- Vi blør for LSK

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Trofast kanari
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Feb 2004
    • 355

    - Vi blør for LSK

    - Vi blør for LSK


    GIR LEGEN FINGER'N: Keeper Heinz Müller rakk ikke å tenke på at kuttet i fingeren gjorde vondt. - Under kampen er jeg så full av adrenalin at jeg ikke kjente noe særlig smerter, sier Müller.
    Foto: Thorbjørn Berg
    FAKTA
    Tippeligaen, 5. runde
    Odd Grenland - Lillestrøm 0 - 2 (0 - 1)
    annonse

    LSK-keeper Heinz Müller fikk en kuttskade i venstrehånda etter bare ett minutt, men spilte resten av kampen mens blodet rant inne i keeperhansken.
    LES OGSÅ:

    * Tippeligaen
    * Advarer mot fotballsanger
    * - Det er spiss jeg er
    * Lyn-stjerne bare slått av Rooney
    * Tror du Vålerenga endelig blir seriemester igjen?
    * Venn med ballen

    ROY WAHLSTRØM
    Fredag 06.05.2005, 07:06
    oppdatert 07:28

    SKIEN (Dagbladet): Den sterke 2- 0 seieren i Skien var ikke mange minuttene gammel før LSKs tyske sisteskanse lå på legebenken inne i Odd-garderoben. Der vred han seg i smerter og skar grimaser mens Odd-lege Ola Stamnes sydde to sting mellom lillefingeren og ringfingeren på venstre hånd.

    - Under kampen er jeg så full av adrenalin at jeg ikke kjente noe særlig smerter. Men etter kampen var det ille, sier Heinz Müller til Dagbladet.

    - Men vi skal jo blø for Lillestrøm. Og ingen kan vel si at jeg ikke gjør det, smiler han tappert etter at minuttene på legebenken er over.

    Skaden oppsto i kampens aller første angrep, i en duell mellom Müller og Odd-spiss Olivier Occean.

    - Det var kamp om ballen, og Occean traff meg med knottene før han var på ballen.


    Ville ikke bytte
    Først da han tok av seg hansken ved halvtid, oppdaget Müller at den var full av blod, men tanken om å gå av til fordel for reservekeeper Per Magne Misund streifet ham aldri, til tross for et åpent sår.

    - Jeg hadde lyst til å fullføre oppgjøret mot Odd, som jeg spilte ni kamper for i fjor. Det var morsomt å møte dem igjen, sier Heinz Müller - som var stødigheten selv de få gangene et skuffende hjemmelag satte ham på prøve.

    - Det var synd Müller ikke spurte om hjelp før. Da skulle jeg nektet ham å spille videre, fleiper Odd-legen.


    «Top class»
    LSK-trener Uwe Rösler hyllet

    - Han har en herlig innstilling. Virkelig «top class». Vi har vært strålende fornøyd med alle kampene hans denne sesongen.

    - Han er veldig stabil, sier Rösler til Dagbladet.

    Han er ikke bekymret for at sisteskansen mister noen kamper etter skaden.

    - Heinz kommer til å spille de neste kampene. Han må spille, slår Rösler fast.

    Tyskeren har bare skrevet ettårskontrakt med LSK, men Rösler vil bruke sommeren til å overtale keeperen til å bli på Åråsen.

    - Vi vet at han primært ønsker seg hjem til Tyskland, og at denne sesongen er et slags utstillingsvindu for ham. Men det er ingen tvil om at vi ønsker Heinz på en langtidskontrakt. Fortsetter han som dette ut sesongen, er det ingen bedre keepere enn ham i Norge, sier Rösler.


    Full kontroll
    Han hadde all grunn til å være fornøyd med utespillerne også:

    Stopperparet Pål Steffen Andresen/Anders Rambekk hadde full kontroll på Odds målfarlige Olivier Occean, mens Kasey Wehrman og Robert Koren hadde et jerngrep på midtbanen.

    Og på topp har Arild Sundgot funnet nettmaskene. LSKs spennende nykommer Magnus Myklebust scoret også sitt aller første eliteseriemål da han kom inn som innbytter.

    - Vi har spilt like bra i de siste kampene, men nå hadde vi endelig marginene med oss, sier Uwe Rösler.
  • Ketil Cantona
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 6813

    #2
    Vi blør for LSK:
    Veldig godt å høre gutter!!! Dette viser seg i resultater, den som lever får se :o

    Kommentar

    Working...
    😀
    😂
    🥰
    😘
    🤢
    😎
    😞
    😡
    👍
    👎