Otto Fredrikson

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kaizer
    Seniormedlem
    Forumsadist
    • Nov 2006
    • 139

    Otto Fredrikson

    Otto Fredrikson fremstår som alt annet enn en matchvinner, jeg har aldri vært overbevist om at han har kvalitetene som trengs, men nå er jeg 100% overbervist om at han ikke har det.

    Han er ikke god nok og en av grunnene til at vi ligger der vi ligger i dag er at vi har en keeper som stort sett slipper inn de skudd som treffer innenfor stengene.

    Dette holder ikke lenger, det er trist å si det men vi har et keeper problem.
    "It is the nature of desire not to be satisfied, and most men live only for the gratification of it."
  • Latvijan
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Feb 2005
    • 360

    #2
    Jeg er enig i at Otto ikke har vært spesielt bra i år, men det er mange årsaker til vi ligger der vi gjør og jeg synes absolutt ikke at Otto skal lastes så alt for mye for den katastrofale sesongåpningen. Det er også vikitg å huske på at Otto antageligvis er den mest profesjonelle spilleren på laget og et stort forbilde for de yngre spillerne. I tillegg skal vi heller ikke glemme at han nettopp har blitt skadefri.

    Otto holder nok ikke samme klasse som Grodås, Kihlstedt, Baron, Müller og Reitmaier, men jeg synes likevel at han er et naturlig førstevalg selv om Hansen var god i vinter. Vi kan ikke sende 11 tenåringer ut i krigen heller, noe rutine må vi ha.

    Kommentar

    • veiron
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 6267

      #3
      De to målene han slapp inn mot RBK var rett og slett elendig! Jeg kan ikke fatte hvorfor han ikke skulle klare å få en hånd på ballen i de to situasjonene.

      Berg liker å bruke talenter, så da er det vel bare å teste Hansen!

      Kommentar

      • Stian A. Sjøberg
        Juniormedlem
        Ferskenpels
        • Oct 2007
        • 5

        #4
        Test hansen i mål!

        Må si meg enig her, nå er det vel bare å la unge Hansen få prøve seg. Det kan ikke bli stort værre nå. Berg og Grodås må vel vise at de har tenkt å satse ungt på keeperplassen også...

        FORZA FULGA

        Kommentar

        • erlando
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jul 2006
          • 858

          #5
          Det er mulig jeg tar feil, men tror det er fjerde målet på rad som Otto slipper inn på nærmeste stolpe. Nå må Grodås få terpet på treningsfeltet at der slipper man bare ikke ballen forbi seg...
          Ja til pause i pausen!

          Kommentar

          • mrognan
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Aug 2008
            • 845

            #6
            Opprinnelig skrevet av Kaizer

            Dette holder ikke lenger, det er trist å si det men vi har et keeper problem.
            Nei, vi har ikke et keeperproblem. Vi har Hansen som er, hvis han fortsatt har samme formen som i vinter, bedre enn det Otto har prestert i det siste.
            Morten

            Kommentar

            • Hamburg & Kanari
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2005
              • 3006

              #7
              Jeg hiver meg på her nå. Otto er svak. Han må få beskjed om at dette ikke holder for LSK. La oss prøve stortalentet.
              LSK Norges beste lag

              Kommentar

              • norskpoker
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jan 2007
                • 399

                #8
                Til dere som så absolutt vil vrake Otto til fordel for vårt unge talent: Hva gjør vi om vi vraker Otto og unggutten vår er uheldig og slipper inn et par billige mål mot Brann i Bergen? Da kan vi risikere å sitte igjen med et talent uten selvtillit og en vraket førstekeeper som ikke føler at han ledelsen bak seg.

                Kommentar

                • Torolf
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2004
                  • 9574

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av norskpoker
                  Til dere som så absolutt vil vrake Otto til fordel for vårt unge talent: Hva gjør vi om vi vraker Otto og unggutten vår er uheldig og slipper inn et par billige mål mot Brann i Bergen? Da kan vi risikere å sitte igjen med et talent uten selvtillit og en vraket førstekeeper som ikke føler at han ledelsen bak seg.
                  Dette er en håpløs argumentasjon. Jeg er sikker på at André Hansen vil takke og bukke for å få sjansen på A-laget. Det er ingenting som tilsier at han skal tabbe seg ut. Otto, derimot, mister selvtillit for hvert billige mål han slipper inn og bør bygge seg opp på LSK 2.

