"Årets" tur - hvordan bli bedre.

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • iL
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Jan 2004
    • 10771

    "Årets" tur - hvordan bli bedre.

    Jeg som mange andre ble skuffa over at vi ikke ble flere i Stavanger, iogmed at dette skulle være årets tur.

    Nå ble det ikke aller verst da, med rekord oppmøte, men jeg tror faktisk vi var fler i Trondheim.

    Vi må jobbe for at årets tur, faktiskt skal bli årets tur.

    Her er hvordan jeg ser det:

    1. Årets tur må være sponset/subsidert, igjennom KFL og/eller LSK. Her bør styret kontakte LSK for og høre om midler. Så mye støtte vi gir laget skulle det bare mangle om de ikke kunne sponse oss litt.

    2. Årets tur bør bestemmes Desember/Januar. Terminlista settes opp tidlig i Desember, og årets tur bør bestemmes så fort som mulig etter det.

    3. Årets tur bør annonseres tidlig igjennom humbug, eget skriv i posten til alle medlemmer, i LSK posten, og her på forumet.

    Slik tror jeg også vi kan være 1000 stykk feks i Trondheim.

    Vi er Norges beste på synging, nå må vi jobbe for å bli det på oppmøte også.

    Innspill ?
    Kanarifugla flyr høyt i år!
  • soont
    Medlem
    Møteplager
    • Feb 2004
    • 97

    #2
    Opprinnelig skrevet av iL
    Jeg som mange andre ble skuffa over at vi ikke ble flere i Stavanger, iogmed at dette skulle være årets tur.

    Nå ble det ikke aller verst da, med rekord oppmøte, men jeg tror faktisk vi var fler i Trondheim.

    Vi må jobbe for at årets tur, faktiskt skal bli årets tur.

    Her er hvordan jeg ser det:

    1. Årets tur må være sponset/subsidert, igjennom KFL og/eller LSK. Her bør styret kontakte LSK for og høre om midler. Så mye støtte vi gir laget skulle det bare mangle om de ikke kunne sponse oss litt.

    2. Årets tur bør bestemmes Desember/Januar. Terminlista settes opp tidlig i Desember, og årets tur bør bestemmes så fort som mulig etter det.

    3. Årets tur bør annonseres tidlig igjennom humbug, eget skriv i posten til alle medlemmer, i LSK posten, og her på forumet.

    Slik tror jeg også vi kan være 1000 stykk feks i Trondheim.

    Vi er Norges beste på synging, nå må vi jobbe for å bli det på oppmøte også.

    Innspill ?
    Ville vært merkelig hvis det var flere fugler som dro til stavanger fremfor trondheim. Og det selv om man kjører årets tur opplegg.
    Det forteller meg at ikke alle i KFL har gått seg vill i fotballjungel`n.

    Oser vel litt mer av RBK-LSK (2 topplagg) enn VIKING-LSK (bunn mot topp)...? Eller?

    Kommentar

    • B-Boys
      Medlem
      Hoffnarr
      • Jun 2005
      • 56

      #3
      Opprinnelig skrevet av soont
      Ville vært merkelig hvis det var flere fugler som dro til stavanger fremfor trondheim. Og det selv om man kjører årets tur opplegg.
      Det forteller meg at ikke alle i KFL har gått seg vill i fotballjungel`n.

      Oser vel litt mer av RBK-LSK (2 topplagg) enn VIKING-LSK (bunn mot topp)...? Eller?
      så du mener at det ikke er noe vits i å diskuterer de synspunktene il kommer med...?

      Nei folkens da hviler vi på laurbærne også tar vi opp denna saken igjen i 2010...

      :twisted:
      Last edited by B-Boys; 10.08.2006, 10:23.
      U-land kanaris

      Kommentar

      • iL
        Seniormedlem
        --==FORUMRUNKER==--
        • Jan 2004
        • 10771

        #4
        Opprinnelig skrevet av soont
        Ville vært merkelig hvis det var flere fugler som dro til stavanger fremfor trondheim. Og det selv om man kjører årets tur opplegg.
        Det forteller meg at ikke alle i KFL har gått seg vill i fotballjungel`n.

