Den omfangsrike Tom Nordlie-tråden

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • CocaJerry
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 2532

    Den omfangsrike Tom Nordlie-tråden

    Skulle vi helller stolt på Nordlie og sørget for at han satt fikk lov til å styre skuta slik han ville uten innblanding av fjøra, ett par karrierekåte eks-trenere og en langrennstrener (sier vel alt)? nei dere har vel sikkert fortsatt rett

    Gratulerer til alle som var så fornøyd da Tom Nordlie tok hatten sin å dro.

    Den siste tiden har vært en så utrolig stor opptur i forskjell (traff jeg? se fingern min å snurr på`n)
    Last edited by RSP; 28.08.2009, 13:30.
  • sniper
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 5254

    #2
    Opprinnelig skrevet av CocaJerry
    Skulle vi helller stolt på Nordlie og sørget for at han satt fikk lov til å styre skuta slik han ville uten innblanding av fjøra, ett par karrierekåte eks-trenere og en langrennstrener (sier vel alt)? nei dere har vel sikkert fortsatt rett

    Gratulerer til alle som var så fornøyd da Tom Nordlie tok hatten sin å dro.

    Den siste tiden har vært en så utrolig stor opptur i forskjell (traff jeg? se fingern min å snurr på`n)
    Hadde vel solgt Riise og hentet Valencia hvis Nordlie hadde fortsatt....

    Kommentar

    • BennyLem
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2005
      • 2902

      #3
      Skal du rydde, så rydd skikkelig!

      Feilen var selvsagt at man ikke ryddet skikkelig. Jobben ble bare halvgjort. Amatøren Johnsen og Sulliken Slokvik skulle blitt kastet ut også. Det har jeg hevdet lenge. Også før Nordlie fikk fyken. Alle har skyld i elendigheten. For en inkompetanse!
      Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

      Kommentar

      • chrissp
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2004
        • 2403

        #4
        Det er Nordlie som er skyld i dette. Nordlie alene, sammen med Slokvik. Eneste plusset er at vi ble kvitt Nordlie mens det fortsatt er et ørlite håp.
        Bølerkanaris

        Kommentar

        • aguado
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Nov 2006
          • 448

          #5
          Ledelsen har skylda i dette. Å sparke Nordlie var som å skylde på avisbudet når Aftenposten skriver noe galt om LSK. I stedet for å røske opp i problemet med roten valgte man igjen enkleste vei.

          Jeg er ikke sikker på om Nordlie var rett mann da han ble ansatt og etter årets resultater (og ledelse) kunne han nok ikke sittet lenger uansett, men det er på tide å rydde opp skikkelig her å få inn litt ordentlig kompetanse inn i styrerommet. Disse "motivator"-konsulentene var bare toppen av et møkkete isfjell.

          Kommentar

          • Juven
            Seniormedlem
            Forumonanist
            • May 2006
            • 212

            #6
            Ja ja, så hadde kanskje Tom Nordli ikke all skyld likevel
            Var nok veldig smart å gi ham sparken, går bedre nå gutter!!!
            Man velger klubb bare en gang i livet, Lsk for evig!

            Kommentar

            • sniper
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2004
              • 5254

              #7
              Dette er ene og alene disse fires feil: Per Berg, Frank Grønlund, Per Mathisen og Tom Lund.
              Det er et par navn der som gir meg smerter å legge skylda på, men det er disse som er sportslig utvalg, og det er disse som sparket Uwe, ansatte Nordlie og har sparket gode spillere og ansatt ikke fullt så gode spillere. Dersom det er noen som mener Tom Lund burde ta over treneransvaret, så bør man kanskje tenke seg om.
              Det smerter meg som sagt virkelig å snakke kritisk om noen av disse, men det kan virke som tiden og utviklingen i fotballen har løpt fra disse herrene.

              Hva kan man gjøre med dette? Jeg ser ingen andre muligheter å påvirke dette sportslige utvalget enn å ha en jævli masse kroner eller å komme sterkt på det neste årsmøtet i klubben. Men da er det vel allerede forsent er jeg redd for.

              Petter

              Kommentar

              • kinstad
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Nov 2007
                • 406

                #8
                SOl og is.

                Der poppet den tråden jeg viste ville komme opp. Bra med is i magen.

                Norlie er mistet for klubben, enten det var bra for klubben eller ikke. Finn på noe annet, han er borte.
                ________
                -Life is what happens while you are busy makeing plans.

                Kommentar

                • Hertis
                  I karantene
                  Forumonanist
                  • May 2004
                  • 173

                  #9
                  kom tilbake Tom:neutral:

                  Kommentar

                  • MedlemNR35
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Mar 2004
                    • 905

                    #10
                    Det vi ser nå er fortsatt arbeidet til Tom Nordlie. Selvførgelig.

                    Man klarer ikke snu en så negativ trend på noen få dager. Det vil i bestefall være naivt å tro det.

