Noen grunner til at jeg hater (P)enga!

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Percy Nilegård
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2003
    • 5146

    Noen grunner til at jeg hater (P)enga!

    Parental advisory: Dette kan bli langt og usammenhengende, men kanskje du er litt enig?


    1.Hype
    Om Tommy Lund gjør comeback i morgen og blir toppscorer og beste spiller i årets tippeliga. Så vil det få ca like mye oppmerksomhet i media om Steffen Iversen spleiser på en snusrull med "I".


    Sitat fra riksavis: "600 klansmenn sang så høyt at Kjetil Rekdal måtte ty til mikofon for å overdøve dem". WOW seriøst liksom? Klarte så få som 600 av dem å overdøve hele Rekdal? Jeg er imponert.

    2. Erik "Porselen" Hagen
    Han er sikkert en kurrant fotballspiller, kan nesten strekke meg til å si god. Men var det virkelig han som oppfant taklinger? Tidenes første duell, han var med i den? Noen som la merke til at han knapt nok fikk gule kort i fjor? Hadde sikkert ingen stygge taklinger han da? Ikke noen wrestling-tricks på dødballer fra den kanten vel? Det er sikkert bare en tilfeldighet.... Jeg liker ikke Rune Brathseth, jeg likte ham en gang for lenge siden, men må innrømme han er en av de aller beste forsvarsspillerne Norge har hatt. Nesten like god som Bjarmann faktisk. Hverken Brathseth eller Bjarmann har noen gang blitt så eksponert i media som "porselen"Hagen.

    Sitat fra oppdiktet media: " Erik panzer hagen brekker begge beina på Sundgodt i en perfekt timet takling som sender den treige lsk spissen opp på åråsen taket. Ballen var forøvrig på andre siden av banen. Nesten tomt på Åråsen i dag til tross for at klanen stiller mannssterke med alle sine 256509437834987 medlemer."

    3. Klanens tro på seg selv
    Jada, jeg vet at narkotika i kortere perioder kan gi en veldig optimisme og selvtillit. Men det er vel strengt tatt på tide med en liten tur nedpå bakkenivå igjen? Du har sikkert hørt og lest dem du og...

    "Tippeligaen vil ikke overleve uten klanen"

    "Klanen er uhyre viktig for norsk fotball"

    "Klanen banket rosenborg"

    La oss sette ting i perspektiv. Klanen spiller ikke fotball. Klanen er en forholdsvis stor mengde menesker som ser på mange av sitt lags kamper og som for tiden er flinke til å rope høyt(Det var nesten ett kompliment narkiser). Gjennom tidene har veldig mange lag rykket ned i de forskjellige ligaene i verden. Uten at de forskjellige ligaene nødvendigvis har blitt nedlagt. Jeg tror følelsen av at de beste på sikt alltid vil vinne er viktigere en at enga eksisterer. Regner med at en del mennesker i Sandefjord er enige med meg.


    Sitat fra oppdiktet media: "Dagbledet kan i dag melde at klanen har reddet verden. I bakgrunnen ser du John "tomflaska" Johansen gi sitt siste McDonalds-sugerør til et veldedig formål" .


    4.Svein Graff
    Var det ikke det han het? Han idiotiske spirivippen som komenterte LSK-Vålerengen på Tv2 i sommer? Sammen med Alf Inge Håland...

    Særdeles korrekt sitat fra Svein Graff(?): "Og det er vel nå Klanen pleier å synge har du traktor og hjå holder du med lsk, har du øl og er glad holder du med vålenga"

    Det samme skjedde faktisk også i en annen engakamp tidligere i sesongen.

    Jeg krever på ingen måte at sportskomentatorer skal klare å holde hvert eneste ord de sier objektivt. Men for å si det på den måten så er vel ikke akkurat unge her Graff medlem i KFL? Noen som har Hørt Arne Scheie synge Man.Utd sanger fra komentatorplass? Didn`t think so....




    Det var altså en kort oppsumering. Det finnes selvfølgelig mange andre grunner også, men nå begynner skrivekrampa å melde sin adkomst.

    Helt sånn til slutt så kan de apekattene som har lyst til å skrive litt om mindreverdighetskomplekser o.l spare seg bryet. Finnes det derimot noen av dere der ute som synes dette var litt lystig lesing vanker det applaus fra min side.



    Ps. det er ikke lett å skrive gramatisk riktig når man plages av dysleksi, katt på tastaturet, og veldig dårlig batteri i tastaturet.


