Ny sportsjef i VIF= Aalbu

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • holmiz
    The kjøkken-kanariz
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2006
    • 6064

    Ny sportsjef i VIF= Aalbu

    ja kjære kanaris, bydelsklubben har gjort det igjen!

    De har ansatt ingen ringere enn tidligere Stabækk sjef Jan Erik Aalbu som sportslig leder. Han kommer rett fra Norges Golfforbund for å lede borettslaget på andre siden av fylkesgrensa.

    Som skrevet i en annen tråd: Takk enga! Endelig kan vi nyte hopp på tv, uten stemmen til Norges mest tragiske kommentator innen vintersport de siste 20 årene.

    Bekreftelsen kan leses her:http://www.fxt.no/tippeligaen/vif/article807768.ece
    Hilsen Anders

    Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
    Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn
  • Fritz
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Nov 2004
    • 1033

    #2
    Er dette egentlig en fordel for oss? Ja, jeg ser fordelen med at han forsvinner fra TV-skjermen når det er hopp, men mitt inntrykk av Bohinen var at han var totalt verdiløs for VIF. Synes det er fryktelig synd at de kvitter seg med ham.

    Og Aalbu går da for å være ganske dyktig, gjør han ikke?

    Kommentar

    • holmiz
      The kjøkken-kanariz
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2006
      • 6064

      #3
      Dyktig og dyktig... Vet ikke helt hvordan en skal bedømme det. Men jeg for min del trekker paralleller til Finn Aamodt og skøytelandslaget. At du gjorde det bra som leder for en idrett, medfører ikke at du klarer de samme bragdene i en annen.

      Men vi får håpe at Aalbu (albue) effekten uteblir!
      Hilsen Anders

      Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
      Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

      Kommentar

      • sniper
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2004
        • 5254

        #4
        pokker, hadde håpa at Bohinen skulle fortsette jeg da. Håper det blir plass til han der i fremtiden engang igjen da

        Petter

        Kommentar

        • holmiz
          The kjøkken-kanariz
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2006
          • 6064

          #5
          Uansett så har tippeligaen blitt en parodi på seg selv i år, med tanke på alle som har skiftet klubb, både trenere og spillere.

          - Lsk henter Nordlie, Viking i samtaler med vår sparkede trener Uwe, og de fisker etter Koren
          - Enga ansetter tidligere sportsdirektør i Sabækk (og Golf-leder), Aalbu
          - Molde ringer Nils Arne i håp om å finne ny trener (trodde ingen hatet hverandre som molde vs trondheim)
          Hilsen Anders

          Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
          Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

          Kommentar

          • morten
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2004
            • 2156

            #6
            For å si det sånn: Ledelsen i LSK stiller i en helt suveren liga i forhold til de fleste andre klubbene i lande her.Og da spesiellt bydelsklubben.
            Badekar
            http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

            Kommentar

            • Ketil Cantona
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2004
              • 6813

              #7
              Sa ikke han opp jobben i Stabæk kun etter ca 6-8 måneder... Virkelig arbeidsjern dette

              Kommentar

              • Lillestrøm Kirke
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Oct 2004
                • 1470

                #8
                Opprinnelig skrevet av holmiz
                - Enga ansetter tidligere sportsdirektør i Sabækk (og Golf-leder), Aalbu
                + han har spilt for vif.
                "Når man har opplevd Tom Lund, blir det vanskelig å holde med noe annet enn Lillestrøm" - Arne Scheie

                Kommentar

                • reka
                  Seniormedlem
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Aug 2005
                  • 13272

                  #9
                  Håpet VIF skulle sitte med blyloddet Bohinen til godt opp mot 2050, men Aalbu kan jo også gjøre en elendig jobb. Kjøp som Flo, Rune Langer og Melkadze er vel uansett for mye å håpe på.

                  Kommentar

                  • 10.09.50
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Oct 2005
                    • 1410

                    #10
                    Jeg er på linje med Fritz. Bohinen er en selvopptatt, oppskrytt dritt som burde fått styre VIF-skuta i uoverskuelig fremtid. Gjerne flankert av Petter Nome.

