Romerike rundt 09 !

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • iL
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Jan 2004
    • 10771

    Romerike rundt 09 !

    Etter den geniale bussturen vi hadde vintern i fjor (var vel midt i februar?) håper jeg på en gjenntagelse i år.

    Året før var det vel bare Rælingen rundt hehe

    Nå som det ikke er RL så må vi jo ha noe KFL relatert å finne på med!

    Jeg stemmer for helga 14/15 februar (da det er en god del kanaris på VM på hamar helga føre)
    Last edited by iL; 28.11.2008, 12:25. Begrunnelse: typo :D
    Kanarifugla flyr høyt i år!
  • King_Raymond
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 4987

    #2
    Opprinnelig skrevet av iL
    Etter den geniale bussturen vi hadde vintern i fjor (var vel midt i februar?) håper jeg på en gjenntagelse i år.

    Året før var det vel bare Rælingen rundt hehe

    Nå som det ikke er RL så må vi jo ha noe KFL relatert å finne på med!

    Jeg stemmer for helga 14/15 februar (da det er en god del kanaris på NM på hamar helga føre)
    Hvilket NM? Jeg for min del skal på VM i Hamar helga før
    Ultras Felt C Lillestrøm

    Kommentar

    • Emil B
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2006
      • 5921

      #3
      Blir det noe av tour de romerike?

      Kommentar

      • Emil B
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2006
        • 5921

        #4
        Opprinnelig skrevet av okb
        Jeg som Kanarifans-medlem håper ikke at KFL bruker penger på en partytur for tørste folk. Bruk heller pengene på noe fornuftig..
        Opprinnelig skrevet av ulfpulf
        Les mer info om vinterens leieste pubrunde :

        Som kjent er det ingen som er i nærheten av Kanari-Fansen når det gjelder leie, rare og spesielle pubrunder. I fjor var vi Rælingen rundt, i år tar vi runden over deler av vårt kjære Romerike. Her er programmet :

        - Vi møtes på Martins fra kl 1400. Klokka 16 er det middag på Tims i Solheimsgata for de som ønsker det.Tims er en rotekte kina-danserestaurant med en LSK-fan fra Hong Kong bak roret. Bussen går så fra Tims kl 1700.

        - Vi er framme på Texas pub på Råholt ca kl 1745. Texas er Råholt Kanaris sitt stamsted, her er det rockn roll ala Eidsvoll. Bussen går videre fra Råholt kl 1900.

        - Vi er framme på Torget pub i Jessheim sentrum ca kl 1915. Torget er Jessheims brune alibi, her har Rune Rudberg spilt mang en gang. Bussen går fra Torget kl 2000.

        - Vi er framme på Rosa på Kløfta ca kl 2010. Dette er Kløftas svar på Tims, en kinakro som også fungerer som lokalpub. Her er det mulighet for en matbit. Bussen går videre fra Rosa kl 2130, litt lenger stopp her på grunn av de som vil spise.

        - Vi er framme på Smia pub på Gjerdrum ca kl 2145. Smia er Gjerdrums livepub, ofte konserter m.m her. Fuglafans som driver stedet, Gjerdrum Kanaris har hatt pubsamlinger her ved storkamper. Bussen går fra Smia kl 2245

        - Vi er framme på Relax pub på Strømmen ca kl 2315. Relax er en pub som er så brun at du nesten ikke trur det er sant. To blide brødre fra Eritrea ønsker alle velkommen til sitt sted, på det som før het Golden House ( 2 etg i Strømsveien ).

        - Bussen går videre til Lillestrøm kl 0030. I Lillestrøm er det ikke noe opplegg, folk kan dra der dem vil, mange vil muligens være noe reduserte på dette tidspunkt.

        - For de som er fra Øvre Romerike går bussen videre oppover ca kl 0200 fra Alexander Kiellands gate.

