Noe feil med prisene på turer?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Franken
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Apr 2004
    • 1036

    Noe feil med prisene på turer?

    Molde venter søndag den 3. juli. Ser at turen koster henholdvis 500 for medlemmer, og 600 for ikke-medlemmer...

    Fredrikstad var sist helg i Molde, og også de satte opp buss nordover til Molde. Fredrikstad er ifølge mine geografikunnskaper lengre unna Molde, enn det Lillestrøm er.

    Likevel, Plankehaugens medlemer betaler kun 200kr (!) for turen til Molde. Ikke-medlemmer betaler bare 300kr...

    Hva skyldes dette? Er dette en av grunnene til at vi ikke har så mange tilskuere?

    Edit: for all del, dette er ikke ment som noe kritikk til dere som arrangerer turene. Dere gjør en alle tiders jobb, for all del. Men synes likevel det er greit å vite hvorfor det er slike forskjeller.
    Fra Baillsund
  • blue
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Aug 2004
    • 1429

    #2
    Pris er selvfølgelig en faktor. Jeg mener at turene med KFL er for dyre. Spørsmålet er bare hvordan vi kan få billigere turer uten at KFL skal gå konk!
    Fugla 4 Life!

    Kommentar

    • sniper
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2004
      • 5254

      #3
      Re: Noe feil med prisene på turer?

      Opprinnelig skrevet av Franken
      Molde venter søndag den 3. juli. Ser at turen koster henholdvis 500 for medlemmer, og 600 for ikke-medlemmer...

      Fredrikstad var sist helg i Molde, og også de satte opp buss nordover til Molde. Fredrikstad er ifølge mine geografikunnskaper lengre unna Molde, enn det Lillestrøm er.

      Likevel, Plankehaugens medlemer betaler kun 200kr (!) for turen til Molde. Ikke-medlemmer betaler bare 300kr...

      Hva skyldes dette? Er dette en av grunnene til at vi ikke har så mange tilskuere?

      Edit: for all del, dette er ikke ment som noe kritikk til dere som arrangerer turene. Dere gjør en alle tiders jobb, for all del. Men synes likevel det er greit å vite hvorfor det er slike forskjeller.
      Plankehaugen er en ganske gjennomsponset supporterklubb, og de får hjelp fra sponsorer i alle retninger. De gikk med overskudd på flere hundre tusen kroner i fjor, som er ganske langt fra vår situasjon.

      Petter

      Kommentar

      • Franken
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Apr 2004
        • 1036

        #4
        Hva gjøres for at KFL får samme støtten? Såvidt jeg vet, er det slik at de som vil sponse FFK som klubb, også må søtte på Plankelasset på et eller annet vis. Kjenner ikke til detaljene i denne avtalen. Dvs. at de som velger å ta fly til Bode/Tromsø får dekt noe av reisen gjennom supporterklubben.

        Enestående tilbud? Eller noe som også KFL burde kunne få til på sikt?

        Klubben trenger oss også på bortekamper!
        Fra Baillsund

        Kommentar

        • LSK-supp.
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Dec 2003
          • 1023

          #5
          Vet ikke om KFL tjener noe på borteturene, mener uansett at de IKKE burde gjøre det.

          Det viktigste er å få flest mulig kanari-fans på bortematcher, dette bør prioriteres høyt, for bortematcher er vi dårlige på.
          I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

          Kommentar

          • sniper
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2004
            • 5254

            #6
            Opprinnelig skrevet av Franken
            Hva gjøres for at KFL får samme støtten? Såvidt jeg vet, er det slik at de som vil sponse FFK som klubb, også må søtte på Plankelasset på et eller annet vis. Kjenner ikke til detaljene i denne avtalen. Dvs. at de som velger å ta fly til Bode/Tromsø får dekt noe av reisen gjennom supporterklubben.

            Enestående tilbud? Eller noe som også KFL burde kunne få til på sikt?

            Klubben trenger oss også på bortekamper!
            Det må jo taes et valg om man ønsker å kommersialisere hele supporterdriften med en masse sponsorer. Vi har noen få samarbeidspartnere.