        Oser vel litt mer av RBK-LSK (2 topplagg) enn VIKING-LSK (bunn mot topp)...? Eller?

        Hva er vitsen med årets tur, hvis den ikke trekker mer folk en alle andre oppgjør (utenom Ullevål da). ?
        Kanarifugla flyr høyt i år!

        Kommentar

        • ChriZza
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2005
          • 4265

          #5
          Var massiv promo på årets tur med en gang, men så fadet det ut og folk glemte det vel mer eller mindre..

          Kommentar

          • meg
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Feb 2004
            • 290

            #6
            Opprinnelig skrevet av iL
            Jeg som mange andre ble skuffa over at vi ikke ble flere i Stavanger, iogmed at dette skulle være årets tur.

            Nå ble det ikke aller verst da, med rekord oppmøte, men jeg tror faktisk vi var fler i Trondheim.

            Vi må jobbe for at årets tur, faktiskt skal bli årets tur.

            Her er hvordan jeg ser det:

            1. Årets tur må være sponset/subsidert, igjennom KFL og/eller LSK. Her bør styret kontakte LSK for og høre om midler. Så mye støtte vi gir laget skulle det bare mangle om de ikke kunne sponse oss litt.

            2. Årets tur bør bestemmes Desember/Januar. Terminlista settes opp tidlig i Desember, og årets tur bør bestemmes så fort som mulig etter det.

            3. Årets tur bør annonseres tidlig igjennom humbug, eget skriv i posten til alle medlemmer, i LSK posten, og her på forumet.

            Slik tror jeg også vi kan være 1000 stykk feks i Trondheim.

            Vi er Norges beste på synging, nå må vi jobbe for å bli det på oppmøte også.

            Innspill ?

            Jeg mener og tror at "Åretstur" bør være på en lørdagskamp.
            Selv om denne kampen var i felles ferien, er det ikke alle som har ferie.
            Hadde kampen vært på lørdag hadde jeg blitt med.
            Gul og svart
            Team Wenche Myhre

            Kommentar

            • Kjell.T.Ring
              Poll St. Ring
              --==FORUMRUNKER==--
              • Dec 2005
              • 11796

              #7
              Opprinnelig skrevet av meg
              Jeg mener og tror at "Åretstur" bør være på en lørdagskamp.
              Selv om denne kampen var i felles ferien, er det ikke alle som har ferie.
              Hadde kampen vært på lørdag hadde jeg blitt med.
              Godt poeng. Dessuten er mange på ferie i ferien.
              Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

              Kommentar

              • Rønnern
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 6690

                #8
                Opprinnelig skrevet av iL
                Hva er vitsen med årets tur, hvis den ikke trekker mer folk en alle andre oppgjør (utenom Ullevål da). ?
                Årets tur er en satsningstur og ikke noe tilsier at den må trekke mer enn alle andre steder. Årets tur, betyr at man prøver å gjøre noe mer ut av det enn en hvilken som helst tur.
                Mvh Ronnie "The Runner"
                LSK for alltid

                Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                Kommentar

                • Torolf
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2004
                  • 9574

                  #9
                  Hva med å chartre et fly til årets tur neste år? Med et stappfullt fly blir det billig (rundt tusenlappen). Også er det kult å ha sitt eget fly. Husker vi hadde et charterfly til åpningskampen på Røkkeløkka. Dette var for LSKs styre, administrasjon og sponsorer. Den gang betalte vi en egenandel på kr 600 t/r.

                  Kommentar

                  • iL
                    Seniormedlem
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Jan 2004
                    • 10771

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av Rønnern
                    Årets tur er en satsningstur og ikke noe tilsier at den må trekke mer enn alle andre steder. Årets tur, betyr at man prøver å gjøre noe mer ut av det enn en hvilken som helst tur.
                    Javel? Dette kommer som en stor overaskelse på meg.

                    Er ikke poenget og få med flere fordi man gjør noe annerledes da?

                    Hvis ikke er hele poenget med årets tur borte for meg, det blir ikke noen årets tur bare fordi noen går med baderinger og badedrakt, nei da må det være vesentlig fler folk en enn normal bortetur.

