Hva er feil i dagens fotball?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • superbøffel
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2005
    • 5611

    Hva er feil i dagens fotball?

    Jeg kunne sikkert skrevet en liste lang som ett vondt år, men siden vi har hatt mange nok vonde år for en stund skal jeg nøye meg med to punkter:

    1. Faste nummer på draktene. Hva er feil med å spille i nr 1-11? Hva med å beholde tradisjonen hvor en høyreback faktsik spilte i trøye nr 2 og ikke nr 27? Nr 9 er da vitterlig spiss, ikke midtstopper? Denne stygge og misvisende trenden startet selvsagt i VM, hvor selv utespillere er satt i trøye nr 1. Galskap. Jeg skjønner jo at man kan selge fler trøyer når man spiller med fast nr, men feil er det uansett. Drakter med nr over 16 bør ikke produseres i det hele tatt.

    2. "Moderne arenaer". Det grelleste eksempelet er Telenor "Arena". En grusom skapning som kun med ekstrem godvilje minner om en fotballstadion. Før kampen mot FCK har blaanissene fokusert mer på fordelen det forferdelige kunstgresset og det ubrukelige inneklimaet gir hjemmelaget, fremfor hvordan de skal spille fotball. Er dette fremtidens trend? Bygge en stadion så forferdelig at kun hjemmelaget klarer å prestere der? Fair play my ass. Fotball spilles ute, på gress. Alt annet er en dårlig unnskyldning for sporten vi elsker.
    Enøyd i de blindes dal.
  • Superstefan
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2006
    • 2180

    #2
    Helt enig i punkt 2. Telenor Gymsal er en skam for norsk fotball

    Punkt to er jeg heller litt uenig på. Jeg synes det er greit at alle har sin faste drakt. Men den burde starte på 1 og slutte på 23 (hvis man har 23 spillere) osv. Det styggeste jeg ser er han Viking fyren som jeg ikke husker navnet på med 99 på ryggen. Vi spiller da vitterlig da ikke hockey.
    Fotograf Kreativ Kanaris

    KK på youtube Subscribe,rate and appreciate

    Kommentar

    • superbøffel
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2005
      • 5611

      #3
      Opprinnelig skrevet av Superstefan
      Punkt to er jeg heller litt uenig på. Jeg synes det er greit at alle har sin faste drakt. Men den burde starte på 1 og slutte på 23 (hvis man har 23 spillere) osv. Det styggeste jeg ser er han Viking fyren som jeg ikke husker navnet på med 99 på ryggen. Vi spiller da vitterlig da ikke hockey.
      Hva i all verden er greit med 23? Hva gjør 99 mer til hockeynr en 23? De er hockeynr begge to. Fotball her blitt spilt i nr 1-11 med 12-16 på benken. Alt over er hockeynr.
      Enøyd i de blindes dal.

      Kommentar

      • caLitri
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jun 2007
        • 634

        #4
        Opprinnelig skrevet av superbøffel
        Hva i all verden er greit med 23? Hva gjør 99 mer til hockeynr en 23? De er hockeynr begge to. Fotball her blitt spilt i nr 1-11 med 12-16 på benken. Alt over er hockeynr.
        Hva gjør man om man da har 23 utespillere som er aktuelt for troppen?
        Skal man bytte nummer på trøya fra gang til gang?

        Synes nå er greit at numrene til spillerene har samme nummer på ryggen fra kamp til kamp..

        Men ja! bruk for all de laveste numrene. Så om man har 23 spillere i troppen så bruker man 1-23...
        Gi alt, stå på LSK

        Kommentar

        • Kjetting
          Medlem
          Hoffnarr
          • May 2006
          • 53

          #5
          Det eneste Telenor Arena mangler er en feit Telenorlogo på midtbanen - og den kommer nok.

          Sponsorer er én ting, men noe annet som plager meg med dagens fotball er at spillere risikerer å få gult kort for å feire et mål for heftig. Tapt tid kan vel legges til som ved alle andre stopp i spillet. Følelser skal på død og liv vekk fra stadionene. Det finnes jo ikke noe herligere enn en spiller som i lykkerus beinflyr over halve stadion og skriker seg hes og river av seg trøya foran fansen.

          Nei til den moderne fotballen.
          - Curva Sud Lillestrøm -

          Kommentar

          • BennyLem
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2005
            • 2902

            #6
            For mange lag

            Største problemet i norsk fotball er for mange lag i TL. Å ha 16 lag er absurd med tanke på landets befolkningsgrunnlag, økonomi, klima etc. Det fører til alt for mange kamper, og ikke minst alt for mange meningsløse kamper. Ikke rart snittet har falt i år.

