betalte stillinger på sikt, så hvis du tror at fotballspillere i LSK lunter rundt på gressmatta for kun å heve lønn så tar du nok veldig feil. Den spillern som klubben anser å være den beste i lagets uttak er klubbens (treneren) valg, derfor skal vi stå 100% bak våre spillere på lik linje med klubben og logoen.

                          NB:Ekte fans med ekte følelser for klubben støtter laget i tykt og tynt, men må mann kalle seg en ultras for at det skal bli ekte nok?

                          R
                          Støtt FuglaTifo
                          Kontonr: 6201 05 41919

                          Kommentar

                          Working...