Den unødvendige Fenerbahce-tråden

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Ted Nugent
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2004
    • 851

    Rambo er faen meg genial. Må være den mest psycho supporteren i Europa. Legger ved en mail jeg fikk fra en tyrkisk kompis etter Istanbul Maraton tidligere i år:

    Another heroic event I heard about Rambo yesterday, so now I have to pass this to you. Every year on a specific date, an international marathon is organized in Istanbul called Eurasia Marathon in which the normal people just likle you and me can also attend to. There is a path you have to follow and it is around 50 km in which you also cross the bridge, so this is an amazing event maybe you'd like to attend in the future. In that specific day, bridge is closed to the traffic so that people can walk or run on it. Our hero Rambo had a genius idea again just like he did when he stayed in Ali Sami Yen's advertisement panels for 2 days before the whistle when he attacked Galatasaray players with a knife.

    He registered to the marathon in 40-44 age group and began running. He had a spark in his mind suddenly and he used some unlegitimate roads in order to finish the marathon quickly. Despite the guards, somehow he achieved to use those roads and he finished the marathon in first place. According to his results, he broke the world marathon record and the officers in charge couldn't understand how he did it, but they had to give the first place to Rambo. So the stand is prepared and our hero took the first place where he lifted the cup. Then after one day, when the officers are controlling the microchips that are attached to the runners, they realized that he didn't pass from the 30th km check point and also he ran 21.1 km path in 59 min which is a world record. So they realized that he cheated and wanted to take the cup back. But unfortunately, they couldn't find Rambo because when they look at the registration papers that Rambo filled in, they saw that his occupation is "stand leader" and his address is "blah blah cafe". You can see the related news below (but they are turkish. foreign press missed this remarkable news which could give them the world press award). If you are curious about Rambo's looking, you can have a look at him from the video below.

    http://www.izlesene.com/video/spor-fenerli-rambo-okanin-maraton-birinciligi-/600478
    http://www.hurriyet.com.tr/spor/futbol/10226639.asp

    Kommentar

    • Macho-Morten
      Ikke KFL-styremedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2005
      • 2687

      Sion ble noen nummer for små i Sveits i går kveld, da Fenerbahce vant 2-0 i siste kvalifiseringsrunde til Europa League. Mål av Kazim og Santos. Har ikke sett kampen, men marginen skulle vært mye større. Blir uansett ikke noe problem å gå videre nå.

      Diego Lugano var tilbake i Fener-forsvaret og skal visstnok ha ruvet, selv uten å ha spilt klubbkamp siden cupfinalen. Herlig å ha ham tilbake.

      Edit: Her er som vanlig Fener, gol gol gol:

      Last edited by Macho-Morten; 22.08.2009, 11:47.

      Kommentar

      • Harvest
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jan 2006
        • 855

        Nydelig angrep og utligning av Fenerbahce borte mot Diyarbakirspor nå.
        Iron Maiden's gonna get you.

        Kommentar

        • Macho-Morten
          Ikke KFL-styremedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2005
          • 2687

          Haha, har folk begynt å se på også? Tommel opp!

          Tydelig hatsk stemning der. Diyarbakir har en vesentlig andel kurdisk befolkning, og det hates og kastes gjenstander mot Fener hver gang de nærmer seg linjene. Spillerne virka direkte redde en periode. Men herreminskaper, for et mål det var...

          Kommentar

          • Macho-Morten
            Ikke KFL-styremedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2005
            • 2687

            Her er Diyarbakirspors logo, forresten. Hvor mange klubber har egentlig frukt i emblemet sitt?

            Kommentar

            • Macho-Morten
              Ikke KFL-styremedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2005
              • 2687

              Diyarbakirspor - Fenerbahce 1-3

              Fucking hell, som Danny Dyer ville sagt. For en eksplosiv kamp! Vertene gikk ultra-aggressivt ut og pressa Fener tilbake fra start, uten å skape noe. Fener var farlig frempå et par ganger, før hjemmelaget utnytta et sovende midtforsvar og på merkelig vis fikk krangla inn 1-0 etter 20 minutter. På dette tidspunktet hadde det allerede blitt delt ut tre gule kort, og Fener-spillerne hadde blitt truffet av både lightere og flasker. De ble faktisk pepra hver gang de hadde kast eller corner, og ble prega av dette. Mirakuløst nok klarte hjemmelaget å brenne en gedigen trippelsjanse etter en halvtime, da de først traff stolpen, returen ble redda på streken og til slutt et langskudd som Volkan såååvidt fikk slått over med et tigersprang.

