Hvem håper du rykker opp?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Lars
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 6156

    #21
    "Buhu, de andre laga var slemme mot oss!!!" :cry:

    Men sånn helt seriøst lizzm: Det kan vel ikke være helt tilfeldig at Fredrikstad ALLTID er den mest populære borteturen? Både hardcore-fansen og barnefamiliene digger Fredrikstad away, som er den eneste bortekampen (utenom Ullevaal) hvor vi regelmessig stiller +/- 1000 stk. Det er rett og slett en herlig følelse når LSK-familien samles på den måten og tar over en annen klubbs by og stadion for en dag. Som sagt, FFK er ikke akkurat min favorittklubb heller, men jeg forstår bare ikke hvordan det kan være så viktig å se en annen klubb mislykkes, når det samtidig betyr at LSK-familien går glipp av en så stor happening.

    FFK-kampene er fine å ha for LSK, både hjemme og borte. Drit i alt annet, vi må tenke på hva som er bra for oss selv.

    Kommentar

    • Lars
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2004
      • 6156

      #22
      Opprinnelig skrevet av sparwasser
      Erik Hagen eller Raio Piiroja? Valget står med andre ord mellom pest og kolera.
      Ja, begge de to er gedigne tullinger. Men Hønefoss og FFK er ubetydelige småklubber vi ikke kan bruke tid på å hate, så vi må tenke på andre ting.

      Vil vi på tur til Hønefoss eller Fredrikstad?
      Vil vi besøke AKA arena eller Fredrikstad stadion?
      Vil vi se fotball på plastikk eller gress?
      Er det mest givende for oss LSK-supportere å være 189 på AKA arena eller 1000 på Fredrikstad stadion?

      Er jo helt håpløst å sitte og vurdere hvem som er mest idiot av Hagen og Piiroja eller Barsom og Obiefule. Alle klubbene i TL har eller har hatt tullinger i spillerstall, trenerapparat, ledelse og supportergruppe. Ferdig snakka.

      Kommentar

      • holmiz
        The kjøkken-kanariz
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2006
        • 6064

        #23
        Opprinnelig skrevet av Lars
        Drit i alt annet, vi må tenke på hva som er bra for oss selv.
        Det er faktisk til det beste for oss alle, ihvertfall for sånne som oss som setter pris på både god supporterkultur og ikke minst fotball generelt, at tantehaugen og resten av de korrupte pengejegerne holdes langt nede, lengst mulig. Vi så hva Uday kunne utrette på kort tid her, ikke glem at vi enda ikke på langt nær har sett hva Morgan kunne ha utrettet om han fikk holde på i lengre tid i FFK. Bortsett fra en fet lommebok, lav skatt og et tvilsomt rykte selvsagt.

        At en bortestadion har bra akustikk (ja, jeg har vært der) holder ikke lenge i den store sammenhengen når vi ser alt det negative fjaset FFK drar med seg. Barsom anyone? For ikke å snakke om de jævla bussene... Tællæ-kæll meg i ræva.
        Hilsen Anders

        Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
        Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

        Kommentar

        • KFL109
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2003
          • 1958

          #24
          Når tilskuerantallet i Tippeligaen er på sterkt nedadgående er det ikke feil med lag som skaper debatt.

          Har ingen problem med å tilslutte meg alt negativt som er skrevet om Fredrikstad som klubb, men bare på engasjementet i denne tråden skjønner man at det er betydelig lettere å mobilisere til et kraftfullt oppmøte i Fredrikstad enn i Hønefoss.

          Det er bra for egen tribunekultur å møte lag det er noe med. Hønefoss vil for mange bare bli et pliktløp. Plastikk på banen og null fotballkultur trekker ikke akkurat opp. Heller ikke at det er sånne lag vi har en egen evne til å gå på en smell i mot.

          Å ønske seg Fredrikstad tilbake i Tippeligaen betyr selvsagt ikke at man ønsker laget alt godt eller nærmest skulle ha det som et nummer to-lag.

          Så hvorfor vil jeg sannsynligvis synes at det er morsomt hvis Hønefoss greier seg? Fordi det alltid er gøy at de (som tror de er) store går på en smell. Det er alltid noe med underdogs.

