LSK anno 2008

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • rEPPA
    *****istrator
    • Nov 2003
    • 3930

    Typisk at vi skal ligge på tabellbånn den ene sesongen det er kun ett lag som rykker ned.

    Jeg vet det er tidlig i sesongen, men har LSK hatt en slik rævva åpning tidligere?
    www.kfl.no/debatt

    Kommentar

    • Christer
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jan 2004
      • 388

      slapp av mann.. Historien gjentar seg.

      86 sesongen

      Mjøndalen - LSK 2-0
      LSK - Kamma 0-2
      LSK - VIF 1-0

      Kommentar

      • BennyLem
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2005
        • 2902

        Opprinnelig skrevet av Fugl1120
        Du Benny, du Benny. Innlegget ditt treffer spikern så på hodet at en tommel opp ikke når halvveis til hvor enig jeg er med deg. Spillet har vært under enhver kritikk, og at vi skal lese piss dag ut, dag inn, fra spillere og trenere som mener vi er i rute i forhold til å kjempe om et seriegull. At Nordlie, som ser disse gutta spille fotball hver jævla dag, ikke klarer å se det vi som har sett 10 treningskamper i vinter har klart å se, nemlig at vi spiller bedriten fotball, det er for meg en gåte.
        Ja, da gikk det fra dårlig mot Tromsø, via elendig mot Stabæk til bedritent mot VIF. Så langt kunne ikke sesongen 2008 vært mer trøstesløs spillemessig.

        Noterer meg forresten følgende skremmende uttalelse av Nordlie etter fadesen mot VIF (http://www.kanari-fansen.no/debatt/s...ostcount=159):
        "– Hovedlinjene står fast. Men jeg har løst opp i detaljstyringen.
        – Hva håper du resultatet skal bli av det?
        – Offensivt går det på bevegelse. Jeg vil ha enklere og færre valg, der spillerne kommer hurtigere opp mot spissen for å skape overtall.
        "

        Færre valg, hva menes med det? Fra min posisjon på SS virker det som om vi har drillet inn ett eneste valg i år: PSA eller Kippe skal mæle en høy poler opp mot en ensom, feilvendt Meter. Jeg tror ikke utfordringen til LSK er for mange valg, heller for få.

        Men, så følger ikke jeg alle treninger heller da, som Nordlie og enkelte andre har påpekt. Det er uansett meget skremmende at en som sitter i en blokkleilighet på Torshov og spår i kaffegrut har klart å forutsi sesongen 2008 langt mer presist enn en som (betalt) følger laget hver dag.

        Jeg har sagt det, og jeg sier det igjen: Vi har vært elendige i hele vinter. Hvorfor skal dette plutselig snu nå? Med mindre noe drastisk omlegging skjer på treningsfeltet, med taktikk og med lagoppstilling, så går hele 2008 i dass.

        Undertegnede har lenge vært blant de som har hevdet at LSK er feiltrent. Fint å se at stadig flere har innsett dette. Også fint at vår blide danske venn kan belyse problemet Nordlie fra innsiden: "-De trener for hardt" (http://www.kanari-fansen.no/debatt/s...&postcount=152). Benny 3 - Nordlie 0.
        Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

        Kommentar

        • mooph
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Aug 2005
          • 1496

          Opprinnelig skrevet av BennyLem
          Færre valg, hva menes med det?
          Det vil si å heller trene mye på litt enn litt på mye fordi det ofte er bedre å gjøre få ting bra istedenfor mange ting dårlig.

          Forøvrig er innlegget noe av det mest pessimistiske jeg har lest, jeg håper inderlig at gutta på laget ikke starter å tenke slik. Lite imponerende er det dessuten å holde ordet til en vraket spiller foran nåværende treners uttalelser.
          Noe mer tro på det laget holder på med og et tilsnitt av positivitet i motgangen vil antagelig gjøre det lettere å snu dette.
          Fugla mot nye høyder

          Kommentar

          • mooph
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Aug 2005
            • 1496

            Opprinnelig skrevet av Christer
            slapp av mann.. Historien gjentar seg.

            86 sesongen

            Mjøndalen - LSK 2-0
            LSK - Kamma 0-2
            LSK - VIF 1-0

            http://www.lskhistorikk.com/FrameIndex.htm
            86 Sesongen:
            1986-04-27 (Runde 1) Mjøndalen - Lillestrøm 2 - 0
            1986-05-04 (Runde 2) Lillestrøm - Ham Kam 0 - 2
            1986-05-08 (Runde 3) Lillestrøm - Vålerenga 3 - 0
            1986-05-11 (Runde 4) Start - Lillestrøm 2 - 0
            1986-05-16 (Runde 5) Kongsvinger - Lillestrøm 1 - 0

            ... og vi tok gull.