              Fem minutter senere viste Fugla fram et klikk-klakk-spill jeg sjelden har sett maken til. Ballen var innom... tja, alle? i løpet av få sekunder, og plutselig var Gökhan på høyrebacken alene igjennom. Fra ubrukelig vinkel klarte han å lobbe den inn via bortre stolpe, og lagene gikk til pause med 1-1. MEGET heldig for Fener.

              I andre omgang tok hjemmepublikummet helt av, og kasta nå hovedsakelig stein... Etter ca. ti minutter traff de også nesten Kazim med en banger av noe slag, og kampen var på nippet til å bli avlyst. Dommeren valgte likevel å fortsette, og det første som skjer er at nettopp Kazim setter inn 1-2 etter å ha blitt frispilt av Emre. Booyah! Her gikk mye luft ut av vannmelonene, og Fener dominerte den siste halvtimen. Rett og rimelig var det da at Semih fikk punktere kampen på straffe med 20 minutter igjen. Herfra og ut var det merkelig at sifrene ikke ble verre for møkkagjengen.

              Denne kampen levde opp til alle klisjeene man har angående tyrkisk fotball. Hawaiifotball med glimt av teknisk briljans, ekstremt uregjerlig publikum og haugevis av kort(e lunter). Uansett, Fener har full pott etter tre runder og leder sammen med Galatasaray. Besiktas har kun fem poeng og Trabzonspor bare tre. Dette blir bra...

              Kommer tilbake med høydepunkter i morra. Gled dere!
              Last edited by Macho-Morten; 25.08.2009, 07:41.

              Kommentar

              • Macho-Morten
                Ikke KFL-styremedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2005
                • 2687

                Her er fem og et halvt minutt med høydepunkter. De har dessverre valgt å luke ut gærningopplegget på tribunen, med unntak av en fullt påkledd streaker:

                Kommentar

                • Macho-Morten
                  Ikke KFL-styremedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2005
                  • 2687

                  2-2 mot Sion i hjemmekampen i dag. Litt skuffende, men velger å tro at de spilte for halv maskin siden 2-0 fra bortekampen var ganske glassklart. Begge målene ved Andre Santos, forresten. Han har allerede vist seg som et gullkjøp. Tror han bare kosta rundt €5 millioner.

                  Ellers: Galatasaray videre med 1-1 (6-1 sammenlagt) mot estiske Levadia, Trabzonspor ute etter to kamper mot Toulouse, Sivasspor veldig ute etter to kamper mot Shakhtar og Besiktas i gruppe med United i CL. Kan også nevne at det er stor uvisshet rundt hvor Tuncay Sanli ("Tonjay Shanlu") ender opp. Det meste tyder på at han forlater Middlesbrough innen måneden er omme. Aktuelle klubber akkurat nå er visstnok Fenerbahce, Stoke og Birmingham.

                  Kommentar

                  • FUGlinho
                    KFL styremedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 2454

                    Fullt overkommelig gruppe for Fener i europaligaen...

                    Gruppe H
                    Steaua
                    Fenerbahce
                    FC Twente
                    FC Sheriff
                    Kim
                    Styremedlem KFL

                    Kommentar

                    • Macho-Morten
                      Ikke KFL-styremedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2005
                      • 2687

                      Herlig trekning! Hadde håpa på et skandinavisk lag, men det får gå. Satser på at laget spiller på seg fin europeisk flow og går videre stinne av selvtillit og blodtørst.

                      Kommentar

                      • FUGlinho
                        KFL styremedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 2454

                        Opprinnelig skrevet av Macho-Morten
                        Herlig trekning! Hadde håpa på et skandinavisk lag, men det får gå. Satser på at laget spiller på seg fin europeisk flow og går videre stinne av selvtillit og blodtørst.
                        Tar køben i 1.utslagsrunde
                        Kim
                        Styremedlem KFL

                        Kommentar

                        • Macho-Morten
                          Ikke KFL-styremedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2005
                          • 2687

                          Kjedelig er det i hvert fall ikke for tiden. I kveld ble det 2-1 hjemme mot nyopprykkede Manisaspor i en kamp vi like gjerne kunne tapt. Kampen ble avgjort fire minutter på overtid på temmelig omdiskutert vis (se video under) av innbytter Semih Sentürk (selvfølgelig), på et tidspunkt der jeg svetta som en gris.

                          Fener tok endelig ledelsen ti minutter før slutt ved Güiza, etter et fantastisk gjennomspill av Alex. Herlig feiring av spanjolen der han løper inn i publikum på ekte Kippe-vis. Fem minutter senere går det fryktelig galt, og Manisa fikk sin fullt fortjente utligning på et brudd der det virka som om Fener ikke hadde noe forsvar på banen. De hadde enda en kjempesjanse like etter der Volkan reddet på umulig vis, men det skulle altså bli Fenerbahce som avgjorde til slutt. Utrolig deilig da den gikk inn, men en seier med bismak var det likevel.

