Stakkars gutt

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Bondern
    Seniormedlem
    Forumonanist
    • Mar 2004
    • 150

    Stakkars gutt

    Er glad jeg ikke er et 18 år gammelt supertalent som blir dratt mellom stor klubber og sleske agenter. Dobbelt tragisk for Mikel er jo at det attpåtil er Morgan Andersen som skal hjelpe stakkaren. Få den saken avgjort av en domstol av noe slag, dette kommer jo til å ødelegge gutten. Håper løsninga innebærer at han reiser vekk fra Lyn med en gang sånn at de igjen er kjemisk fri for attraksjoner. :wink:
    My cat's breath smells like catfood.
    -R.Wiggum
  • Leif A
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2003
    • 3962

    #2
    Det her er bare trist. Måtte alle slike agenter brenne.
    Og selvfølgelig dukker Rune Hauge opp!
    Knurr...

    Kommentar

    • Kølla Riisa
      Seniormedlem
      • Jun 2004
      • 1021

      #3
      Var selv på Mortensrud i går og så på kampen (spilt i Klemetsrud i 12 år, derfor var jeg der) og det var trist og se på hvordan han hadde det. Han sto faktiskt rett bak meg og nærmest gjemte seg inne i skogen, hvem han gjemte seg for vet jeg ikke.
      Tok vel ca 2 min også var det som var av presse og media over han allerede.

      Leste forleden dag om agenten hans som skulle ha 30% og aldri hadde møtt han! Det var bare sykt...

      Håper Lillestrøm er forsiktig med hvilke agenter de samarbeider med i fremtiden. Spesielt når det gjelder unge talenter, ikke minst afrikanske.
      Det er mange ulver ute og går i det markedet der.

      Det er jo liten tvil om at det agentene som ødelegger gutten i denne saken.

      Kommentar

      • fugla_4_ever
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Dec 2003
        • 467

        #4
        Utrolig stressende situasjon for Mikel (som forøvrig dro til utlandet med falskt pass i dag), men på en annen side er det litt synd på Lyn også. De er i ekstase over å ha solgt videre Mikel for rundt 60 millioner, men plutselig viser det seg at de ikke får en krone allikavel. Jeg hadde vært bitter om det samme hadde skjedd oss...

        Kommentar

        • King_Raymond
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 4987

          #5
          Opprinnelig skrevet av fugla_4_ever
          Utrolig stressende situasjon for Mikel (som forøvrig dro til utlandet med falskt pass i dag), men på en annen side er det litt synd på Lyn også. De er i ekstase over å ha solgt videre Mikel for rundt 60 millioner, men plutselig viser det seg at de ikke får en krone allikavel. Jeg hadde vært bitter om det samme hadde skjedd oss...
          Er litt usikker på om det er så synd på Lyn, stoler ikke helt på Morgan og gutta fra Football Club Lyn Oslo
          Ultras Felt C Lillestrøm

          Kommentar

          • Leif A
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2003
            • 3962

            #6
            Opprinnelig skrevet av King_Raymond
            Opprinnelig skrevet av fugla_4_ever
            Utrolig stressende situasjon for Mikel (som forøvrig dro til utlandet med falskt pass i dag), men på en annen side er det litt synd på Lyn også. De er i ekstase over å ha solgt videre Mikel for rundt 60 millioner, men plutselig viser det seg at de ikke får en krone allikavel. Jeg hadde vært bitter om det samme hadde skjedd oss...
            Er litt usikker på om det er så synd på Lyn, stoler ikke helt på Morgan og gutta fra Football Club Lyn Oslo
            En sak har som regel to sider, ja.
            Og det er vel fortsatt litt for lettvint å tenke at det bare er kjeltringer fra Afrika, mens alle hvite er ærlige...
            Knurr...

            Kommentar

            • fugla_4_ever
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Dec 2003
              • 467

              #7
              [quote="Eksil-kanariOg det er vel fortsatt litt for lettvint å tenke at det bare er kjeltringer fra Afrika, mens alle hvite er ærlige...[/quote]

              Det der er dine ord. Jeg har ikke nevnt noe om afrikanere/hvitinger. Ville bare presisere at det sikkert er kjedelig å tro du er 60 millioner rikere den ene dagen, mens du plutselig ikke er det allikavel neste dag...

              Kommentar

              • Leif A
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2003
                • 3962

                #8
                Jeg sikter mest til medienes fremstilling av saken.

                Men det er klart at jeg også hadde vært bitter om det hadde skjedd LSK!!!
                Knurr...

