Ull/kisa og 2030 ned ett nivå – konsekvenser for LSK?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kroktåa
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2015
    • 2868

    Ull/kisa og 2030 ned ett nivå – konsekvenser for LSK?

    Mange her inne noterer seg med skadefryd at våre to lokale naboklubber dreit seg ut og rukker ned fra OBOS til 2. divisjon neste sesong. Mens resten antakelig gir F.

    Sjøl er jeg ambivalent i forhold til dette. Strømmen mener jeg ikke er en "naturlig" toppfotballklubb, men en veldig god breddeklubb. Bare stadionanlegget og treningsfasilitetene deres burde ekskludere dem fra de to øverste divisjonene til evig tid. Ull/Kisa, derimot, mener seg har både infrastruktur, klubbkultur og spillertilfang som burde tilsi en OBOS-tilværelse. De har dessverre vært sørgelig elendig drevet de siste årene. Ref. Per Morten Sødals knallharde kritikk i RB 28. november.

    Hva har dette med LSK å gjøre? Jeg mener det er uheldig for rekrutteringen på Romerike at LSK nå er eneste klubb i de to øverste divisjonene. Vi mister en naturlig rekrutteringsarena, og vi mister to (til tider motvillige) samarbeidsklubber der vi kan låne ut våre egne talenter som trenger bedre utviklingsarenaer enn rekruttlaget mot amatørspillere. Skeid og andre Oslo-klubber har vist seg å ikke fungere optimalt i så måte.

    Burde LSK gi Ull/Kisa en utstrakt hånd på noen måte?
  • MortenA
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2007
    • 3343

    #2
    Det er vanskelig å si hvilken grad nedrykkene påvirker LSK. I utgangspunktet burde det ha liten påvirkning i forhold til å låne ut unge spillere. Vi har tidligere sendt spillere til Jerv, Øygarden, og Trøndelag på lån, så plassering har mindre å si i så måte. Magefølelsen tilsier allikevel at det er lettere å sende et talent over elva eller et kort stykke opp E6en enn til en helt annen del av landet, spesielt når vi snakker unge talenter.

    Hvorvidt LSK bør hjelpe Kisa, så avhenger det av hva de trenger og hva vi kan tilby. Dersom vi kan bidra med et par lån som styrker laget deres slik at de rykker opp og talentene får matching på riktig nivå, så er jeg med. Dersom vi snakker finansiell støtte er jeg mer skeptisk.
    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

    Kommentar

    • Sailor Man
      Moderator
      • Jun 2007
      • 1328

      #3
      Kisa er fortsatt i en posisjon hvor de nyter godt av ungdomssrbeidet i LSK. De får flere gode spillere som ikke har nådd helt opp hos oss. Seinest Kristiansen og Rakneberg. Jeg synes ikke vi trenger å gjøre noe ekstra for verken Strømmen eller Kisa. Det er fine steder å sende spillere på lån hvis det er til fordel for oss, ellers er det mange lag fra osloregionen i Obos neste sesong vi kan låne bort spillere til.

      Kommentar

      Working...
      😀
      😂
      🥰
      😘
      🤢
      😎
      😞
      😡
      👍
      👎