            Fugla mot nye høyder

            Kommentar

            • blue
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Aug 2004
              • 1429

              Opprinnelig skrevet av mooph
              86 Sesongen:
              1986-04-27 (Runde 1) Mjøndalen - Lillestrøm 2 - 0
              1986-05-04 (Runde 2) Lillestrøm - Ham Kam 0 - 2
              1986-05-08 (Runde 3) Lillestrøm - Vålerenga 3 - 0
              1986-05-11 (Runde 4) Start - Lillestrøm 2 - 0
              1986-05-16 (Runde 5) Kongsvinger - Lillestrøm 1 - 0

              ... og vi tok gull.

              http://www.nifs.no/lagkamp.php?lag=12&land=1&t=5&u=24
              Alltid godt å ha et snøre å klamre seg til. LSKs spillemessige problemer er til å ta og føle på, og jeg tviler på at en statistikk fra 89 kan redde oss. Dengang hadde vi i det minste en kynisk trener som var opptatt av å skaffe oss 3-poengere.
              Fugla 4 Life!

              Kommentar

              • BennyLem
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2005
                • 2902

                Opprinnelig skrevet av mooph
                Lite imponerende er det dessuten å holde ordet til en vraket spiller foran nåværende treners uttalelser.
                Dette er jeg sterkt uenig i. For det første så støtter jeg meg ikke kun til Dantons uttalelser. Som tidligere nevnt i tråden, så baserer jeg meg på det jeg har lest i media, uttalelser om treningene, innspill fra spillere (herunder Riise, Danton og Kippe), samt ikke minst spillet som er levert. Spillet sier kanskje det meste.

                Man skal ha sett ganske lite fotball for å ikke skjønne at LSK har vært feiltrent i vinter. De virker rett og slett blytunge. En ting er at de ikke klarer å dempe baller og slå pasninger, det værste er at de er sist i alle dueller også. Hadde de vært godt trent burde de i det minste vært oppe i duellene.

                Angående Danton, så har jeg ingen grunn til å tro han lyver. Hva skulle han tjene på det? Hadde han f.eks. sagt at "Jeg er en bedre spiller enn Pedersen, men ble kastet ut fordi jeg ikke var fra Start", så kunne jeg tatt det litt med en klype salt. Men hvorfor skulle Danton trekke frem dette med feiltrening, som mange her inne har påpekt, hvis det ikke var noe sannhet i det?

                Opprinnelig skrevet av mooph
                Noe mer tro på det laget holder på med og et tilsnitt av positivitet i motgangen vil antagelig gjøre det lettere å snu dette.
                Helt klart. Jeg støtter laget under kamp, men er kritisk her. Jeg mener uansett at den eneste veien til forbedring er å først analysere og erkjenne hva man har gjort feil. Her mener jeg Nordlie svikter totalt. For noe må vel ha blitt gjort feil i vinter, eller...?
                Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                Kommentar

                • mooph
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Aug 2005
                  • 1496

                  Opprinnelig skrevet av BennyLem
                  Dette er jeg sterkt uenig i. For det første så støtter jeg meg ikke kun til Dantons uttalelser. Som tidligere nevnt i tråden, så baserer jeg meg på det jeg har lest i media, uttalelser om treningene, innspill fra spillere (herunder Riise, Danton og Kippe), samt ikke minst spillet som er levert. Spillet sier kanskje det meste.
                  Nå har jeg ikke sett at Riise eller Kippe uttale at laget er feiltrent, kun Danton. Spillet i seg selv sier at noe er galt, men det forteller ikke hva dette er.
                  Opprinnelig skrevet av BennyLem
                  Man skal ha sett ganske lite fotball for å ikke skjønne at LSK har vært feiltrent i vinter. De virker rett og slett blytunge.
                  Det kan være flere årsaker til det spillet vi ser nå, det blir for enkelt å kun skylde på treningsmåte/mengde. For eksempel kan dårlig samhandling skyldes uvant spillersammensetning pga skader (Bjørkøy har jo knapt trent med laget).
                  På meg virker det som om spillerne starter kamper med å ville for mye og at dette går over i "Dette går ikke"-tanker så fort vi får et mål imot.
                  Opprinnelig skrevet av BennyLem
                  Angående Danton, så har jeg ingen grunn til å tro han lyver. Hva skulle han tjene på det?
                  Han lyver sikkert ikke, men tror nok på det han sier. Det spørs allikevel om Danton besitter større kunnskaper på dette området enn Slokvik og støtteapparatet ellers.
                  Opprinnelig skrevet av BennyLem
                  Jeg mener uansett at den eneste veien til forbedring er å først analysere og erkjenne hva man har gjort feil. Her mener jeg Nordlie svikter totalt. For noe må vel ha blitt gjort feil i vinter, eller...?
                  Tom fokuserer vel først og fremst på hva som bør gjøres nå, noe jeg mener er riktig.