                    5-700 stykk i Bergen/Stavanger f.eks.?
                    1000 i Trondheim ?

                    Har du andre ideer på og få med fler folk på borteturer da Ronnie?
                    Synes du vi gjorde en bra nok jobb på Stavanger turen?
                    Tror du ikke f.eks. at hvis vi hadde annonsert denne turen som subsidiert tur i Jan/Feb at vi hadde sett 2x, 3x så mange som vi ble?
                    Kanarifugla flyr høyt i år!

                    Kommentar

                    • KFL109
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2003
                      • 1958

                      #11
                      Til tross for at jeg også savna litt mer aktiv markedsføring angående "årets tur" mener jeg at den var en solid suksess. Og det tok også av på en måte rett før - da amatørene (som sannsynligvis ville venta helt til siste slutt allikevel) fikk panikk og maste om bussbilletter lenge etter at fristen var ute. Her på forumet var det snakk om 15 påmeldte til KLF-bussen. Det endte med to fulle og venteliste.

                      Aldri har så mange vært i Stavanger! Og bare innrøm det folkens. Bussturen dit er det nærmeste man kommer busstur til Helvete. På grunn av dette, og nettopp årets tur, var det forholdsvis mange som kom seg til Stavanger på alternative måter.

                      Forhåndsfabling om over 1000 stykk i Stavanger trodde jeg aldri et sekund på, og det er heller ingen grunn til å forvente at en fjerdedel av hele medlemsmassen skal hive seg på et slikt opplegg. Bortefølget vårt er slett ikke dårlig hvis vi ser på hva som er makspotensialet.

                      I tillegg har det vært en tøff økonomisk sesong for mange, og jeg ser ikke bort fra at vi kunne ha lurt med en 20-30 ekstra hvis det ikke hadde vært for bortekampen i Newcastle.

                      Men har "årets tur" forbedringspunkter? La meg først kommentere punktene til iL:

                      1. Sponsing/subsidiering kan være positivt for noen, men sannsynligvis ikke avgjørende for suksess. Ligger man på limiten økonomisk kan selvfølgelig buss til 250 i stedet for 500 kroner vippe beslutninga i riktig retning. (Sjøl sparte jeg inn tre års KFL-medlemsskap (!) på den fantastiske hotelldealen KFL har med Thon-hotellene - bare på en overnatting i Stavanger.)

                      2. Jeg tror vi bør vente til at TV-kampene er avgjort før vi bestemmer oss for turen, men sesongoppsettet vil sikkert være et godt utgangspunkt for styret til å se etter noen alternative muligheter.

                      3. Enig. Tidligst mulig gir flest muligheter til å planlegge alternative opplegg. Utvida helg, flybilletter, togbilletter - i tillegg til tradisjonelt KFL-reiseopplegg.

                      Et viktig hovedpoeng er å finne en tur til en kamp hvor datoen er spikra på forhånd. Et pluss er hvis kampen IKKE vises på TV2/Zebra - dette vil gjøre det mer attraktivt å bli med på tur. (Det var lenge uvisst før kampen mot Viking om hvilket tidspunkt denne skulle gå...)

                      Selv om det etter hvert kryr av undergrupper og kameratgjenger vil det fortsatt være folk som reiser aleine. I tillegg til avtalt pub kampdagen gikk det kanskje an å annonsere et (frivillig) møtested dagen før også (hvis det dreier seg om søndagskamp).

                      Jeg ser gjerne at "årets tur" ikke går til Trondheim - hvor det nå har blitt en viss tradisjon for godt oppmøte, men at årets tanke følges opp videre. Hvor er det ofte litt skralt med Kanari-Fans? Her skal vi sette ny oppmøterekord!

                      Pushe banehopperlista. La det gå sport i å "samle" på bortebaner man har besøkt.

                      Hele styret, og styremedlemmer i tifo- og undergrupper bør oppfordres til å være med. At "alle", inkludert faste forsangere og "kjente" fjes i miljøet, signaliserer at "VI ER MED!" vil også gjøre at andre følger etter.
                      Last edited by KFL109; 10.08.2006, 12:13.
                      Vidar Evje

                      Kommentar

                      • soont
                        Medlem
                        Møteplager
                        • Feb 2004
                        • 97

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av B-Boys
                        så du mener at det ikke er noe vits i å diskuterer de synspunktene il kommer med...?

