Bør vi selge Sundgot?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kjell.T.Ring
    Poll St. Ring
    --==FORUMRUNKER==--
    • Dec 2005
    • 11796

    Bør vi selge Sundgot?

    Molde er en av klubbene som ønsker Gilbert. Har han gjort sitt for LSK? Gilbert og Occean går ikke bra sammen i 4-3-3, men på en annen side er Gilbert en målgarantist og en matchvinner.
    282
    Ja
    16,67%
    47
    Nei
    72,70%
    205
    Vet ikke
    10,64%
    30
    Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.
  • Lars
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 6156

    #2
    Noe av det LSK mangler for å være helt i toppen er rutine og kontinuitet. Dette er to områder der Arild definitivt bidrar sterkt. Dessuten er han en kvalitetsspiller det vil koste å erstatte, for vi må ha minst 2 gode midtspisser om vi skal henge med i toppen.

    Jeg forstår et eventuelt salg hvis budet er veldig stort, men så langt det er forsvarlig ift. et evt. bud bør vi gjøre det vi kan for å beholde legenden Arild Gilbert Sundgot!

    Derfor stemmer jeg NEI, med visse forbehold.

    Kommentar

    • Smukken
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Dec 2004
      • 718

      #3
      For min del kan vi godt selge han - gitt at budet er mellom 5-6 mill
      Bada bing - bada bong. Bjørn rulez

      Kommentar

      • kimmern
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jun 2005
        • 1173

        #4
        veldig usikker.. Vi har i dag 3 spillere som kjemper om EN spissplass på laget og det er Gilbert, Occean og TA Gundersen.. Skal gundersen(som tross alt er u21 landslagsspiller og kostet 4mill) få en sjangse som midtspiss så er det ikke bra for han at det er 2 forran han i køen.. så har du det med følelser da.. Gilbert er en legende i lsk som alltid gir 110% og har ekte følelser for klubben så det blir litt sånn ja/nei/vet ikke fra min side

        Kommentar

        • BD
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Feb 2006
          • 1385

          #5
          Han har spilt så og si alle kampene i år.

          Han har scoret flest mål i år(hvis man regner med cupene).

          Han har scoret flest fuglamål gjennom tidene.

          Han er inne i sine beste år som fotballspiller.

          Han er en lojal klubbspiller.

          Han er rutinert og klok spiller.

          Ved å selge Sundgot, mister vi et alternativet med to store foran. Et alternativ som kan skaffe oss mange ekstra poeng i enkelte kampsituasjoner. Variasjon/ valgmuligheter er viktig! forskjellen på gull og fjerdeplass neste år?

          Vi trenger to gode midtspisser! Sundgot er veldig god til tippeliganivå å være.

          Vi får trolig ikke mer enn MAKS 5-6 mill for Gilbert. Tror det blir svært vanskelig å kjøpe en like god spiller for den summen.

          Konlusjon: NEI

          Kommentar

          • trigz
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 7028

            #6
            Usikker. Arild er vel ikke akkurat skapt til å spille spiss i 4-3-3, og har i perioder vært fryktelig dårlig denne sesongen. Ikke desto mindre scorer han jevnlig, og er en av landets beste hodespillere. Tilknytninga hans til klubben er jo noe helt annet.

            Usikker, men jeg heller litt i retning av at jeg vil frigjøre en plass i spissrekka til å få inn en kjappere og mer teknisk begavet spiller, som kanskje attpåtil er noen år yngre.

            Jeg svarte derfor ja, dog under sterk tvil (sågar uten å være sikker på at jeg egentlig mente det). Både fordi jeg tror Arild ikke vil være fornøyd med å slite benken (noe han vil gjøre neste år, med ny venstreflanke på plass og OO som førstevalg), og fordi vi må kjøpe spillere som passer til Toms system. Denne sesongen har egentlig gått veldig bra, når man tenker over spillermaterialet vårt, som for meg er av klassisk 4-4-2-støpning.

