Krav om egenproduserte spillere er vedtatt

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RSP
    Moderator
    • Aug 2004
    • 10498

    Krav om egenproduserte spillere er vedtatt

    Se denne linken:



    Selv har jeg sansen for vedtaket, noen "egenproduserte" bidrar til å skape lokal forankring.
  • Leif A
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2003
    • 3962

    #2
    Pluss at det vil motvirke de rene "kjøpelagene" som fotballen nå har utviklet.
    Det vil, ikke minst være positivt for utvikling av unge spillere. Men det spørs om det ikke også medfører at talentspeiderne begynner å gå etter stadig yngre spillere?
    Knurr...

    Kommentar

    • RSP
      Moderator
      • Aug 2004
      • 10498

      #3
      Opprinnelig skrevet av Eksil-kanari
      Pluss at det vil motvirke de rene "kjøpelagene" som fotballen nå har utviklet.
      Det vil, ikke minst være positivt for utvikling av unge spillere. Men det spørs om det ikke også medfører at talentspeiderne begynner å gå etter stadig yngre spillere?
      Enig i at det er en viss sjanse/risiko for at talentspeiderne vil bevege seg mot stadig yngre spillere. Da blir det opp til klubbene å skape et tilbud (sportslig, sosial, økonomisk osv.) som gjør det attraktivt for gode unge talenter å bli og utvikle seg videre i klubben.

      Kommentar

      • ON
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Mar 2004
        • 3639

        #4
        Positivt med denne regelen i europa, men har regelen blitt inført i norge enda? Iså fall er jeg usikker på hvordan lsk ligger an? Er vel ganske bra?

        Kommentar

        • Leif A
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2003
          • 3962

          #5
          Norge er vel en del av Europa, så den regelen kommer nok til å gjelde her også. Og i og med at det vil bli et krav for deltakelse i turneringer som går i regi av UEFA, så vil LSK måtte forholde seg til dette. :wink:
          Knurr...

          Kommentar

          • Do'h
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2004
            • 1891

            #6
            Stakkars Enga og Rosenborg :roll:
            LSK FOR GULL 2006

            Kommentar

            • DanielW
              Seniormedlem
              Forumonanist
              • Dec 2004
              • 223

              #7
              Opprinnelig skrevet av Do'h
              Stakkars Enga og Rosenborg :roll:
              Stakkars???
              De fortjener det :twisted: Er de ikke bedre går det som det går :lol:

              Kommentar

              • Do'h
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2004
                • 1891

                #8
                Du skjønnte vel hva jeg mente? :P *rufser kanari4life på hodet*
                LSK FOR GULL 2006

                Kommentar

                • K_P(Kjernen)
                  Medlem
                  Møteplager
                  • Apr 2004
                  • 83

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av Do'h
                  Stakkars Enga og Rosenborg :roll:
                  Rosenborg var da ikke nevnt i den artikkelen, og vi var da med i CL mener jeg.. Har da mange egenptoduserte vi.. :roll: Kan vel bli et problem for asylmottaket deres da, eller, problem og problem, denne regelen kommer da til og gjelde for klubber som er med i europacuper.. :P

                  Kommentar

                  • Do'h
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2004
                    • 1891

                    #10
                    errr... problem for oss? det er da dere som kjøper opp alle spillere som gjør det bra i endre klubber? Nevn noen spillere som spiller FAST på rbk som har spillt fotball for et lag i trondheim før a...
                    LSK FOR GULL 2006

                    Kommentar

                    • Latvijan
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Feb 2005
                      • 360

                      #11
                      Tror denne regelen stort sett vil fungere bra for nordiske lag...
                      Det blir vel vaerre for de store lagene rundt i Europa, gleder meg til aa se Celtic og Rangers takle den problemstillinga!

                      Synes det var flaut aa se mitt kjaere Arsenal sin Champions League-tropp i aar, kun 3 spillere i hele den paameldte troppen kom fra England...