                  Kommentar

                  • Grusom B
                    Generalissimo Bellisimo
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 6248

                    #10
                    Jeg synes også det bør være tid for Hansen, men ikke fordi Otto ikke er god nok. Han viste høsten han kom inn i laget at han på sitt beste er i toppsjiktet her tillands, men siden den gang har han knapt fått muligheten til å vise seg fra sin beste side grunnet skader og ditto manglende treningsgrunnlag. Jeg er enig med Torolf om at det sannsynligvis vil være til det beste for Otto å få spille seg kampvarm igjen på 2.laget, i alle fall om Hansen holder det nivået han viste i vinter jevnt over.
                    Ni principe ni rey...

                    D10S!

                    Kommentar

                    • norskpoker
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jan 2007
                      • 399

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av Torolf
                      Dette er en håpløs argumentasjon. Jeg er sikker på at André Hansen vil takke og bukke for å få sjansen på A-laget. Det er ingenting som tilsier at han skal tabbe seg ut. Otto, derimot, mister selvtillit for hvert billige mål han slipper inn og bør bygge seg opp på LSK 2.
                      Jeg håper selvsagt at du har rett, men ville bare minne om at et bytte av førstekeeper kan slå begge veier. Jeg huske for eksempel en ung keeper i Bergen under Halvar Thoresen som fikk tillitt gang på gang på gang og var ferdig som toppkeeper i en ung alder fordi han aldri klarte å leve opp til det som ble krevd av han.

                      Kommentar

                      • Grusom B
                        Generalissimo Bellisimo
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 6248

                        #12
                        Hvem var det?

                        Hansen er vel uansett en type som gir inntrykk av å være sterk psykisk, du skal ha store baller for å gå utpå og kjefte ned Riseth og Kippe som fersk nittenåring.
                        Ni principe ni rey...

                        D10S!

                        Kommentar

                        • norskpoker
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jan 2007
                          • 399

                          #13
                          Martin Hollund skulle være den nye norske storkeeperen. I stedet endte han opp i Hartlepool og senere Løv-Ham etter å ha blitt brent ut av Hallvar Thoresen som ikke klarte å se at han ikke mestret oppgaven han fikk.

                          Kommentar

                          • heidar
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2004
                            • 2121

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av norskpoker
                            Til dere som så absolutt vil vrake Otto til fordel for vårt unge talent: Hva gjør vi om vi vraker Otto og unggutten vår er uheldig og slipper inn et par billige mål mot Brann i Bergen? Da kan vi risikere å sitte igjen med et talent uten selvtillit og en vraket førstekeeper som ikke føler at han ledelsen bak seg.
                            Jeg er helt enig. Målene i går er ikke keepertabber, men kommer som en følge av uoppmerksomhet i forsvaret. En Otto med selvtilliten på topp hadde nok allikevel hatt muligheter til å gripe nn, men dette blir spekulativt.

                            Jeg syns det viktigste er å bygge opp selvtilliten til Otto. Da mener jeg at han må føle trygghet mtp. at han er det klare førstevalget. Å vrake Otto kan føre til at han blir mer usikker, og at det vil ta lengre tid før han kommer tilbake på sitt vanlige nivå.

                            Otto har jo også en meget bra redning igår, og leser spillet bra. Jeg syns han leverer en stabil kamp sett under ett. Siden han er på gang, ser jeg ingen grunn til å sette han ut av laget.
                            En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                            Endelig er mørketida over.

                            Kommentar

                            • Kaizer
                              Seniormedlem
                              Forumsadist
                              • Nov 2006
                              • 139

                              #15
                              Keepertabbe hva er det?

                              Dette er hovedproblemet for mange når de skal vurdere kvalitetene på en keeper, de vurderer kun de redningene som blir gjort, men tenker ikke på at en keeper med bedre teknikk og posisjonering mest sannsynlig ville redde de skuddene en dårligere keeper slipper inn, og de ville enkelt tatt de skuddene en dårligere keeper må gjøre feber redninger for å være i nærheten av.