        Prisen for bussrunden er kr 200 pr pers. Drikkevarer taes med selv, vi selger ikke alkohol på bussen.
        Påmelding : Ring eller sms til Arild Myklebust på tlf 97 53 19 31 eller Per Arne Kristiansen på tlf 91 59 29 32

        HUSK : Ikke begynn og mas med hvilke steder vi har valgt, vi kan ikke dra innom alle steder på Romerike selv om en i KFL kjenner en eller annen løk som jobber på en pub.Diktaturet er knallhardt når vi skal dra fra steder, her er det millitær disiplin på tidsbruken. Folk som maser om fuglasanger hvert femte sekund, skal prate alvor og livshistorier og som mangler sansen for gode pubrunder. Hold dere hjemme a ! Siden 99, 99 prosent av KFL er glade pasientlakser er jo antagelig ikke dette noe problem.

        Da er det bare å hoppe på vinterens store pasientrunde, her blir det garantert hoi !!!!!

        BLI MED PÅ ROMERIKE RUNDT LØRDAG 16. FEBRUAR !!!

        Med vennlig hilsen leder av Pasientforbundet av 2007, Arild Myklebust !!!
        Hvorfor tror du at det skjer? Og evt. hvis det skjer er det helt på jorde?


        Kommentar

        • tullebukk
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2006
          • 5446

          #5
          Dette er ikke noe KLF taper penger på, tror faktisk at dem har tjent penger på dette tidligere,..
          ..Jeg er klar for en tåpelig hodeplagg tur , hva med lørenfallet,sørumsand ,aurskog, bjlangen,fetsund, lillestrøm

          Kommentar

          • tullebukk
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2006
            • 5446

            #6
            Tjene penger veldig enkelt...50 stk betaler 200 kr = 10000 kr, bussen koster ca 5-6 tusen altså en gevinst på 4-5 tusen ... Og er det 2 busser blir det selvfølgelig det dobbelt. Noe mer du lurte på.......

            Kommentar

            • BennyLem
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2005
              • 2902

              #7
              Opprinnelig skrevet av okb
              Jeg kan i tillegg i min villeste fantasi ikke forstå hvordan man kan tjene masse penger på en slik greie. Men den som vil kan jo gjerne forklare meg det.
              Opprinnelig skrevet av tullebukk
              Tjene penger veldig enkelt...50 stk betaler 200 kr = 10000 kr, bussen koster ca 5-6 tusen altså en gevinst på 4-5 tusen ... Og er det 2 busser blir det selvfølgelig det dobbelt. Noe mer du lurte på.......
              Legg til salg av hodeplagg, at ach selger export-øl, samt salg av gjenglemte effekter så blir det fort penger av dette.
              Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

              Kommentar

              • Loddet
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Apr 2004
                • 325

                #8
                Opprinnelig skrevet av okb
                Da synes jeg det er rart at det ikke blir en ukentlig happening, og veldig rart at ingen firmaer har tenkt på dette før.

                Min mening er i alle fall at Kanarifansen som organisasjon bør unngå å arrangere rølpeturer. Det handler om moral, og det handler om holdninger.
                Hele poenget med denne turen er at den er av og for Kanarifansen. Jeg tviler sterkt på at et eventbyrå kunne tjent på en slik tur, all den tid folk neppe er villige til å betale penger for at et slikt firma tjener penger. Da arrangerer man heller ting selv.

                Forøvrig syns jeg det er helt latterlig at du gjør et poeng at du er medlem i KFL. Har du tatt på deg KFL hatten i denne diskusjonen, en hatt som ikke har noe å si forhold til jobben din i LSK?

                Hvis du er så god til å skille på de disse punktene gleder jeg meg høre KFL okbs positive eller negative saklige kritikk av alt fra laguttak, LSKs økonomiske situasjon eller for den saks skyld kvsliteten på LSKs nettsider.

                Men det kan jo hende du er enig i alt som skjer i klubben da, og at det det ikke er noe å kritisere...

                Kommentar

                • tullebukk
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2006
                  • 5446

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av okb
                  Da synes jeg det er rart at det ikke blir en ukentlig happening, og veldig rart at ingen firmaer har tenkt på dette før.

