KFL ut av NSA?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • sniper
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 5254

    KFL ut av NSA?

    Jeg lurer på hva folks meninger om NSA er? Finnes det grunnlag for at KFL skal være medlemmer i denne organisasjonen lenger? '
    Gjør de noe som aktivt hjelper oss, som vi ikke kan klare selv, eller er vi avhengige av at de hjelper KFL med saker som går "høyere" enn det KFL faktisk klarer å håndtere?

    Debatt?

    Petter
  • Ranakanaris
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Nov 2003
    • 487

    #2
    Tja, savner att NSA står hardere på for å få flere billetter øremerket til supporterne til lagene som kommer til cupfinalen. Men ellers så ser jeg ikke noe mening i NSA. Dem kjemper helt sikkert for en del viktige saker, men det er svært sjeldent vi hører att dem taler supporternes sak.

    Kommentar

    • sniper
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2004
      • 5254

      #3
      Cupfinalen er vel en av suksesshistoriene til NSA, de har klart å få en del billetter vekk fra idioter som Tom A Schanke og likesinnede og over til folket.

      Ellers føler jeg kanskje tiden løper fra NSA, har inntrykk at de er veldig på sidelinjen mtp utviklingen i norsk tribunekultur.

      Kommentar

      • superbøffel
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2005
        • 5611

        #4
        Her ser jeg to poenger verdt å nevne:

        1. Jeg mener KFL bør være en del av ett større supporterfelleskap for å være med å legge tyngde bak supporteres synspunkter, krav og rettigheter (som f.eks cupfinalebilletter)

        2. Om NSA ikke har levert varene tilfredsstillende de siste årene mener jeg dette ikke er grunn til å bryte ut, da NSA er det eneste alternativet ift punkt 1. Samtidig er det kanskje på sin plass å vurdere om det er verdt å bruke egne ressurser på NSA og på den måten gjøre organisasjonen sterkere.

        Personlig tror jeg IKKE KFL er tjent med å bryte ut av NSA, da vi som supportere av alle lag står sterkere ovenfor NFF og andre i samlet tropp.
        Enøyd i de blindes dal.

        Kommentar

        • Petter Ø
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Mar 2004
          • 3008

          #5
          Noen som vet hva de jobber med nå for tiden?
          Det hadde vel vært ideelt om en allianse som NSA hadde jobba for supporternes rettigheter på tribunen. Vært supporternorges stemme mot heksejakten på tribunen og passet på hvordan spesiellt bortesupportere blir håndtert av myndighetene i byen de besøker.
          Jeg ser for meg at klager blir tatt mer alvorlig av en felles organisasjon uten klubbtilhørlighet.

          En ting som kanskje ikke angår kfl direkte er jobben for å få et virkelig levende supporterliv på landskampene. Har ikke hørt mye om dette etter noe murring ifjor da NSA ble dytta rundt på tribunen av NFF.
          Petter Ø - Kreativ Kanaris
          http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
          Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

          Kommentar

          • sniper
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2004
            • 5254

            #6
            Ifølge hjemmesiden deres, så er det lite de har jobbet med i år, det dreier seg om supportercupen.

            Kommentar

            • Lars
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2004
              • 6156

              #7
              Det kan nok ofte være lurt å ha en interesseorganisasjon for supportere, men da må man hoste opp med noe bedre enn NSA. Da kan man selvsagt si at KFL som medlem av NSA burde ta i et tak for å fremme synspunktene sine, men er det noen her som tror at NSA er interresserte i KFL, Norges nest største supporterklubb, sine meninger? Dette kan nok petter svare på... (Svaret er nei, for den som ikke skjønte det.)

              Det eneste KFL tjener på å være med i NSA er vel at vi får noen billetter til lav pris på landskampene. Greit nok det, men helt klart noe vi kan ofre. At Norges nest største supporterklubb dropper NSA burde gi dem en liten tankevekker. Kanskje det hadde vært en idé å jobbe litt med saker som betyr noe, som for eksempel overgrepene fra vakter/politi mot supportere omtrent hver eneste serierunde?

              Kommentar

              • Petter Ø
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Mar 2004
                • 3008

                #8
                Opprinnelig skrevet av petter
                Ifølge hjemmesiden deres, så er det lite de har jobbet med i år, det dreier seg om supportercupen.
                Og den hadde de vel bare det overordnede ansvaret for mens en gjeng uteliggere fra oslo øst i bunn og grunn gjorde all jobben. Ikke bra.

