Nyheter om damelaget

Collapse
Dette er et klistret emne.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RSP
    Moderator
    • Aug 2004
    • 10498

    RB

    Fikk pryl på Nadderud

    BÆRUM: (Stabæk – LSK kvinner 4-0). LSK-damene fikk kjenne nivået til Bærumslaget på Nadderud på lørdag.

    MARTIN KVÆRNER WESTBYE
    Publisert 07.05.2011 kl 18:49 Oppdatert 07.05.2011 kl 21:03

    Det tok bare sju minutter av kampen før Stabæk gikk opp i ledelsen med en scoring av Katrine Pedersen. Hun fikk ikke et veldig godt treff på ballen, og avslutningen skulle vært mulig for Nora Gjøen i LSK-målet å ta.

    Før scoringen hadde LSK vært aggressive i presset, og de lot ikke hjemmelaget ha god tid med ballen, men etter scoringen får gjestene seg en knekk.
    – Fire baklengs er for mye, men de hadde ikke mange sjansene i tillegg til målene. Vi begynte bra før de scoret det første målet, men målet knekker oss litt og vi havner bakpå. Men jentene skal ha kreditt for at de ikke falt sammen, men fortsatte å stå opp, forteller LSK-trener Monika Knudsen til RB-sporten.

    Stabæk hadde gjennomgående god kontroll, og seieren var egentlig aldri truet etter 2-0-scoringen til lynraske Kristy Moore.

    LSK hadde problemer med å holde Moore, Stabæks toppscorer, under kontroll. Hun scoret et mål og laget en straffe ved å rykke forbi LSK-forsvaret.

    3-0 scoringen kom i det 70. minutt. Katrine Pedersen setter sin andre scoring for dagen, denne gangen på straffe etter at Kirsty Moore hadde blitt felt av Marit Sandvei.

    Det siste målet til Stabæk ble scoret av tidligere LSK-spiller Ida Elise Enget, som kom helt fri på bakre stolpe og kunne lett styre inn det fjerde og siste målet i kampen. Brita Hansen fulgte ikke helt med da ballen ble slått inn fra motsatt, og Enget kunne bare snike seg inn.
    – Vi ble spilt lave i første omgang. Etter pause fikk vi flyttet spillet vårt høyere på banen, da ble det bedre. Men det er vanskelig å vinne fotballkamper når man slipper inn fire mål, oppsummerer LSK-kaptein Lene Storløkken.

    Kommentar

    • RSP
      Moderator
      • Aug 2004
      • 10498

      fotball.no

      - STOLT AV DET VI GJORDE I 2. OMGANG

      Konnerud klarte å matche LSK Kvinner i en omgang, men det var for sent til å ryste Toppserielaget.

      Tekst: Christer Madsen
      Publisert: 10. mai 2011
      Konnerud - LSK Kvinner 1-6

      Med fire scoringer før pause avgjorde LSK Kvinner cupkampen mot Konnerud tidlig. Hjemmelaget våknet derimot etter hvilen, og spilte en god omgang.

      - Vi er mektig stolt av det vi gjorde i andreomgang. Da klarte vi å gi dem skikkelig match. Det var fantastisk å få møte et Toppserielag, og vi viste at vi kan og evner mot så god motstand, sier Konnerud-trener Harald Ramsfjell.

      - Sinnsykt gøy å score
      1.omgang var han derimot ikke fornøyd med. Lene Storløkken åpnet ballet med en tidlig scoring, før Linn-Cecilie Burås scoret to ganger. Siri Nelviken sørget for at det sto 0-4 ved pause.

      - Vi lyktes ikke med så mye før pause, og det ble for stillestående. Men vi klarte å justere og går fra denne kampen med en god følelse. Vi tar med oss 2.omgang videre, sier Ramsfjell.

      Han får støtte av hjemmelagets målscorer Kristine Rasmussen. Innbytteren reduserte til 1-5 etter et nydelig angrep kvarteret før slutt.

      - Det var inmari moro at vi klarte å etablere et spill og gjøre en god 2.omgang. Det var gøy å kjenne på nivået, og cupen er noe helt ekstra. I fjor ble vi utspilt av Stabæk, og jeg synes vi hang bedre med i dag. Men det ble litt for nervøst i 1.omgang, sier hun.

      At hun kom på scoringslista mot Toppseriemotstand var hun godt fornøyd med.