                              Fredrikson er dårlig, han slipper inn alt for enkle skudd og har ikke kvaliteten som skal til for å være en matchvinner keeper, mange tror kanskje at Fredrikson er en OK keeper men grunnen til det er at de i utgangspunktet ikke har god nok kunnskap på området til å gjøre en skikkelig vurdering.
                              "It is the nature of desire not to be satisfied, and most men live only for the gratification of it."

                              Kommentar

                              • superbøffel
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2005
                                • 5611

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av Kaizer
                                Keepertabbe hva er det?

                                Dette er hovedproblemet for mange når de skal vurdere kvalitetene på en keeper, de vurderer kun de redningene som blir gjort, men tenker ikke på at en keeper med bedre teknikk og posisjonering mest sannsynlig ville redde de skuddene en dårligere keeper slipper inn, og de ville enkelt tatt de skuddene en dårligere keeper må gjøre feber redninger for å være i nærheten av.

                                Fredrikson er dårlig, han slipper inn alt for enkle skudd og har ikke kvaliteten som skal til for å være en matchvinner keeper, mange tror kanskje at Fredrikson er en OK keeper men grunnen til det er at de i utgangspunktet ikke har god nok kunnskap på området til å gjøre en skikkelig vurdering.
                                Hvilken bakgrunn har du, som gjør at din vurdering av Otto er mer riktig enn min?
                                Enøyd i de blindes dal.

                                Kommentar

                                • Kaizer
                                  Seniormedlem
                                  Forumsadist
                                  • Nov 2006
                                  • 139

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av superbøffel
                                  Hvilken bakgrunn har du, som gjør at din vurdering av Otto er mer riktig enn min?
                                  Ser at det innlegget ovenfor kan virke litt pompøst, min bakgrunn er ikke noe jeg vil si så mye om for å være ærlig.

                                  Men se på poenget så er du nok enig.
                                  "It is the nature of desire not to be satisfied, and most men live only for the gratification of it."

                                  Kommentar

                                  • superbøffel
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2005
                                    • 5611

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av Kaizer
                                    Ser at det innlegget ovenfor kan virke litt pompøst, min bakgrunn er ikke noe jeg vil si så mye om for å være ærlig.

                                    Men se på poenget så er du nok enig.
                                    Nei, jeg er ikke enig, jeg mener du tar skammelig feil, akkurat som du tok skammelig feil da du skrek om at Moldskred burde spille i stedet for Otto.

                                    Om du ikke vil si noe om din egen bakgrunn bør du heller ikke henvise til den for å "bevise" ditt eget poeng. Det blir kun tom prat og ikke en god diskusjon.
                                    Enøyd i de blindes dal.

                                    Kommentar

                                    • Kaizer
                                      Seniormedlem
                                      Forumsadist
                                      • Nov 2006
                                      • 139

                                      #19
                                      Jeg har vært involvert i fotball i ca 30 år, som spiller, trener, sportslig leder, styremedlem etc noe mer spesifikt har jeg ikke interesse av å komme med.

                                      Fredrikson er overvurdert og min påstand fra i fjor høst om at Moldskred har et større matchvinner potensiale er vel langt fra motbevist.

                                      Jeg vil tro at Moldskred hadde tatt begge målene til RBK i går blant annet.
                                      "It is the nature of desire not to be satisfied, and most men live only for the gratification of it."

                                      Kommentar

                                      • LSK N/B
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Apr 2006
                                        • 830

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av Kaizer
                                        Jeg har vært involvert i fotball i ca 30 år, som spiller, trener, sportslig leder, styremedlem etc noe mer spesifikt har jeg ikke interesse av å komme med.

                                        Fredrikson er overvurdert og min påstand fra i fjor høst om at Moldskred har et større matchvinner potensiale er vel langt fra motbevist.

                                        Jeg vil tro at Moldskred hadde tatt begge målene til RBK i går blant annet.
                                        Kan vi ikke holde oss til keepere vi faktisk har i stallen. Blir en bedre diskusjon da.


                                        Jeg også mener Hansen burde få muligheten. Imponerte i treningskampene, selv om også han hadde noen blemmer da.
                                        03.08.08 på felt F skjedde det for første, andre og tredje gang!

                                        Nei til NFF!

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