3 mill. billigbilletter fra SAS

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Torolf
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2004
    • 9574

    3 mill. billigbilletter fra SAS

    Godt nytt for alle som ikke orker å sitte 8-10 timer på buss til Trondheim, Stavanger, Bergen, Molde osv. Det kommer til å bli billig å følge fugla med fly denne sesongen. SAS pøser ut lavprisbilletter, og Norwegian vil garantert svare. Fra Nettavisen:

    SAS Braathens dumper prisen på tre millioner billetter for å kapre misfornøyde kunder tilbake. Etter måneder med indre konflikter og misfornøyde kunder lanserer nå SAS Braathens-sjefen et program som skal få kundene tilbake til flyselskapet, skriver Dagbladet.

    Selskapet skal vinne tilbake posisjonen som Norges ledende flyselskap, og bli et lavprisselskap.


    - Vi vil ha mange nordmenn om bord slik at de kan se at vi tar målsettingen på alvor. Over påske legger vi ut dobbelt så mange lavt prisede billetter i forhold til 2005. Vi snakker om inntil tre millioner på inn- og utenlandstrafikken. Med et slikt volum når vi garantert målsettingen om å bli oppfattet som et lavprisselskap, sier administrerende direktør Petter Jansen i SAS Braathens.
    Slik lyder frieriet fra sjefen i det kriserammede flyselskapet som fra nå skal være presise og best på service, sikkerhet og regulartitet. Selskapet utvikler også SMS-varsling av endring i flyenes avgangstider. Det skal også bli mulig å bestille eller booke om billetter over SMS.
  • mr.Jordbakke
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2005
    • 3845

    #2
    Opprinnelig skrevet av Torolf
    Etter måneder med indre konflikter og misfornøyde kunder lanserer nå SAS Braathens-sjefen et program som skal få kundene tilbake til flyselskapet, skriver Dagbladet.
    Kanskje litt sent?
    NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

    Mvh
    Mr.Jordbakke

    Kommentar

    • okb
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 2377

      #3
      Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
      Kanskje litt sent?
      .. nå er det vel ingen vits i å klage over at SAS Braathens ønsker å legge seg lavere på prisskalaen enn Norwegian. Det er jo bare en gruppe som tjener på dette. De reisende.

      Bare å følge med videre. Mange kamper jeg gjerne vil ha med meg framover.

      -okb!
      Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

      Kommentar

      • xeR
        Seniormedlem
        --==FORUMRUNKER==--
        • Jan 2004
        • 11206

        #4
        hva hjelper det med lave priser. når man kommer opp på gardermoen og står der med den billige billetten i hånda får man samma beskjed som man alltid har fått.Flyet er innstilit eller forsinka pga sykdom eller streik. betaler heller 500kr ekstra for å fly md ett annet selskap
        Det er bedre å væra døv enn vålenga.

        Kommentar

        • mr.Jordbakke
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2005
          • 3845

          #5
          Opprinnelig skrevet av okb
          .. nå er det vel ingen vits i å klage over at SAS Braathens ønsker å legge seg lavere på prisskalaen enn Norwegian. Det er jo bare en gruppe som tjener på dette. De reisende.
          Jeg klager ikke, men tror det kan være i seineste laget for SAS å tro de kan vinne tilbake de tapte kundene sine. Jeg betaler selvsagt ikke mer enn jeg bør, men er prisene nokså like og valget står mellom SAS og et annet europeisk flyselskap, velger jeg neppe SAS...
          NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

          Mvh
          Mr.Jordbakke

          Kommentar

          • xeR
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Jan 2004
            • 11206

            #6
            SAS= Samtlige Ansatte Streiker. veldig bra forkortelse synes jeg.
            Det er bedre å væra døv enn vålenga.

            Kommentar

            • okb
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 2377

              #7
              Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
              Jeg klager ikke, men tror det kan være i seineste laget for SAS å tro de kan vinne tilbake de tapte kundene sine. Jeg betaler selvsagt ikke mer enn jeg bør, men er prisene nokså like og valget står mellom SAS og et annet europeisk flyselskap, velger jeg neppe SAS...
              Politisk korrekt, mr. Jordbakke? ;-)

              -okb!
              Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

              Kommentar

              • mr.Jordbakke
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2005
                • 3845

                #8
                Opprinnelig skrevet av okb
                Politisk korrekt, mr. Jordbakke? ;-)

                -okb!
                Har jeg noengang vært det?
                NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                Mvh
                Mr.Jordbakke

                Kommentar

                • veiron
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 6267

                  #9
                  Blir spennende å se hvilke priser vi kan vente oss!

                  Kommentar

                  • Tobben
                    Jeg elsker å kjøre trikk
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2005
                    • 1666

                    #10
                    Ikke reis med SAS Braathens. Ender med at dere blir stående på Gardermoen med billetten i hånda, og begynner å kjefte på deg selv fordi du valgte SAS Braathens og ikke Norwegian.

                    SAS = Stadig Akutte Sykemeldinger

                    Kommentar

                    • ON
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Mar 2004
                      • 3639

                      #11
                      Kanskje jeg er pessimist, men jeg tviler på om SAS virkelig dumper prisene så veldig mye. Er vel mer et strategisk trekk, setter ned prisene litt på de mest besøkte reisemålene i utlandet, så pressen skriver "SAS" dumper prisene til Gran Kanaria. Tviler sterkt på at vi merker noe av dette på våre turer...men er jo lov å håpe. Selvom jeg flyr med SAS til Bergen, skal jeg fra nå av prøve å holde meg unna SAS så sant det er mulig.