                        Nei folkens da hviler vi på laurbærne også tar vi opp denna saken igjen i 2010...

                        :twisted:
                        Å nei da missforstod du.Årets tur høres ut som en veldig bra greie for å få hausa opp bortekampkulturen i KFL. Og evaluering av hva som kan gjøres bedre er selvfølgelig smart. Spes hvis opplegget ikke er vellykket. Men det var vel flere i stavanger enn det pleier så noe må ha funket.
                        Mitt hovedpoeng var at det bra for KFL sitt image at det er fler i trondheim enn i stavanger. Det tyder på at fansen forstår kvalitetsforksjeleln og viktigheten av disse 2 oppgjørene.

                        Kommentar

                        • iL
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Jan 2004
                          • 10771

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av soont
                          Men det var vel flere i stavanger enn det pleier så noe må ha funket.
                          Nei du kan ikke tilegne årets-tur opplegget til at vi var fler i Stavanger en ever.

                          Dette følger av den generelle oppturen KFL nå er i, med 2x flere medlemmer, vi har blitt Norges beste supportere på og synge etc.
                          Kanarifugla flyr høyt i år!

                          Kommentar

                          • KFL109
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2003
                            • 1958

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av iL
                            Nei du kan ikke tilegne årets-tur opplegget til at vi var fler i Stavanger en ever.

                            Dette følger av den generelle oppturen KFL nå er i, med 2x flere medlemmer, vi har blitt Norges beste supportere på og synge etc.
                            Her er jeg sterkt uenig med deg iL. Fint at du starta tråden, og at vi kan komme med innspill til hvordan tur-opplegget til KFL kan bli bedre. Alt kan hele tiden bli bedre, men da må man heller ikke ramle i den andre grøfta - nemlig at ingen ting funka.

                            Vi kan garantert tilegne årets-tur opplegget til at vi var fler enn vanlig i Stavanger:

                            Da denne ble lansert var det mye Forumdiskusjon rundt reisemåter og priser. Mange bestilte fly- og togturer da, og noen gjorde skikkelige priskupp. Dette bidro sterkt til økt oppmøte.

                            Inn mot turen sponsa KFL bussturen (på linje med ditt forslag om forbedringer). Førte til to busser i stedet for 15 stakkarslige sjeler.

                            Bortsett fra litt liten markedsføring de siste ukene (sommerferie?) var dette et godt initiativ av KFL-styret, og det virket!

                            Hadde dette fulgt av den generelle KFL-oppturen (5 ganger så mange som i fjor?), hvor mange måtte vi da ha vært på "den helt vanlige" turen til Trondheim?
                            Vidar Evje

                            Kommentar

                            • Rønnern
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 6690

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av iL
                              Javel? Dette kommer som en stor overaskelse på meg.
                              Er ikke poenget og få med flere fordi man gjør noe annerledes da?
                              Og det ble gjort i dette tilfellet. Tre bussalternativer ble satt opp og etter hvert skjønte KFL at prisen på bussene også burde blitt subsidiert.

                              Opprinnelig skrevet av iL
                              Hvis ikke er hele poenget med årets tur borte for meg, det blir ikke noen årets tur bare fordi noen går med baderinger og badedrakt, nei da må det være vesentlig fler folk en enn normal bortetur.
                              Akkurat det tar jeg veldig med ro. Poenget med årets tur for de aller fleste er at dette er turen som det satses på, både fra styret og medlemmene i KFL. Mange booker plass til tidlig i sesongen til årets tur og gjør avtaler med kjærring, unger, arbeidsgiver osv. for å få det til.

                              Vi var vesentlig flere enn på en normal bortetur til Stavanger og det må være det som er målet og sånn sett ble målet nådd. Et år blir kanskje Tromsø valgt som årets tur og da er ønskene dine om antall mennesker totalt ute på jordet, men det betyr ikke at KFL ikke bør satse på å ha en tur til Tromsø som mange plotter tidlig inn i kalenderen.