                  Min mening er i alle fall at Kanarifansen som organisasjon bør unngå å arrangere rølpeturer. Det handler om moral, og det handler om holdninger.
                  Det handler om å ha det morro sammen med andre pasienter å skape litt galskap nå i en kald og mørk tid. Jeg er klar ,noen flere .... Tommler opp folkens.

                  Kommentar

                  • ChriZza
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2005
                    • 4265

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av okb
                    Da synes jeg det er rart at det ikke blir en ukentlig happening, og veldig rart at ingen firmaer har tenkt på dette før.

                    Min mening er i alle fall at Kanarifansen som organisasjon bør unngå å arrangere rølpeturer. Det handler om moral, og det handler om holdninger.

                    De fleste firmaer har noe tilsvarende: Julebord.
                    Forskjellen er at KFL er en frivillig organisasjon og folk derfor betaler selv.
                    Slik unngår vi også snylterne som kun er med for en bedre middag og dem som er med er der fordi de selv vil.
                    Er en kveld hvor likesinnede samles for å ha det moro, ser ikke problemet.

                    Kommentar

                    • Folke
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jun 2008
                      • 5955

                      #11
                      En rølpetur med kanarifansen er vel ikke noe annet enn en rølpetur med hvem som helst andre foreninger/bedrifter/fotballag/kompiser osv. Skjetten gutta hadde jo en fin rølpetur for ett par år siden, var til og med innom Strømmen... hehe!
                      Bedriften/fotballklubben LSK har aldri hvert på rølpetur........!

                      Kommentar

                      • King_Raymond
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 4987

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av okb
                        Da synes jeg det er rart at det ikke blir en ukentlig happening, og veldig rart at ingen firmaer har tenkt på dette før.

                        Min mening er i alle fall at Kanarifansen som organisasjon bør unngå å arrangere rølpeturer. Det handler om moral, og det handler om holdninger.
                        Vi er fotballsupportere tross alt. Rølping er det vi er gode på. Ser bare positive ting med å sende 50 kanaris rundt på romerike for å drikke seg snydens og tidoble omsetningen til små møkka puber en Fredagskveld midt på vinteren.
                        Ultras Felt C Lillestrøm

                        Kommentar

                        • Macho-Morten
                          Ikke KFL-styremedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2005
                          • 2687

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av Folke
                          Bedriften/fotballklubben LSK har aldri hvert på rølpetur........!
                          Off topic: Sogndal sendte i sin tid Svein Bakke og Rolf Navarsete (tror jeg det var) til Færøyene for å finne en rask og teknisk ving. De havna på grisefylla, og med seg hjem hadde de Kurt Mørkøre - en 30 år gammel baker på 115 kilo

                          Kommentar

                          • Fritz
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Nov 2004
                            • 1033

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av Macho-Morten
                            De havna på grisefylla, og med seg hjem hadde de Kurt Mørkøre -
                            som scoret 43 mål på 67 kamper for SIL...

                            Hvis Sogndal klarer å grave frem så gode spillere med hjelp av sveiseblinde representanter, setter det LSKs talentspeiding i et enda dårligere lys...

                            Kommentar

                            • Loddet
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Apr 2004
                              • 325

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av okb
                              Jeg er som alle andre betalende medlem i Kanarifansen, og det er vel så vidt jeg vet ytringsfrihet i Norge. Jeg har også tidligere arbeidet noen timer for Kanarifansen, og synes dermed at jeg må få lov til å mene akkurat hva jeg vil om en rølpetur på Romerike.

                              Arbeidsgiveren min har ingenting å gjøre i forhold til dette. Jeg har noe fritid som privatperson jeg også ;-)
                              Selvfølgelig er det ytringfsfrihet i Norge. Poenget mitt er at det er særs glidende hvilke hatter du har på deg når du poster på forumet. Ta dette for eksempel, hvor du er trådstarter i tråden om utformingen av nyhetstråden:


                              Hei forumdeltagere!

                              Dette innlegget kommer som en reaksjon på hvordan nyhetstråden blir drevet på forumet. Det er nå på tide å ta et oppgjør med en gammel saksekultur som burde være unødvendig.

