Turopplegg Ålesund

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • marriell
    Seniormedlem
    Forumonanist
    • Dec 2008
    • 227

    tur og billetter Turopplegg Ålesund

    Det er nå dags for årets første langtur, Ålesund vs Lsk Søndag 5.April klokken 1800 på Color Line Stadion.

    KFL setter opp en knallfin dobbeldekker t/r Sunnmøre. Den har wc, video, gode seter, musikk m.m.
    Bussen koster kun kr 600 t/r med avreise fra Alexander Kiellands gate klokken 0700, vi satser på ankomst tre timer før match da vi møtes på en nærliggende pub.(nærmere informasjon om sted kommer). Retur rett etter kampslutt!

    Det blir matstopp begge veier, men vi kan i tillegg tilby salg av baguetter,frukt,vann mm på buss. Oppfordrer alle til å følge satte bussregler.

    Kampbilletter og Bussbilletter kan kjøper på Lsk Shopen fra å med imorgen!

    Kontaktperson: Mariell Sørensen/92260384

    BLI MED PÅ ÅREST FØRSTE LANGTUR, FUGLA TRENGER DIN STØTTE !!!
  • iL
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Jan 2004
    • 10771

    #2
    Regner med det blir 2 busser hvis nok etterspørsel?

    Tommel opp til første innlegg om du er med!

    Alle til Åleby!
    Kanarifugla flyr høyt i år!

    Kommentar

    • Skinke
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2007
      • 3914

      #3
      Opprinnelig skrevet av marriell
      .... vi kan i tillegg tilby salg av baguetter,frukt,vann mm på buss.
      Det her er luksus på høyt nivå! Deilig å sette seg i bussen etter kampen, kjøp seg en flaske vann og ha ett eple å bite i. Lenge leve TSM!
      Daukjøtt Felt C

      Kommentar

      • marriell
        Seniormedlem
        Forumonanist
        • Dec 2008
        • 227

        #4
        Regner med det blir 2 busser hvis nok etterspørsel?

        Hvis det blir tilfellet, lar det seg nok gjøre.

        Ja du vet vel at vi i TSM gruppa lever å ånder for luksus på tur, mye godt i vente på turer fremover

        Kommentar

        • tullebukk
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2006
          • 5446

          #5
          Nå er det flere år siden jeg tok en buss på langtur..Og jeg skjønner dem som reiser alternativt,,, 600 kr er vel en ganske stiv pris eller? En dobbeldekker tar ca 75 personer så her får dere inn 45000 bare på billetten...Skulle likt og hvite hvor mye det koster å leie bussen ,jeg tipper ca 20000.... Så for den prisen bør vann,baguetter,epler følge med i prisen... Jeg reagerer på dette fordi kfl oppfordrer alle til å reise med dem og da må dem faen meg ikke prise seg ut.......400 kr hadde hvert en riktig pris her...:???: Luksus koster og da mister dere mange på turene,hva med et billigere alternativ for dem som liker det.

          Kommentar

          • iL
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Jan 2004
            • 10771

            #6
            Opprinnelig skrevet av tullebukk
            Nå er det flere år siden jeg tok en buss på langtur..Og jeg skjønner dem som reiser alternativt,,, 600 kr er vel en ganske stiv pris eller? En dobbeldekker tar ca 75 personer så her får dere inn 45000 bare på billetten...Skulle likt og hvite hvor mye det koster å leie bussen ,jeg tipper ca 20000.... Så for den prisen bør vann,baguetter,epler følge med i prisen... Jeg reagerer på dette fordi kfl oppfordrer alle til å reise med dem og da må dem faen meg ikke prise seg ut.......400 kr hadde hvert en riktig pris her...:???: Luksus koster og da mister dere mange på turene,hva med et billigere alternativ for dem som liker det.
            Jeg synes ikke det er dyrt, fly og andre alternativer er dyrere uansett.

            Posten din er bare en lang klage, og får ikke folk til å ha lyst å dra akkurat.

            baguetter etc er da bare ett kongetilbud, folk slipper å bruke penger på bensinstasjoer osv, som uansett er dyrere.
            Kanarifugla flyr høyt i år!

            Kommentar

            • tullebukk
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2006
              • 5446

              #7
              Lang klage javell,,, må vel få lov til å reagere,,,Husker for mange 10 år siden når jeg var med og bestilte busser , da var det ikke meningen at vi skulle tjene penger på fansen utenom på det vi solgte på bussen da......Billigere alternativer finnes heldigvis ,dieselbilen min bruker 0,5 på mila ,det er ca100 mil tur retur altså 50 liter diesel til 10 kr literen=500kr tur retur. 5 stk i bilen =100 kr per person så heldigvis fins det billigere alternativer en en buss....Mener bare at kfl ikke skal robbe medlemene sine.....Får jeg et svar på hvor mye det koster å leie en buss ? så kan vi jo se om det er det dere gjør..........