      - Det var sinnsykt gøy. Jeg håper alltid å score når jeg spiller, så det var artig å lykkes i dag. Vi tar med oss godfølelsen fra de siste 45 inn mot seriekampene nå. Det var også artig å spille en kamp med litt flere tilskuere enn vanlig, sier Rasmussen.

      Glad for avansement
      For LSK var avansementet det viktigste på Konnerud kunstgress. Nasra Abdullah scoret lagets femte mål, før Ingrid Moe Wold satte punktum med sin 6-1-scoring fra straffemerket.

      - Vi skulle videre i dag og det klarte vi. Man vet aldri i sånne kamper, så vi var glade for å få en tidlig scoring. Jeg synes vi spilte en bra 1.omgang, der vi klarte å vende spillet fint. I 2.omgang ble det litt mer rot, og jeg synes vi lå litt for høyt. Men alt i alt er jeg fornøyd med kampen. Spillerne er også slitne etter en hektisk periode med kamper, sier LSK-trener Monica Knudsen.

      Hun innrømmer at en cupfinale på Telenor Arena frister veldig.

      - Vi har veldig lyst til å komme til finalen, men det er langt igjen dit. Vi må slå ut tøff motstand på veien for å klare det, sier Knudsen.

      Kommentar

      • El Caco
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2009
        • 2286

        Nettavisen.no

        Slik spilles 3. runde i cupen

        (...)

        3. runde NM kvinner:

        25/5 18:00
        Kolbotn - Linderud Grei
        Vålerenga Fotball - LSK Kvinner
        Klepp - Amazon Grimstad
        Sandviken - Røa
        Voss - Arna-Bjørnar
        Fortuna Ålesund - Stabæk
        Trondheims-Ørn - Kattem
        Grand Bodø - Medkila
        Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

        Kommentar

        • RSP
          Moderator
          • Aug 2004
          • 10498

          RB

          Superinnbytteren Skoglund avgjorde

          LILLESTRØM: LSK Kvinner tok skalpen på serielederen av Toppserien. De gikk seirende ut 2-1. Les kampreferat her!

          THOMAS KARLSEN
          Publisert 22.05.2011 kl 14:27 Oppdatert 22.05.2011 kl 17:07

          I fjorårssesongen hadde dette vært en høydare av en kamp, men i år ser tabellen annerledes ut.

          Vertene fra Lillestrøm har 10 poeng på de syv første kampene, mens gjestene har full pott på like mange kamper.

          Heldige
          LSK Kvinner var heldige i første omgang hvor de måtte høre deres egen stolpe smelle, også ble det en redning på strek.
          Men på den andre siden, kunne LSK vært i ledelse etter 26 spilte minutter hvor Herlovsen var igjennom alene med keeper, men satte ballen i keeperhøyde.

          LSK spilte rufsete forsvar store deler av første omgang og kunne si seg heldig med kun ett baklengsmål. Skal de ha poeng må de strammes opp i de bakre rekker og sette sjansene fremover. Og akkurat det gjorde de i 2.omgang. Forsvaret og keepergiganten Nora Gjøen som satte opp en mur foran Røa sine angrepsspillere. Hun spilte seg opp som en virkelig stjerne.

          Superbytte
          Anna-Maria Skoglund ble byttet inn mot slutten av første omgang for nyervervelsen Charlotte Bråttum. Det tok ikke henne lang tid og sette hennes preg på kampen. Hun var den nest siste på ballen når LSK Kvinner utliknet, men hun skulle være med på festen i andre omgang også.
          Kun tre minutter ut i andre omgang var Skoglund frampå igjen. Denne gangen var det hun som fikk innlegg fra Abdullah og fikk æren av å sparke den ballen i mål!

          LSK hoppet med dette opp til en 5.plass på tabellen!

          Kommentar

          • sparwasser
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jun 2005
            • 3185

            - Vi hadde alt å vinne
            LSK hadde matchvinnere i begge ender da de sørget for at Røa gikk på sitt første tap for sesongen.



            STOR SKALP: LSK ble det første laget som har klart å slå og ta poeng fra Røa denne sesongen. | Foto: Eirik Førde/Digitalsport


            Tekst: Erlend Marius Aas
            Publisert: 22. mai 2011

            LSK Kvinner - Røa 2-1
            Røa har vært helt utilnærmelige så langt denne sesongen og stod med sju seiere på like mange forsøk før dagens kamp mot Lillestrøm. Men på eget kunstgress viste kanarijentene at de har mye kvalitet og potensial i laget.