                          Sivasspor, Trabzonspor og Besiktas fortsetter den svake innledningen. Sivas røk på 0-2 hjemme mot Diyarbakirspor, som også slo Trabzon borte for to uker siden. De to andre spilte uavgjort i sine hjemmekamper, verdt å nevne er det at Trabzonspor møtte Bursaspor og lå under, men kom tilbake ved Colman. Galatasaray spiller borte mot Ankaraspor i morgen, lei kamp.

                          Fener, gol gol gol:

                          BORKED

                          Kommentar

                          • Macho-Morten
                            Ikke KFL-styremedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2005
                            • 2687

                            Galatasaray viste styrke og knuste Besiktas i årets første derby på lørdag, 3-0 etter blant annet to scoringer av møkkamannen Milan Baros.

                            Det betød at Fenerbahce måtte vinne borte mot medaljekandidat Bursaspor i går, og det klarte de. Om enn med et nødskrik - 1-0, og ut fra videoen under virker det en anelse heldig. Deilige kaptan Alex ble matchvinner. In your face, gulost!

                            Det betyr følgende tabell etter fem runder:
                            1. Galatasaray 15 poeng (+12)
                            2. Fenerbahce 15 (+9)
                            3. Eskisehirspor 9
                            4. Manisaspor 8
                            5. Diyarbakirspor 8
                            6. Trabzonspor 7
                            7. Bursaspor 7
                            ...11. Besiktas 6
                            ...17. Sivasspor 0! (4 kamper)

                            Verdt å merke seg at Sivas, som hang med i gullstriden til absolutt siste runde i våres, ikke har tatt ett eneste poeng så langt, og at seriemester Besiktas har kommet svært tregt i gang. Spenstig start av nyopprykkede Manisa og Diyarbakir (brenn!), derimot. Eskisehirspor har handlet lurt i sommer og kan fort ta en Europa-plass, mens Trabzon vant hele 6-1 borte mot IBB etter å ha slitt voldsomt de første kampene.

                            Fener, gol (gol gol):

                            BORKED

                            Kommentar

                            • Macho-Morten
                              Ikke KFL-styremedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2005
                              • 2687

                              Fenerbahce imponerer ingen for tida, men tok i kveld sin 6. seier av seks mulige i ligaen. Det fjåsete tullelaget Istanbul Büyüksehir Belediyespor kom på besøk fra utkanten av byen, og et frisparkmål fra Gökcek Vederson (Roberto Carlos who?) skulle bli det som skilte lagene. 1-0 i en like tam forestilling som de andre kanarifuglene leverte på Åråsen i kveld.

                              På torsdag åpnet Sari Kanaryalar gruppespillet i UEFA-cupen på skrekkelig vis. Igjen måtte det et frispark til for å score, denne gangen ved Mehmet Topuz, også kjent som den tyrkiske Gerrard. Av uvisse grunner fikk et meget godt defensivt Twente lov til å putte to etter dette, og vant kampen i Kadiköy. Å tape hjemme for middelmådigheter i Europa skal ikke forekomme, men heldigvis spilte Steaua og Sheriff bare 0-0 i Bucuresti, så man kom ikke altfor skeivt ut med tanke på avansement...

                              Gidder ikke komme med høydepunkter fra Twente-kampen, men her er i hvert fall Vedersons matchvinnende frispark fra i aften:

                              BORKED

                              Kommentar

                              • Macho-Morten
                                Ikke KFL-styremedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2005
                                • 2687

                                OK da, siden det er dere. Her er frisparket til Topuz mot Twente. Herlig tilslag!

                                Kommentar

                                • Macho-Morten
                                  Ikke KFL-styremedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2005
                                  • 2687

                                  Alene på toppen!
                                  Med en høydramatisk seier i Antalya i går, tangerte Fenerbahce sin beste sesongstart gjennom tidene. Sju strake seire har det blitt, og etter at Galatasaray akkurat har skuffet med 1-1 hjemme mot outsideren Eskisehirspor, er Fugla endelig eneste klubb med full pott. Sweet justice!

                                  Kampen i går fikk jeg bare med meg sluttminuttene av pga. Fredrikstad, men for noen minutter! Det var 1-1 etter at Ali Zitouni hadde utligna Kazims tidlige scoring, og spillet bølga fram og tilbake. I det 89. minutt hadde plutselig FIRE Fener-spillere klar bane fra midtstreken til kassa. Güiza førta ballen hele veien frem til keeper og dytta den til Semih. Den mannen bommer ikke på åpen kasse.