          Men for motstandernes tribunekultur og engasjement er det opplagte svaret Fredrikstad.
          Vidar Evje

          Kommentar

          • Tony
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 4737

            #25
            Opprinnelig skrevet av superbøffel


            Det eneste jeg leser er "bla bla bla..."
            Nå vet ikke jeg hvem som har mekka det bildet der. Men det er jo feil feil feil. Supporterbilde er fra Tromsø mens det andre er fra Hønefoss kampen.

            Og selvsagt skal FFk rykke opp fordi:

            En av de kuleste turene
            Kort tur
            Desidert norges beste bortefelt.

            Hønefoss blir alt for kjedelig i forhold

            Kommentar

            • superbøffel
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2005
              • 5611

              #26
              Bildet er fra nrk.no (tror jeg)
              Enøyd i de blindes dal.

              Kommentar

              • Rønnern
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 6690

                #27
                Registrerer at det er de stakkarslige her på forumet som foreløpig er i flertall. Eventuelt de som gidder å svare på undersøkelsen...
                Mvh Ronnie "The Runner"
                LSK for alltid

                Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                Kommentar

                • Lars
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2004
                  • 6156

                  #28
                  Tydelig at forumet ikke er spesielt representativt for den jevne LSK-supporter. Fasiten, dvs tilskuertall/borteoppmøte, sier at FFK-kampene er mye mer populære enn Hønefoss-kampene, både hjemme og borte. Med FFK i TL får LSK...

                  - økte billettinntekter på hjemmekampene, fordi LSK-fans heller går på LSK-FFK enn LSK-HBK, samt at FFK kommer med mange flere bortesupportere enn HBK.
                  - en fantastisk bortetur som alle LSK-fans (utenom surpompene her inne) har som et av årets høydepunkt når de er oppe.

                  Jeg unner ikke FFK eller supporterne deres et opprykk, men jeg tar imot alt som er positivt for LSK. Og for LSK er det utelukkende positivt at FFK rykker opp.

                  Litt spesielt at folk ønsker å beholde Hønefoss i TL, samtidig som de to Hønefoss-kampene var de minst populære i år. Og neste år blir det enda verre, når "nytt lag, nytt reisemål"-effekten ikke er der lengre.

                  Kommentar

                  • reka
                    Seniormedlem
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Aug 2005
                    • 13271

                    #29
                    Jeg tror du bør lese Jane Austens "Sense and Sensibility" eller noen andre tårepersere som kan penetrere din kalde, analytiske aura.. Vi er følelsesmennesker: Noen ting gir oss en god følelse, andre ting en dårlig følelse. Jeg vil få en god følelse av at FFK mislykkes, og i tillegg en deilig opplevelse av rettferdighet. Hønefoss har levert ok i tippeligaen, og jeg synes de har fortjent plassen. Man kan selvfølgelig sette opp diverse regnestykker på pølser solgt, busser ankommet Åråsen etc., men dette handler da ikke om fornuft og analyser? Å se en drittklubb i eliten på grunn av hva som skjer på tribunen blir for meg helt feil - dette handler om langt flere ting, og jeg føler ikke at FFK har fortjent å være i det gode selskap i år.

                    Kommentar

                    • Torolf
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2004
                      • 9574

                      #30
                      Jeg gikk glipp av bortekampen mot Hønefoss i sommer, og ønsker at de holder seg utelukkende for å få AKA Arena på banehopperlista mi. Tviler på at de rykker opp igjen hvis de mister plassen nå.

                      Kommentar

                      • Tony
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 4737

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av Torolf
                        Jeg gikk glipp av bortekampen mot Hønefoss i sommer, og ønsker at de holder seg utelukkende for å få AKA Arena på banehopperlista mi. Tviler på at de rykker opp igjen hvis de mister plassen nå.
                        Det er bra urutt da. Den/de nye banene som kommer opp i eliteserien må jo være 100% prioritert hvis du prioriterer hopperen din

                        Kommentar

                        • Torolf
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2004
                          • 9574

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av Tony
                          Det er bra urutt da. Den/de nye banene som kommer opp i eliteserien må jo være 100% prioritert hvis du prioriterer hopperen din
                          Jeg vet det. Hadde blinket ut kampen som en jeg måtte se, men det kolliderte med konas ferieplaner. Innrømmer glatt at det er dårlig mentalitet å prioritere familien foran LSK. Jeg blir nok aldri noen ultras...