            Foran på banen var Isabell Herlovsen, ofte i samspill med Nasra Abdullah, et konstant uromoment for Røa-forsvaret. Og når gjestene trykket på i andreomgang stod keeper Nora Gjøen frem og vartet opp med en serie matchvinnende redninger.

            - Det er alltid godt å slå Røa, og når de ikke har tapt før nå blir det ekstra bra. Røa spilte godt, men jeg føler at vi jobbet og kriget - vi gav ikke opp før dommeren blåste av. Dette var en skikkelig laginnsats. Helt fantastisk, sier Herlovsen til fotball.no.

            Herlovsen var tilbake etter skade og leverte varene på topp.

            - Jeg merker at kampformen ikke er der helt, men jeg kom til sjanser og scoret ett mål. Det er jeg veldig godt fornøyd med, forteller hun.

            - Jeg koste meg

            De siste 25 minuttene av kampen presset Røa på for en utligning. Da stod keeper Nora Gjøen frem med en rekke strålende redninger. Hun hadde marginene på sin side og likte hvordan Røa-spillerne ble desperate.

            - Det er gøy å se frustrasjonen bygge seg opp hos motstanderne. De har to stangskudd og mer, men stengene var på min side. Jeg koste meg, forteller keeperhelten.

            Hun mener LSK er gode nok til noe mer enn en midt-på-tabellen-plassering i år.

            - Dette viser at man skal regne med oss også, og ikke bare dømme oss midt på alt og ingenting. Det er veldig gøy å komme som underdogs. Vi hadde alt å vinne, sier Gjøen.

            Store sjanser til begge lag

            Hjemmelaget fikk en verst mulig start på kampen. Allerede etter fire minutter angrep Røa, anført av Emilie Bosshard Haavi. Bosshard Haavi slapp ballen ut til Elise Thorsnes på venstresiden. Hun fikk tid til å sikte og prikket ballen inn i det lengste hjørnet.

            Men det var kun starten på en omgang full av sjanser og godt spill fra begge lag. Etter ni minutter slo Nasra Abdullah inn 45 grader i feltet, men Isabell Herlovsen skjøt rett på keeper Caroline Knudsen. Seks minutter senere var Bosshard Haavi fri og dunket ballen i stanga fra 16-metersstreken.

            Etter 27 minutter kontret LSK. Abdullah fant Herlovsen i bakrommet, som brøytet seg frem og kom alene mot keeper Knutsen, men sisteskansen kom seirende ut av duellen.
            Sju minutter før pause fikk Herlovsen muligheten igjen. En nydelig gjennombruddspasning fant landslagsspissen inne i boksen. Herlovsen tok ned ballen og løftet den over keeper og i mål. Dermed stod det 1-1 til pause.

            Matchvinnere i begge ender

            I andreomgang var det hjemmelaget som fikk mål umiddelbart. Herlovsen og Abdullah kombinerte fint etter 48 minutter. Sistnevnte slo inn. På bakre stolpe kom Anna-Maria Skoglund og satte ballen inn.

            Etter 63 minutter var Skoglund frempå igjen. Caroline Knutsen feilberegnet et innlegg og Skoglund vant hodeduellen, men ballen trillet like utenfor det åpne målet.

            De siste 25 minuttene dreide det meste av kampen seg om én duell. Røa versus LSK-keeper Nora Gjøen. 66 minutter: Thorsnes header, Gjøen får fistet ballen over mål. 67 minutter: Corner til Røa. Gjøen redder avslutningen og returen blir klarert på streken. 69 minutter: Nytt skudd fra Thorsnes. Gjøen er helt oppe i hjørnet og får slått ballen vekk.

            79 minutter: Hedda Strand Gardsjord fyrer fra 25 meter, men igjen er LSK-keeperen med og varter opp med en mesterlig redning. 81 minutter: Gunnhild Herregården fyrer av fra distanse, men Gjøen gjør en ny kjemperedning. 88 minutter: Røa kontrer. Kine Kvalsvik kommer alene mot Gjøen. Hun forsøker å sette ballen lavt, men Gjøen får en hånd på ballen.

            Dermed kunne LSK-spillerne slippe jubelen løs da dommeren blåst av kampen.

            Ufortjent
            Røa-trener Geir Nordby tok årets første tap med fatning.

