Ivers kan gå gratis fra RBK

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Torolf
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2004
    • 9574

    Ivers kan gå gratis fra RBK



    - Kjemper for Ivers

    Steffen Iversen er ettertraktet, både i Norge og Belgia.
    Foto: Gorm Kallestad (Scanpix)


    Rosenborg jobber på spreng for å beholde storscorer Steffen Iversen på Lerkendal.

    Av Tore Rørtveit


    Styreleder Terje Svendsen bekrefter at Rosenborg fortsatt arbeider for å beholde storscorer Steffen Iversen på Lerkendal.
    Det var mandag ryktene om en spesiell klausul i Steffen Iversens kontrakt med Rosenborg fikk fotfeste.
    Kan forlate Lerkendal
    Årets tredje mest effektive Tippeliga-spiss kan forlate Trondheim gratis før nyttår, sett at han blir enig med en annen klubb om sine personlige betingelser.
    Styrelder Svendsen bekrefter tirsdag overfor Nettavisen at Iversens særegne kontraktklausul eksisterer.
    - Det er riktig det, sier en travel Svendsen.
    Dermed kan 30-årige Iversen bli en billig investering for belgiske Genk, som grunnet store skadeproblemer jakter den tidligere Tottenham-spissens signatur umiddelbart.
    - Jobber for at han blir
    Rosenborg ønsker imidlertid helst å beholde Iversen.
    - Det er Rune Bratseth som håndterer kontrakter i denne klubben. Jeg har ikke vært involvert i den prosessen, sier styrelederen.
    - Men det er vel rimelig å anta at dette er noe dere jobber imot?
    - Ja, for vår del ligger det i kontrakten at han blir hos oss, bekrefter Svendsen.
    Iversen har kontrakt med årets serievinner til 2008.
    19.12.06 18:37
  • mr.Jordbakke
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2005
    • 3845

    #2
    Finnes det noen norsk spiller som har vunnet seriegull for tre forskjellige klubber i løpet av tre år? Hvorfor ikke prøve for Lillestrøm?
    NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

    Mvh
    Mr.Jordbakke

    Kommentar

    • Torolf
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2004
      • 9574

      #3
      Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
      Finnes det noen norsk spiller som har vunnet seriegull for tre forskjellige klubber i løpet av tre år? Hvorfor ikke prøve for Lillestrøm?
      Han krever en million i månedslønn for å spille i Belgia, så det kan bli vrient.

      Kommentar

      • xeR
        Seniormedlem
        --==FORUMRUNKER==--
        • Jan 2004
        • 11206

        #4
        Opprinnelig skrevet av Torolf
        Han krever en million i månedslønn for å spille i Belgia, så det kan bli vrient.
        hadde det vært aktuelt med han i lillestrøm hadde vel det eneste reale vært om han betalte LSK 1 mill i mnd for å få lov til å spille her.
        Det er bedre å væra døv enn vålenga.

        Kommentar

        • RSP
          Moderator
          • Aug 2004
          • 10498

          #5
          Det ser ut som om sjansene for at Ivers forsvinner til Genk er økende (ikke meg i mot, Rbk vil svekkes betydelig):

          Denne saken er hentet fra VG Nett.
          URL: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=179947

          Tilbudt 12,6 mill. for sitt første Genk-år

          Steffen fristes av «sign-on-fee» på 6,1 mill. og en årslønn på 6,5 mill.

          Steffen Iversen (30) får trolig viljen sin og forsvinner fra RBK og Trondheim til den belgiske serielederen Genk.

          Av Truls Andersen , Bjørn Arne Johannessen


          Etter det VG erfarer, tilbys nå Rosenborg-spissen en årslønn på 800000 euro (ca. 6,5 millioner kroner) i året - pluss en såkalt «sign-on-fee» verdt hele 750000 euro (ca. 6,1 millioner kroner). Til sammen 12,6 millioner kroner for å skrive under.

          Genks tekniske direktør Willy Reynders bekreftet tidligere denne uken at han håpet på en Iversen-avgjørelse denne uken.

          Trolig kommer Steffen Iversen, som for øyeblikket befinner seg i London, til å skrive under en to og et halvt års kontrakt med Genk en av de nærmeste dagene - noe som total vil innbringe ham godt over 20 millioner kroner.

          Steffen Iversen har en klausul i kontrakten med Rosenborg som gjør at han kan forlate Lerkendal gratis dersom det skjer innen 31. desember.