                          Kommentar

                          • holmiz
                            The kjøkken-kanariz
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2006
                            • 6064

                            #33
                            Nå som Tarik kanskje vender nesa mot hjemlandet fra nyttår, så er vel det enda en god grunn til å håpe at Hønefoss lager pølsefyll av FFK.
                            Hilsen Anders

                            Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                            Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                            Kommentar

                            • Lars
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2004
                              • 6156

                              #34
                              Takk, holmiz. Endelig et argument mot FFK-opprykk som dreier seg om vinning for LSK.

                              Kommentar

                              • xeR
                                Seniormedlem
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Jan 2004
                                • 11206

                                #35
                                Faen ta deg Lars og din saklige argumentasjon, du har rett og jeg liker det ikke. Jeg misliker FFK og stort sett det meste den klubben står for og ser gjerne klubben forsvinne, men sånn som du legger det frem så har du selvsagt helt rett. Klubben går først. I den økonomiske situasjonen vi er i hvor hver eneste krone teller er det selvsagt det beste for LSK atFFK rykker opp. Dessuten så er det klart det beste for KFL også. Motstanden plankene gir oss på tribunen med på å stimulere KFL til å yte mere på tribunen på ett helt annet plan enn det pølsekokerene på Hønefoss klarer.
                                Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                                Kommentar

                                • holmiz
                                  The kjøkken-kanariz
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2006
                                  • 6064

                                  #36
                                  Opprinnelig skrevet av Lars
                                  Takk, holmiz. Endelig et argument mot FFK-opprykk som dreier seg om vinning for LSK.
                                  Bare hyggelig Lars! Jeg antar at det nærmer seg eksamen i diverse økonomiske fag med stormskritt, ettersom du nå er mer aktiv på forumet enn på lenge, undertegnede (og trolig mange både nåværende og tidligere studenter) kjenner seg godt igjen akkurat der.

                                  Har du kontroll på IS-LM og AD-AS modellen, penge- eller finanspolitikk? Hvordan tilpasser monopolisten seg, og hvorfor medfører ofte monopol et samfunnsøkonomisk tap? Bertrand, Cournot eller Stackelberg?

                                  Og ikke minst, hva ville Keynes ment at var en samfunnsøkonomisk optimal løsning, Hønefoss eller en eksternalitet som FFK i Tippeligaen?
                                  Last edited by holmiz; 18.11.2010, 17:25.
                                  Hilsen Anders

                                  Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                                  Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                                  Kommentar

                                  • Lars
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2004
                                    • 6156

                                    #37


                                    Én ting er i alle fall sikkert: Det er neppe Pareto-optimalt å kombinere eksamenslesing med kfl.no/debatt. Får vel ta en aldri så liten forumpause. Snakkes i hoppuka, folkens!

                                    Kommentar

                                    • Seb.R
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2006
                                      • 4159

                                      #38
                                      Usmakelige Piiroja lager 1-0 mot Hønefoss.

                                      Hater Fredrikstad, men egentlig helt greit når Hønefoss ikke klarer å fylle opp en så liten stadion i en kvalikk-kamp. De var vel flere mot oss?
                                      www.sebastianramsland.com
                                      www.twitter.com/sebramsland

                                      Kommentar

                                      • Seb.R
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2006
                                        • 4159

                                        #39
                                        2-0.

                                        Bare å begynne å legge opp nesteårets tur til Fredrikstad
                                        www.sebastianramsland.com
                                        www.twitter.com/sebramsland

                                        Kommentar

                                        • LSK N/B
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Apr 2006
                                          • 830

                                          #40
                                          0-2 FFK er mye bedre en Hønefoss. Da blir det planketur neste år

                                          Edit:
                                          0-3 Hønefoss er patetiske.
                                          Last edited by LSK N/B; 21.11.2010, 15:19. Begrunnelse: måååååååål
                                          03.08.08 på felt F skjedde det for første, andre og tredje gang!

                                          Nei til NFF!

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