                    Aalbu har riktignok bytta jobb noen ganger det siste året, men han er et oppkomme av humør og ideer. Dessuten er han gammel VIF-back og har etter hvert erfaring fra øverste nivå også i andre idretter. Vi får håpe det går i hundene, men jeg ville vært forsiktig med å gjøre narr av Vålerengen fordi de ansetter ham.

                    Og jeg ville iallfall ligget lavt med golfhetsen. Fyren har i det minste spilt toppserie. Vi har nettopp ansatt en kar som ikke kan trickse ti, men som var brukbar i vannpolo. And that's is.

                    Kommentar

                    • Anders_Aa
                      Medlem
                      Møteplager
                      • Nov 2006
                      • 76

                      #11
                      Aalbu er seriøst den største media freaken som går på to ben. Hvorfor skal han ha peiling på alt ?? Jeg syntes han var en flott person da han var kombinert trener og sportssjef for Hopp laget.

                      Da han begynte i stabæk tenkte jeg ok, så rykker dem ned og da slutter han. Tar over golf forbundet da Bjørnstad er i Pga, der klarer dem jo å gjøre tidenes blemme, og så er Bjørnstad på Nationwide.

                      Hva gjør så denne Aalbu, vi går til VIF. Har dere ikke sett den røde tråd med Aalbu enda, så sier jeg følgende. Vif rykker ned neste år.
                      Kanarifugl i Bergen By. Jaja Det skal vel være sånn!

                      Kommentar

                      • Guling
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jun 2004
                        • 484

                        #12
                        vg.no skriver at:

                        - Vi ønsker at Lars Bohinen skal fortsette i klubben, men i en annen rolle hvor vi kan få benytte hans meget gode sportslige kompetanse, sier Espen Musæus videre i pressemeldingen.

                        Så det er godt mulig han fortsatt kommer til å labbe rundt der og ødelegge litt.
                        Det ville vært forjævlig om han måtte avslutte sitt ansettelsesforhold i Vålerenga før han har avslutta det han starta på...

                        (Kilde: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=178674)

                        Kommentar

                        • fotball_marthe
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Sep 2005
                          • 1069

                          #13
                          Aalbu i VIF?
                          Nei nå har han fyren går så heftig for langt! Likte den fyren når han var sånn hoppsjef..men etter det så er han blir litt..ja det er ubeskrivelig..!
                          Lillestrøm Sportsklubb for evig og alltid

                          Kommentar

                          • Ketil Cantona
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2004
                            • 6813

                            #14
                            Bohinen fortsetter sannsynligvis med å ha ansvaret for nykjøp. Hent tilbake Hulsker, Melkladze og Hamre... Blir topplag ut av de!

                            Kommentar

                            • Grusom B
                              Generalissimo Bellisimo
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 6248

                              #15
                              Bohinen er vel den latterligste figuren i hele fotballnorge om dagen. Han henta Jepsen, og annet enn det har vel alle vært rævva, eller hur? Synes det er fryktelig synd om han ikke skal få sulle rundt i media lenger, mannen har et ordforråd som er direkte skremmende. Han kan jo rett og slett ikke snakke! Sammen med Tommy Steine et godt alternativ om vi noen gang skal kåre landets mest uartikulerte person. Ler så hardt og lenge av den fyren ass.
                              Ni principe ni rey...

                              D10S!

                              Kommentar

                              • jonrog
                                Medlem
                                Møteplager
                                • May 2006
                                • 95

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av holmiz
                                Dyktig og dyktig... Vet ikke helt hvordan en skal bedømme det. Men jeg for min del trekker paralleller til Finn Aamodt og skøytelandslaget. At du gjorde det bra som leder for en idrett, medfører ikke at du klarer de samme bragdene i en annen.
                                Vel, han hadde suksess som kombinertløper og hopper da han var yngre (flere ganger nm mester, på landslaget i hopp), han ble fast på back plassen til VIF da han ble eldre, og satset på botball. Var bla tapende finalist for LSK i cupen, 1985.

