Feyenoord kastet ut av UEFA cupen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Blakk
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2005
    • 1860

    Feyenoord kastet ut av UEFA cupen

    Feyenoord er utvist fra UEFA cupen der de skulle møte Tottenham i neste runde,pga publikums oppførsel i ett par tidligere runder i UEFA cupen

  • Blakk
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2005
    • 1860

    #2
    Feyenoord kastet ut av UEFA-cupen

    Feyenoord er kastet ut av UEFA-cupen på grunn av tilhengernes oppførsel i bortekampen mot Nancy i november.





    Det besluttet Det europeiske fotballforbundets appellutvalg fredag, etter at UEFA selv besluttet å anke kontroll- og disiplinærutvalgets relativt milde straffetiltak etter hendelsene i Frankrike.

    Feyenoord-tilhengere sto bak omfattende opptøyer i bortekampen mot Nancy 30. november. Kampen måtte avbrytes i over en halv time fordi tåregassen politiet brukte mot Feyenoord-tilhengere drev inn på banen og påvirket spillere og dommer Espen Berntsen. Tribunene ble tømt for hjemmesupportere før kampen kunne spilles ferdig.

    Nancy vant kampen 3-0.

    Feyenoord skulle møte Tottenham i 16-delsfinale neste måned, men den engelske klubben får nå walkover til neste runde.
    Feyenoord ble først ilagt en bot på 200.000 sveitserfranc og dømt til å spille to kamper for tomme tribuner, men publikumsstraffen ble gjort betinget.

    Både Feyenoord og UEFA anket den avgjørelsen. Resultatet av ankebehandlingen var en halvert bot, men en dramatisk skjerpelse av straffen

    Kommentar

    • Vestfold Kanaris
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Oct 2004
      • 4583

      #3
      Ikke akkurat noen bombe.
      LOUD
      PROUD
      ULTRA

      Kommentar

      • Rønnern
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 6690

        #4
        En velfortjent straff. Nå blir det opp til Feyenoord å luke ut pøbelen i fremtiden, da jeg har liten tro på at pøbelen bryr seg særlig om at klubben de angivelig støtter, får svi for deres handlinger.
        Mvh Ronnie "The Runner"
        LSK for alltid

        Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

        Kommentar

        • Vestfold Kanaris
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Oct 2004
          • 4583

          #5
          En ikke akkurat lett oppgave det der. Det er ikke akkurat første gangen det svinger rundt Kakkerlakkens fans.
          LOUD
          PROUD
          ULTRA

          Kommentar

          • Aspecho
            Seniormedlem
            Forumonanist
            • Dec 2006
            • 163

            #6
            Fantastisk å høre.

            Hørte også at en tilhenger kastet øl på Gamst...
            Skam for fotballen at det fins sånne fans.

            -A

            Kommentar

            Working...
            😀
            😂
            🥰
            😘
            🤢
            😎
            😞
            😡
            👍
            👎