                                  Fener gol gol gol:



                                  Kan jo nevne at Bursaspor viste muskler i går og vant hele 4-0 hjemme mot et for anledningen ræva Diyarbakirspor. Til pass! Det ene målet ved keeper Dimitar Ivankov på straffe. Og Sivasspor fortsetter med nedrykkstaktene: Ett fattig poeng etter sju runder. I går ble det tap for Istanbul kommune.
                                  Last edited by Macho-Morten; 27.09.2009, 21:13.

                                  Kommentar

                                  • Macho-Morten
                                    Ikke KFL-styremedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2005
                                    • 2687

                                    Mange ting!

                                    1) På torsdag var det Europa League igjen. Etter det latterlige tapet for Twente måtte FC Sheriff myrdes i Moldova, og etter scoring av Alex (og lekkert forarbeid av en overraskende lettbeint Semih) gikk Fugla seirende ut av den med 1-0. Samtidig spilte Twente og Steaua 0-0 i Enschede, så her kan det bli gøy likevel.

                                    Gol fra den kampen:


                                    2) Før jeg stakk på Åråsen i går, så jeg Galatasaray tape 0-3 mot Ankaragücü i hovedstaden. Sjokknederlag for rasshøla!

                                    3) Da jeg kom hjem fra Åråsen, rakk jeg akkurat å se Diego Lugano heade inn 3-0 på overtid mot et annet Ankara-lag, Genclerbirligi. Fener presterte årsbeste (selvfølgelig når jeg ikke ser kampen) og storspilte. De to første målene ved kaptan Alex, som tydeligvis er i fin form om da'n.

                                    DET BETYR at Fenerbahce har satt ny rekord: Aldri før har et lag vunnet de første åtte matchene i Süper Lig! Og det betyr også at Galatasaray, etter ett poeng på de to siste, ligger fem poeng bak! Det er bare en runde igjen før derbyet, og det er lite som tyder på at Gs skal ta innpå noe da de tar imot Trabzonspor mens Fener spiller borte mot Gaziantepspor. Det kan altså være et hav av poeng mellom lagene etter derbyet, insallah

                                    Fener, gol gol gol:
                                    BORKED

                                    Og til slutt: Bursaspor med en sterk 2-0-seier i Manisa, og opp på 3. plass. Vingen med det Brokeback Mountain-klingende navnet Turgay scora det andre målet...

                                    Kommentar

                                    • Macho-Morten
                                      Ikke KFL-styremedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2005
                                      • 2687

                                      Litt sein oppdatering fra hælja: Av alle lag skulle det bli Gaziantepspor som stoppa seiersrekka til Fener med 2-1 hjemme i 'antep. Semih ga Fugla ledelsen med et flott hodestøt, men to seine mål av den ene av to Julio Cesarer på hjemmelaget snudde kampen. Det siste et fantastisk frispark, om enn rett gjennom en elendig mur.

                                      Samtidig vant Galatasaray 4-3 over Trabzonspor i en rysare, og avstanden er nå på to poeng i favør Fener før derbyet på søndag.

                                      I morra stikker FUGlinho og jeg til Konstantinopel. Først Steaua - Fener på pub på kvelden, så fyllekule og draktkjøp til Serbern på fredag, Bursaspor - IBB på lørdag og derby på søndag. Blir tits!

                                      Her er måla fra søndagens kamp for de som vil se: http://www.youtube.com/watch?v=zJw6bQitQjQ

                                      Kommentar

                                      • kimmern
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jun 2005
                                        • 1174

                                        Gratulerer med seier i derbyet

                                        Kommentar

                                        • Macho-Morten
                                          Ikke KFL-styremedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Aug 2005
                                          • 2687

                                          FFFs (Fjeldhammers Fenerfans) siste Istanbul-tur ble åpna med tur på nargile-café for å drikke altfor søtt tysk øl og se Steaua - Fenerbahce sammen med denne fyren. Hjemmelaget hadde spilt 0-0 i begge sine innledende kamper i turneringen, og leverte en ny harmløs forestilling mot et hardt skaderammet Fugla. Gjestene vant til slutt 1-0 etter et mønsterangrep som vikarierende spiss Kazim fikk æren av å avslutte. Samtidig tapte Twente overraskende 0-2 mot Sheriff i Tiraspol.

                                          Det betyr følgende tabell med bl.a. to hjemmekamper igjen:
                                          1. Fener 3-2 6
                                          2. Twente 2-3 4
                                          3. Sheriff 2-1 3
                                          4. Steaua 0-1 2

                                          Etter den elendige åpninga med hjemmetap mot Twente, ser det unektelig bedre ut. Avansementet er i praksis sikra. Her er Kazims møl.

                                          Fra derbyet kommer det mer når jeg har tid.

                                          Kommentar

                                          Working...