                                Han la etter hvert opp fotballen, ble ansett som en såpass seriøs kar at han umiddelbart ble valgt til sportslig leder for Norges toppidrettsgymnas. Gikk derfra, tilbake til kombinert, der han hadde gedigen suksess som kombinertsjef. Var med å dyrket opp tidenes beste norkse kombinertlag (med Bjarte Engen Vik, Kenneth Braaten, Trond Einar Elden m.fl.) Han gikk så til det amerikanske kombinertlandslaget, der han skrev en kontrakt for 2 år, som gikk ut etter 2002. Han hadde da begynt oppbyggingen av et ameriksansk landslag, som siden aldri fikk like gode resultater etter at Aalbu sluttet i jobben.

                                Da han returnerte til Norge igjen, ble han umiddelbart tilbudt jobb som hoppsjef. Det første handa gjorde var å hente inn Mika Kojonkovski(?), og vi vet jo alle hva disse gutta klarte å utrette. Etter tidenes sesong for hopperene, med seier i hoppuka for Siggurd Pettersen, valgte Aalbu å trekke seg tilbake til fotballen, og naboklubben Stabæk, fra der han bor.

                                I stabæk gikk ting tråere, og de rykket ned. Dette må vel regnes som det eneste stedet han ikke har hatt suksess. Han trakk seg så fra stillingen som direktør i Stabæk da han mente det var galt å bruke økonomiske midler på sportssjef når klubben hadde trangt budsjett og skulle rykke opp.

                                Han ble nylig ansatt som sjef for golfforbundet, der jobben hans gikk ut på å fremme golf som en almenn sport. Han fikk frem Henrik Bjørnstad, og for første gang (i alle fall så lenge jeg kan huske) ble headlinen på nyhetene på radion om morgenen: "Henrik spilte bra i Open."

                                Fordi det ble for mye reising i golfjobben, har han nå altså trukket seg tilbake til fotballen som sportsdirektør i VIF.

                                Du sier at man ikke kan ha suksess i alle idretter, men det har han allerede hatt. Kan forøvrig nevne at kona hans (Ellen Scheel) en gang i tiden ble kåret til VMs beste spiller da Norges damelandslag vant VM finalen, tror det var i 1988., så det er ikke tvil om at det er nok av fotballkunskap i den familien.

                                Er det noe jeg IKKE er glad for, så er det at denne meget dyktige mannen er ansatt i VIF.

                                Kommentar

                                • Harald_88
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • May 2006
                                  • 550

                                  #17
                                  Må virkelig si han har hatt en nedadgående kurve på sin lederkarriere, fra suksess med hopperne, innom stabæk, til golf, og så ende opp hos søpla.
                                  Alt For Fugla

                                  Gå Av Grønlund

                                  Kommentar

                                  • reka
                                    Seniormedlem
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Aug 2005
                                    • 13272

                                    #18
                                    Burde vært innom mini-golf også før han gikk til enga...

                                    Kommentar

                                    • holmiz
                                      The kjøkken-kanariz
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2006
                                      • 6064

                                      #19
                                      Ringen er sluttet! Bohinen blir ny sportssjef hos Stabækk:


                                      partnerbytte blandt tippeligaklubber blir vist stadig vanligere...!
                                      Hilsen Anders

                                      Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                                      Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                                      Kommentar

                                      • semper fi
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • May 2005
                                        • 823

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av Harald_88
                                        Må virkelig si han har hatt en nedadgående kurve på sin lederkarriere, fra suksess med hopperne, innom stabæk, til golf, og så ende opp hos søpla.
                                        Før dette rakk han også å være innom som sportssjef for kombinertlandslaget. Mener også å huske han var ansatt ved Norges toppidrettsgymnas, uvisst i hvilken stilling.
                                        -After Dark Ultras-

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