Rosenborg med 30 millioner i minus

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kølla Riisa
    Seniormedlem
    • Jun 2004
    • 1021

    Rosenborg med 30 millioner i minus

    Deilig.



    "Driften av Rosenborg hadde i fjor et reelt underskudd på 30 millioner kroner. I tillegg har innholdet på bankboka krympet fra 120 til 38 millioner."
  • bjarmann
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2005
    • 2886

    #2
    slike nyheter varmer
    I år så tar vi alt

    Kommentar

    • Ketil Cantona
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2004
      • 6813

      #3
      Det var da godt å høre - får bare håpe de ikke kvalifiserer seg for C.L i år slik at underskuddet bare vokser dem over øra!!

      Kommentar

      • trigz
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2004
        • 7055

        #4
        Fantastiske nyheter for alle som ønsker at det skal være kamp om de beste spillerne i Norge. Rosenborgdiktaturet er nok definitivt over.
        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

        Kommentar

        • Torolf
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2004
          • 9574

          #5
          Samtidig kommer nyheten om at Steffen Iversen har brukket nesa. For en dag!

          Kommentar

          • Robban
            Medlem
            Hoffnarr
            • May 2006
            • 56

            #6
            I serien gladmeldinger fra RBK-brakka legger jeg merke til at ingen har tatt tak i nyheten om at solstråla Bratseth trekker seg (etter flere år med "trusler" om det samme) fra stillingen som Sportsdirektør. Det mest fantastiske er at mens Adresseavisa setter Fjøra opp på sin tøysete Fy-liste over potensielle kandidater som etterfølger får Mini Jacobsen førstesida + to helsider til å promotere sitt kandidatur. Åfyfader det hadde vært stort (!) om Mini ble president på Brakka her oppe.
            Robban


            Mr Owl ate my metal worm

            Kommentar

            • TurboJenta_FALSK_IDENTITET
              Utestengt
              • Sep 2005
              • 768

              #7
              Opprinnelig skrevet av Robban
              Åfyfader det hadde vært stort (!) om Mini ble president på Brakka her oppe.
              Det hadde vel strengt tatt vært lite?

              Anywho.... Herlig at RBK "sliter" litt med økonomi o.l
              Håper inderlig at de klarer å rykke ned etterhvert.
              Ønsker den klubben langt ned i divisjonene.

              Kommentar

              • Rønnern
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 6690

                #8
                Opprinnelig skrevet av Kølla Riisa
                Driften av Rosenborg hadde i fjor et reelt underskudd på 30 millioner kroner.
                Jeg gir meg ende over. Reellt hadde Rosenborg et driftsunderskudd på 19 millioner, 11 millioner av underskuddet er avskrivninger. Og alvorlig talt, avskrivninger på spillere har etter min mening ikke veldig mye for seg.

                Og med ekstraordinære inntekter som CL-millioner og momsrefusjon, slipper de unna med et negativt resultat på 3 millioner. Med andre ord, småpenger.

                Så de som venter på RBKs konkurs, må smøre seg med tålmodighet...
                Mvh Ronnie "The Runner"
                LSK for alltid

                Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                Kommentar

                • Torolf
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2004
                  • 9574

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av Rønnern
                  Jeg gir meg ende over. Reellt hadde Rosenborg et driftsunderskudd på 19 millioner, 11 millioner av underskuddet er avskrivninger. Og alvorlig talt, avskrivninger på spillere har etter min mening ikke veldig mye for seg.
                  Det er jeg uenig i. Få ting taper seg raskere i verdi enn fotballspillere som nærmer seg utløpet av kontrakten, jfr. Koren og Mifsud. Men det interessante er som du skriver ikke driftsresultatet, men resultatet etter "ekstraordinære" poster som CL-inntekter og momsrefusjon.

                  Kommentar

                  • Rønnern
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 6690

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av Torolf
                    Det er jeg uenig i. Få ting taper seg raskere i verdi enn fotballspillere som nærmer seg utløpet av kontrakten, jfr. Koren og Mifsud.
                    Kun kjøpesum (muligens også sign on fee) er avskrivningberettiget. Ergo hadde man større avskrivninger på f.eks. Magnus Powell enn Michael Mifsud. Og det er ingen nyttig verdivurdering for hverken ledelse eller aksjonærer.

                    Men det er sikkert godt å ta med seg for å senke et eventuelt overskudd i skatteregnskapet.

                    Opprinnelig skrevet av Torolf
                    Men det interessante er som du skriver ikke driftsresultatet, men resultatet etter "ekstraordinære" poster som CL-inntekter og momsrefusjon.
                    Driftsresultat er i utgangspunktet alltid mest interessant. Den forteller at Skutle fortalte løgner når han hevdet at RBK ikke er avhengig av inntekter fra e-cup eller spill i CL for å få balanse i driften. Ergo har de en usunn drift om dagen.

                    De ekstraordinære inntektene betyr dog at årets underskudd er til å leve med og at det ikke kommer noe konkursspøkelse til brakka på Lerkendal med det første.
                    Mvh Ronnie "The Runner"
                    LSK for alltid

                    Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                    Kommentar

                    • Torolf
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2004
                      • 9574

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av Rønnern
                      Driftsresultat er i utgangspunktet alltid mest interessant. Den forteller at Skutle fortalte løgner når han hevdet at RBK ikke er avhengig av inntekter fra e-cup eller spill i CL for å få balanse i driften. Ergo har de en usunn drift om dagen.

                      De ekstraordinære inntektene betyr dog at årets underskudd er til å leve med og at det ikke kommer noe konkursspøkelse til brakka på Lerkendal med det første.
                      Det interessante er hvor mye penger man sitter igjen med til slutt, ikke hvordan man tjente dem. Rosenborgs Champions League-inntekter ble etter hvert en vane, dvs. at de ikke lenger var ekstraordinære. Men de har heldigvis lagt seg til ekstraordinært høye kostnader, som blir vanskelige å dekke inn når de ikke lenger kvalifiserer seg til CL.

                      Kommentar

                      • fotball_marthe
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Sep 2005
                        • 1069

                        #12
                        Utrolig digg at barte klubben sliter litt
                        nå får dem smake åssen det er å slite litt, men det har dem ikke det minste vondt av!og det er jo ikke bare det økonomiske og sånne diverse ting de sliter med! de sliter jo sportslig også! husker ikke hvor mange kamper det er de ikke har vunnet på rad..men det er en del!
                        Lillestrøm Sportsklubb for evig og alltid

                        Kommentar

                        • smilefjes
                          -Engasupporter-
                          Hoffnarr
                          • Apr 2006
                          • 57

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av fotball_marthe
                          husker ikke hvor mange kamper det er de ikke har vunnet på rad..men det er en del!
                          Jepp, én hel kamp

                          Kommentar

                          • Petter'n
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Dec 2006
                            • 346

                            #14
                            Deilig å høre

                            Kommentar

                            Working...
                            😀
                            😂
                            🥰
                            😘
                            🤢
                            😎
                            😞
                            😡
                            👍
                            👎