Tribunekultur-tur til Istanbul

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • FUGlinho
    KFL styremedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 2454

    Tribunekultur-tur til Istanbul

    Har du allerede stå-og-gaule-abstinenser? Bli med KFL til Tyrkia og få påfyll!

    I mangel av Royal League og meningsfulle fotballslige vinteraktiviteter, har Kanari-Fansen bestemt seg for å dra til Istanbul for å få påfyll av galskap og glede ved hjelp av varmblodige middelhavsmennesker. Dersom du kunne tenke deg noen vintersprell i den europeiske kulturhovedstaden i vinter, les videre!

    Istanbulekspertene i Johansens Reisebureau – KFLs meget uoffisielle og tåpelige undergruppe – har nemlig allerede spikret et opplegg som vil mette din appetitt både når det gjelder fotball, tribunekultur, øl, mat og historie.

    Ferden går med Lufthansa torsdag 24. februar med hjemreise tirsdag 1. mars. I dette tidsrommet vil vi ha muligheten til å gå på opp til tre fotballkamper i byen, avhengig av hva slags kampdatoer fotballforbundet setter opp. To kamper er vi garantert å få med oss: Disse er oppgjørene Fenerbahce – Kasimpasa og Istanbul BB – Galatasaray. Den tredje kampen er 1. divisjonsoppgjøret mellom Güngören Belediyespor og Rizespor. Mer om kampene, samt detaljer om selve overfarten, kan du lese under.

    Under oppholdet vil vi bo i ”det nye Istanbul”, nemlig Taksim/Beyoglu-området, som er den mest europeiske delen av byen. Hotellet vi har valgt heter Büyük Londra Oteli (”Store London Hotel”) og ligger i hjertet av den pulserende byen, med hundrevis av puber og restauranter i umiddelbar nærhet – det skal ikke skorte på Efes, raki og kebap. Hotellet ligger også gunstig til med hensyn til transport til flyplass, historiske severdigheter og stadioner. Dersom hotellet mot formodning ikke kan huse oss alle, ligger det enormt mange rimelige hoteller i nabolaget.

    Ettersom vi har fire fulle dager til rådighet og maks tre kampdager, betyr det at vi har minst en full dag til å få med oss ting i byen som ikke har med fotball å gjøre. Ettersom byen flommer over av historie, vil Johansens Reisebureau lage et opplegg der alt som må sees i Istanbul blir tatt med. På denne måten blir det lettere å rettferdiggjøre turen overfor din bedre halvdel...

    Slik reiser vi:

    Lufthansa har meget billige billetter (under 1200,-) til Istanbul i dette tidsrommet. Vi reiser fra Gardermoen torsdag 24. februar kl. 7:40 og tar en kort mellomlanding i München. Vi er fremme i Istanbul 14:55 lokal tid, en time foran Norge.
    Hjem igjen tar vi samme rute: Forlater Miklagard 15:50 og lander på Gardermoen 21:50, igjen via München.
    Fly bestiller dere selv, men kontakt oss gjerne ved spørsmål. NB! Dersom det ikke finnes flere billigbilletter på disse avgangene, kontakt Johansens Reisebureau så finner vi andre billetter til tilsvarende pris.
    Hotellet vil vi ta kontakt med for å forhøre oss om eventuelle grupperabatter. Dersom vi ikke får dette, har hotellet rom i alle prisklasser: Fra superbillig for sånne som Galåsen, til bedre komfort for sånne som deg.

    Om kampene:

    Fenerbahce – Kasimpasa
    Kanskje ikke det mest berømte Istanbul-derbyet, men likefullt et derby. Fenerbahce har en egen tråd på KFL-forumet som dere kan finne her, og Tyrkias kanarifugler tar imot laget til gamle kjenninger som Christian Keller og Azar Karadas. Lagene møttes nylig på den europeiske siden av byen der det var et voldsomt leven, og Fenerbahce vant 6-2. Stadionet til Fenerbahce ligger på den asiatiske siden av Bosporos-stredet, tar drøye 50 000 mennesker og var vertskap for tidenes siste UEFA-cupfinale (Shakhtar Donetsk vant denne i 2009). Johansens Reisebureau kommer for øvrig til å gjøre sitt ytterste for å forvandle deg til en Fenerbahce-supporter på denne turen.

