Vålerenga, Oslo's stolthet!?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Totti21
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Mar 2004
    • 3499

    Vålerenga, Oslo's stolthet!?

    Under EM i portugal la jeg merke til en ting, fordi når jeg snakker med en Vålerengen supporter om de lave tilskuertallene i forhold til innbyggertall, forteller de meg alltid at det er "flere lag i byen vettu" Så der kan de ikke oppnå de samme tallene som i Trondheim eller bergen. Joda, med all respekt til Lyn, Skeid og Oslo Øst, så er det vel bare Vålerengen som faktisk har mennesker på kampa!? Tilbake til det med Portugal, der har de 2 store byer Porto og Lisboa.
    I porto er det 350.000 innbyggere, og 34.143 tilskuere i snitt på kampa til FC Porto, høyest tall for sesongen var på 49.421!!
    I Lisboa bor det 600.000, altså 90.000 mer enn i Oslo. Der trekker Sporting 30.958 tilskuere og Benfica 28.395, oppgjørene de klubbene i mellom hadde 52.000 og 65.000,altså utsolgt!!
    I Oslo bor det da 509.000 mennesker, av disse er det 9.335 tilskuere som kom i snitt forrige sesong, og høyeste tallet var på 18.241, som da var 16. mai kampen mot oss!! :P og da var det vel iallefall 4000 som holdt med Lillestrøm, om ikke mer!?
    Lyn hadde 3.944 i snitt, og 14.156 som høyest mot vif.
    Skeid hadde 841, og Oslo¨Øst hadde 328 i snitt!!

    og disse tallene var enda lavere i 02'

    Det var de lagene det var verdt å nevne i Oslo, kan hende det er flere lag fra Porto og LIsboa også!? Boavist er vel fra Porto, og sikkert noen i lavere divisjoner!

    Selvfølgelig er jo fotballkulturen større der, men i forhold til andre byer i Norge må det jo sies at tilskuertallet er lite imponerende for oslo lagene generelt, og vif ER Oslo's lag det er bare det at interessen for Oslofotballen er altfor liten.

    Bedre å være bønder fra Lillestrøm!! :P :P
  • Totti21
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Mar 2004
    • 3499

    #2
    Og hvis vi i tillegg legger til at 90% av alle som ser på vålerengen har fått betalt i heroin for å flytte fra plata til Ullevaal annenhver søndag pga at det er japseguida buss som går forbi plata da, og det er ikke det bildet vi vil vise til turistene!
    Neddopa folk i vif drakt!!

    Kommentar

    • King_Raymond
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 4987

      #3
      Er jo en helt annen fotballkultur i Portugal enn i Norge. Og det er ikke bare Enga som har lite tilskuere i forhold til hvor mange innbyggere det bor i byen. Vi burde hatt flere tilskuere vi også, det samme med lyn, stabæk osv osv, men fotball er ikke så stort her som i mange andre land i europa...
      Ultras Felt C Lillestrøm

      Kommentar

      • Totti21
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Mar 2004
        • 3499

        #4
        Men det er jo bare å reise til Stockholm da, så har du 3 lag med mer enn 14.000 i snitt!! nå er det riktignok nesten 700.000 innbyggere der, men fortsatt bedre enn i Oslo! Selvom vi kunne hatt høyere, vil jeg ikke si det er dårlig hvis vi havner på rundt 7000 som i 2002 sesongen! det er bra i forhold til potensialet!

        Kommentar

        • King_Raymond
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 4987

          #5
          Opprinnelig skrevet av Totti21
          Men det er jo bare å reise til Stockholm da, så har du 3 lag med mer enn 14.000 i snitt!! nå er det riktignok nesten 700.000 innbyggere der, men fortsatt bedre enn i Oslo! Selvom vi kunne hatt høyere, vil jeg ikke si det er dårlig hvis vi havner på rundt 7000 som i 2002 sesongen! det er bra i forhold til potensialet!
          Tar man med forstedene rundt stockholm så er man oppe i over 1.6 millioner. Både bajen, gnaget och dif har vunnet serien i løpet av de siste 5 årene, og er med å kjemper i toppen nesten hvert år... Hadde noen andre lag enn rompe vunnet serien en gang iblant så hadde det nok vært større interresse her hjemme også...
          Ultras Felt C Lillestrøm

          Kommentar

          • Totti21
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Mar 2004
            • 3499

            #6
            men er vi en del av forstedene rundt oslo også eller!? Strømmen er ikke akkurat kjent for å være Lillestrøm fans... hehe.. Nå har vel for det meste Porto vunnet serien i Portugal de siste årene også da. med ett inslag av Boavista og Sporting! Og før det var det Benfica som vant alt!!!

            Men synes det er kjedelig at vi ikke klarer å komme opp på svensk nivå da, men så er det mye mer fokus på suppportere på fotbollskvald enn på norsk tv! Tror det hjelper også... Når Lillestrøm spiller mot vif, har de bare ett lite innslag som vanlig med ett bilde av supporterne før kampen!

            Kommentar

            • King_Raymond
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 4987

              #7
              Akkurat det med at supporterne ikke blir like "verdsatt" i Norge som i Sverige tror jeg kan være en del av grunnen ja. Foran og etter de store derbyene i sverige ( Skåne, Stockholm og Gøteborg) så er det nesten like mye snakk om kampen mellom supporterne som det er om selve kampen. Kan ikke akkurat si at det er tilfelle her i norge....
              Ultras Felt C Lillestrøm

              Kommentar

              • Totti21
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Mar 2004
                • 3499

                #8
                Jeg skjønner ikke hvorfor de ikke gjør noe med dette i Norge!! "hovedkampen" på nrk er jo bedriten, forskjellen fra de andre kampene er jo at de viser høydepunkter i tillegg til mål!!
                Må filme litt fra fansen før, under og etter kampen!! Vil jo også motivere de på tribunen litt... Er alltid veldig flinke når de intervjuer en spiller eller trener foran KFL tribunen...

                Kommentar

                • LSK-supp.
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Dec 2003
                  • 1023

                  #9
                  Fotball er jo STORT i Brasil, men lagene i Rio de Janeiro(ca. 12 mill. innb.) trekker "bare" ca. 15000-30000 hver på en stadio som tar 130000, det skulle jo tyde på liten fotballinteresse i byen, hvis man ser i forhold til innb. tallet. Eller i Sao Paulo trekker også VELDIG få tilskuere i forhold til innb. tallet(21 mill.)

                  Fotball-interessen i Oslo er stor, folk gidder bare ikke/ har ikke "tradisjoner" for å dra å se kampene live, f.eks nesten alle kompisene mine holder med vif, men ingen drar å ser dem. Det samme gjelder nok på romerike med fugla. vif får hverfall ikke flere tilskuere så lenge de spiller sånn kjedelig møkka-fotball som de gjør, burde rykke ned.
                  I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

                  Kommentar

                  • Totti21
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Mar 2004
                    • 3499

                    #10
                    Fotballen i Brasil trakk mye mer folk for noen år siden, men etter at korrupsjonen begynte å florere, og de spilte kamper 3-4 ganger i uka, så blei interessen mindre!
                    Var en artikkel om dette for noen få år siden!!

                    Men Enga KAN kopiere AIK for noen år siden, som vant serien ved å score mindre mål en antall kamper!! MØKKALAG

                    Kommentar

                    Working...
                    😀
                    😂
                    🥰
                    😘
                    🤢
                    😎
                    😞
                    😡
                    👍
                    👎