          Denne klausulen har både Iversens personlige rådgiver Christian Eidem og RBKs styreleder Terje Svendsen nå bekreftet.

          Flere bonuser

          Iversen har kontrakt med seriemester Rosenborg til 2008, men hverken Rune Bratseth eller noen andre kan forhindre Iversen fra å reise før nyttår.

          Hverken Iversen eller rådgiver Eidem svarte på VGs henvendelser i går kveld, men underskriften er neppe langt unna

          Kona Anna Crane bor fortsatt i London, og veien fra den engelske hovedstaden til Belgia er vesentlig kortere enn fra Trondheim.

          Genk er i skuddet i Belgia for tiden, og klubben satser maksimalt på å sikre seg ligatittelen foran storklubber som Anderlecht og Club Brügge.

          Dersom Iversen skriver under for Genk og klubben vinner ligagullet, vil det utløse en ny stor bonus for nordmannen.

          Den belgiske avisen Het Laatste Nieuws hevdet i forrige uke at Iversen ble tilbudt 3,2 millioner netto for et halvt års leieavtale. Dette budet takket Iversen nei til. Det nye tilbudet er ikke veldig høyere på nettolønn.

          Men bonusen for å skrive under og utsiktene til nye bonuser gjør trolig at Iversen bestemmer seg for Belgia-spill.

          Kommentar

          • Fugla
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2004
            • 1718

            #6
            Jeg vil ikke ha et seriegull for enhver pris (les: å ha det stygge trynet til AlkisIvers i stallen).
            Last edited by Fugla; 20.12.2006, 18:43. Begrunnelse: Sensur
            Homer Simpson.



            www.ultrassarp.no

            Kommentar

            • Serbern
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2006
              • 5496

              #7
              Men det er jo flott hvis han drar til Belgia da. Hadde det ikke vært for Ivers så hadde vel ikke rævbk fått medalje i år.

              Kommentar

              • Ketil Cantona
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2004
                • 6813

                #8
                Må si jeg forstår gutten godt for å reise nedover... 20 mill for godt 2 år, hm hm

                Hva tenker trønder horene nå

                Kommentar

                • okb
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 2377

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
                  Finnes det noen norsk spiller som har vunnet seriegull for tre forskjellige klubber i løpet av tre år? Hvorfor ikke prøve for Lillestrøm?
                  .. og da kan han skrike både at Vålerenga og Rosenborg er ræva? Han ville i så fall ha helt rett ;-)

                  -okb!
                  Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

                  Kommentar

                  • fotball_marthe
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Sep 2005
                    • 1069

                    #10
                    1 mill i måneden? Kravstor ass!

                    Men jeg blir glad hvis han forsvinner, for da slipper jeg å se det stygge trynet hans..Han er serr stygg! Blæ!
                    Lillestrøm Sportsklubb for evig og alltid

                    Kommentar

                    • reka
                      Seniormedlem
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Aug 2005
                      • 13272

                      #11
                      Ser kjernen truer Ivers med kald skulder hvis han reiser... De gutta setter virkelig makt bak ordene sine, så her ville jeg vært livredd hvis jeg var Ivers. ikke nubbsjangs for at kjernen legger seg på rygg for ham hvis han kommer tilbake igjen NESTE gang. Har forøvrig hørt at de har kalt tromma si for "Tromma Trusler" for å vise hvor harde de er.

                      Kommentar

                      • holmiz
                        The kjøkken-kanariz
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2006
                        • 6064

                        #12
                        Kan se ut som han er på vei ut ja, ifølge fxt.no er han enig med Genk:


                        off topic: mitt neste innlegg blir mitt innlegg nr 1000

                        Edit: da er det selvsagt rettet opp, takk toralf!
                        (ikke f. om jeg kaster bort mitt hellige innlegg nr1000, på en sak om assistentdommer iversen)
                        Last edited by holmiz; 21.12.2006, 21:58. Begrunnelse: rettet opp skriveleifen toralf påpekte
                        Hilsen Anders

                        Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                        Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                        Kommentar

                        • Torolf
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2004
                          • 9574

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av holmiz
                          Kan se ut som han er på vei ut ja, ifølge fxt.no er han enig med Gent:

                          Eller rettere sagt Genk.