            For en gangs skyld var jeg enig med Mini og Serve Semb i fotballen på mandag. De påpekte denne vederstyggeligheten.

            Med færre lag hadde vi også hatt kortere sesong, og flere kamper kunne blitt spilt på gress. Når LSK har gress kan da f**n meg Odd, Godset og Stabæk også ha det. Selv TIL burde kunne legge litt arbeid i bane og skaffe seg skikkelig undervarme.

            Ironisk profiterte LSK på utvidelsen av lag både i fjor og i år. Tenk hvor vi hadde vært med den gamle 12-lagsserien...
            Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

            Kommentar

            • Folke
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jun 2008
              • 5955

              #7
              Opprinnelig skrevet av BennyLem
              Største problemet i norsk fotball er for mange lag i TL. Å ha 16 lag er absurd med tanke på landets befolkningsgrunnlag, økonomi, klima etc. Det fører til alt for mange kamper, og ikke minst alt for mange meningsløse kamper. Ikke rart snittet har falt i år.

              For en gangs skyld var jeg enig med Mini og Serve Semb i fotballen på mandag. De påpekte denne vederstyggeligheten.

              Med færre lag hadde vi også hatt kortere sesong, og flere kamper kunne blitt spilt på gress. Når LSK har gress kan da f**n meg Odd, Godset og Stabæk også ha det. Selv TIL burde kunne legge litt arbeid i bane og skaffe seg skikkelig undervarme.

              Ironisk profiterte LSK på utvidelsen av lag både i fjor og i år. Tenk hvor vi hadde vært med den gamle 12-lagsserien...
              Når det er sagt så tror jeg ikke LSK hadde havnet så til de grader ned i gjørma dersom det hadde hvert 10 eller 12 lagsserie.. Tror dagens ordning ganger de i utgangspunktet mindre klubbene!!!

              Kommentar

              • BennyLem
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2005
                • 2902

                #8
                Opprinnelig skrevet av Folke
                Når det er sagt så tror jeg ikke LSK hadde havnet så til de grader ned i gjørma dersom det hadde hvert 10 eller 12 lagsserie.. Tror dagens ordning ganger de i utgangspunktet mindre klubbene!!!
                Dagens ordning favoriserer selvsagt de dårligste(mindre) klubbene.

                Jo flere lag som deltar, jo vanskeligere er det å rykke ned. Det er også langt lettere å rykke opp fra Adecco, ettersom mange av de nest beste nå er i TL.

                Beklager å måtte gni dette inn, men LSK er per dags dato blant de dårligste klubbene. Slik var det i hele fjor også. Vi er derfor blant de som profiterer på flere lag i TL.
                Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                Kommentar

                • superbøffel
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2005
                  • 5611

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av caLitri
                  Hva gjør man om man da har 23 utespillere som er aktuelt for troppen?
                  Skal man bytte nummer på trøya fra gang til gang?

                  Synes nå er greit at numrene til spillerene har samme nummer på ryggen fra kamp til kamp..

                  Men ja! bruk for all de laveste numrene. Så om man har 23 spillere i troppen så bruker man 1-23...
                  Selvfølgelig skal man bytte nummer på trøye fra gang til gang! Spiller du back har du nr 2 eller 5, spiller du sentral midtbane har du 7 eller 8. Faste nr er en forbannet uting, og er kun skapt for å selge fler drakter til supporterne. Ser du så lite fotball at du ikke kjenner igjen spillerne uten faste nr kan du skylde deg selv.
                  Enøyd i de blindes dal.

                  Kommentar

                  • Heia Lørenskog
                    Seniormedlem
                    Forumsadist
                    • Apr 2006
                    • 147

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av superbøffel
                    Selvfølgelig skal man bytte nummer på trøye fra gang til gang! Spiller du back har du nr 2 eller 5, spiller du sentral midtbane har du 7 eller 8.
                    Hvordan er fasiten for hvilke posisjoner som skal ha hvilke nummer?

                    For klassisk 4-4-2 gir intuisjonen min meg følgende:

                    ---------1----------
                    2-----4-----5-----3
                    7-----8-----6----11
                    ------9----10------

                    Det "riktige" er kanskje å telle oppover og fra høyre mot venstre? Så slipper man trøbbel ved formasjonsendringer o.l.

                    Kommentar

                    • Emil B
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2006
                      • 5921

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av Heia Lørenskog
                      Hvordan er fasiten for hvilke posisjoner som skal ha hvilke nummer?

