Dagbladet: Fansen ber Djurgården tape med vilje

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • sparwasser
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2005
    • 3185

    Dagbladet: Fansen ber Djurgården tape med vilje

    Fansen ber Djurgården tape med vilje



    KAN IKKE LEGGE SEG: Djurgården kan gå glipp av Royal League hvis de ikke slår Elfsborg. Her er Johan Arneng i en duell med Robert Koren under forrige sesongs Royal League.
    Foto: SCANPIX

    Vil unngå AIK-gull.

    Tirsdag 31.10.2006, 10:00
    oppdatert 10:04

    Djurgården-fansen krever at laget taper med vilje mot Elfsborg for å unngå at Stockholms-rival AIK blir svensk seriemester.

    Djurgården kan langt på vei avgjøre gullstriden i Allsvenskan. Elfsborg leder serien ett poeng foran AIK.
    Taper DIF mot Elfsborg i Borås er saken klar. Da kan ikke AIK bli seriemester uansett utfall i sin kamp.

    - Det viktigste for oss er at AIK ikke vinner gull, sier supportersjefen Joel Andersson til Expressen.

    Et tap mot Elfsborg kan bety at Djurgården ikke klarer 4. plassen som gir Royal League-spill.
    - En hån mot vår profesjonalitet, sier DIF-kaptein Markus Johannesson.
    Han avviser at Djurgården vil legge seg for å hindre at AIK blir mester.

    - Vi legger oss ikke. Det gjør man bare ikke, istemmer backen Mathias Concha.

    Litt mer forståelse får fansen fra Niclas Rasck.
    - Publikum? Ja, jeg forstår dem. Våre fans vil absolutt ikke at AIK vinner, men vi kan jo ikke bare gå ut på banen og la Elfsborg vinne, sier Rasck til Expressen.

    (NTB)

    (Ser ikke bort i fra at vi hadde bedt om det samme hvis vi var i samme situasjon overfor Møkka)
    Last edited by sparwasser; 31.10.2006, 10:30.
  • KFL109
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2003
    • 1958

    #2
    Opprinnelig skrevet av sparwasser
    Fansen ber Djurgården tape med vilje
    Ser ikke bort i fra at vi hadde bedt om det samme hvis vi var i samme situasjon overfor Møkka
    Ikke tell med meg. Jeg holder med Fugla!
    Vidar Evje

    Kommentar

    • Fritz
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Nov 2004
      • 1033

      #3
      Opprinnelig skrevet av sparwasser
      (Ser ikke bort i fra at vi hadde bedt om det samme hvis vi var i samme situasjon overfor Møkka)
      Vrien den der. Vil at Sportsklubben skal vinne alle kamper de spiller, men dersom Lillestrøm hadde hatt null å spille for hadde jeg nok ønsket at LSK tapte akkurat denne kampen (at VIF blir seriemester og all den blesten og sponsoroppmerksomhet det fører med seg, for ikke å snakke om muligheten til CL-spill, er potensielt mer skadelig for Lillestrøm enn tre ubetydelige poeng i siste serierunde).

      Men det hadde gitt en flau smak i munnen - det er helt klart...

      I tilfellet med DIF har de jo faktisk noe å spille for (RL), og da bør det ikke være noe tema. Blir spennende å se om de buer på Djurgården neste kamp

      Kommentar

      • Kjell.T.Ring
        Poll St. Ring
        --==FORUMRUNKER==--
        • Dec 2005
        • 11796

        #4
        Dette blir lavmål uansett spør du meg. Laget kommer garantert til å bli straffet i tillegg vis de fikser kampen.
        Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

        Kommentar

        • sparwasser
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2005
          • 3185

          #5
          Opprinnelig skrevet av Fritz
          Vrien den der. Vil at Sportsklubben skal vinne alle kamper de spiller, men dersom Lillestrøm hadde hatt null å spille for hadde jeg nok ønsket at LSK tapte akkurat denne kampen (at VIF blir seriemester og all den blesten og sponsoroppmerksomhet det fører med seg, for ikke å snakke om muligheten til CL-spill, er potensielt mer skadelig for Lillestrøm enn tre ubetydelige poeng i siste serierunde).

