Buss nr 5!!

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • LSK-jenta
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Nov 2004
    • 656

    #21
    Opprinnelig skrevet av hoyt
    Alt på turen var bra, bortsett fra resultatet.
    På buss nr 3 hadde vi i allefall verdens koseligste bussjåfør

    Sees på Søndag!
    Godt vi får frem det positive med turen.
    Buss-Egil kunne fortelle når vi kom til Lillestrøm at han hadde hatt en fin tur med oss og det vi var en bra gjeng. Han sa også at han gledet seg til neste tur han skulle kjøre oss. (har vært på turer med han før hvor han har hata hele gjengen, så dette var positivt)
    Yvonne

    Kommentar

    • Frode Thai
      KFL styremedlem
      Myklebust Light
      • Apr 2006
      • 380

      #22
      BUSS NR 5, dobbeldekkern, fyll og sjåfør.

      [FONT=Times New Roman]Egentlig hadde jeg tenkt å holde meg i ro, men etter å ha lest flere avisartikler og en del synsing blant listas medlemmer, begynte det å krible både i munn og fingrene, derfor dette innlegget…….[/FONT]


      [FONT=Times New Roman]Undertegnede var bussansvarlig for buss nummer 5, dobbeldekkern .[/FONT]

      [FONT=Times New Roman]De som skulle om bord i bussen ved avreise fra Lillestrøm, fikk beskjed om at dette var en rolig familiebuss, og at har skulle det være rolig. Slik ble det også på vei nedover til København.[/FONT]

      [FONT=Times New Roman]En blid og hyggelig sjåfør nedover til København. Kjørte behagelig og ingen ting å utsette på hans kjøring. Han stoppet når vi ba om det og var hele tiden på talelengde med oss.[/FONT]

      [FONT=Times New Roman]Vi ankom København rundt klokken 11 og sjåføren hadde nå fri i 8 timer. Hva han brukte tiden på vites ikke sikkert, men at han sov bort tiden, er hevet over en vær tvil…[/FONT]

      [FONT=Times New Roman]Han dukket opp til avtalt tid utenfor puben, og han var hele tiden behjelpelig med det meste. Også da en av våres medlemmer slo seg vrang og ble eplekjekk var han behjelpelig. [/FONT]

      [FONT=Times New Roman]Etter avtale med foresatte og politiet skulle gutten født i 1988 kjøres inn til drukkenskapsarresten…men pga at politiet ikke hadde tid til å ta seg av han ble løsningen at sjåføren lot gutten sove ut rusen sin i bussen mens vi andre så kamp. Han passet på at vedkommende hadde det bra og trygt hele tiden.[/FONT]

      [FONT=Times New Roman]Da vi skulle reise fra København var sjåføren fortsatt ved godt mot og virket opplagt, selv om han på forespørsel fortalte at han ikke hadde sovet mens han var i Danmark.[/FONT]

      [FONT=Times New Roman]Første registrerte hendelse var under overfarten fra Helsingør til Helsingborg. På denne overfarten sovnet sjåføren, og måtte vekkes for at vi kunne kjøre i land.[/FONT]

      [FONT=Times New Roman]Det var nå svært rolig i bussen, de fleste sov, noe sjåføren også var på vei til å gjøre.[/FONT]
      [FONT=Times New Roman]Silje Hermansen tok kontakt med meg, fordi hun reagerte på at sjåføren duppet med øynene.[/FONT]
      [FONT=Times New Roman]Jeg tok kontakt med sjåføren og konfronterte han med dette, men han sa dette gikk bra….[/FONT]

      [FONT=Times New Roman]Jeg satte meg da ved siden av sjåføren, for å holde han litt under oppsikt. Vi var nå to personer som satt og skravlet, Ole Kristian Bakkene og meg selv, samtidig som vi holdt sjåføren under oppsikt.[/FONT]

      [FONT=Times New Roman]Det tok ikke lange tiden før vi første gangen måtte rope til sjåføren, han var da på vei ut i grøfta.[/FONT]
      [FONT=Times New Roman]Dette skjedde flere ganger i løpet av kort tid, og vi krevde at sjåføren skulle stoppe.[/FONT]
      [FONT=Times New Roman]Etter noen km stoppet vi, og vi strakk på bena, sjåføren slappet av i stolen sin..[/FONT]

      [FONT=Times New Roman]Men etter kort tids kjøring, var vi like langt. Sjåføren varierte med farten fra 60 km/t til 90, for deretter å vingle og bruke hele kjørebanen. Flere trailere blinket med lysene når de møtte oss, det fordi bussen lå midt mellom kjørebanene.[/FONT]

      [FONT=Times New Roman]På Håby tok Ole Kristian og undertegnede mfl en rask avgjørelse. Vi booket et rom til sjåføren, og bestemte at vi skulle bli stående her i ca 2 timer, slik at sjåføren fikk sove litt. Det var tydelig at han trengte søvn. Selv mente sjåføren at han ikke trengte mer enn en liten høne… blund på øyet. Vi informerte to andre sjåfører om vår opplevelse og ba om råd. De støttet oss i sovepausen, og ba oss kontakte dem viss det ikke skulle bli bedre.[/FONT]