                      For klassisk 4-4-2 gir intuisjonen min meg følgende:

                      ---------1----------
                      2-----4-----5-----3
                      7-----8-----6----11
                      ------9----10------

                      Det "riktige" er kanskje å telle oppover og fra høyre mot venstre? Så slipper man trøbbel ved formasjonsendringer o.l.
                      Det skal være:
                      1
                      2-----3-----4-----5
                      6-----7-----8-----9
                      10-----11

                      Vikings Jone Samuelsen med nr 99 og Tromsø-spissen Morten Moldskred med nr 4 på ryggen får begynne med noe annet enn fotball.

                      Kommentar

                      • Serbern
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2006
                        • 5496

                        #12
                        Jeg mener Heia Lørenskog sin er mer riktig. 11 er venstreving, 3 er venstreback. 9 og 10 er spiss.

                        Kommentar

                        • Heia Lørenskog
                          Seniormedlem
                          Forumsadist
                          • Apr 2006
                          • 147

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av Emil B
                          Det skal være:
                          1
                          2-----3-----4-----5
                          6-----7-----8-----9
                          10-----11

                          Vikings Jone Samuelsen med nr 99 og Tromsø-spissen Morten Moldskred med nr 4 på ryggen får begynne med noe annet enn fotball.

                          For meg har venstrebackens naturlige nummer alltid vært 3, høyrekanten 7 og venstrekanten 11. Ikke minst skal spissen ha nummer 9, type Rush, Fowler og Torres for å nevne noen.

                          Kommentar

                          • Uwes disippel
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2006
                            • 6039

                            #14
                            Smerud spilte med nr 1 for noen år siden. Var vel Kihlstedt som spilte med nr 3 eller noe.

                            Kommentar

                            • Kjell.T.Ring
                              Poll St. Ring
                              --==FORUMRUNKER==--
                              • Dec 2005
                              • 11796

                              #15
                              Skal vi virkelig ha et spisspar som setter ut motstanderne bør vi ha:

                              13-37

                              Resten av laget er da uviktig
                              Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                              Kommentar

                              • Eriksve
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • May 2006
                                • 885

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av Heia Lørenskog
                                Hvordan er fasiten for hvilke posisjoner som skal ha hvilke nummer?

                                For klassisk 4-4-2 gir intuisjonen min meg følgende:

                                ---------1----------
                                2-----4-----5-----3
                                7-----8-----6----11
                                ------9----10------

                                Det "riktige" er kanskje å telle oppover og fra høyre mot venstre? Så slipper man trøbbel ved formasjonsendringer o.l.
                                Bytter du 4 og 6 er jeg helt enig....
                                Men finnes vel ikke noe fasit på dette.

                                Kommentar

                                • Percy Nilegård
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2003
                                  • 5146

                                  #17
                                  1
                                  2------4-------5-----3
                                  8-------7-----10-----6
                                  9------------11

                                  Slik vil jeg ha det. Nr 7 skal da være playmakeren og nr 9 er toppscorer.
                                  "Alltid blodsprengt"!
                                  Fong/Macho

                                  Even Nordlien

                                  Kommentar

                                  • Raskolnikov
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Sep 2005
                                    • 1452

                                    #18
                                    Skandale. Nummer 10 kan da ikke være defensiv midtbane!
                                    Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

                                    Kommentar

                                    • Lars
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2004
                                      • 6156

                                      #19
                                      Ang tallsystemet så tror jeg ikke det har eksistert noen logisk fasit siden man spilte 2-3-5:

                                      ------1
                                      ----2---3
                                      --4---5---6
                                      7--8--9--10--11

                                      Denne eldgamle formasjonen har lagt grunnlaget for 4-4-2-fasiten:

                                      -----1
                                      2--4--5--3
                                      7--6--8--11
                                      ---9--10

                                      Nr. 6 er typisk defensiv midtbanespiller, mens nr. 8 er mer offensiv. På spissplass er nr. 9 målscoreren, mens nr. 10 er mer en tilrettelegger eller playmaker.

                                      Når det gjelder antall drakter, ville det vært en litt spesielt å stoppe på nr. 16, ettersom det er tillatt med 7 innbyttere i Tippeligaen. Men kanskje superbøffel ønsker å redusere antall innbyttere også?

                                      Kommentar

                                      • Lars
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Feb 2004
                                        • 6156

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
                                        Smerud spilte med nr 1 for noen år siden. Var vel Kihlstedt som spilte med nr 3 eller noe.
                                        Smerud med 66, Heidar med nr. 1 og Kihlstedt med nr. 2. Hvis jeg ikke husker helt feil.

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