            Vi tjener ingenting på turene våre forresten.

            Det er helt klart meningen at KFL skal være en org. som går i 0.

            Petter

            Kommentar

            • official
              Seniormedlem
              Forumsadist
              • Apr 2005
              • 101

              #7
              eller så kan vi gjøre som kamma-fansen? få til en sponsoravtale med et lokalt buss-selskap?
              trenger ikke akkurat å gjennomsponse fansen for å få billige borteturer :idea:
              ! skarru værra, virru værra Lillestrømgutt !
              ! ja for faen, fra dag 1 for faen !

              Kommentar

              • sniper
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2004
                • 5254

                #8
                Hvis det er noen som er villige til å være en slags "selger" for Kanari-Fansen, så værsågod. Ring rundt og skaff oss rabatter og sponsorer.


                Petter

                Kommentar

                • Tony
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 4737

                  #9
                  Det er mulig at prisene er litt for stive for enkelte, men 500,- tur/retur Molde er ikke dyrt i det hele tatt det da. dessuten så kan vi jo ikke tape penger på turer heller, derfor må vi sette en fast pris. Hvis det er slik at vi tjener penger på en tur, så vil vi ha reduserte priser på andre igjen..

                  Vi kommer også til Hamar kampen å ha en tog tur til 200,- tur/retur. får håpe medlemmene støtter opp om dette slik at vi i fremtiden også kan bruke nsb mer på kortere turer...Togert har plass til 300, så her er det førstemann til mølla!
                  Billetter og mere info kommer senere..

                  Kommentar

                  • Vegar Hjermundrud
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Dec 2003
                    • 423

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av petter
                    Vi tjener ingenting på turene våre forresten. Det er helt klart meningen at KFL skal være en org. som går i 0. Petter
                    I de årene jeg satt med regnskapet var det vel ikke en gang at punktet "reiser" gikk i null. Dette tapte vi ganske mye penger på årlig og at prisene er satt litt opp nå (de lå vel på 400,- for langturene i mange år) var nok på tide. Ellers er det pussig hvor fort folk har glemt at KFL hvert år de siste sesongene faktisk har hatt gratisturer (ifjor var det vel faktisk 2-3 gratisturer - en STOR belastning på pengebeholdningen i KFL).
                    Ha respekt for tradisjoner. Behold bindestreken!

                    Kommentar

                    • Franken
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Apr 2004
                      • 1036

                      #11
                      Flott at dere som er med å arrangere disse turene skriver her, for å avklare ting. Jeg er ikke en av de som er med på turene fra Lillestrøm, og derfor følger jeg heller ikke med på om prisene justeres eller ei. Bare la merke til prisforskjellen i forhold til FKK sin tur til Molde.
                      Fra Baillsund

                      Kommentar

                      • King_Raymond
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 4987

                        #12
                        Jeg tror ikke penger er den avgjørende årsaken til at så mange ikke reiser på bortekamper. Tror det er at det tar 24 timer og at man som oftest er hjemme kun ett par timer før man skal på jobb/skole. Men dette gjelder jo selvgølgelig plankehaugens reisende supportere også, men dem har jo tross alt ikke vært land å strand rundt å sett tippeligafotball de siste årene som kanari-fansen supportere har . Tror mange av oss er litt bortskjemte å er ikke like ivrige på å komme oss på borteturer til steder som man har vært mange ganger før...
                        Ultras Felt C Lillestrøm

                        Kommentar

                        • blue
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Aug 2004
                          • 1429

                          #13
                          Jeg tror prisen har en del å si, spesielt for personer som er 16-20 år. Det er litt synd, for vi mister mye bra rekruttering...
                          Fugla 4 Life!

                          Kommentar

                          • Franken
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Apr 2004
                            • 1036

                            #14
                            Tror du har et poeng der. De som ikke har en greit betalt jobb vil nok streve med å kunne betale for alle bortekampene...
                            Fra Baillsund

                            Kommentar

                            Working...
                            😀
                            😂
                            🥰
                            😘
                            🤢
                            😎
                            😞
                            😡
                            👍
                            👎