                  Det hjelper lite for situasjonen og vite hva som eventuellt gikk galt i vinter, den kunnskapen er først nyttig til neste vinter.
                  Fugla mot nye høyder

                  Kommentar

                  • CFD
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • May 2004
                    • 2319

                    Opprinnelig skrevet av mooph
                    Han lyver sikkert ikke, men tror nok på det han sier. Det spørs allikevel om Danton besitter større kunnskaper på dette området enn Slokvik og støtteapparatet ellers.
                    Fotballspilleren kjenner altså ikke sin egen kropp?
                    Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

                    Kommentar

                    • mooph
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Aug 2005
                      • 1496

                      Opprinnelig skrevet av CFD
                      Fotballspilleren kjenner altså ikke sin egen kropp?
                      Mente han kun seg selv burde han begrenset utsagnet til "jeg trente for mye" og ikke "De trener for hardt", det impliserer hele laget. Kjenner Danton bedre til hvor mye gutta tåler enn Slokvik & Co ?
                      Fugla mot nye høyder

                      Kommentar

                      • BennyLem
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2005
                        • 2902

                        Opprinnelig skrevet av mooph
                        Kjenner Danton bedre til hvor mye gutta tåler enn Slokvik & Co ?
                        Vanskelig å vurdere herfra, men noen indikatorer for å vurdere støtteapparatets prestasjoner finnes:
                        * Skadefrekvens
                        * Spill
                        * "letthet i kroppen"

                        Ut i fra disse indikatorene vil nok jeg helle mot å stole på Danton fremfor Slokvik & Co. Sistnevnte ligger vel an til å gjøre den sletteste innsatsen på Åråsen siden Sasa.
                        Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                        Kommentar

                        • Arind
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Mar 2006
                          • 459

                          Tabellen er selvsagt ikke noe ideelt syn, men det er heller ikke noe å syte over. Verken statistikk eller vår ene poeng på tre kamper er noe farlig isolert sett.....det er spillet vi må finne ut av. Så sant vi nå finner tilbake til vinnertakter, så er ikke dette noe problem.
                          Evig LSK-fan - men sliter litt med den store entusiasmen. Når skjer det no?

                          Kommentar

                          • maxpayne
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Apr 2006
                            • 1224

                            La oss se litt på kampprogrammet fremover:

                            brann (b)
                            viking (h)
                            rbk (b)
                            kamma (h)
                            glimt (b)
                            aalesu (h)

                            Dette er programmet frem til årets ferie starter 8.6 p.g.a av EM

                            Det er 3 og en halv uke til RBK kampen og 5 uker til Ham Kam kommer til Åråsen. Måtte gud hjelpe oss i og få stablet ES og BHR tilbake på banen i det minste til kampen mot Ham Kam.
                            Fotballferien er ferdig 29.6 og det er forsatt 16 kamper igjen i årets eliteserie.

                            Kommentar

                            • Kjell.T.Ring
                              Poll St. Ring
                              --==FORUMRUNKER==--
                              • Dec 2005
                              • 11796

                              brann (b)
                              viking (h)
                              rbk (b)
                              Totalt 4 poeng

                              kamma (h)
                              glimt (b)
                              aalesu (h)
                              Totalt 7 poeng

                              Får vi 11 poeng på disse 6 kampene blir jeg meget fornøyd ut i fra årets spill. Synes det er et bra mål å strekke seg mot.
                              Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                              Kommentar

                              • Roll75
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Dec 2007
                                • 834

                                Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                                brann (b)
                                viking (h)
                                rbk (b)
                                Totalt 4 poeng

                                kamma (h)
                                glimt (b)
                                aalesu (h)
                                Totalt 7 poeng

                                Får vi 11 poeng på disse 6 kampene blir jeg meget fornøyd ut i fra årets spill. Synes det er et bra mål å strekke seg mot.
                                Da vil vi i tilfelle ha 13 p på 10 kamper. Kanskje har vi 2-3 lag bak oss, men det er jo også for dårlig for en medaljekandidat.
                                Men vi får begynne med brann. Det har skjedd undere før og det kan skje igjen i Bergen. Jeg kan bare ikke se det for meg nå!