    Case closed
    "Alltid blodsprengt"!
    Fong/Macho

    Even Nordlien
  • Do'h
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2004
    • 1891

    #2
    Kort? :lol: Må si meg enig i veldig mye der altså...
    LSK FOR GULL 2006

    Kommentar

    • CocaJerry
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2004
      • 2532

      #3
      \/

      Kommentar

      • SuperErik
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jan 2004
        • 535

        #4
        Er enig i at Svein Graff er en kommentator-nisse.
        Ikke bare er han slitsom å høre på generelt når han kommenterer kamper,men han er også partisk i de fleste tilfeller.

        Har LSK-VIF kampen på video hjemme,og det er komisk når KFL synger ganske tidlig ut i kampen(Klanen holdt kjeft da),så sier han; "Ååå hør Klanen synger akkurat nå dere,fantastisk av Norges beste supportere".

        Verste er at det skjer en gang til i løpet av kampen også.
        KFL synger.. og han berømmer Klanen for den sangen.
        Er han tonedøv mon tro ?

        Sier vel litt om hvor vimsete han er i kommentator-bua og på forhånd har bestemt seg for hvem han tror det er tøffest å holde med.

        Han er sikkert en grei kar ellers,men i en kommentator-bu har han iallefall ingenting å gjøre.
        - Tycker det är otrolig elektricitet i LSK-klacken. Får en liten känsla av en strålande sommardag, ute på öppet hav med den nytjärade ekan och herr Taube i bakgrunden -

        <Djurgården-supporter etter LSK-DIF 1-0>

        Kommentar

        • Østkantenspøbelvelde
          Juniormedlem
          Bøffel
          • Apr 2004
          • 25

          #5
          Etter at Graff dekket Newcastle vs Enga i februar 04,og opplevde at Englands såkalte "best -syngende-supportere" bli sunget ut til alle kuntens regler,har TV2 repporteren nærmest forelsket seg i Klanen!

          Reagerte selv på "bonde"-kommentaren 16 mai ifjor,men syns det var artig da sidekommentator Alf Inge Håland korrigerte han og sa han selv var bonde.
          For å trekke sammenlikninger så er ikke alltid Ivar Hoff objektiv i sine omtaler av Enga heller.
          Storby Sofistiskert Stolthet, i motsettning til...

          Kommentar

          • Hertis
            I karantene
            Forumonanist
            • May 2004
            • 173

            #6
            Huffameien

            Kommentar

            • Percy Nilegård
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2003
              • 5146

              #7
              Østkantenspøbelvelde skrev:
              <For å trekke sammenlikninger så er ikke alltid Ivar Hoff objektiv i sine <omtaler av Enga heller.

              Korekt, men Ivar har evnen til å slenge litt eder og galle i alle retninger(Dog legger han aldri sjul på sin kjærlighet til LSK). Dessuten er det jo morsomt med en av få journalister som tørr kritisere Engen, Rbk, Brann, Viking, Lsk, Fredrikstad og alle de andre lagene. Spissformuleringer liker vi år de går i vår favør
              "Alltid blodsprengt"!
              Fong/Macho

              Even Nordlien

              Kommentar

              • Percy Nilegård
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2003
                • 5146

                #8
                Jada jeg veit at Ivar Hoff ikke er en Journalist. Ps. Ivar Hoff er på mange måter en klovn som er leid inn til studio for å lage litt sirkus og provokasjoner. Såvidt jeg vet skal gjerne han som komenterer kampen prøve å holde seg objektiv. I det minste kunne han jo nevne før hver kamp at han er medlem av klanen, bare så ingen bortkomne sjeler tviler....
                "Alltid blodsprengt"!
                Fong/Macho

                Even Nordlien

                Kommentar

                • Percy Nilegård
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2003
                  • 5146

                  #9
                  Østkantenspøbelvelde skrev:
                  <Etter at Graf dekket Newcastle vs Enga i februar 04,og opplevde at <Englands såkalte "best -syngende-supportere" bli sunget ut til alle <kuntens regler,har TV2 repporteren nærmest forelsket seg i Klanen!

                  Og nok en gang den påtatte beskjedenheten...
                  Må nok opplyse deg om at tv2s kjærlighetsforhold til klanen startet litt før den tid....

                  Dog du er ikke den verste.
                  "Alltid blodsprengt"!
                  Fong/Macho

                  Even Nordlien

                  Kommentar

                  • Torshovkanari
                    Seniormedlem
                    Forumsadist
                    • Jan 2005
                    • 102

                    #10
                    Ikke at jeg så så mye av den kampen, men kan vel ha noe å gjøre med supporternes plassering. På Old Trafford står bortesupporterne nærmest kommentatorbua og høres bedre....tror jeg? Er jo en grunn til at 1000 Maccabi Haifa-supportere høres like godt ut som 65000 united-supportere..

