Verdenscupavslutning i Planica

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • MoBee
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jun 2004
    • 958

    Verdenscupavslutning i Planica

    Da er det monsterbakken i Planica igjen. Gleder meg hele sesongen til dette. Bra start idag. Trodde ikke vi skulle få over 230 idag men der tok jeg feil. Fantastisk hopp av Gregers. Tror dette blir en veldig morsom helg for oss som liker hopp.

    Fire nordmenn bland de seks, fem blandt de femten. Hvordan tror man det går videre? Vinner Norge i morgen? Blir det ny rekord? Tangerer de 2004 sesongen i paller?
  • xeR
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Jan 2004
    • 11206

    #2
    Fantastisk av gregers, og fantastisk av de norske gutta. Men jeg savner flere gromhopp. Rennet i dag var ikke alverdens egentlig synes jeg. For dårlige forhold og for mange som ramla ned på 185 meter.. Da blir det kjedelig å se på når de hopper i en bakke som er så stor som det Planica er.

    Laghoppinga imorra tar vi lett.
    Det er bedre å væra døv enn vålenga.

    Kommentar

    • Seb.R
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2006
      • 4159

      #3
      Er generelt sett ikke sånn superbegeistra for skihopping. Men skyflygning er artig å se på. Personlig får jeg helt angst av å tenke på å hoppe over 200 (!) meter, og det med ski på beina i et unnarenn hvor du kommer opp i 100 km/t.

      Fantastisk å se når noen av hopperne nærmest "flyr" bortover nederst i bakken.
      www.sebastianramsland.com
      www.twitter.com/sebramsland

      Kommentar

      • Emil B
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2006
        • 5921

        #4
        Setter 10 kr på at Romøren setter ny verdensrekord på søndag vis forholdene og jurien tillater det.

        Kommentar

        • xeR
          Seniormedlem
          --==FORUMRUNKER==--
          • Jan 2004
          • 11206

          #5
          Det er fasinerende at folk som er helt ute av det formmessig i normalebakker virkelig får det til i skiflyvning.
          Det er bedre å væra døv enn vålenga.

          Kommentar

          • Kanarifugl84
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jun 2007
            • 2319

            #6
            Dagens prestasjon var hverken den norske laginnsatsen med 4 blant de 6 beste eller Gregors kjempehopp på over 230m.

            Roar Ljøkelsøy presterte 93 meter og hadde ikke engang klart å hevde seg hvis resten av gjengen hadde hoppet i normalbakke K90.

            Men i morgen vinner vi lagkonkurransen, dog uten Ljøkelsøy på laget.

            Kommentar

            • MoBee
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jun 2004
              • 958

              #7
              Tidlig denne sesongen viste Morgenstern at han var i en klasse for seg, og begynte å klage på at farten var for høy fordi han hoppet så mye lenger enn de andre. Vi får håpe at juryen ikke ble skremt av Gregor sitt første i dag, for da blir det døvt.

              Det er så fett å se hvor iskalde disse gutta er når de tviholder fra 215 og ned... Voksen-skirenn, som Jacobsen kaller det.

              Kommentar

              • fotball_marthe
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Sep 2005
                • 1069

                #8
                Skiflygning er så utrolig fascinerende! Men samtidig ganske skremmende å se på. Hoppe over 200 meter i så stor fart, og komme fra så høyt oppe i lufta!

                Bra at dem vant! Veldig moro å se på!

                Er det ikke hopprenn i måra også?
                Lillestrøm Sportsklubb for evig og alltid

                Kommentar

                • KimFL
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Nov 2003
                  • 1410

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av fotball_marthe
                  Skiflygning er så utrolig fascinerende! Men samtidig ganske skremmende å se på. Hoppe over 200 meter i så stor fart, og komme fra så høyt oppe i lufta!

                  Bra at dem vant! Veldig moro å se på!

                  Er det ikke hopprenn i måra også?
                  Jeg har vært helt på toppen av Vikersund-bakken...og jeg fatter ikke at noen, med vettet i behold, setter utfor den bakken der... Faen så langt ned til sletta.


                  KimFL

                  Kommentar

                  • fotball_marthe
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Sep 2005
                    • 1069

                    #10
                    Åjda! Jeg hadde blitt svimmel av å stå på toppen av en hoppbakke, har høydeskrekk! :???:
                    Lillestrøm Sportsklubb for evig og alltid

                    Kommentar

                    • _Jonern
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 4377

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av fotball_marthe
                      Åjda! Jeg hadde blitt svimmel av å stå på toppen av en hoppbakke, har høydeskrekk! :???:
                      Man er ikke så høy i hatten første gang man sitter på bommen og skal sette utfor i kollen skal jeg fortelle deg
                      ..................

                      Kommentar

                      • Chessheim-kanaris
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Oct 2005
                        • 1022

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av VK
                        Setter 10 kr på at Romøren setter ny verdensrekord på søndag vis forholdene og jurien tillater det.
                        hvem var det du skulle betale den 10'ern til?? gikk vel ikke heelt på skinner for bjørn einar idag :???:

                        men morro å se på gregor idag også! igrunnen ganske morro å se de siste 10 generelt! godkjent innsats av gutta denne helgen
                        mvh Lsk's nye fysioterapeut

                        Kommentar

                        • CFD
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • May 2004
                          • 2319

                          #13
                          Er det noen som er med til Planica i 2009? Jeg har akkurat ingått en avtale at jeg skal ned til Ratece (Planica ligger i Ratece) for å see verdenscupavsluttningen i 2009.. Noen andre som tenker seg nedover?
                          Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

                          Kommentar

                          • KimFL
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Nov 2003
                            • 1410

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av CFD
                            Er det noen som er med til Planica i 2009? Jeg har akkurat ingått en avtale at jeg skal ned til Ratece (Planica ligger i Ratece) for å see verdenscupavsluttningen i 2009.. Noen andre som tenker seg nedover?
                            Har vurdert det, ja...men tenkte på å vente til Planica skal arrangere VM i skiflyving....visstnok mye flere folk, og mer liv da...men det er kanskje neste sesong? For de har vel VM hvert år....i skiflyving, altså? Men det hadde uansett vært moro...


                            KimFL

                            Kommentar

                            • Emil B
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2006
                              • 5921

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av KimFL
                              Har vurdert det, ja...men tenkte på å vente til Planica skal arrangere VM i skiflyving....visstnok mye flere folk, og mer liv da...men det er kanskje neste sesong? For de har vel VM hvert år....i skiflyving, altså? Men det hadde uansett vært moro...


                              KimFL
                              Er VM i Planica i 2010.

                              Kommentar

                              • CFD
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • May 2004
                                • 2319

                                #16
                                VK er jo selvsagt inne på noe ,men jeg er så lei av å vente.. Skal nok til Vancouver OL i 2010. Det koster rundt 3000kr i flybiletter ned til Ljubljana.. Man kan fly ned til praha og betale 80euro derifra ,men det blir nok ikke aktuelt pga lang reisetid.

                                Skal se om jeg klarer å finne noen rimeligere flybiletter.
                                Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

                                Kommentar

                                Working...
                                😀
                                😂
                                🥰
                                😘
                                🤢
                                😎
                                😞
                                😡
                                👍
                                👎