                                Kommentar

                                • Kjell.T.Ring
                                  Poll St. Ring
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Dec 2005
                                  • 11796

                                  Opprinnelig skrevet av Roll75
                                  Da vil vi i tilfelle ha 13 p på 10 kamper. Kanskje har vi 2-3 lag bak oss, men det er jo også for dårlig for en medaljekandidat.
                                  Men vi får begynne med brann. Det har skjedd undere før og det kan skje igjen i Bergen. Jeg kan bare ikke se det for meg nå!
                                  Vi får ikke gjort noe med de 4 foregående kampene. Klarer vi 11 poeng på disse 6 skal vi være fornøyde.
                                  Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                  Kommentar

                                  • Kanarifugl84
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jun 2007
                                    • 2319

                                    Opprinnelig skrevet av Roll75
                                    Da vil vi i tilfelle ha 13 p på 10 kamper. Kanskje har vi 2-3 lag bak oss, men det er jo også for dårlig for en medaljekandidat.
                                    Vårt fokus de nærmeste kampene fremover bør og skal ikke ligge på at vi må ta poeng for å henge med i medaljekampen, pr dags dato er vi ingen medaljekandidat. Dog er vi griseheldig som "kun" ligger 7 poeng bak serielederen og faktisk har mulighet hvis ting bedrer seg. Men vi må ta kamp for kamp, plukke poeng fra lagene rundt oss på tabellen og justere målsetningen deretter. Første målsetning: Poeng borte mot Brann, et lag som ligger rundt oss på tabellen.

                                    Kommentar

                                    • blue
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Aug 2004
                                      • 1429

                                      Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                                      brann (b)
                                      viking (h)
                                      rbk (b)
                                      Totalt 4 poeng

                                      kamma (h)
                                      glimt (b)
                                      aalesu (h)
                                      Totalt 7 poeng

                                      Får vi 11 poeng på disse 6 kampene blir jeg meget fornøyd ut i fra årets spill. Synes det er et bra mål å strekke seg mot.
                                      11 poeng er utopi!
                                      Fugla 4 Life!

                                      Kommentar

                                      • Canário
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Sep 2005
                                        • 1471

                                        Motstanderen bryter oss lett og vi mister ballen ofte i feil posisjon. Vi er for unøyaktige i presisjonen når laget er på vei fremover, og vi mister oversikten og glipper etter hvert markeringa. Den andre utfordringen er valg og kvalitet på pasningene når vi presser eller blir presset. Gjennombrudd og overtall er et fremmedord i år. Midttun Lie og Pedersen har bidratt veldig lite framover. Det er litt for mange i kategorien "stor, sterk, dum". Vi slår ofte på tvers, eller rett tilbake mot Occean (eller Sundgot) og på den måten risikerer brudd imot og får utretta veldig, veldig lite og ikke minst rammes bakover.
                                        Occean skal ha ballen i boksen eller i medløp om lag fem-ti meter etter at han har startet og er rettvendt. Lett omskrevet gjør en enslig svane ingen sommer, og det hjelper lite med Occean når det offensive spillet blir lidende og vi bruker kvalitetene hans feil. Myklebust og sågar Essediri møter også altfor ofte feilvendt og med en mann i ryggen. De har ikke selvtillit til å prøve å vende opp og ender stort sett med å spille støttepasning tilbake eller sende innlegg mot rettvendte forsvarere. Da blir det vanskelig å skape sjanser, og at vi heller ikke ankommer i samlet tropp gjør at mulighetene hittil blir få.

                                        Vi er inne i en taktisk blindgate. At vi ikke klarer å legge om taktikken og forandre oppspillsmønstre er et annet problem. At vi låser oss fast i en kjempende (feilvendt) spiss blir det lite samhandling over. Flere ganger har vi sett at spillere med ballen oppjaget leter etter spillbare alternativer, mens resten av spillerene venter på ballen og tar lite initiativ. Noe som leder ned til det fysiske - det kan se ut som enkelte spille har løpt bort overskuddet helt.

                                        Vi har sett det før i år og vi ser det igjen: Det glipper altfor lett i markeringen i forsvaret. Rollefordelinga og kommunikasjonen må bedres mye.

                                        Det handler også om mentale sperrer og utrygghet. Det ligger naturligvis også ansvar på de som skal utføre jobben ute på banen, men alt dette kokes stort sett ned til ett ansvar: Tom Nordlies. Ansvar for den taktiske treningen i vinter, rovdrift, terping og handling overfor ting som har vært problemer lenge. Det må utvikles taktiske reportuar, pasningsspill og mindre fokus på den fysiske delen, i tillegg som ydmykheten må komme fram.

                                        Kommentar

                                        • kimmern
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jun 2005
                                          • 1174

                                          jeg tror nordlie drømmer om et lag bestående av 11 dirk kuyt..

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