                Å få engasjerte kanaris til å trå til er vel vanskelig da det er mer enn nok jobb å gjøre innad i vår gruppering? Antar at det er sånn andre steder også så da ser det vel mørkt ut hvis ingen ildsjeler dukker opp.

                Da ser det vel ikke ut som vi har mye å tjene på å være med i NSA, men hva har vi å tape på å være medlem egentlig?
                edit: det svarte Lars på godt ser jeg nå
                Petter Ø - Kreativ Kanaris
                http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
                Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

                Kommentar

                • sniper
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2004
                  • 5254

                  #9
                  Ønsker at NSA trår til som en motvekt til Majorstua-politiet i enkelte tilfeller og lærer klubber og lokalt politi om norsk ultras-kultur og tribunekultur generelt.

                  Kommentar

                  • Petter Ø
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Mar 2004
                    • 3008

                    #10
                    Ser på hjemmesiden dems at Kjell Henning Thon i klanen er vår kontaktperson i NSA. Kanskje han kan komme med en uttalelse om hvordan NSA skal jobbe med fremover? Er det noen jevnlig kontakt mellom styret vårt og han?
                    Petter Ø - Kreativ Kanaris
                    http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
                    Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

                    Kommentar

                    • sniper
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2004
                      • 5254

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av SvartogGulKanarifugl
                      Ser på hjemmesiden dems at Kjell Henning Thon i klanen er vår kontaktperson i NSA. Kanskje han kan komme med en uttalelse om hvordan NSA skal jobbe med fremover? Er det noen jevnlig kontakt mellom styret vårt og han?
                      I min tid i styret var det slik at de ringte noen dager før hvert styremøte og spurte om saker vi ville ta opp.

                      Petter

                      Kommentar

                      • morten
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2004
                        • 2156

                        #12
                        Synes ikke det er riktig å kaste NSA på dør bare fordi vi ikke har bruk for dem lenger..Små supporterklubber kan ha bruk for dem.Det har vel heller mer med at det trengs nye ivrige supportere som kanskje vil fronte ting som Ultraskultur og liknende igjennom NSA. Virker som NSA har stangnert.

                        Norsk supporterkultur har tross alt utviklet seg mye de siste årene.
                        Last edited by morten; 11.09.2007, 21:16. Begrunnelse: taleleif
                        Badekar
                        http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

                        Kommentar

                        • gamle-perta
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2004
                          • 2418

                          #13
                          Synes hele spørsmålsstillingen i denne tråden er litt merkelig.
                          Det virker som om spørsmålsstilleren - Petter - sitter på mer info og meninger enn det han hittil har flagget.
                          Det er veldig vanskelig for oss som ikke kjenner NSA å ta stilling til om de er gode eller dårlige. Selv om en interesseorganisasjon ikke synes i det daglige, så kan den utføre mye verdifullt arbeid. Det er historien full av eksempler på.

                          Jeg mener også at det er viktig med en slags felles plattform for alle som er glad i den tribunekulturen som folket selv lager. Ikke den som skapes gjennom VIP-pakker og andre kunstige grep.
                          Hvis hver enkelt supportergruppe skal kjempe alene for sine saker er jeg redd vi fort blir overkjørt. Sammen kan vi derimot framstå som sterke.

                          Mitt eneste inntrykk av NSA er gjennom Stabæk-fyren som har hatt rollen som talsmann i media en del ganger. Han virker i alle fall som en fornuftig kar.
                          Og som enkelte andre her har vært inne på; Dersom vi er misfornøyd med organisasjonen, så er det jo bare vi i KFL og representanter fra øvrige supportergrupper som kan gjøre den bedre.
                          Så enkelt er det:-)

                          Mvh
                          Gammer`n
                          Mvh
                          Gammer´n (Per T)

                          Kommentar

                          • e.d
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • May 2005
                            • 688

                            #14
                            Nsa forbinder jeg med billige landskampbilletter og ræva stemning på landskampene. Skulle gjerne likt å se vedtektene og handlinsgsplanen til Nsa. Men slik de framstår for meg så er de en latterlig organisasjon. Kanskje KFL burde melde seg ut og så burde vi prata med de andre supportegruppene i norge å dannet en ny supporterorganisasjon som hadde fokus på tribuneliv , tribunekultur og supporternes rettigheter. jeg mener disse 5 punktene er viktige og jobbe for:

                            1.
                            Sikre fotballsupportereres grunnleggende rettsikkerhet uansett hvilken tribunekultur de står for eller uansett åssen de går kledd.

                            2.
                            Få bort sikkerhetshysteriet på norske fotballbaner.

                            3.
                            jobb for i få innført tribunekultur og tribuneliv på supporternes premisser.