                Kommentar

                • Do'h
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2004
                  • 1891

                  #9
                  Finnes det ingen sikkerhet til fotballspillere i Norge?
                  Gutten burde hatt livvakt. Sikkerhet til spillerne må NFF begynne å bli mer varsom på. Når gutten må stikke ifra kamper fordi han er redd sier det seg selv at noe må gjøres.
                  (slik en viss Sol Campbell måtte ha etter å ha gått ifra Tottenham til arsenal)
                  LSK FOR GULL 2006

                  Kommentar

                  • Ola
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2003
                    • 1651

                    #10
                    Har nok bare sett toppen av isfjellet i denne saken. Gutten har signaturer med div agenter, klubber og akademier. Noen har sendt penger hit og dit, klausuler og dispensasjoner og regeltolkninger... Dette er juristmat på høyt nivå og denne saken kan fort bli en referansesak som etablerer en praksis. Kanskje ikke på høyde med Bosman-saken, men at "Mikel-saken" blir etablert som et utrykk i etterkant vil ikke overaske meg.

                    Jeg tror sjarmtrollet Morgan kan bli stående igjen som en av de moralske syndebukker, kanskje også en juristisk syndebukk - det får FIFA's advokater avgjøre.

                    Kommentar

                    • ON
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Mar 2004
                      • 3639

                      #11
                      Storebror advarer mikel;



                      Kanskje vi skal hente storebroren hans? Må da ha noe talent han også?

                      Kommentar

                      • arneg
                        Juniormedlem
                        Bøffelpromp
                        • Feb 2005
                        • 19

                        #12
                        Det siste i saken med Lyn og denne unge Nigerianeren er at Rune Hauge viser en kontrakt som Morgan Andersen har underskrevet. Lyns svar på dette er at denne kontrakten er ulovelig. Hallo, hvorfor underskriver Morgan Andersen på noe som er ulovelig. I tilegg så er det jo merkelig at Lyn ikke har lurt på hvem som har betalt skole, husleie og opphold for sine Nigerianske spillere. Lyn har jo ikke gjort det. Jeg er enig i at det er mye som lukter vondt i denne saken, men aldri livet om Morgan Andersen og Lyn er uskyldige, og langt ifra drevet humanitært arbeid for unge fattige gutter som de hevdet da de fikk oppholdstillatelse for guttene.
                        Mitt tips er at Morgan Andersen relativt snart er å finne i a-etatkøen!
                        Det positive er jo at nå blir Lyn kjemisk fri for underholdning og god fotball.
                        Den det selvfølgelig er synd på er jo gutten som ønsker å spille fotball!

                        Kommentar

                        • CocaJerry
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2004
                          • 2532

                          #13
                          Hvis Chelsea har betalt for oppholdet i Norge til flere millioner så har han selv skylda for at han klarte å være umoralsk nok til å skrive under for Manu.
                          Tvilsomt men hvis det er slik at han ble trua til å dra til England nå for snakke med Chelsea så er det virkelig synd på han.

                          I og med at han gutten har skrivi under på 100 forskjellige kontrakter så kan man vel ikke akkurat si at han er så uskyldig her.

                          Kommentar

                          • fugla_4_ever
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Dec 2003
                            • 467

                            #14
                            Mikel havner nok i Chelsea. Jeg leste i avisen i dag at Lyn ikke hadde noen rettigheter til å selge ham. PÅ en annen side tror jeg egentlig Mikel ville til Man Utd. Jeg er sikker på at familien hans er truet, derfor sier han nå at han vil til Chelsea. Begrunnelsen for at jeg tror det er at faren til Mikel gikk ut i avisen, da overgangen til Man Utd ble kjent, og sa at dette var strålende nytt. Plutselig byter han fullstendig mening og sier at Mikel hører hjemme i Chelsea. Det er noen ugler i mosen...

                            Kommentar

                            • vestfoldskin
                              Medlem
                              Hoffnarr
                              • Jan 2005
                              • 48

                              #15
                              fikk morgan andersen for mye juling når han spilte hockey..
                              jeg kan ha rett jeg kan ta feil
                              forza fugla

                              Kommentar

                              • Ketil Cantona
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2004
                                • 6813

                                #16
                                Jeg trur nok Mikel står for det meste rotet her - syntes nesten!!! synd på Lyn som klubb. Jeg ville i hvertfall ikke bedt Mikel på middag etter snart en uke uten å melde seg, blir nok trekk i lønn osv. Spør du meg er han en stor tulling

                                Kommentar

                                • ON
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Mar 2004
                                  • 3639

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av Paddis
                                  Jeg trur nok Mikel står for det meste rotet her - syntes nesten!!! synd på Lyn som klubb. Jeg ville i hvertfall ikke bedt Mikel på middag etter snart en uke uten å melde seg, blir nok trekk i lønn osv. Spør du meg er han en stor tulling
                                  Det spørs vel også litt på om han er i london 100% frivillig.

                                  Kommentar

                                  • Ketil Cantona
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2004
                                    • 6813

                                    #18
                                    Nå blir det bare værre, nå stakk det 2 tullinger til av, jeg syntes synd på klubben i en slik stygg sak. Hater Lyn, men ingen klubb fortjener slike saker tredd nedover! :roll:

                                    Kommentar

                                    Working...
                                    😀
                                    😂
                                    🥰
                                    😘
                                    🤢
                                    😎
                                    😞
                                    😡
                                    👍
                                    👎