    Istanbul Büyüksehir Belediyespor – Galatasaray
    Enda et ukjent derby, og dette er av det bisarre slaget. Langt i utkanten på europeisk side ligger nemlig Atatürk Olimpiyat Stadi, et kjent og kjært navn for Liverpool-fans verden over. Det enorme stadionet (tar nærmere 80 000) var nemlig åsted for ”mirakelet i Istanbul”, som endte i at Liverpool triumferte på straffespark mot AC Milan. Men det er ikke poenget her.

    Det morsomme er at hjemmelaget IBB trekker færre folk enn Lyn, mens de spiller på det soleklart største anlegget i Tyrkia. Dette betyr at Galatasaray kan komme med bortimot ubegrensa antall bortesupportere på denne kampen. Når vi har syngi ”hjemmebane” mot Lyn på Ullevaal har det til en viss grad vært berettiget, men ikke i nærheten av det vi vil oppleve her. Forvent voldsom Gala-dominans på tribunen og knapp seier til IBB på banen.

    Güngören Belediyespor – Caykur Rizespor
    1. divisjonsoppgjøret vi bare kanskje vil få med oss, er et ubeskrevet blad også for Johansens Reisebureau. Men noe har vi klart å finne ut: Güngören blir regna som et tvilsomt område i gamlebyen, og det var her bombene smalt i terroraksjonen i 2008. Det er mye industri her, og kan muligens omtales som Istanbuls Grorud? Hva angår lagene vet vi ikke mye om hjemmelaget, annet enn at stadion er på størrelse med Åråsen. Rizespor er derimot en gammel toppserietraver, og svært mange fra Rize har flyttet til Istanbul. Dette kan derfor bli en kultkamp med bra bortefølge, og ikke minst en svært obskur opplevelse du kan skryte av i lystige lag fremover.

    Kontaktinfo:

    Dersom du vil melde deg på eller har spørsmål om turen, kan du kontakte oss på telefon:

    Morten Galåsen 483 50 427
    Kim Kristiansen 924 20 307

    God tur!

    Johansens Reisebureau

    Facebook event: http://www.facebook.com/home.php?ref...00920476645686
    Last edited by FUGlinho; 11.11.2010, 16:57.
    Kim
    Styremedlem KFL
  • Macho-Morten
    Ikke KFL-styremedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2005
    • 2687

    #2
    Opprinnelig skrevet av FUGlinho
    Istanbul Büyüksehir Belediyespor – Galatasaray
    Det morsomme er at hjemmelaget IBB trekker færre folk enn Lyn, mens de spiller på det soleklart største anlegget i Tyrkia. Dette betyr at Galatasaray kan komme med bortimot ubegrensa antall bortesupportere på denne kampen.
    Ifølge mannen som stifta ultrAslan i Norge i sin tid, regner han med at det kommer minst 15-20 000 bortesupportere her. Det er i praksis hele hjemmebanen til Gs!

    Kommentar

    • pippip
      Medlem
      Hoffnarr
      • Mar 2006
      • 61

      #3
      Istanbul Europas kulturhovedstad..?
      Men blir sikkert en fin tur.

      Kommentar

      • FUGlinho
        KFL styremedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 2454

        #4
        Opprinnelig skrevet av pippip
        Istanbul Europas kulturhovedstad..?
        Men blir sikkert en fin tur.

        Kim
        Styremedlem KFL

        Kommentar

        • Trondeo
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2005
          • 3062

          #5
          Istanbul er en svært spennende by å være turist i. Anbefaler virkelig en tur dit.

          Kommentar

          • Macho-Morten
            Ikke KFL-styremedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2005
            • 2687

            #6
            Det ryktes at vi ved utgangen av denne hælja vil ha fire stykker med bestilt & betalt flybillett, samt noen som venter på første lønning. Kom igjen, folkens!

            Johansens Reisebureau tar deg med til 'bul! (Mel: Vi er Kanari-Fansen, holder aldri kjeft)
            Last edited by Macho-Morten; 14.11.2010, 05:09.

            Kommentar

            • Spntneous
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2007
              • 1990

              #7
              Da var flybilletter i boks Den hvite russer/Rom og Cola Johansen/Marius Chernobyl gleder seg stort.
              Stolt programleder av Kanari-fansen Radio!
              Episodene ligger på iTunes og kfl.no

              Kommentar

              • Macho-Morten
                Ikke KFL-styremedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2005
                • 2687

                #8
                Opprinnelig skrevet av Macho-Morten
                Det ryktes at vi ved utgangen av denne hælja vil ha fire stykker med bestilt & betalt flybillett
                Opprinnelig skrevet av Spntneous
                Da var flybilletter i boks
                Make it five... Tits!