          Men det hadde gitt en flau smak i munnen - det er helt klart...
          Vissheten om at vi hadde klart å stikke kjepper i hjula for Møkkas gullambisjoner vil ha fjernet enhver ettersmak i munnen (æ... ser bort i fra en kald Hansa).....
          Last edited by sparwasser; 31.10.2006, 16:17. Begrunnelse: Hansa eller Carlsberg? Vanskelig...........

          Kommentar

          • trigz
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 7048

            #6
            Hadde LSK vært på en sjuendeplass og Vålerenga behøvd hjelp av oss for å vinne serien i siste serierunde ville jeg ikke tatt det så tungt om vi hadde tapt...på den annen side er det jo det totale lavmål, faktisk juks, så nei.
            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

            Kommentar

            • MobBoss
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Nov 2003
              • 900

              #7

              Invicta

              Ingen er større en klubben

              Kommentar

              • heidar
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2004
                • 2120

                #8
                Selvfølgelig skulle vi lagt oss for å nekte søpla gull, det er jo den andre delen av kjærlighet/hat-skalaen i fotball. Det som provoserer meg mest, er at spillerne gir komplett faen i det supporterne mener, og bare tenker på seg selv. Tydelig at klubbfølelsen er død....
                En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                Endelig er mørketida over.

                Kommentar

                • trigz
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 7048

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av heidar
                  Selvfølgelig skulle vi lagt oss for å nekte søpla gull, det er jo den andre delen av kjærlighet/hat-skalaen i fotball. Det som provoserer meg mest, er at spillerne gir komplett faen i det supporterne mener, og bare tenker på seg selv. Tydelig at klubbfølelsen er død....
                  Dette er det dummeste innlegget jeg har lest på forumet denne uka. "Klubbfølelse" har naturligvis ikke noe med juks å gjøre. En klubb som hadde lagt seg for at fienden ikke skulle vinne gullet vil bli utstøtt som en æreløs hund for evig tid. Det går selvsagt ikke an og har ikke noe med sportsmanship å gjøre. Jeg vil at LSK skal vinne alle kamper vi spiller, uansett motstander og omstendigheter.
                  Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                  Kommentar

                  • Ketil Cantona
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2004
                    • 6813

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av heidar
                    Selvfølgelig skulle vi lagt oss for å nekte søpla gull, det er jo den andre delen av kjærlighet/hat-skalaen i fotball. Det som provoserer meg mest, er at spillerne gir komplett faen i det supporterne mener, og bare tenker på seg selv. Tydelig at klubbfølelsen er død....
                    Morsom du

                    Det hadde ikke vært noen kul situasjon å havne oppi men nei det hadde vært for dumt!

                    Kommentar

                    • gj
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 3359

                      #11
                      Noen som husker Danmark-Sverige i Portugal-EM?

                      Kommentar

                      • sparwasser
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jun 2005
                        • 3185

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av Glenn
                        Noen som husker Danmark-Sverige i Portugal-EM?
                        For ikke å snakke om Vest-Tyskland - Østerrike i VM 82. Skandalen i Gijon.

                        Helt vanvittig. Tyskerne trengte et mål for å sikre videre avansement. Østerrikerne på sin side kunne bare tape med et mål. Alle andre resultater ville sende Algerie videre fra gruppespillet.

                        Tyskerne scorte tidlig i 1.omgang, og dermed var det gjort. Resten av kampen var en ren oppvisning i spill på tvers av banen. -
                        Algerie som dagen føre hadde slått Chile 3-2 ble sendt hjem, heldigvis førte "parodien" til regelendringer.

                        Kommentar

                        Working...
                        😀
                        😂
                        🥰
                        😘
                        🤢
                        😎
                        😞
                        😡
                        👍
                        👎