            - I forhold til sjanser synes jeg vi tapte ufortjent, men vi hadde ikke marginene på vår side. Da ble det tungt når vi slapp to mål etter en god start på kampen. Jeg synes vi spilte ganske bra. Problemet er at vi ikke satte sjansene vi skapte, oppsummerer han.

            Nå gjelder det for dynamittjentene å komme tilbake på vinnersporet så fort som mulig.

            - Det er en frustrerende følelse når vi ikke klarer å få inn noen av de sjansene. Allikevel har vi vært med på dette så lenge. Vi kommer til å tape igjen, men nå er det bare å prøve å gjøre vårt beste i neste kamp som kommer, avslutter Nordby.


            Kommentar

            • RSP
              Moderator
              • Aug 2004
              • 10498

              fotball.no

              - Dette er nivået vi ønsker å være på

              Vålerenga-damene drømmer om toppseriespill. I 3.rundekampen i NM fikk de en smakebit på nivået da de tapte 2-0 mot Lillestrøm.

              KLASSISK DERBY: Vålerenga og Lillestrøm har hatt mange harde oppgjør mot hverandre på herresiden. Dagens oppgjør var første gange damelagene møtte hverandre i en offisiell kamp. | Foto: Erlend M. Aas

              Tekst: Erlend Marius Aas
              Publisert: 25. mai 2011

              Vålerenga mot Lillestrøm er at av de mest tradisjonsrike nabooppgjørene i norsk fotball. Onsdagens 3.rundekamp i NM Kvinner var den første gangen lagene møtte hverandre i en offisiell kamp på kvinnesiden.
              - Vi gikk ut på banen og var tydelig nervøse. Vi pleier å spille med mye selvtillit, men det gjorde vi ikke fra starten av. Vi gjorde to feil tidlig slik at vi ble liggende under 2-0, men etter det føler jeg at vi ristet av oss litt nervene, fikk til det lavet presset og slapp dem ikke til for mange sjanser. Men samtidig skapte vi lite fremover selv, sier VIF-kaptein Hanne Mellingsæter til fotball.no.

              For det var gjestene fra Romerike som stakk av med seieren. Like etter kampstart var Isabell Herlovsen frempå og scoret, mens 2-0 kom etter et selvmål noen minutter senere. Resten av kampen hadde LSK kontroll, uten at de imponerte.

              Lillestrøm ligger på femteplass i Toppserien, mens Vålerenga topper 1.divisjon. VIF har som mål å rykke opp i Toppserien og kapteinen syntes det var godt å få kjenne på nivået.
              - Det er det nivået vi ønsker å være på til neste år, eller året etter der igjen. Måten å komme opp på nivået er å spille kamp etter kamp mot den type spillere og med det tempoet. Jeg mener det er en tilvenningssak, men det handler om å gjøre det hver helg og få det inn i kroppen.

              - Trodde de var bedre
              Mellingsæter innrømmer at LSK var det beste laget, men at de ikke ligger så langt bak.
              - Det var nok bedre enn oss på det aller meste, men forskjellen er ikke så stor som den var for ett-to år siden. Jeg synes vi har tatt steg,

              Vålerenga-trener Cecilie Berg-Hansen lot seg ikke imponere over det Lillestrøm viste. Til tross for de to billige målene, syntes hun det ble en positiv opplevelse for Oslo-laget.
              - Jeg trodde forskjellen skulle være større enn det jeg så i dag. Jeg synes de ble satt ut av de ikke klarte å spille seg gjennom noen ting. Jeg trodde de skulle ha mer kombinasjonsspill og tempo i ballen. Så dette ble en positiv opplevelse for oss, sier hun.

              Dårligste i år
              Lillestrøm hadde god kontroll på kampen og fikk fortjent videre. Allikevel var de ikke fornøyde med det de presterte.
              - Grei skuring var det, men det burde vært mer underholdning enn det var i dag. Jeg synes det var veldig tafatt. Stikk motsatt av det vi gjorde på søndag, men det viktigste er at vi er videre, sier Ingrid Moe Wold.

              For på søndag ble LSK det første laget som klarte å slå Røa i Toppserien.
              - Jeg føler vi hadde klart å nullstille, og vi tok ikke lett på det, for vi vet at Vålerenga er gode. Men det går opp og ned. Dette er den dårligste kampen vi har gjort i år.