                      Kommentar

                      • Torolf
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2004
                        • 9574

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av Nordby
                        Kanskje jeg er pessimist, men jeg tviler på om SAS virkelig dumper prisene så veldig mye. Er vel mer et strategisk trekk, setter ned prisene litt på de mest besøkte reisemålene i utlandet, så pressen skriver "SAS" dumper prisene til Gran Kanaria. Tviler sterkt på at vi merker noe av dette på våre turer...men er jo lov å håpe. Selvom jeg flyr med SAS til Bergen, skal jeg fra nå av prøve å holde meg unna SAS så sant det er mulig.
                        Jeg mener SAS Braathens er nødt til å dumpe prisene for å vinne kundene tilbake - nettopp fordi så mange tenker som deg og vil prøve å unngå å fly med dem. Den eneste måten å få kundene til å prøve SAS Braathens igjen er å tilby billetter som er billigere enn konkurrentenes, spesielt Norwegian. Jeg er sikker på at mange her er villige til å fly SAS Braathens til Trondheim hvis det koster et par hundrelapper mindre enn med Norwegian. Og det er nettopp på de store innenriksrutene (Bergen, Trondheim, Stavanger) SAS Braathens er nødt til å være konkurransedyktige.

                        Kommentar

                        • mr.Jordbakke
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jun 2005
                          • 3845

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av Torolf
                          Jeg mener SAS Braathens er nødt til å dumpe prisene for å vinne kundene tilbake - nettopp fordi så mange tenker som deg og vil prøve å unngå å fly med dem. Den eneste måten å få kundene til å prøve SAS Braathens igjen er å tilby billetter som er billigere enn konkurrentenes, spesielt Norwegian. Jeg er sikker på at mange her er villige til å fly SAS Braathens til Trondheim hvis det koster et par hundrelapper mindre enn med Norwegian. Og det er nettopp på de store innenriksrutene (Bergen, Trondheim, Stavanger) SAS Braathens er nødt til å være konkurransedyktige.
                          Samtidig har Norwegian tjent mye penger på alt rotet rundt SAS Braatens den siste tiden og vil derfor ha ryggrad til å være med på en priskrig. Jeg tror uansett at SAS Braatens vil få det tøft fremover.
                          NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                          Mvh
                          Mr.Jordbakke

                          Kommentar

                          • Torolf
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2004
                            • 9574

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
                            Samtidig har Norwegian tjent mye penger på alt rotet rundt SAS Braatens den siste tiden og vil derfor ha ryggrad til å være med på en priskrig. Jeg tror uansett at SAS Braatens vil få det tøft fremover.
                            Jeg er enig med deg, men den viktigste konklusjonen for oss supportere er at det blir mange billige flybilletter framover.

                            Kommentar

                            • Henrik
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2006
                              • 2110

                              #15
                              Jeg har kommet til det punktet at jeg heller betaler ekstra for å fly Norwegian fremfor SAS.

                              Kommentar

                              • ON
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Mar 2004
                                • 3639

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av Henrik
                                Jeg har kommet til det punktet at jeg heller betaler ekstra for å fly Norwegian fremfor SAS.
                                Det Torolf sa var egentlig ganske fornuftig når jeg fikk høre det sånn. Men jeg også betaler heller 1000 spenn til Stavanger foreksempel, enn 800 med SAS. Møter jeg opp på gardermoen, så er flyet innstilt

                                Hadde vært typisk SAS.

                                Kommentar

                                • hennern
                                  Seniormedlem
                                  Forumonanist
                                  • Apr 2006
                                  • 157

                                  #17
                                  må si

                                  vet du når disse billettene kommer ut? fordi jeg har lissom betalt 11spenn for tur retur bergn med sas
                                  det er helt for jævelig

                                  Kommentar

                                  • Torolf
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2004
                                    • 9574

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av hennern
                                    vet du når disse billettene kommer ut? fordi jeg har lissom betalt 11spenn for tur retur bergn med sas
                                    Jeg tipper de legger ut billettene like etter påske, men tviler på at du får noen billetter som koster mindre enn 11 spenn.

                                    Kommentar

                                    • gj
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 3359

                                      #19
                                      Disse er nå lagt ut.

                                      Ikke overraskende er det lite som passer til fuglakampene. Og de som går etter sommerferien må man jo ta høyde for at kan flyttes også.

                                      Jeg sitter på gjerdet.

                                      Edit:
                                      Det ser ut som de billettene jeg snakker om ble lagt ut 18/4. Men er disse de samme som det annonserte "raset", eller bare den faste "billigsiden" til SAS?

                                      Kommentar

                                      • Torolf
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2004
                                        • 9574

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av Glenn
                                        Disse er nå lagt ut.

                                        Ikke overraskende er det lite som passer til fuglakampene. Og de som går etter sommerferien må man jo ta høyde for at kan flyttes også.

                                        Jeg sitter på gjerdet.

                                        Edit:
                                        Det ser ut som de billettene jeg snakker om ble lagt ut 18/4. Men er disse de samme som det annonserte "raset", eller bare den faste "billigsiden" til SAS?
                                        Dagsrevyen hadde et stort oppslag om SAS-kampanjen nettopp. De sa den skulle starte om fem dager, dvs. tirsdag 2. mai. Av plakatene kunne det se ut som om det blir enveispriser fra kr 199 og 299 (inkl. avgifter). Det er bare å studere terminlista og kaste seg over PCen på tirsdag, med andre ord.

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