Tråden om Allsvenskan

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • *46*

    Tråden om Allsvenskan

    Ja, det finnes noen av oss som også følger med på Svensk fotball. Jeg har sikkert brukt ene øyet på Allsvenskan i nesten 30 år. Fast ekspert på svenske kamper når dem står på tippekupongen på jobben. Min store barndomskjærlighet fra barneårene i utenlandsk fotball, var IFK Göteborg. Oppveksten var med tre kanaler på tv - NRK, SVT1 og SVT2. Sportsspeglen og Lilla Sportsspeglen var ukentlig faste innslag. Tekst-tv med kampoppsett og tabeller ble studert nøye. Midt på det blide 80-tallet hadde jeg gleden av å se IFK live noen ganger, men nå er det alt for lenge siden - må gjentas i år. Heldigvis kan man se litt på Cmore, men de prioritere ikke Allsvenskan spesielt godt i Norge.

    Sverige har også tidenes beste kommentator - svenskene har sin egen kong Arne. Arne Hegerfors. Dessverre er han nå pensjonist.

    Hva er deres forhold til Allsvenskan?

    Og ikke minst, vår kjære venn blåvitt - hvordan blir 2013?
  • Xavi
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2008
    • 1275

    #2
    Vært på Hammarby kamp med onklene min som bor i Stockholm, var dog ganske ung, men skulle ikke mere til. Er Bajen fan når det kommer til Svensk fotball.
    Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
    Anders, Tidligere styremedlem KFL

    Kommentar

    • Blåvitt
      Medlem
      Bøffel
      • Feb 2012
      • 35

      #3
      IFK dominerade på 1990-talet och Djurgården tog några guld i början av 2000-talet, men sedan dess har det varit olika lag varje år. Så Allsvenskan är väldigt svårtippat.
      Lagen har inte värvat färdigt än, vilket gör det ännu svårare att tippa redan nu. De lag som har störst chans på guldet är Elfsborg, Malmö och AIK.
      IFk Göteborg har blivit sjua tre år i rad och det duger såklart inte. Jag hoppas att det blir en medalj 2013.
      Allsvenskan är en dålig serie men med mycket känslor. Intresset är stort i Sverige.


      Arne Hegerfors var mycket bra. Han höll dessutom på blåvitt. :-)
      En annan som många tycker om är Lasse Granqvist. Han jobbar både på tv och radio.

      Man ser inte så mycket norsk fotboll i Sverige men IFK brukar möta norska lag på försäsongen. Ni kommer kanske ihåg när vi mötte er tidigt i våras? :-)

      Kommentar

      • *46*

        #4
        Opprinnelig skrevet av Blåvitt
        Man ser inte så mycket norsk fotboll i Sverige men IFK brukar möta norska lag på försäsongen. Ni kommer kanske ihåg när vi mötte er tidigt i våras? :-)
        Husk at enkelte av oss bor så nærme grensen at vi så svensk fotball på SVT sine kanaler. I mitt nærområde var, og er, svensk fotball noe mange følger med på.

        I år for LSK besøk av Häcken og BP hjemme i Lillestrøm.

        Kommentar

        • *46*

          #5

          Kommentar

          • Blåvitt
            Medlem
            Bøffel
            • Feb 2012
            • 35

            #6
            Den där filmen har man sett några gånger nu. Den är en parodi på en annan reklamfilm som gjorts av Ram Trucks som visades i samband med Super Bowl tidigare i år.




            Han som pratar heter Sven Wolter och är en känd skådespelare. Han är också känd för att hålla på blåvitt och att han står långt till vänster i politiken.



            I morgon spelas en klassiker i svenska fotboll. De två bästa lagen genom tiderna möts. IFK Göteborg - Malmö FF på Gamla Ullevi.
            Det är dessutom seriefinal, båda lagen har 13 poäng efter 5 spelade matcher. IFK har börjat mycket bättre än vad som förväntades av dem. IFK saknar sin bästa spelare Jakob Johansson (avstängd), men MFF saknar också ett par spelare så det kommer bli en jämn och bra match tror jag.