              Resultater fra 3.runde NM Kvinner:

              Vålerenga Fotball - LSK Kvinner 0-2
              Klepp - Amazon Grimstad 2-1 e.e.o
              Sandviken - Røa 1-6
              Fortuna Ålesund - Stabæk 1-6
              Grand Bodø - Medkila 0-1

              4.runde i NM Kvinner trekkes førskommende fredag klokken 12:00 på Ullevaal Stadion.

              Kommentar

              • sparwasser
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2005
                • 3185

                Herlovsen og Skammelsrud Lund i VM-troppen


                I pressekonferansen som gikk på NFF tv kl 13.00 presenterte Eli Landsem sine utvalgte til å spille for Norge i VM i Tyskland i sommer. Blant de finner du tre stykker fra LSK Kvinner: Lene Storløkken, Isabell Herlovsen og Marita Skammelsrud Lund.
                Det vil si, hun tok ut 19 stykker og lar to plasser være åpne for å se om Lene og Lise Klaveness kommer tilbake fra skade.
                De andre er:

                Ingrid Hjelmseth, Stabæk
                Erika Skarbø, Arna-Bjørnar
                Caroline Knutsen, Røa
                Lisa-Marie Woods, Fortuna Hjørring
                Lene Mykjåland, Røa
                Maren Mjelde, Arna-Bjørnar
                Elise Thorsnes, Røa,
                Guro Knutsen Mienna, Røa,
                Cecilie Pedersen, Avaldsnes
                Nora Holstad Berge, Linköping
                Emilie Bosshard Haavi, Røa
                Gry Tofte Ims, Klepp
                Ingvild Stensland, Lyon
                Isabell Herlovsen, LSK Kvinner
                Leni Larsen Kaurin, Wolfsburg
                Hedda Strand Gardsjord, Røa,
                Marita Skammelsrud Lund, LSK Kvinner
                Trine Rønning, Stabæk
                Madeleine Giske, Arna-Bjørnar


                Lene Storløkken, LSK Kvinner
                Lise Klaveness, Stabæk

                Vi kommer tilbake med intervjuer, enn så lenge er det bare å gratulere alle sammen. Vi gleder oss masse til å se dere i VM.


                Kommentar

                • Håkon Henriksen
                  Administrator
                  • Nov 2003
                  • 6411

                  LSK Møter Stabæk i Kvarten i NM, Kampen spilles 14 august
                  Håkon Henriksen
                  -
                  Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
                  -
                  ALT FOR FUGLA

                  Kommentar

                  • RSP
                    Moderator
                    • Aug 2004
                    • 10498

                    RB

                    LSK-kvinnene vant hjemme

                    (LSK kvinner-Linderud/Grei 3-1). Nasra Abdullah sendte vertene i ledelsen etter ett minutt!

                    Publisert 05.06.2011 kl 15:11 Oppdatert 05.06.2011 kl 17:38

                    Kanonstart
                    Det tok ikke lange tiden før LSK kvinner åpnet scoringskontoen. Rett fra avspark fosser LSK fram, og ballen havner til slutt hos Nasra Abdullah, og hun får ikke store problemer med å sette ballen i mål. Scoringen ble etterfulgt av en seiersdans man ikke har sett maken til i LSK-hallen.

                    Etter scoringen falt tempoet litt, og hjemmelaget ble litt for komfortable med å lede at de slapp til gjestene fra Oslo flere ganger enn nødvendig.

                    Men det var hjemmelaget som skulle øke ledelsen i stedet for at gjestene skulle utligne.

                    Et god angrep som ble rullet over på venstresiden og ballen ble slått inn foran Linderud-Grei-keeperen. Der ventet Herlovsen, hun fikke hodet på ballen men keeperen får unna ballen. Siri Delviken var på riktig sted til riktig tid og fikk kjempet inn returen.

                    Etter å ha fått to mål i mot seg våknet Oslo-laget, og de kom til flere avslutninger. Men det var til slutt Maren Hauge som fikk satt Linderud-Greis første og eneste mål.

                    Scoringen gjorde ikke noe særlig med banespillet, for det bølget veldig fram og tilbake.

                    LSK dominerte i perioden før det siste målet, og til slutt fikk Ingrid Moe Wold avgjort kampen med sin scoring.