                    Kommentar

                    • Percy Nilegård
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2003
                      • 5146

                      #11
                      Torshovkanari: Ikke for å være frekk, spydig, ekskluderende eller på noen måte ubehagelig. Jeg ble bare så fryktelig nysjerrig. Hvorfor så du ikke så mye av den kampen?
                      "Alltid blodsprengt"!
                      Fong/Macho

                      Even Nordlien

                      Kommentar

                      • Percy Nilegård
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2003
                        • 5146

                        #12
                        En artig liten link fra dagbladet for dem som fortsatt ikke tror:


                        Vist du leser artikelen skikkelig nøye kan du muligens få med deg at engen skal spille mot djurgården i sverige, men det er jo tross alt ikke det viktigste her i verden...
                        "Alltid blodsprengt"!
                        Fong/Macho

                        Even Nordlien

                        Kommentar

                        • kjellh
                          Juniormedlem
                          Ferskenpels
                          • Aug 2004
                          • 7

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av PercyNilegård
                          En artig liten link fra dagbladet for dem som fortsatt ikke tror:


                          Vist du leser artikelen skikkelig nøye kan du muligens få med deg at engen skal spille mot djurgården i sverige, men det er jo tross alt ikke det viktigste her i verden...
                          Unnskyld meg, men:
                          De aller fleste supportere er enig i at det skrives for mye piss og for lite om laget. Det gjelder meg som Vålerenga-supporter og deg som brumunddøl (hvis jeg forsto "misforståelsen" din).

                          Men det blir jo ikke bedre av at du rykende fersk stormer inn på forumet til klubben du elsker, og i løpet av tre dager skriver 12 innlegg om Vålerenga og Klanen, 5 om André Bergdølmo og 5 om ting som direkte omhandler LSK og KFL.

                          Du gjør jo akkurat det du anklager Dagbladet for. Og det overrasker meg at du i det hele tatt ser disse flisene i andres øyne når dine egne er fulle av bjelker.

                          Du må gjerne bidra med flere linker om Vålerenga. Vi liker å lese om klubben vår vi. Men det blir for dumt når du BARE er opptatt av at alle andre bare er opptatt av oss.

                          KjellH
                          Klanen

                          Kommentar

                          • Ola
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2003
                            • 1651

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av kjellh
                            Opprinnelig skrevet av PercyNilegård
                            En artig liten link fra dagbladet for dem som fortsatt ikke tror:


                            Vist du leser artikelen skikkelig nøye kan du muligens få med deg at engen skal spille mot djurgården i sverige, men det er jo tross alt ikke det viktigste her i verden...
                            Unnskyld meg, men:
                            De aller fleste supportere er enig i at det skrives for mye piss og for lite om laget. Det gjelder meg som Vålerenga-supporter og deg som brumunddøl (hvis jeg forsto "misforståelsen" din).

                            Men det blir jo ikke bedre av at du rykende fersk stormer inn på forumet til klubben du elsker, og i løpet av tre dager skriver 12 innlegg om Vålerenga og Klanen, 5 om André Bergdølmo og 5 om ting som direkte omhandler LSK og KFL.

                            Du gjør jo akkurat det du anklager Dagbladet for. Og det overrasker meg at du i det hele tatt ser disse flisene i andres øyne når dine egne er fulle av bjelker.

                            Du må gjerne bidra med flere linker om Vålerenga. Vi liker å lese om klubben vår vi. Men det blir for dumt når du BARE er opptatt av at alle andre bare er opptatt av oss.

                            KjellH
                            Klanen
                            Hehe - veldig godt sagt. La oss legge idiotiske "hate VIF - tråder" døde og heller ha fokus på eget lag!! For øvrig her medieomtale har aldri vunnet en fotballkamp...

                            Kommentar

                            • Torshovkanari
                              Seniormedlem
                              Forumsadist
                              • Jan 2005
                              • 102

                              #15
                              Torshovkanari: Ikke for å være frekk, spydig, ekskluderende eller på noen måte ubehagelig. Jeg ble bare så fryktelig nysjerrig. Hvorfor så du ikke så mye av den kampen
                              Hvorfor jeg ikke så så mye av vålerenga-newcastle? Som lsk og united-supporter er det vel ikke den kampen som gir meg størst utbytte.