                Kommentar

                • joacim
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • May 2009
                  • 559

                  #9
                  Det ryktes at dansken skal til Istanbul
                  Styremedlem 2016

                  Kommentar

                  • Emil B
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2006
                    • 5921

                    #10
                    Blir fotballtur til Tyskland på gladguttene i februar! Vi vil befinne oss i på en tvilsom pub i Hamburg!

                    Kommentar

                    • Macho-Morten
                      Ikke KFL-styremedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2005
                      • 2687

                      #11
                      Tommel ned til dette innlegget om du har bestilt fly!

                      Kommentar

                      • FUGlinho
                        KFL styremedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 2454

                        #12
                        Et par ting: De som har bestilt fly, kan dere gi beskjed til oss så vi har litt oversikt. Da blir det også lettere å sjekke ut om vi får noen rabatter på hotellet.

                        Jeg har sjekka ut litt priser på dette hotellet vi satser og bo på.
                        http://www.londrahotel.net/ (Camilla: Det er ikke et slott)

                        Men ikke bestill enda, vi har tenkt til å undersøke om det er noe grupperabatter og få..

                        Der koster det:
                        50 euro for økonomi rom for 2 stk
                        40 euro for økonomi rom for 1 stk (virker som det er samme rom)
                        80 euro for standard rom for 2 stk
                        90 euro for standard rom for 3 stk
                        110 euro for standard rom for 4 stk

                        de har også dyrere alternativer for de som vil ha luksus:
                        150 euro for Balcony Golden Horn Room
                        150 euro for Agatha Christie Room
                        175 for Orient Express Room.

                        De har også rom med AC, men det trengs ikke i februar....
                        Kim
                        Styremedlem KFL

                        Kommentar

                        • Rønnern
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 6690

                          #13
                          Deilig å kunne sette tommel ned på innlegget til Macho. Istanbul med Air Baltic.... Jeg gleder meg ikke til flyturen, satser på noen meget sterke drammer på Gardermoen!
                          Mvh Ronnie "The Runner"
                          LSK for alltid

                          Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                          Kommentar

                          • camillakanari
                            Seniormedlem
                            Forumonanist
                            • May 2006
                            • 211

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av Rønnern
                            Deilig å kunne sette tommel ned på innlegget til Macho. Istanbul med Air Baltic.... Jeg gleder meg ikke til flyturen, satser på noen meget sterke drammer på Gardermoen!
                            Jeg og Kristin har snakket en ting.. Hvis du ønsker, kan du få lov å sitte mellom oss på flyturen, hvis det hjelper..

                            Kommentar

                            • Macho-Morten
                              Ikke KFL-styremedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2005
                              • 2687

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av Rønnern
                              Jeg gleder meg ikke til flyturen, satser på noen meget sterke drammer på Gardermoen!
                              Flyskrekk, Johansen? Best for deg at du ikke blir avvist i gaten. Du skal få noen glass raki før vi drar hjem igjen, forresten...

                              Ni stykker har allerede bestilt flybilletter. Venter tosifra hvert øyeblikk!

                              Kommentar

                              • FUGlinho
                                KFL styremedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 2454

                                #16
                                Dumt du ikke har samme fly som Johansen Anti-Flyskrekk ServiceBureau da...
                                Kim
                                Styremedlem KFL

                                Kommentar

                                • ChriZza
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2005
                                  • 4265

                                  #17
                                  Vi er minst 3 snupps som hiver oss på om det fortsatt er rimelige reiser å oppdrive i januar

                                  Kommentar

                                  • Macho-Morten
                                    Ikke KFL-styremedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2005
                                    • 2687

                                    #18
                                    Sikle!

                                    Kommentar

                                    • Uwes disippel
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2006
                                      • 6039

                                      #19
                                      Får mer og mer lyst til å bli med på dette. Kamerater må overtales!!

                                      Kommentar

                                      • Rønnern
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 6690

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av ChriZza
                                        Vi er minst 3 snupps som hiver oss på om det fortsatt er rimelige reiser å oppdrive i januar
                                        Hvorfor vente til januar med å kjøpe reisen?
                                        Mvh Ronnie "The Runner"
                                        LSK for alltid

                                        Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