Bosman-spillere/Free agents kan ikke lenger signeres utenfor vinduet

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kjell.T.Ring
    Poll St. Ring
    --==FORUMRUNKER==--
    • Dec 2005
    • 11796

    Bosman-spillere/Free agents kan ikke lenger signeres utenfor vinduet

    Opprinnelig skrevet av Børge
    Nei. Det kan man ikke, så det løpet er nok kjørt.
    Siden vinduet er stengt skal jeg gjøre et unntak å chatte i ryktetråden men den regelen der er så jævlig på trynet at jeg har faen ikke ord.

    At spillere som er klubbløse ikke får signere med klubber er helt absurd og jeg kan ikke forstå hva man skal oppnå med dette.

    Tok det forresten ikke i ryktetråden uansett siden jeg da hadde vært en sjeldent stor hykler.
    Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.
  • perrern80
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Dec 2006
    • 603

    #2
    Her må jeg nesten be om en noe mer forklarende beskrivelse av regelen. Er det snakk om fullstendig nekt på underskrift? Eller kan man skrive under, men ikke brukes i obligatoriske kamper?

    Kommentar

    • Serbern
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2006
      • 5496

      #3
      Er et egne regler for Norge? Henta ikke United Valdes etter at transfervinduet stengte? Og det gikk fint fordi han ikke hadde noen klubb?

      Kommentar

      • Kjell.T.Ring
        Poll St. Ring
        --==FORUMRUNKER==--
        • Dec 2005
        • 11796

        #4
        Dette er diskutert i en annen tråd uten at jeg husker hvilken.

        Edit: Var det Andersmm som gjorde meg oppmerksom på det?
        Last edited by Kjell.T.Ring; 07.04.2015, 15:28.
        Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

        Kommentar

        • HSft
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2004
          • 6075

          #5
          Bjarmann mener jo tydeligvis at vi kan hente bosmannspillere utenfor vinduet.

          "– Han er uten klubb, og er slik sett tilgjengelig."

          Kommentar

          • Børge
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2013
            • 2529

            #6
            Opprinnelig skrevet av HSft
            Bjarmann mener jo tydeligvis at vi kan hente bosmannspillere utenfor vinduet.

            "– Han er uten klubb, og er slik sett tilgjengelig."

            http://www.rb.no/Tester_Piermayer_de...-43-48300.html
            Det har noe med hvilken klubb lisensen til spilleren ligger. Jeg er ikke sikker på om den overføres ved en overgang til MLS - dvs at om den ikke ble overført til MLS, så ligger den fortsatt i LSK. Da kan spilleren signeres utenfor overgangsvinduet, men kun av LSK - ellers må overgangsvinduet være åpent.

            Noen som husker høsten 2011? Etter tidenes opphørssalg den sommeren, manglet LSK virkelig spillere som kunne ta tak i midtbanen. Gislason hadde ikke lykkes med å finne seg en ny klubb etter vårsesongen i LSK, men var ledig som spiller. LSK signerte han utenfor vinduet og han kunne spille umiddelbart - fordi lisensen aldri var overført til en ny klubb.

            Karim Essediri rettet en forespørsel til NFF etter sin tid i LSK. Han hadde ikke lykkes med å finne seg en ny klubb våren 2012 og sto uten klubb når vinduet ble stengt. "Kan jeg signere for en ny profesjonell klubb utenfor vinduet siden jeg ikke er under kontrakt med en klubb?" Svaret var vel kort og konsist fra NFF: "Nei."

            Når det gjelder Piermayer, så tror jeg det ligger en åpning der siden han har spilt i MLS. I USA er som kjent alt litt annerledes enn her i Europa (drafting system, ligaen eier spillerne osv.), så se ikke bort i fra at det gjør at han kan signeres utenfor vinduet.

            Derimot skal det være sagt at jeg synes det er en håpløs regel at spillere uten kontrakt ikke kan signere for nye klubber utenfor overgangsvinduet - reglementet er nok der for at klubber ikke skal utnytte slike smutthull, men det er også med på å gi spillere yrkesnekt en gitt periode.
            Sint og tverr på felt N

            Kommentar

            • Stray Cat
              Moderator
              • Aug 2008
              • 5914

              #7
              Fra NFF: http://www.fotball.no/nff/NFF-nyhete...tenger-31mars/

              NB! Det vil i årets sesong innføres en begrenset mulighet for å signere kontraktsløse profesjonelle spillere utenfor vinduet. Dette vil praktiseres etter følgende retningslinjer:

              Spiller må sist være registrert som profesjonell i forrige klubb (kan ikke ha vært aktiv/registrert som amatør-spiller etter at proff-kontrakt utløp).
              Siste profesjonelle kontrakt må være utløpt før forrige overgangsvindu stengte.
              Spiller må kort redegjøre/dokumentere at han/hun aktivt har søkt ny klubb/kontrakt uten å lykkes.
              Dispensasjon gis ikke etter 10.september.
              For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

              Kommentar

              • Børge
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2013
                • 2529

                #8
                Opprinnelig skrevet av Stray Cat
                Takk for meget god informasjon. Da er det fult mulig å signere Piermayer etter dagens regler.
                Sint og tverr på felt N

                Kommentar

                • andersmm
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2006
                  • 5764

                  #9
                  Ålreit av NFF å gi en åpning her. Konsekvensen for spillere som ikke finner seg en klubb er ganske kjip, da det fort har veldig negative innvirkninger på karrieren om man sitter på sidelinja i et halvår. Veldig få klubber har lyst til å sette spilleren på lönningslista för de kan bruke ham i tellende kamper.
                  "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                  Kommentar

                  Working...
                  😀
                  😂
                  🥰
                  😘
                  🤢
                  😎
                  😞
                  😡
                  👍
                  👎