      [FONT=Times New Roman]Etter ca 30 minutter pause, til vår store overraskelse, dukket sjåføren vår opp igjen og sa selv at han var utvilt til å kjøre hjem.[/FONT]

      [FONT=Times New Roman]Etter kort tids kjøring begynte sjåføren igjen å duppe med øya, og vinglingen i kjørebanen var verre enn noen gang.[/FONT]

      [FONT=Times New Roman]Vi ”vekket” han flere ganger med høye tilrop, men han nektet på at han var trøtt. Han sa det måtte være noe feil med bussen. Vi ba han stoppe, og han gikk ut og sjekket bussen, men fant ingen feil på denne.[/FONT]

      [FONT=Times New Roman]Vinglingen fortsatte, og flere stopp ble gjennomført. Da vi ankom riksgrensen, ble det nok en stopp, og da hadde vi nok et lite rådsmøte, og sammen med to foresatte ble det bestemt at vi skulle ringe politiet.[/FONT]

      [FONT=Times New Roman]Politiet stoppet bussen rett utenfor Halden, og sjåføren ble avhørt, samtidig som vi informerte politiet om hva vi hadde opplevd.[/FONT]

      [FONT=Times New Roman]Etter en stopp på ca 40 minutter, hadde vi valget mellom å vente på en ny sjåfør fra Roa, eller å gi sjåføren muligheten til å kjøre oss hjem.[/FONT]

      [FONT=Times New Roman]Sjåføren fortalte oss nå at han var utvilt og pigg…og at han var klar for den siste etappen. Det ble en liten diskusjon, og man gikk med på at han skulle kjøre oss hjem.[/FONT]

      [FONT=Times New Roman]Undertegnede snakket med eier av busselskapet, og informerte han om at vi hadde kommet til enighet med sjåføren at han skulle kjøre oss til Lillestrøm.[/FONT]

      [FONT=Times New Roman]Det var flere episoder med vinglete kjøring etter dette. [/FONT]
      [FONT=Times New Roman]Vi måtte flere ganger spørre sjåføren hva han drev med.[/FONT]
      [FONT=Times New Roman]Om dette skyldes sjåførens tretthet, vindkast eller feil med bussen er jeg usikker på. [/FONT]

      [FONT=Times New Roman]Siste svært ubehagelige opplevelse var gjennom Rælingstunnelen.. Vi kjørte i venstre felt, for deretter sakte og ski over til høyre side, bare millimeter gjenstod før vi møtte veggen.. Sjåføren fikk kastet bussen tilbake før han mumlet noe i retningen, ” det må være noe feil med bussen”.[/FONT]

      Det skal nevnes at sjåføren er rundt 50 år, han jobber til daglig i et av Norges største busselskaper, noe han har gjort i over 10 år.

      [FONT=Times New Roman]Skulle noe være uklart, er det bare å ta kontakt.[/FONT]


      [FONT=Times New Roman]Frode Haukås[/FONT]
      [FONT=Times New Roman]Mob 45022064[/FONT]
      Last edited by Frode Thai; 11.04.2006, 11:20.
      Frode Johansen
      styremedlem KFL

      Kommentar

      • mr.Jordbakke
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2005
        • 3845

        #23
        Ille på busstur i norden? Da kan vi være glad vi ikke skal til Afrika...

        NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

        Mvh
        Mr.Jordbakke

        Kommentar

        • ulfpulf
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2004
          • 2504

          #24
          Opprinnelig skrevet av frodethai
          [FONT=Times New Roman]Egentlig hadde jeg tenkt å holde meg i ro, men etter å ha lest flere avisartikler og en del synsing blant listas medlemmer, begynte det å krible både i munn og fingrene, derfor dette innlegget…….[/FONT]
          En veldig grei orientering, Frode.
          Etter å ha lest den, sitter jeg igjen med et annet inntrykk enn etter intervjuet i Romerikes Blad med kollegaen til sjåføren.
          Der forsto jeg det som at den trøtte samaritan-sjåføren hadde brukt hele dagen i København på å være barnevakt for den fulle 17-åringen.
          Din versjon viser tydelig at han hadde flere muligheter til å hvile, men ikke brukte dem.

          Kommentar

          • hennern
            Seniormedlem
            Forumonanist
            • Apr 2006
            • 157

            #25
            buss nr 7

            Antikk bussen fra 70 tallet var helt konge! aldri hatt det fetere på en buss tur før! Dobbelte sete til hver person som satt på bussen. KJipe var at det ikke var noe dass på bussen
            det er helt for jævelig

            Kommentar

            Working...
            😀
            😂
            🥰
            😘
            🤢
            😎
            😞
            😡
            👍
            👎