              Kommentar

              • King_Raymond
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 4987

                #8
                Støtter Tullebukk her. Jeg har selv vært med på på å sette opp busstur (både kfl og konkurrerende) og med 600 kroner så kommer man til å tjene ganske bra med penger på denne turen ettersom det ganske sikkert blir full buss. Jeg synes det er fair hvis man har satt prisen så høy fordi man ønsker å tjene litt penger på turen for å kunne gi billigere turer ved en eventuell storsatsing på en away senere i år, men ettersom det ikke blir reklamert for det så antar jeg at det ikke er tilfellet?
                Ultras Felt C Lillestrøm

                Kommentar

                • gorken
                  Administrator
                  • May 2006
                  • 1483

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av King_Raymond
                  Jeg synes det er fair hvis man har satt prisen så høy fordi man ønsker å tjene litt penger på turen for å kunne gi billigere turer ved en eventuell storsatsing på en away senere i år, men ettersom det ikke blir reklamert for det så antar jeg at det ikke er tilfellet?
                  I budsjettet for 2009 står det at man ikke skal tjene penger på tur. Det er lagt opp til like store inntekter som utgifter, så da regner jeg med at man kommer til å bruke eventuell fortjeneste på én tur til å subsidiere en annen tur.

                  Når det er sagt betaler jeg lett en såpass "høy" pris når KFL disker opp med busser med høy komfort. Å reise med KFL i fjor høst var bare deilig.
                  I have this condition.

                  Kommentar

                  • tullebukk
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2006
                    • 5446

                    #10
                    Legger inn denne her som jeg fant på stormen sine sider ,legg merke til at det koster 350 kr for medlemer for en tur til fredrikstad som faktisk er 20 mil lenger en det vi reiser
                    Stormen setter opp overnattingsbuss og dagsturbuss:

                    Overnattingstur:
                    Går natt til lørdag kl. 03.00 fra byen, og 03.15 fra Moa. Vi kommer frem til Fredrikstad på lørdag formiddag en gang. Pris på bussene er kr. 350,- for våre medlemmer og 550,- for ikke medlemmer

                    Kommentar

                    • tullebukk
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2006
                      • 5446

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av gorken
                      I budsjettet for 2009 står det at man ikke skal tjene penger på tur. Det er lagt opp til like store inntekter som utgifter, så da regner jeg med at man kommer til å bruke eventuell fortjeneste på én tur til å subsidiere en annen tur.

                      Når det er sagt betaler jeg lett en såpass "høy" pris når KFL disker opp med busser med høy komfort. Å reise med KFL i fjor høst var bare deilig.
                      Kanarifansens styre må regne med at regnskapet blir gjenom gått med argus øyne neste år så ikke noe tull her nå..:twisted:

                      Kommentar

                      • CFD
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • May 2004
                        • 2319

                        #12
                        Er helt enig i at man ikke skal tjene penger på busser. Her burde ting vært satt opp slik at det ble break even når regnskapet skulle gjøres opp.

                        Til regnestykket med bruk av egen bil så er det ikke bare bensinkostnadene som koster. Man har vedlikeholdskostnader , verditap pga kilometertall og avgifter. Så flere bilnettsider regnet brukskostnadene for 17kr pr mil for en bil med en person. Blir det flere øker drivstoffforbruket en smule så si 20kr pr mil. Det er fortsatt billig hvis man er 4-5personer ,men rett skal være rett. Så sier vi 50mil hver vei , 100totalt , 100kr i parkering så blir det 2100kr totalt. Jeg regner med at det er en ferge inne i bildet (Mannheller - Fodnes) og denne koster jo 200kr for en bil(?) 2300/4 = 575kr. Dette er nok et mer reelt tall og igjen blir bussen konkuransedyktig igjen , og jeg hadde satt pris på å slippe å kjøre og ha litt plass å boltre meg på samt det sosiale på en buss.

                        Uansett mener jeg at dette er litt av et luksusproblem for jeg bruker sjelden mindre enn 1000kr når jeg drar på kamp, enten det er hjemme eller borte. Stabæk away var 698 for tog ,150 for supporterbuss og det er ikke regnet med pendlingen frem og tilbake i Osloområdet ,men dette beløp seg til rundt 250kr.