                              Opprinnelig skrevet av iL
                              5-700 stykk i Bergen/Stavanger f.eks.?
                              1000 i Trondheim ?
                              Ja gjerne, men det er tall som trolig vil forutsette at kampen går på en lørdag eller er utrolig viktig med tanke på avansement eller gull.

                              Opprinnelig skrevet av iL
                              Har du andre ideer på og få med fler folk på borteturer da Ronnie?
                              Synes du vi gjorde en bra nok jobb på Stavanger turen?
                              Tror du ikke f.eks. at hvis vi hadde annonsert denne turen som subsidiert tur i Jan/Feb at vi hadde sett 2x, 3x så mange som vi ble?
                              Jeg har ikke nevnt opplegget med ett eneste ord, jeg bare kommenterte de totalt urealistiske forventningene du har til årets tur og det faktum at årets tur ikke tar utgangspunkt i dine tanker.

                              Jeg synes forøvrig ikke KFL gjorde en bra nok jobb med Stavangerturen og jeg sa fra første minutt at årets tur bør inneholde en form for subsidiering av bussene for å få med enda flere folk og den kom alt for sent. Dog finnes det en grense for midler som KFL har til rådighet og subsidiering må sees opp mot pengebruken. Det er ikke sikkert KFL hadde hatt råd til å subsidiere 3 busser ekstra.
                              Mvh Ronnie "The Runner"
                              LSK for alltid

                              Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                              Kommentar

                              • Tony
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 4737

                                #16
                                Bra tråd å starte. Alltid morro med tilbakemeldinger.

                                Bortsett fra at annonseringa gikk bort etterhvert på turen, var vi VELDIG tidlig ute med tur alternativene. På den tiden da vi gikk ut med de 3 alternativene var ikke subsidering noe vi hadde planer om å gjennomføre. Da fristen gikk ut og 15 stk hadde meldt seg på måtte vi gjøre noe, og da ble det til at vi subsidierte turen og satte et tak på 2 busser subsidiert. Disse fylte seg da meget rakst opp og folk ble satt på venteliste. Da fikk vi også inn en maxi for å få med de siste.

                                Alle har hver sin mening om hvor mange man vil være på "årets tur". Jeg mener at Stavanger turen ble vellykka, ikke noe mer. Med tanke på ifjor så hadde vi ikke en buss engang til denne kampen og kun 30 oppmøtte ca. I år stilte vi med ca 250 noe som jeg synes er greit.

                                Det med å gå tidlig ut med hva som er årets tur gjorde vi ganske tidlig. Tråden på forumet ble starta 24 februar, noe som er veldig tidlig. Det ble også skrivd om det i tur infoen i den første humbugen.

                                Men vi kan alltids bli bedre. Men å si at det var mislykka, der er jeg uenig!

                                Kommentar

                                • Mr.Lee
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jan 2006
                                  • 736

                                  #17
                                  Annonsere kampen som "Årets bortetur" på samtlige hjemmekamper i pausen?

                                  Kommentar

                                  • e.d
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • May 2005
                                    • 688

                                    #18
                                    Er det virkelig noen som mener at "årets bortetur" ikke var vellykka når det stilte nesten ti ganger så mange i Stavanger sammenliknet med ifjor? Virker rimelig vellykka spør du meg.
                                    synging, mentalitet - Kanari-Fansen

                                    Kommentar

                                    • Kølla Riisa
                                      Seniormedlem
                                      • Jun 2004
                                      • 1021

                                      #19
                                      Den var vellykka, hvis du tenker på tidligere antall reisende.

                                      Men jeg hadde ærlig talt håpet på over 500 supportere.

                                      Husk at vi er 5000 medlemmer nå, 10% av medlemsmassen på årets tur burde være et realistisk mål.

                                      Kommentar

                                      • e.d
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • May 2005
                                        • 688

                                        #20
                                        Om noe blir vurdert som vellykket eller ikke vellykket henger selvfølgelig sammen med hva man sammenlingner det med. Jeg synes det er mer relevant og sammenlikne oppmøtet med tidligere turer til Stavanger enn det er å sammenlikne med antall medlemmer i KFL.
                                        synging, mentalitet - Kanari-Fansen

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