                              Eller mente du united-haifa? så hele den kampen...hehe...

                              Og synes du hverken var frekk,spydig, eksluderende el ubehagelig...

                              Kommentar

                              • Grusom B
                                Generalissimo Bellisimo
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 6248

                                #16
                                Han er ikke fra Brummundal, han er fra Vinstra. Uten at det betyr noe fra eller til. Han er ikke fersk på forumet, han har nettopp fått nett hjemme, og har vært aktiv på forumet lenge. At han har skrevet mye om enga i det siste går vel mest på at det er nå det har toppet seg med mediahypen som river ned de andre klubbenes vekstgrunnlag. Uansett, hvordan skal vi unngå å irritere oss over at dagbladets journalister faktisk bruker tid på noe så idiotisk som å sitere supporteres web-sider(sic!)? Det er ingen overraskelse at ingen andre supporterwebsider enn vpn.no noensinne har opplevd å bli sitert av en riksavis, og det er heller ingen overraskelse at den riksavisen er dagbladet. Det er jo faktisk helt utrolig, når det endelig er stille rundt VIF, da presterer faen meg avisa å LAGE nyheter! Dette er ikke en avis' rolle! Forestill deg at en avis lager en sak om Carl I Hagen uten at det faktisk har noen som helst nyhetsverdi og kun fungerer som en stemmesanker for FRP! Det ville blitt ramaskrik og skandale, og hvorfor det ikke skal bli det når det er snakk om fotball og de enorme økonomiske konsekvensene noe slikt uunngåelig vil få for de klubbene dette går på bekostning av, begriper i alle fall ikke jeg.
                                Ni principe ni rey...

                                D10S!

                                Kommentar

                                • Grusom B
                                  Generalissimo Bellisimo
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 6248

                                  #17
                                  Og bare for å understreke poenget angående "den artige lille lenken": journalisten (jørgen gilbrant) har jeg spilt mot. OG HAN SPILTE FOR LYN!!! Det sier faen meg mye om praksisen i Dagbladet. Ingen som har spilt for Lyn ville holdt med Vif. Og ingen lyn-fans ville skrevet noe om søpla når det ikke har noen nyhetsrelevans hvis det ikke hadde vært for retningslinjene dagbladet har lagt opp. De går tydeligvis ut på at alt som er søpla er nyheter, uansett hvor dumt og irrelevant det er.
                                  Ni principe ni rey...

                                  D10S!

                                  Kommentar

                                  • Percy Nilegård
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2003
                                    • 5146

                                    #18
                                    Torshovkanari: Jeg og du missforsto hverandre, jeg tenkte på LSK-engen kampen. Synes det var en smule snodig at du ikke hadde fått sett den

                                    Kjellh: Føler at grusom forsvarte min ære greit nok mot dine anngrep. Grunne til at jeg skriver mer på enkelte temaer enn andre er engasjement. Noen ting engasjerer meg mer enn andre her i verden og en av disse tingene er urettferdighet. Derfor skriver jeg en del om engen.

                                    Bergdølmo har jeg uttalt meg ganske nøytralt om men føler at dette er stor sak i LSK sammenheng. Jeg regner karadaz ikke skaper debatt i Bergen. Når noen voldtar klubben din huskes det noen år framover...

                                    Ellers går en del av mine innlegg på skryt av ildsjeler i kfl, flott initiativ ang kreftsaken og muligheten for å gjøre vår egen klubb bedre.

                                    Jeg har forskjellige interesser og selvfølgelig følger min bakrunn fra vinstra, oslo, hamar, brumunddal til at jeg nærer et ekstremt hat mot alt fra hovedstaden og ett mindreverdighetskompleks overfor engen...
                                    "Alltid blodsprengt"!
                                    Fong/Macho

                                    Even Nordlien

                                    Kommentar

                                    • Smukken
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Dec 2004
                                      • 718

                                      #19
                                      Faen også jeg kunne godt tenkt med Muri ..........

                                      Siste nytt om fotball og premier league? Du har kommet til rett sted. Alle nyheter du trenger å vite om fotball samlet på ett sted. Klikk her for å lese!
                                      Bada bing - bada bong. Bjørn rulez

                                      Kommentar

                                      • Percy Nilegård
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2003
                                        • 5146

                                        #20
                                        Smukken: Litt sånn over til Bergen? Mens vi er inne på temaet liksom? Vet ikke om det var planlagt men det var en genial "tension breaker".
                                        "Alltid blodsprengt"!
                                        Fong/Macho

                                        Even Nordlien

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