                        Men det er ulempen ved å bosette seg veldig kronglete til med tanke på det å komme på kamper så jeg har ingenting å klage på..
                        Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

                        Kommentar

                        • Andersen
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Mar 2009
                          • 350

                          #13
                          Synes også 600 kr er litt drøyt. Synes at KFL bør finne billigste alternativ for å få med seg så mange som mulig.
                          Hvis det er sånn at KFL tar penger til egen lommebok uten å gi beskjed om dette, synes jeg det er dårlig. Men om dette stemmer eller ikke, har jeg ingen anelse om.

                          -Andersen

                          Kommentar

                          • Macho-Morten
                            Ikke KFL-styremedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2005
                            • 2687

                            #14
                            Det kosta vel 600 for turene i hele (?) fjor også, i hvert fall på høsten. I turtrådene var det utelukkende snakk om hvor behagelige busser KFL hadde begynt å diske opp med, og jeg kan ikke huske én klage (fra folk som reiste). Mulig noen hjemmesittere ville dratt på sin første tur dersom prisen var lavere, men om komforten sto i stil hadde de kanskje ikke kommet igjen senere. Tror ikke mange av debutantene fra Stavanger 2000 (med Ole Bøffel bak rattet) ble stamkunder med det første...

                            Du kommer ikke nevneverdig billigere til Ålesund enn dette uansett, og eventuelt overskudd fra denne turen vil garantert komme oss til gode senere i sesongen. Ser at noen klager på at eventuelle subsidierte turer senere i år ikke er annonsert ennå, men var det noen som regna med gratis tur til Ålesund i fjor (med påtvunget loddsalg 8)) to uker i forveien?

                            Jeg var på en del turer i fjor til samme pris og kan med hånda på hjertet si at prisen er helt grei for varen du kjøper.
                            Last edited by Macho-Morten; 30.03.2009, 00:37.

                            Kommentar

                            • Andersen
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Mar 2009
                              • 350

                              #15
                              Siden dette blir min første langtur, håper jeg det du sier er sant.
                              For om det du sier stemmer, da kan jeg ikke gjøre annet enn å glede meg til en kjempetur med en herlig gjeng.

                              -Andersen

                              Kommentar

                              • Macho-Morten
                                Ikke KFL-styremedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2005
                                • 2687

                                #16
                                Velkommen skal du være, og ta gjerne med deg et tåpelig hodeplagg om du er typen til det

                                Kommentar

                                • Tony
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 4737

                                  #17
                                  600,- kr er ikke så ille på en busstur til Ålesund. Det er snakk om 300,- kr hver vei. Regner med at KFL ikke regner full buss når dem setter pris, men tar for. eks 60 plasser som minimum og setter prisen deretter. I tillegg skal det betales for vakter som skal være med. Det er også lenger til Ålesund enn Molde.

                                  Hvis man skulle tjene noen tusenlapper på denne turen er det bare bra sålenge dem blir tatt med i senere bussturer til blilligere pris.

                                  Men om folk setter seg i biler for å komme til Ålesund eller kjører buss spiller fint lite for meg. Det viktigste er alltid oppmøte på stadion.

                                  Tony-som skal fryse ræva av seg i Ålesund!

                                  Kommentar

                                  • tullebukk
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2006
                                    • 5446

                                    #18
                                    Er det ingen som reagerer på at Ålesund suportere bare betaler 350 tur/retur på sine langturer....Men dem kjører sikkert noen elendige busser uten do,tv osv...

                                    Kommentar

                                    • superbøffel
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2005
                                      • 5611

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av CFD
                                      Så flere bilnettsider regnet brukskostnadene for 17kr pr mil for en bil med en person.
                                      Jeg tror dette er alt for lavt - du klarer ikke å kjøre bil til under 3 kr/km alt inkludert.

                                      100 mil= NOK 3000,-
                                      Enøyd i de blindes dal.

                                      Kommentar

                                      • Skinke
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2007
                                        • 3914

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av tullebukk
                                        Er det ingen som reagerer på at Ålesund suportere bare betaler 350 tur/retur på sine langturer....Men dem kjører sikkert noen elendige busser uten do,tv osv...
                                        Tullebukk. Det er mange ting som kan være direkte årsak til at ålesund har 350 spenn. De kan ha fått sponsorer til turen, de kan få økonomisk støtte av klubben etc. Mange ting som kan være en direkte årsak. Men 300kr fra Lillestrøm til Ålesund en vei er ikke så galt som folk skal ha det til. Jeg mener selv at 600kr høres mye ut, men når jeg tenker at det er 54mil en vei så skjønner går det opp ett lys for meg at det faktisk ikke er så ille som det først høres ut som.
                                        Daukjøtt Felt C

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