                    Jeg blir stikk motsatt til denne tråden bare enda mer overbevist om at det var riktig å avslutte samarbeidet med Nordlie/Bakkemo.

                    Kommentar

                    • RSP
                      Moderator
                      • Aug 2004
                      • 10498

                      #11
                      Klubben er i den største sportslige krisa på lang tid, kanskje noen gang - alle fall i min tid. Det er én uke siden Tom Nordlie forsvant; det å ønske ham tilbake nå blir fullstendig meningsløst. Det vi ser i dag begynte med den meningløse sparkingen av Uwe. Den direkte årsaken til krisa: etter halvannet år med Tom Nordlie virker gutta kjørt i senk, treningsmessig og mentalt. Realistisk tar det litt tid å rette opp dette. Det at vi er ute av cupen er ikke det verste. Nå må hovedprioriteten bli å redde plassen. Jeg håper - og tror - at varsellampene lyser på Åråsen. I løpet av 8-10 dager må vi få inn en ny trener med det klare oppdrag å dra klubben gjennom høstsesongen og redde plassen - på gode betingelser (og med tanke på årsaksforholdet forventer jeg at Per Berg trår til her). Rekdal er et alternativ. Og vi trenger noen forsterkninger, på kant + minst én kreativ offensiv spiller. Men la oss ikke mobbe de spillerne vi har; de har klare kvaliteter, jeg tror ikke det skorter på innsatsviljen, de er rett og slett kjørt.
                      Last edited by RSP; 05.06.2008, 21:54.

                      Kommentar

                      • Grusom B
                        Generalissimo Bellisimo
                        • Nov 2003
                        • 6248

                        #12
                        Dette er er vel kanskje forumhistoriens mest idiotiske tråd. Maken til tullprat har jeg sjelden sett, og jeg synes det er litt flaut å se. Nordlie har ødelagt klubben vår, og det vi ser i dag er et biprodukt av det. Vi må ha en ny trener, og det er prekært. Det er svært mange i klubben som må gå i seg selv, og vurdere om det er riktig av dem å fortsatt sette sin egen lønnsslipp foran klubbens velferd, og det er absolutt nødvendig med en storstilt opprydding i trenerapparat, styre og spillerstall. Med unntak av styret som gjorde det første og siste mulig, er alle problemene nordlies feil. Han har kjørt spillerene i fillebiter både fysisk og psykisk, og representerer for meg kroneksemplaret av rasen Romeriking Kjipus. Brautende, ufin, respektløs og selvgod(javisst, det er jeg også, men jeg er det på en sjarmerende måte, og er uansett ikke romeriking). Slike folk kan ikke ha autoritet, og når jeg hører historier om at han har kalt spillere for f.eks. "Jævla f***e" blir jeg rett og slett vettskremt. Hvordan kan noen ha funnet seg i dette? Hvordan kan det ha seg at ingen har reagert på det?

                        Tom Nordlie bør være ferdig som topptrener.
                        Ni principe ni rey...

                        D10S!

                        Kommentar

                        • mooph
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Aug 2005
                          • 1496

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av RSP
                          Men la oss ikke mobbe de spillerne vi har; de har klare kvaliteter, jeg tror ikke det skorter på innsatsviljen, de er rett og slett kjørt.
                          Med den lønna spillera har i forhold til hvordan de presterer ? HA! Visst skal de mobbes! Alternativt får dem si ifra seg godtgjørelse inntil prestasjonene kommer.

                          Skyld ikke på trenere her. Det er f... ikke mulig å trene noen så dårlige selv om de hadde prøvd.

                          Hver spiller får finne ut kuren som passer den enkelte best, f.eks psykolog eller elektrosjokk, inntil prestasjonene under kamp bedres.
                          Fugla mot nye høyder

                          Kommentar

                          • Bukkenbruse
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • May 2008
                            • 515

                            #14
                            Nordlie skaffet oss en tropp bestående av udugelige backer og kanstspillere - og det lider vi under den dag i dag - han skulle aldri vært ansatt i det hele tatt, og han burde i det minste vært fjernet langt tidligere - var det 3 seire han hadde på sine siste 16 seriekamper som trener?? Dere som mener at han burde sittet den dag i dag mener jeg ikke helt klarer å se helheten i det han gjorde.

                            Kommentar

                            • pløkk
                              Juniormedlem
                              Ferskenpels
                              • Mar 2006
                              • 1

                              #15
                              Skulle vi heller ha fortsatt det arbeidet som uwe påbegynte??
                              Er redd at denne vinglingen er et stort problem. Skal et lag lykkes er man avhengig av langsiktig arbeid. se på hva rosenborg fikk til i sine glans dager, man kunne sette en god spiller inn i kolektivet og han leverte.
                              Stabekk er et eksempel på det samme, hvis en av deres "stjernespillere" forsvinner setter de inn en ny god spiller som vil finne sin plass i kolektivet.