            Tror dog at mange av "nei"-stemmene er fattet på nostalgisk grunnlag. Arilds posisjon i klubben er ikke sementert.
            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

            Kommentar

            • Kanariz
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • May 2005
              • 2507

              #7
              Opprinnelig skrevet av Lars
              Noe av det LSK mangler for å være helt i toppen er rutine og kontinuitet. Dette er to områder der Arild definitivt bidrar sterkt. Dessuten er han en kvalitetsspiller det vil koste å erstatte, for vi må ha minst 2 gode midtspisser om vi skal henge med i toppen.

              Jeg forstår et eventuelt salg hvis budet er veldig stort, men så langt det er forsvarlig ift. et evt. bud bør vi gjøre det vi kan for å beholde legenden Arild Gilbert Sundgot!

              Derfor stemmer jeg NEI, med visse forbehold.
              Hvis LSK bruker flere mill på en ny spiss som er bedre enn sundgot så sier jeg ja til å selge han, men det er ikkeno vits å selge før vi har fått en ny spiss som er bedre.

              Kommentar

              • Kanarifugl84
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2007
                • 2319

                #8
                Jeg synes ikke vi bør selge Sundgot, men jeg synes vi kan gjøre det hvis tilbudet er det rette angående klubb og kronebeløp. Neste sesong er forhåpentligvis ny(e) ving(er) på plass og OO vil bli satset 100% på som midtspiss i 4-3-3. Men jeg ser selvsagt gjerne at Gilbert blir værende å kjempe for en plass på laget, vi er nødt til å ha knallsterke reserver skal vi igjen bli norges beste lag.

                Kommentar

                • Henrik
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2006
                  • 2110

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av Kanariz
                  Hvis LSK bruker flere mill på en ny spiss som er bedre enn sundgot så sier jeg ja til å selge han, men det er ikkeno vits å selge før vi har fått en ny spiss som er bedre.
                  Hvis du med spiss mener midtspiss er jeg uenig. Occean og Gundersen er god dekning der spør du meg. Mener du vinger er jeg enig. Men det ser jeg det som en selvfølge at vi kommer til å handle gjennom vinteren.

                  Kommentar

                  • Bolsen3
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jan 2004
                    • 1061

                    #10
                    Det er andre posisjoner vi trenger forsterkninger på, 2 gode midtspisser som gir hverandre konkurranse har vi absolutt bruk for! Synes Occean/Sundgot dekker dette behovet mer enn nok. Er ganske sikker på at Tom vil prøve å unngå å bruke dem begge sammen i 4-3-3, det er en grunn til at han har gjort det mye i år, og det er fordi vi mangler gode vinger i form. Når det gjelder Gundersen har jeg ikke sett noe som tyder på at han er klar til å ta over rollen til Arild. Å selge Gilbert for å satse på Gundersen er veldig risikapelt. Er Gundersen god nok, skal han nok få sjansen, uavhengig av om det er 2 andre gode spisser i stallen. Å selge Gilbert for å få penger til å kjøpe en ny spiss virker håpløst og unødendig. Med tanke på å selge Arild for å kjøpe en god ving, så skjønner jeg tankegangen, men det ligger vel i kortene at vi henter en ving uansett. Dessuten skal man aldri undervurdere den statusen Arild har i klubben. Hans evner som målscorer og oppspillspunkt + hans rutine og tilhørlighet til klubben er verdt mer enn 4-5 mill spør du meg. Og hva om Occean blir langtidsskadet? Da skal alt legges på skuldrene til Gundersen eller hva? Hvor mange tippeligaminutter var det han hadde spilt igjen?
                    Last edited by Bolsen3; 24.10.2007, 13:48.

                    Kommentar

                    • MortenA
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2007
                      • 3347

                      #11
                      Det er direkte ufint å selge en sunnmøring til Molde. Det ville være som å selge Søgård og PSA til søpla.