                              Bakgrunn: LSK-lista og KFL-forumet har i all tid forsøkt å gi alle som er glade i klubben mest om hva som skjer i og rundt LSK. Når lista døde tok nyhetstråden over. Det var enklest å kopiere all tekst inn som mail til lista, og deretter gjøre det samme når forumet tok over.

                              Jeg mener det nå er på høy tid at vi kommer oss bort fra saksekulturen. Å legge inn tekst og deretter en link bør være en mye bedre løsning. Det betyr at de som har forfattet og i utgangspunktet eier teksten får igjen for arbeidet. For LSK.NOs del betyr nyhetstråden, slik den er drevet i dag, færre treff og dermed også mindre ressurser. Det er en sammenheng i dette, og det gjelder ikke bare LSK.NO. Dessuten: Det tar et og et halvt sekund (overdrivelse) å gå inn på selve artikkelen for å lese den.

                              Det er også i tillegg til dette forbudt ved lov å sakse saker fra nettaviser i følge opphavsretten. Jeg vet at det er flere av debattforumene i Norge som forbyr slikt. Blant annet vifs supportere.

                              Jeg håper at moderatorene tar dette opp til debatt, og kommer fram til en løsning som er mer levelig enn den er i dag.

                              -okb!
                              Hvilken hatt er det du har på deg her? "KFL hatten" eller "ansatt i LSK hatten"? Du har også postet innlegg med link til din egen sak på LSKs hjemmesider.Har arbeidgiveren din "ingenting å gjøre i forhold til dette" heller?

                              Det er et poeng at du er ansatt i LSK. Det er et mye viktigere poeng enn at du er medlem i KFL når du poster i en slik tråd.

                              Skriv for guds skyld på forumet, men opplys hvilken hatt du har på deg. Da har du ihverfall en hvis form for kredibilitet.

                              Kommentar

                              • christoffer
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Dec 2004
                                • 326

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av Fritz
                                som scoret 43 mål på 67 kamper for SIL...

                                Hvis Sogndal klarer å grave frem så gode spillere med hjelp av sveiseblinde representanter, setter det LSKs talentspeiding i et enda dårligere lys...

                                Erlandsen og Grønlund var på samme type tur, dem fikk med seg Romanus Orijenta

                                Kommentar

                                • Falla
                                  Juniormedlem
                                  Bøffelpromp
                                  • Dec 2008
                                  • 18

                                  #17
                                  I disse kalde, mørke og jævlige vinterdager så har LKT bestemt seg for å satse knall hardt på denne turen .
                                  Vi var jo også godt representert i fjor. Knalltur!!

                                  Kommentar

                                  • 007

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av King_Raymond
                                    Vi er fotballsupportere tross alt. Rølping er det vi er gode på. Ser bare positive ting med å sende 50 kanaris rundt på romerike for å drikke seg snydens og tidoble omsetningen til små møkka puber en Fredagskveld midt på vinteren.
                                    Nå pleier alltid disse turene å være på Lørdager, rett å slett for at da kan vi begynne å drikke tidligere
                                    I 2007 startet det kl.14:00...
                                    Mener det begynte kl.12:00 et år, men er ikke sikker...

                                    Ellers er jeg enig i det du skriver.

                                    Som noen nevnte tidligere i tråden: KFL kan tjene penger ved å ta litt mere betalt for bussbilletten enn kostnaden.
                                    Høres ut som en morsom måte å støtte KFL på det

                                    Kommentar

                                    • Felt C
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Mar 2004
                                      • 776

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av Falla
                                      I disse kalde, mørke og jævlige vinterdager så har LKT bestemt seg for å satse knall hardt på denne turen .
                                      Vi var jo også godt representert i fjor. Knalltur!!
                                      Hmmm,voldelige undergrupper på en slik tur.Da tror jeg at jeg blir hjemme.....

                                      Kommentar

                                      • Falla
                                        Juniormedlem
                                        Bøffelpromp
                                        • Dec 2008
                                        • 18

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av Felt C
                                        Hmmm,voldelige undergrupper på en slik tur.Da tror jeg at jeg blir hjemme.....
                                        Er vel kansje best det........

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