                      Det samme antall engelskmenn hadde Real M i sin tropp!

                      Kommentar

                      • Do'h
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2004
                        • 1891

                        #12
                        du er i england?
                        LSK FOR GULL 2006

                        Kommentar

                        • Fridtjof
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2005
                          • 2120

                          #13
                          Slik jeg har forstått det innbærer det at det må i første omgang være to spiller fra egen juniorstall og to spiller fra samme land.

                          Men gjelder dette i stallen, troppen, eller på banen?

                          For oss er det vel uansett ikke noe kjempeproblem i starten da vi har Espen og PSA, men etter hvert blir det jo til at man må ha tre av hver og til slutt fire egenproduserte og fire nasjonale. Hvem har vi da? Harald og ???

                          Har ennå ikke sett noen som har satt søkelyset på vår egen klubb og det gjør meg nesten på grensen til oppgitt. Enkelte folk virker nesten usakelig opptatt av å henge ut enga
                          Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

                          Kommentar

                          • Fridtjof
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2005
                            • 2120

                            #14
                            Og forresten... Du fra Kjernen; Fint og flott at du har lyst å delta i vårt forum, men spar oss for de halvrasistiske kommentarene dine. De er litt kvalme!
                            Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

                            Kommentar

                            • Leif A
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2003
                              • 3962

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av Fridtjof
                              Slik jeg har forstått det innbærer det at det må i første omgang være to spiller fra egen juniorstall og to spiller fra samme land.

                              Men gjelder dette i stallen, troppen, eller på banen?

                              For oss er det vel uansett ikke noe kjempeproblem i starten da vi har Espen og PSA, men etter hvert blir det jo til at man må ha tre av hver og til slutt fire egenproduserte og fire nasjonale. Hvem har vi da? Harald og ???

                              Har ennå ikke sett noen som har satt søkelyset på vår egen klubb og det gjør meg nesten på grensen til oppgitt. Enkelte folk virker nesten usakelig opptatt av å henge ut enga
                              Det gjelder i stallen (da regnes stallen som 25 spillere). Klubben må ha x antall spillere (vil øke etterhvert) som har spilt minst 3 år i perioden da de var 15 - 21 år. LSK pr i dag vil vel da tilfredsstille kravene?
                              Knurr...

                              Kommentar

                              • Fridtjof
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2005
                                • 2120

                                #16
                                Den er grei. Da er vi jo trygge som f*** (ikke sarkastisk ment faktsisk)

                                Takk og lov for Thoresens junior filiosofi for noen år siden. Trur kanskje den har redda oss litt faktisk.

                                RBK derimot som ikke har avla opp en god spiller selv siden Fredrik Winsnes sliter kanskje mer... (å nei, dere har Christian Skjeldbekk... Han er jo god :roll: . Karen veier like mye som fotballskoa til Kippe \/ )
                                Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

                                Kommentar

                                • ON
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Mar 2004
                                  • 3639

                                  #17
                                  Dem har tettey eller hva han heter, og per chilian ett eller annet, så tror dem redder seg med dem..

                                  Kommentar

                                  • Fridtjof
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2005
                                    • 2120

                                    #18
                                    jaja. Er klar over det, men er de så forbanna gode?

                                    Tør nesten påstå at de tre beste junioravdelingene i Norge er:

                                    Lyn (heia langrenn)
                                    Stabæk (Som kommer til å råtne i den nylig omdøpte Adecco liga (1. div))
                                    Fugla

                                    Så jeg tør nå, etter at jeg har fått til mer innsikt i alle omstendighetene rundt den nye regelen, si at dette bør egne Lillestrøm
                                    Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

                                    Kommentar

                                    Working...
                                    😀
                                    😂
                                    🥰
                                    😘
                                    🤢
                                    😎
                                    😞
                                    😡
                                    👍
                                    👎