                      Fra spøk til alvor; per i dag mener jeg vi bør holde på Sundgot, men kommer det flere forsterkninger inn i angrepet må det revurderes. Jeg har sett for lite av Gundersen til å forme meg noen mening utover at han er et talent, og å ha to rutinerte måljegere er uvurdelig. Katastrofen er om vi selger Sundgot, og Occean blir langtidsskadet; er Gundersen klar til å bære en gullkandidat på ryggen store deler av en sesong? Jeg tror han trenger noen år til. Sundgot har blitt satt på benken før og har akseptert dette, og kriget for å få plassen tilbake uten å syte, og vil nok gjøre det igjen. Gi Gundersen et år til hvor han kan lære av en av Norges mest notoriske måltjuver, og så kan vi vurdere dette om et år.

                      Sundgot's forhold til LSK mener jeg vi ikke bør undervurdere. Jeg er fortsatt skuffet over måten Petter Werni ble kastet på dør. Han var vel bortimot en optimal squad-player. Satt på benken uten å klage, og spilte bra når han fikk sjansen/ble kastet utpå.

                      Hadde vi hatt dårlig økonomi og måtte selge hadde jeg akseptert det, men per i dag er dette ikke tilfelle, og da mener jeg det blir feil å selge, med mindre Sundgot ønsker seg bort, og det skjer ikke.
                      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                      Kommentar

                      • Petter'n
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Dec 2006
                        • 346

                        #12
                        Neineinei! Det hadde vært en stor tabbe å slege Arild. Han er kanskje ikke en av de kjappeste eller mest tekniske, men han har en egen evne til å være på rett sted til rett tid. Hvis Arild får sjansen til å score et mål, er det veldig sjelden at han misbruker den! LSK hadde overhodet ikke fått så mange mål hvis ikke Gilbert var her.

                        Kommentar

                        • gutt94
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Mar 2007
                          • 3271

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av BD
                          Han har spilt så og si alle kampene i år.

                          Han har scoret flest mål i år(hvis man regner med cupene).

                          Han har scoret flest fuglamål gjennom tidene.

                          Han er inne i sine beste år som fotballspiller.

                          Han er en lojal klubbspiller.

                          Han er rutinert og klok spiller.

                          Ved å selge Sundgot, mister vi et alternativet med to store foran. Et alternativ som kan skaffe oss mange ekstra poeng i enkelte kampsituasjoner. Variasjon/ valgmuligheter er viktig! forskjellen på gull og fjerdeplass neste år?

                          Vi trenger to gode midtspisser! Sundgot er veldig god til tippeliganivå å være.

                          Vi får trolig ikke mer enn MAKS 5-6 mill for Gilbert. Tror det blir svært vanskelig å kjøpe en like god spiller for den summen.

                          Konlusjon: NEI

                          Helt enig seller vi gilbert seller vi mulighetene for og vinne noe.
                          KnutHSolberg

                          Kommentar

                          • Baloo
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jun 2006
                            • 292

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av gutt94
                            Helt enig seller vi gilbert seller vi mulighetene for og vinne noe.
                            Det blir litt feil og si da men. Om vi hadde fått en superspiss og Arild gikk ut, så hadde vi ikke hatt noen mindre sjans til å vinne noe fordet.

                            Kommentar

                            • lillestroom
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jan 2007
                              • 1020

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av Olli
                              Det blir litt feil og si da men. Om vi hadde fått en superspiss og Arild gikk ut, så hadde vi ikke hatt noen mindre sjans til å vinne noe fordet.
                              Helt enig. Vi hadde ikke tenkt over at han ble borte om vi fikk en skikkelig storscorer. Jeg kunne tenkt meg en kjapp og teknisk spiller som var på de rette stedene i stedet for en treig og lite teknisk spiller. Men det er jo bare min mening da..

                              Kommentar

                              • Bolsen3
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jan 2004
                                • 1061

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av lillestroom
                                Helt enig. Vi hadde ikke tenkt over at han ble borte om vi fikk en skikkelig storscorer. Jeg kunne tenkt meg en kjapp og teknisk spiller som var på de rette stedene i stedet for en treig og lite teknisk spiller. Men det er jo bare min mening da..
                                Hva skal du med en kjapp og teknisk spiller som ikke scorer mål? Skal du ha en kjapp, teknisk midtspiss som i tillegg bøtter inn mål, ja så er jeg redd du må bla opp betydelig mer enn 5-6mill...