                          Kommentar

                          • reka
                            Seniormedlem
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Aug 2005
                            • 13272

                            #14
                            HAHAHA! Der reiste Iversen - tenker vedkommende som sa ja til den klausulen i kontrakten hans er sykemeldt i morra. 5 mill i sign-on fee da han kom, og helt sikkert en haug av "skjulte" utgifter (som den leiligheten RBK kjøpte av ham). Så går han faenmeg gratis! Han har gjort et solid innhugg i kassa til rosenborg, og mere vil det koste å erstatte ham. Et par-tre slike panikkontrakter til med store navn og skulte klausuler og RBK har skuslet bort sitt monetære forsprang.

                            Brathset var vel ukas klovn i media der han så skråsikkert sa at Ivers ikke ville reise. For en inkompetent gjeng! Den skuta har vært skakkjørt i flere år på rad, på tross av et heldig seriegull signert iversen.

                            Edit: Nå blir Ivers i klubben - da får vi håpe han kostet dyrt (noe han sikkert gjorde), og at han leser rbkweb snart!!
                            Last edited by reka; 22.12.2006, 10:55.

                            Kommentar

                            • reka
                              Seniormedlem
                              --==FORUMRUNKER==--
                              • Aug 2005
                              • 13272

                              #15
                              Noen klipp fra RBKweb for de som har lyst på en god latter:

                              - Hent Rushfelt, eneste som holder nivået til Iversen i TL. Greit han er gammel, men det er bedre å kjøpe gammelt enn et panikk kjøp. [Ja takk -begge deler]

                              - Det eneste man kan ønske seg nå er at han blir skada med en gang i Genk. Da kan vi godte oss med at han forlot oss..
                              [Det er vel ingenting Iversen heller vil enn å sitte hjemme skadet mens pengene ruller inn]

                              -Fy faen for ei ****!!!!!! Flytt til Ipswich, så kanskje vi blir kvitt'n for godt!!! [Kvitt'n, beholde ham - bestem dere!]

                              - Et panik kjøp er sletes ikke nødvendig. Vi har en speider i klubben og når bør vi bruke han. Og vi har 3 månder på oss til sesong start. Hvis vi er villig til å bruke penger er det oppnålige spillere som er bedre enn Iversen. Så enn om de bare vil bruke RBK som et spring brett til en større klubb. For nå er det jo ingen som over går Iversen når det gjelder å være illojal. [ Du har vel nettopp definert panikkjøp for oss]

                              - En gang for alle har han vist hva som betyr noe for ham! Men driter i ham, ett jævla rasshøl og ett jævla null det er det han er. Styre og stell i RBK må bare ta sin hatt og gå, fy faen for ett dårlig håndtverk! Men det verste er at vi ikke får ett rødt øre for ham. [Dere sitter jo igjen med en fin leilighet til 5 millioner innredet som en blanding av disneyworld og et tysk horehus]

                              Kommentar

                              • Fritz
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Nov 2004
                                • 1033

                                #16
                                Iversen blir i RBK: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=159413

                                Steffen Iversen dropper en lukrativ overgang til belgiske Genk, og skriver i stedet en ny langtidskontrakt med Rosenborg.

                                Rosenborg-spissen som var i kjempeform sist høst da RBK sikret gullet helt på tampen av sesongen, har skrevet ny kontrakt med Rosenborg. Den nye avtalen strekker seg over fire år.

                                Kommentar

                                • Hexaphim
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • May 2006
                                  • 2756

                                  #17
                                  Bah, nedtur!

                                  Har storkost meg med å lese all dritten som er slengt om Iversen på rbkweb.no i dag, men nå er det altså over.

                                  Synd, for de ville blitt veldig svekket uten Iversen. La oss håpe at de skyhøye lønnskravene bidrar til å tømme kontoen til RBK.
                                  "Debating creationists on the topic of evolution is rather like trying to play chess with a pigeon; it knocks the pieces over, craps on the board, and flies back to its flock to claim victory." - S. D. Weitzenhoffer.

                                  Kommentar

                                  • Hamburg & Kanari
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2005
                                    • 3006

                                    #18
                                    Kan han ikke bare ta med den store kjeftesmella si og dra dit pepper'n gror da?
                                    LSK Norges beste lag

                                    Kommentar

                                    • trigz
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2004
                                      • 7055

                                      #19
                                      Tør vedde på at RBK har satt ny norsk lønnsrekord med denne nye kontrakten til Iversen. 5 millioner i årslønn?
                                      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                      Kommentar

                                      • hoyt
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2004
                                        • 2850

                                        #20
                                        Han får vel en prestasjonsbasert lønn. Men sign-on-feen er nok ganske så høy.
                                        "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
                                        - Nosa

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