                            4.
                            Jobb for å få bort seter fra ståtribunene.

                            5.
                            ikke la sakalte sikkerhetssjefer i klubbene få diktere og definere tribunekulturen. det har ikke sikkerhetssjefene noe som helst med. Det er supporterne som skal bestemme tribunekulturen.

                            Se til Tyskland og hvordan supporterne har vært organisert der og hvordan de har fått gjennomslag for sine krav. Det er kjempestemning på kampa i Tyskland. Ikke se til england fordi der har supporterne vært dårlig organisert og de har latt seg overkjøre slik at det nesten ikke finnes tribuneliv der borte lenger.
                            synging, mentalitet - Kanari-Fansen

                            Kommentar

                            • Vestfold Kanaris
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Oct 2004
                              • 4583

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                              Mitt eneste inntrykk av NSA er gjennom Stabæk-fyren som har hatt rollen som talsmann i media en del ganger. Han virker i alle fall som en fornuftig kar.
                              Den mannen har ødelagt mer for norsk supporterkultur enn han har bidratt med.

                              Han stod i front da et tyvetall stabækfans ble utestengt på samme måte som Ph nå utestenger 4 fans i Fredrikstad. Uten grunn.
                              LOUD
                              PROUD
                              ULTRA

                              Kommentar

                              • gamle-perta
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2004
                                • 2418

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av e.d

                                2.
                                Få bort sikkerhetshysteriet på norske fotballbaner.

                                4.
                                Jobb for å få bort seter fra ståtribunene.
                                Dette er regler som NFF er blitt pålagt av UEFA. Regler som må oppfylles for at Norge skal få være medlem av UEFA, og derigjennom få delta i Europacup, kvalikk til EM og VM osv.
                                Det å jobbe for og få fjernet de reglene tror jeg fort kan bli veldig slitsomt, selv om man er aldri så ivrig.. :-)

                                Mvh
                                Gammer`n
                                Mvh
                                Gammer´n (Per T)

                                Kommentar

                                • sniper
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2004
                                  • 5254

                                  #17
                                  Jeg veit ikke noe mere, bare føler det er greit å diskutere saken. Er interessert i å vite hva folk synes.

                                  Når det gjelder Richard Jansen kan det til tider virke som han blir en smule urettferdig behandlet pga den saken med SI for mange år siden. Han er faktisk en ganske så fornuftig fyr, selv om man er uenig i akkurat den saken der.

                                  Petter

                                  Kommentar

                                  • RoyVaadal
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2004
                                    • 4055

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av Vestfold Kanaris
                                    Han stod i front da et tyvetall stabækfans ble utestengt på samme måte som Ph nå utestenger 4 fans i Fredrikstad. Uten grunn.
                                    Samme dag som vi hører om Plankehaugen-saken så starter petter denne tråden. Tilfeldig?
                                    RoyVaadal.

                                    Kommentar

                                    • sniper
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2004
                                      • 5254

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
                                      Samme dag som vi hører om Plankehaugen-saken så starter petter denne tråden. Tilfeldig?
                                      Ja, det er tilfeldig. Pokker da. Det har bare seg ikke passet seg for meg å ta opp denne saken og samtidig mene så mye mens jeg satt i styret. At det ble akkurat i dag er tilfeldig. Like tilfeldig som LSKs spillestil i 1997.

                                      Og det kødder man ikke med.

                                      Petter

                                      Kommentar

                                      • 10.09.50
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Oct 2005
                                        • 1410

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                                        Mitt eneste inntrykk av NSA er gjennom Stabæk-fyren som har hatt rollen som talsmann i media en del ganger. Han virker i alle fall som en fornuftig kar.
                                        Hæ? Han fyren der fremstår som en bedrevitende, politisk korrekt, lissomopposisjonell, pr-kåt organisasjonsape. Jeg setter en hundrings på at han er medlem av både HumanEtisk Forbund og Amnesty. At han tilegna fritida si til NSA i stedet for SOS Rasisme skyldes antakelig at han på midten av nittitallet plutselig ferska laddism-greia, anla kinnskjegg og håpa, håpa, håpa at fotball skulle gi ham den creden han hadde drømt om siden han endelig ga opp å lære seg å spille gitar. Han er en like ekte fotballfyr som en nyslått ex.phil.-student fra Alvdal som stiller med Vålerengadrakt i slutten av Fadderuka. Når han stiller opp på frokost-tv som talsmann for folk som bryr seg om fotball og pludrer med Petter Nome, får jeg frokosten opp igjen raskere enn Bård Bjerkeland kom tilbake fra Nürnberg.

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