                    Kommentar

                    • RSP
                      Moderator
                      • Aug 2004
                      • 10498

                      lsk.no

                      Ida for Norge

                      For første gang har en spiller fra LSKs ungdomsavdeling fått plass på landslaget.

                      Kommentar

                      • gja
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Sep 2008
                        • 302

                        Isabell Herlovsen har skrevet under til ut 2012


                        Årets supporter 2010!!

                        ________________________________________________

                        Vi er BSK, Birdsas Stolte Krigere! Sammen for Lillestrøm

                        Kommentar

                        • sparwasser
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jun 2005
                          • 3185

                          Høstens TV-kamper i Toppserien
                          TV 2 har nå plukket ut høstens TV-kamper i Toppserien.

                          TV-kamper:

                          30/6 kl. 15: Kolbotn - Stabæk
                          25/9 kl. 14: ArnaBjørnar - Røa
                          2/10 kl. 14: Røa - Lillestrøm
                          9/10 kl. 14: Klepp - Røa
                          29/10 kl. 13: Stabæk - Røa


                          Kommentar

                          • lskgogo
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Feb 2010
                            • 633


                            VANT B-FINALEN I GOTHIA CUP
                            Juniorlaget til LSK-kvinner vant b-finalen i Gothia Cup i Sverige forrige helg.


                            Tar seg en pause til mars 2012..

                            Kommentar

                            • Ketil Cantona
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2004
                              • 6813

                              http://mobil.rb.no/lokal_sport/article5686663.eceSolid LSK seier i dag!

                              Kommentar

                              • RSP
                                Moderator
                                • Aug 2004
                                • 10498

                                RB

                                Vant etter lykketreff

                                Steinar Andre Danielsen: (LSK Kvinner – Amazon Grimstad 3-2). LSK Kvinner fikk en drømmestart på hjemmemøtet med Amazon Grimstad da venstreback Marit Sandvei banket ballen i krysset fra like utenfor 16-metersstreken.

                                Publisert 06.08.2011 kl 21:51 Oppdatert 06.08.2011 kl 22:30

                                – Scoringen var helt fantastisk! Marit har et godt venstrebein og fikk virkelig vist det nå, sier trener Monica Knudsen til Romerikes Blad etter kampen.

                                Hovedpersonen selv var strålende fornøyd med målet.

                                Det var morsomt at jeg fikk et så godt treff, og det var deilig å se ballen fyke i krysset, sier Marit Sandvei.

                                I tillegg til at scoringen var en nytelse å se på, la den også grunnlaget for det som skulle bli en meget god førsteomgang for LSK.

                                Hjemmelaget spilte ball i hatt med Amazon Grimstad i store deler av de første 45 minuttene, og det var ytterst fortjent da samme Marit Sandvei doblet ledelsen minuttet før pause.

                                Det er ikke hver dag jeg scorer to mål!, smiler Sandvei, som før lørdagens kamp stod uten mål hittil denne sesongen.

                                LSK leverte på ingen måte like godt i den andre omgangen, og gjestene fra Grimstad ble invitert inn i kampen etter feil i LSK-forsvaret. Gjestenes Kristine Meland reduserte til 2-1 tidlig i 2. omgang etter en feilpasning av Marit Sandvei.

                                Nasra Abdullah økte ledelsen til 3-1 fra straffemerket etter at Marita Skammelsrud Lund ble hindret i feltet, men nok en gang sviktet konsentrasjonen til LSK-spillerne. Kristine Meland scoret sitt andre for dagen og reduserte til 3-2 på overtid, men hjemmelaget slapp med skrekken og sikret tre viktige poeng.

                                Kommentar

                                • gja
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Sep 2008
                                  • 302