            Kommentar

            • *46*

              #7
              Sven Wolter kjenner jeg godt til - dyktig skuespiller. "inte trodde jag det var så mykket kuk i pastoren?" Eller hva han sier Änglagård.

              Kampen i morgen skal ses. Og i år må jeg få kommer til Göteborg og sett en kamp. Har ikke sett IFK live siden CL-kval mot SS Murata eller hva dem heter (fra San Marino).

              Kommentar

              • Blåvitt
                Medlem
                Bøffel
                • Feb 2012
                • 35

                #8
                Opprinnelig skrevet av *46*
                Kampen i morgen skal ses. Og i år må jeg få kommer til Göteborg og sett en kamp. Har ikke sett IFK live siden CL-kval mot SS Murata eller hva dem heter (fra San Marino).
                Det var ingen bra match igår. Hoppas att du fortfarande vill komma till Göteborg och se på blåvitt. Men det var en skön kvittering i 94 minuten!



                Kommentar

                • Blåvitt
                  Medlem
                  Bøffel
                  • Feb 2012
                  • 35

                  #9
                  Finalen i Svenska cupen börjar om 45 minuter. För den som vill se matchen mellan DIF och IFK kan se den på svt play. Sändningen har redan börjat.

                  Kommentar

                  • *46*

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av Blåvitt
                    Finalen i Svenska cupen börjar om 45 minuter. För den som vill se matchen mellan DIF och IFK kan se den på svt play. Sändningen har redan börjat.
                    Grattis med seieren! Det smakte godt

                    Ps: vi som har Canal Digital kabel-tv kan velge inn SVT1 og 2 + TV4. Noe jeg selvsagt har gjort.

                    Kommentar

                    • knut
                      Make knut Great Again
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2006
                      • 9386

                      #11
                      Mens vi som har Canal Digital Parabol er stuck med Speedway med Rospiggarna och Fjærilgrabbarna osv

                      Kommentar

                      • andersmm
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2006
                        • 5764

                        #12
                        Veit ikke om det funker sånn for kunder i Norge også, men gjennom mitt Csports abb. får jeg både TL og Allsvenskan. Et lite plaster på såret for de 250 000 kronene man får betale i måneden. Får også La Liga og Eresdivisie, men bortsett fra el classico og madrid-derby så er jo det sånn halvinteressant.
                        "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                        Kommentar

                        • *46*

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av andersmm
                          Veit ikke om det funker sånn for kunder i Norge også, men gjennom mitt Csports abb. får jeg både TL og Allsvenskan. Et lite plaster på såret for de 250 000 kronene man får betale i måneden. Får også La Liga og Eresdivisie, men bortsett fra el classico og madrid-derby så er jo det sånn halvinteressant.
                          CMore Live 2, 3 og 4 ble tilgjengelig når Tippeligaen kom til CMore nå i vår. Og da ble de aller fleste kampene i Allsvenskan tilgjengelig. Har sett flere kamper så langt i år.

                          Kommentar

                          • Uwes disippel
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2006
                            • 6039

                            #14
                            Samme i Norge, dog litt usikker på om det er direktekamper, men det er det helt sikkert. Sender også mls og la liga. Forresten ny red bulls mot colorado(?) nå, og "fort Åråsen" runger!

                            Kommentar

                            • Blåvitt
                              Medlem
                              Bøffel
                              • Feb 2012
                              • 35

                              #15
                              Skönt med seger. Annars är det mycket prat om all bråk kring matchen. Säkerheten var usel på arenan. Alldeles för lite poliser och visitionen var dålig. Nu var SVFF arrangör så det ska bli intressant att se vad det blir för efterföljder.

                              Mycket rök och bengaler före match.

                              Kommentar

                              • Blåvitt
                                Medlem
                                Bøffel
                                • Feb 2012
                                • 35

                                #16
                                Pitch invation efter match med mera.

                                Kommentar

                                Working...
                                😀
                                😂
                                🥰
                                😘
                                🤢
                                😎
                                😞
                                😡
                                👍
                                👎