                              Lsk har satt gode enkeltspillere ( ikke nødvendigvis stjerner men solide spillere) inn i et system som ikke henger sammen. Har ikke noen superoppskrift på hva som må gjøres men det er på tide å begynne å bygge noe langsiktig. Spill inn en første ellver vi kan ikke gjøre store forandringer fra kamp til kamp.
                              Når det er sagt tror jeg vi vil se bedre takter etter ferien, og forhåpentlivis klatrer tre fire plasser
                              KICK FLIPPA

                              Kommentar

                              • hthaug
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Nov 2004
                                • 397

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av Bukkenbruse
                                Nordlie skaffet oss en tropp bestående av udugelige backer og kanstspillere - og det lider vi under den dag i dag - han skulle aldri vært ansatt i det hele tatt, og han burde i det minste vært fjernet langt tidligere - var det 3 seire han hadde på sine siste 16 seriekamper som trener?? Dere som mener at han burde sittet den dag i dag mener jeg ikke helt klarer å se helheten i det han gjorde.
                                Tror ikke vi skal legge all skyld på Tom Nordlie heller. På noen få år har vi mistet noen av de beste spillerene som har spillt i tippeligaen i Andersson, Stefanutto, Mifsud, Koren, Rambekk, Wehrman (selv om jeg måtte ha hjertestarter av og til for sistnevnte's valg av pasninger). Tom har for all del bidratt sterkt til vanstyre etter UR's ledelse, men jeg håper da virkelig at det ikke ble delt ut blanko sjekker når TN kom.

                                Erstatterne har kostet mangfoldige millioner, men ingen, inkludert styre og stell har klart å se hvor mye dårligere erstatterne har vært. Det har vært null research fra klubben sin side i valg av erstattere. Det å legge skylda på Tom Nordlie har vært berettiget, men det er også en lettvindt måte for styre og stell å beholde jobben.

                                Gjenoppbyggingen av laget tar lang tid, og det er mulig vi må en tur til Adecco ligaen før vi skjønner hvor alvorlig dette er, men det første som må gjøres er å sette i gang et speidernettverk (Jan Åge) for på sikt å hente fremtidens spillere.

                                Mitt forslag er å la Grodås og Johnsen gå tilbake til sine tidligere oppgaver mens klubben henter Benny Lennartsson for resten av sesongen. Han kan muligens berge sesongen mens klubben tar seg god tid til å finne den riktige kontinuitetsbæreren vi sårt trenger.

                                Kommentar

                                • Øyvind
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Oct 2006
                                  • 292

                                  #17
                                  Kom tilbake Uwe!!

                                  Kommentar

                                  • official
                                    Seniormedlem
                                    Forumsadist
                                    • Apr 2005
                                    • 101

                                    #18
                                    B & B

                                    Vi trenger en ny era!

                                    Vekk med Fjøra, vekk med hele trenerteamet, vekk med Riseth som ikke gjør annet enn å blokkere for yngre talenter (er redd han sikler på jobben som spillende trener selv).

                                    Inn med Bjarmann og Berg (Hvis Bjarmann ønsker å fortsette samarbeidet med han.)

                                    Dette bør være på plass og spikra under EM-Pausen, greit nok at de ikke kan tiltre før neste sesong - men få det i boks!

                                    Spillerne vi har er gode nok, de må bare finne seg sjæl igjen. Kvitter vi oss med noen kommer de garantert til å blomstre uansett hvor de havner (selv på kunstgresset oppe i nord). Er også enig i at vi trenger en ny kant og kanskje ei stjerne -men dét har Sharif råd til
                                    ! skarru værra, virru værra Lillestrømgutt !
                                    ! ja for faen, fra dag 1 for faen !

                                    Kommentar

                                    • Kristiansen
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Aug 2007
                                      • 1332

                                      #19
                                      Håpløs tråd(etter min mening) siden Nordlie ALLEREDE har gått av... -Og vi for ikke gjordt noe med det..

                                      Kommentar

                                      • Kimito
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2004
                                        • 2600

                                        #20
                                        Etter lenge å ha vært noe blendet av Nordlies for så vidt sjarmerende fremstilling av seg selv i media, har det etter hvert gått opp for meg at vi trolig kan takke og prise oss lykkelige for at mannen tok sin hatt.

                                        Fjøras ord: Vi er helt uenige om hvordan man bør behandle mennesker.
                                        Grusom B: "Han har kjørt spillerene i fillebiter både fysisk og psykisk"
                                        En fugl i øret mitt: Kom med noen karakteristikker (i den samme gata) jeg ikke tør å antyde her, da disse er drøyt anklagende.

                                        Disse, og andre utsagn i samme retning, er mer enn nok til å til å overbevise meg om at vi bør si takk for det gamle (cupgullet), men kom aldri igjen.

                                        Dere som har lyst til å få han tilbake, bør kanskje tenke litt over om det kan være en grunn til at slike karakteristikker kommer frem.
                                        Ferdigskåra

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