                                  Surt tap i Trondheim
                                  Av Mari Knudsen
                                  Oppdatert: 09.08.2011
                                  I surt og dårlig vær på Ranheims hjemmebane skulle det ende i et surt og bittert tap mot Trondheims-Ørn.
                                  Etter å ha ledet 2-0 til pause, klarer vi tilslutt å tape 4-3. Det betyr at Ørn scorte 4 mål i andre omgang. Det er ikke noe annet å si enn at det er utrolig dårlig av oss. Vi har full kontroll i 60 minutter, så renner det inn 3 mål på 15 minutter og vi ligger under 3-2. Vi klarer å utligne til 3-3 i det 80. min, men 2 minutter etterpå scorer de igjen og det ender 4-3.
                                  I en sånn stund er det veldig vanskelig å sette ord på hva som skjer. Hvordan vi klarer å slippe oss så mye ned og la Ørn komme så til de grader inn i kampen. For når de får 1-2 målet så kjører de på. Vi blir spillende en og en, og kommer ikke oppi. De får inn et heldig 2-2 mål, og det virker som om pusten går helt ut av oss. De kommer på nok en kontring og får stupt inn 3-2. Nå våkner vi litt og det går en f i oss. Vi klarer å komme oss opp på banen og får utligningen.
                                  Det skal ikke være mulig å slippe inn fire mål i en omgang. Når man scorer tre mål, så skal det holde. Vi vet ikke hva som skjer, men det må vi finne ut, for vi kan ikke fortsette sånn. Nå er det ny kamp i helgen borte mot Arna-Bjørnar. Og det er bare å gå i seg selv, for den skal vinnes.
                                  Toppserien
                                  Trondheims-Ørn - LSK Kvinner 4-3 (0-2)
                                  Tilskuere: 20
                                  Dommer: Marte Sørø
                                  Gule kort: Nasra Abdullah, Brita Hansen (LSK), Kristin Lie, Tina Wulf (Ørn)
                                  LSK Kvinner: [FONT=Calibri][SIZE=3]Nora Neset Gjøen, Hedda Vedeler (Brita Hansen fra 70. min) Marita S. Lund, Anne M. Stenstvedt, Marit Sandvei – Mari Knudsen, Lene Storløkken (Julie Heggedal fra 62. min) – Ingrid Moe Wold, Nasra Abdullah, Linn-Cecilie Burås – Isabell Herlovsen

                                  Årets supporter 2010!!

                                  ________________________________________________

                                  Vi er BSK, Birdsas Stolte Krigere! Sammen for Lillestrøm

                                  Kommentar

                                  • RSP
                                    Moderator
                                    • Aug 2004
                                    • 10498

                                    Hamar Arbeiderblad

                                    LSK – Klepp 2-0:

                                    Klepp klarte ikke å slå tilbake

                                    Linjedommeren overså en offside på første baklengsmål, men da Klepp skulle kjempe seg tilbake, var de tannløse.

                                    Publisert: 03.09.2011 kl. 18:48 , endret: 03.09.2011 kl. 18:53
                                    Av: Jakob Priésner

                                    Klepps trener Tommy André Velde var veldig skuffet over at Klepp måtte reise hjem etter et 2-0-tap for LSK kvinner.
                                    – Vi begynner kampen greit, og spiller bra i første omgang. Likevel slipper vi inn et mål på tampen av omgangen. Målet burde riktignok vært avblåst for offside, men jeg ser at vi har en mulighet til å snu denne kampen, sier Velde.
                                    Slik går det imidlertid ikke. For i stedet for å styre kampen så er det LSK som er best etter hvilen.
                                    – De første 20 minuttene etter pause gir vi vekk ballen for mye. Vi klarer ikke å holde den i laget, og får kontringer i mot. Dette utnytter LSK og de får kontroll på kampen når de får et korrekt strafespark, og setter inn 2-0, forteller treneren.
                                    Klepp gjør en siste innsats det siste kvarteret, men klarer heller ikke da å score. Dermed blir det et surt tap.
                                    – - Jeg er ekstremt skuffet over hvordan vi fremstår i dag. Det blir en tung tur hjem, sier Velde.

                                    LSK Kvinner – Klepp 2-0 (1-0)

                                    LSK-hallen
                                    Mål: 1-0: Ingrid Moe Wold (32), 2-0: Nasra Badalla Abdullah (68).
                                    Gult kort: Petra Vaelma.
                                    Tilskuere: 105
                                    Klepp (4-4-2): Katja Kankaanpaa- Kine Bjerk, Miia-Maarit Niemi, Tina Salmen, Anette Tengesdal- Petra Vaelma (Marie Nesse, 70), Gry Tofte Ims, Eirin Bjerkreim Kleppa (Therese Åsland, 62) Else Vassbø, Marie Bakke (Marte Hole, 82 min), Maria Thorisdottir.

                                    Kommentar

                                    • RSP
                                      Moderator
                                      • Aug 2004
                                      • 10498

                                      lsk.no

                                      To kanarifugler for Norge

                                      Både Isabell Herlovsen og Marita Skammelsrud Lund har blitt tatt ut på kvinnelandslaget.