                                Midtspissrollen i 4-3-3 bør innehas av en målgarantist. Tekniske og hurtige spillere passer bedre i vingrollen slik LSK spiller nå. Men hvis du vet om en spiller med alle disse ferdighetene til en rimelig penge, så tips for guds skyld LSK om ham...

                                Kommentar

                                • Fuglemann
                                  Seniormedlem
                                  Forumonanist
                                  • Sep 2007
                                  • 183

                                  #17
                                  Jeg syns vi skal selge Sundgot til Sprintlandslaget... hehe
                                  Nei..selge han synes jeg ikke er en god ide så lenge det ikke finns en bedre erstatter. Man skal huske at mannen kan være god og ha i bakhånd da han ofte kommer innpå og banker inn en gåll eller to... til hans fordel skal også sies at han er lojal som pokker i forhold til visse andre de siste åra. Sånt bør belønnes så lenge han holder mål... kunne noen bare fått fyllt noe kruttlapper i mellom skinkene på mannen så han blir litt raskere enn en skilpadde i ett sirupsspann..
                                  Er ikke mange Norske spisser som kan komme istedet heller... håper det ikke blir satsa store penger på floppespillere fra Afrika a`la Rævbk i det siste.. grøss.

                                  Kommentar

                                  • Ketil Cantona
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2004
                                    • 6813

                                    #18
                                    Litt sårbart tema akkurat dette. Gilbert er og blir en LSK helt så lenge mannen har så lang fartstid i klubben samt han er målgarantist.

                                    For å bli et topplag er det på tide å fornye oss - men ikke for enhver pris. 6-8 mill er det greit men ikke noe mindre!

                                    Usikker jeg...

                                    Kommentar

                                    • lillestroom
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jan 2007
                                      • 1020

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av Bolsen3
                                      Hva skal du med en kjapp og teknisk spiller som ikke scorer mål? Skal du ha en kjapp, teknisk midtspiss som i tillegg bøtter inn mål, ja så er jeg redd du må bla opp betydelig mer enn 5-6mill...

                                      Midtspissrollen i 4-3-3 bør innehas av en målgarantist. Tekniske og hurtige spillere passer bedre i vingrollen slik LSK spiller nå. Men hvis du vet om en spiller med alle disse ferdighetene til en rimelig penge, så tips for guds skyld LSK om ham...
                                      Occean bør spille midtspiss i 4-3-3. Synes jeg. Men jeg skjønner at folk ikke vil selge sundgot. Hadde vi hatt en god erstatter, hadde vi klart oss godt uten. Og LSK har vel brukt en del penger på spillerkjøp i det siste.. F. eks. Occean, Brenne, Johnsen..

                                      Kommentar

                                      • RSP
                                        Moderator
                                        • Aug 2004
                                        • 10498

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av trigz
                                        Tror dog at mange av "nei"-stemmene er fattet på nostalgisk grunnlag.
                                        Kanskje, eller muligens blir det like riktig å snakke om følelser. Og det trengs i dagens fotball. Vi snakker tross alt om tidenes mestscorende LSKer, en legende, med topp holdninger trass i en del benksliting. Har en følelsen av at Arild, sammen med noen få andre, som Espen Søgård og Frode Kippe, har stor betydning for laget i kraft av klubbfølelse, holdninger, historikk i klubben mv. Og Sundgot leverer fortsatt; usynlig i perioder - men ifølge tråden "Mål og målgivende i serien hittil i år" er han den mest effektive av spissen målt ift. spilletid. Jeg ser argrumentet om at det ikke er optimalt med Sundgot og Occean sammen i 4-3-3, men skal vi ha et lag som kan slåss om seriemesterskapet er det gull verdt med dobbel dekning på midtspiss-plassen.

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