                                      Kommentar

                                      • PA
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Mar 2004
                                        • 500

                                        STABÆK-AKTUELL: Den norske landslagskapteien har spilt mange landskamper på Nadderud. Nå kan hun få det som permanent hjemmebane dersom hun velger å avslutte karrieren i Stabæk. (FOTO: KARL BRAANAAS)



                                        Landslagskapteinen aktuell for Stabæk

                                        Årets cupmester på kvinnesiden kan få landslagets kaptein, Ingvild Stensland, i stallen neste år.








                                        Det er NRK.no som melder dette. Stensland sier at hun vurderer å avslutte karrieren i Norge og da er det helst i en av klubbene i Oslo-området.
                                        - Spill for LSK, Stabæk , Kolbotn eller Vålerenga kan være aktuelt, sier midtbanespilleren til NRK.
                                        Denne høsten har hun spilt for Kopparbergs/Göteborg i Sverige, som vant cupen og ble nummer to i serien. I tillegg er laget fortsatt med i Mesterligaen.
                                        – Laget har kvalifisert seg for kvartfinale i mesterligaen. Det frister, sier Stensland.


                                        Kommentar

                                        • PA
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Mar 2004
                                          • 500

                                          Korpela til Lillestrøm






                                          Det er virkelig keeperendringer foran sesongen 2012 og den største forandringen er at en av verdens beste keepere går fra Kolbotn til LSK Kvinner. Det forventes at Tinja Riika Korpela skriver under i deg.
                                          [FONT=Verdana, sans-serif]Finske landslagskeeperen
                                          [/FONT]Den stødige Kolbotn-keeperen forlater altså nå de tre siste års bronsevinnere, og hun har stått de to siste og vært en stor medvirkende årsak. Hun har hatt to kjempesesonger på Sofiemyr, og det jeg har sett av Korepela er det verdensklasse over, og jeg har sett «Tinni» i mange kamper de siste to årene.

                                          [FONT=Verdana, sans-serif]Hun er en selvfølge på det finske landslaget, og er av ypperste merke. Bare spør Stabæk-spiss Kristy Moore som må ha mareritt om den kommende LSK-keeperen. Hun har vel vært den spissen i Norge som har vært flest ganger en mot en mot den store sisteskansen og mislykkes. [/FONT]
                                          [FONT=Verdana, sans-serif]I fjor så jeg bla cupkampen mellom Donn og Kolbotn i Kristiansand, og det jeg fikk se der i straffesparkkonkurransen skulle man gjerne hatt på tape, for makan til oppvisnings skal man lete lenge etter. Selv en meget god Kristine Eggert i samme kampen, ble satt helt i skyggen av fantomredninger fra straffemerket. Hjelmseth var god i cupfinalen, men de som husker og så Korpela i Kristiansand vil aldri glemme det. Hun har også flere ganger vært matchvinner for Kolbotn i flere kamper, med store redninger.[/FONT]
                                          [FONT=Verdana, sans-serif]Hun har en enorm rekkevidde, og er god på de fleste felt, gjør sjeldent eller aldri de helt store feilene. [/FONT]
                                          [FONT=Verdana, sans-serif]25-åringen er uten tvil Toppseriens beste keeper, med Ingrid Hjelmseth rett i helene, men selv Ingrid må ha meg unnskyldt når jeg karakteriserer den finske sisteskansen.[/FONT]
                                          [FONT=Verdana, sans-serif]Nå forlater hun altså Kolbotn til stor satsende Lillestrøm, hvor de nå kommer til satse meget stort i år, og vil bli ett lag å regne med helt i toppen når de har samlet de de ønsker før sesongen starter. En fantastisk innvistering for LSK, samt ett veldig stort tap for Kolbotn, som fra før har mistet Line Smørsgård til Klepp. [/FONT]
                                          [FONT=Verdana, sans-serif]Mister flere?
                                          [/FONT]Det er også tegn i tiden som tyder på at Kolbotn mister flere viktige aktører foran 2012, og det kan bety at storsatsingen eller kampen om medaljer kan bli lagt på is en stund. Med enda flere utskiftninger, og mindre gode erstattere, så kan Kolbotn gå mot en tøff sesong. Men man har avskrevet Kolbotn i tre år, så jeg skal ikke forskuttere noe enda. De har overrasket stort de siste årene, og hvem vet hva de gjør til neste år i Kolbotn.



                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