Bør vi selge Sundgot?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Henrik
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2006
    • 2110

    #81
    Nå hadde jeg egentlig tenkt å la denne diskusjonen ligge siden man ikke kommer noen vei her inne, men når navnet mitt bli trukket frem må jeg svare.

    Ja jeg mener Sundgot er over toppen? Skal 10 mål som mer eller mindre fast midtspiss på et av de beste lagene i Norge være et bevis på det motsatte? Dessuten blir det helt absurd når du trekker frem Sundgot som en mer effektiv spiss en Veigar Pall når du tenker på hans 14 assist. Gilbert har til sammenligning 2.

    Jeg syns spillet hans faktisk har blitt dårligere gjennom sesongen. Nå har ikke jeg sagt at han ikke har noen spisskvaliteter så den får noen andre svare for. Alt jeg har sagt er at han ikke er en notorisk målscorer av rang, og det står jeg for.

    Også dette pratet igjen om en bedre spiss enn Gilbert. Kanskje det argumentet var myntet på noen andre men siden du nå trekker frem mitt navn så vil jeg bare igjen si Occean er den bedre spissen og at vi, spesielt med tanke på hvor få karantener og skader Occean har hatt, bør satste på Gundersen som reserve.

    Kill your darlings er det noe som heter, og det er akkurat det jeg mener vi bør gjøre her. Når vi kan få inn x-antall millioner for en spiller jeg mener ikke trengs i dagens stall, og som samtidig skal tappe lønnskassen for 5 (jeg tipper) millioner kroner i lønn og ta opp plassen til unge fremadstormende krefter syns jeg det er helt på sin plass og diskutere et salg. Jeg har skjønt at det vil føre til at noen øsnker å latterligjørne deg (uten at jeg nødvendigvis mener deg Gilbert), men jeg menr det er for en god sak.

    Kommentar

    • Kjell.T.Ring
      Poll St. Ring
      --==FORUMRUNKER==--
      • Dec 2005
      • 11796

      #82
      Opprinnelig skrevet av gilbert
      Tore Andreas Gundersen minner meg litt både om Sundgot og Fjørtoft (men mindre ego enn Fjøra i sine yngre dager). Den dagen han slår ut i full blomst med et slikt potensiale - gjerne jo før jo heller - skal jeg med glede la ham ta plassen fra Sundgot både på laget og kanskje også i stallen.

      Men jeg har sett så mange talenter både på LSK og i andre lag bli skrytt opp i skyene for så å bli helt borte vekk, og sett såpass mye av TAG i år at jeg tør påstå at den dagen ikke er rett rundt hjørnet. Det ville fryde meg stort både på TAGs og Fuglas vegne om jeg er for pessimistisk her og han fikk et gjennombrudd i 2008 - men å satse på at det skjer som begrunnelse for å vrake Sundgot er halsløs gambling.

      gilbert
      Men vi må jo "vrake" Sundgot. Alternativene er å spille med Occean på kanten eller å sette Sundgot på benken. Vi får 5-6 mill for han. Hadde du stilt seg positiv til å kjøpe en benkesliter til 5-6 mill? I praksis blir det det samme.

      Jeg vil mer en gjerne ha Gilbert med videre, men spørsmålet er om det er den beste løsningen for sportsklubben.
      Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

      Kommentar

      • RoyVaadal
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2004
        • 4055

        #83
        Opprinnelig skrevet av gilbert
        "har ingen spisskvaliteter"
        Jeg tror Loddet bruker ordet "spisskvaliteter" om ekstrem styrke på et snevert området, heller enn at det har noe med spissers egenskaper. Dermed er ordet like relevant for en forsvarspiller som for en spiss.

        Loddet mener da sannsynligvis at Sundgot ikke er spesielt rask, ikke spesielt god på hodet, ikke spesielt duellsterk, ikke spesielt teknisk osv...

        Det var bare et forsøk på å oppklare. Så får Loddet rette meg, hvis det ikke er slik han mente det.
        RoyVaadal.

        Kommentar

        • El_Cabron
          Seniormedlem
          Forumonanist
          • Oct 2007
          • 218

          #84
          Han burde vel egentlig brukt ordet "spisskompetanse" i steden for å unngå misforståelser... Jeg tenkte i de samme baner selv en liten stund, jeg
          |01100101|01001100|01010011|01001011|01100101|0111 0010|

          Kommentar

          • Loddet
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Apr 2004
            • 325

            #85
            Opprinnelig skrevet av gilbert

            1. Sundgot er "over toppen" (Henrik) og "har ingen spisskvaliteter" (Loddet). Da må det da være ganske paradoksalt at han har sin beste sesong på flere år, og har bare tre spisser i tippeligaen foran seg som målskårer ? Hvordan han kan skåre 10 mål i serien og 4 i cupen uten NOEN spisskvaliteter må jo være totalt uforståelig og dermed et kjempeparadoks...
            Når jeg snakker om spisskvaliteter i mitt innlegg, er ikke spiss ment som angrep. Sundgot har åpenbart en del kvalitet som angrepsspiller, men ingen ekstreme ferdigheter som f.eks Mifsuds fart el Zanes evne til å holde på ballen å nesten alltid skape noe. Ser at jeg kunne oppfattes noe uklart

            Kommentar

            • Øyvind
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Oct 2006
              • 292

              #86
              Opprinnelig skrevet av Loddet
              Når jeg snakker om spisskvaliteter i mitt innlegg, er ikke spiss ment som angrep. Sundgot har åpenbart en del kvalitet som angrepsspiller, men ingen ekstreme ferdigheter som f.eks Mifsuds fart el Zanes evne til å holde på ballen å nesten alltid skape noe. Ser at jeg kunne oppfattes noe uklart
              Jeg vil vel driste meg utpå å påstå at Sundgot har spisskvaliteter hva gjelder hodespillet.

              Kommentar

              • supermike
                Medlem
                Hoffnarr
                • Apr 2006
                • 45

                #87
                Selg!

                Selg nå for guds skyld denne mannen hvis et tilbud dukker opp. Alt over 5 mill vil være en gavepakke. Heldigvis har han utrolig nok scoret over 10 mål i år, så noen klubber vil sikkert la seg lure av det. Snakk om blåmandag når de oppdager hva de egentlig har kjøpt-null fart, null teknikk, null spenst, kun noen skarve mål i året.

                Kommentar

                • reka
                  Seniormedlem
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Aug 2005
                  • 13271

                  #88
                  Sundgot har nok holdt oss for narr i ganske mange år ved å flakse inn så mange mål hver sesong, vi bør absolutt selge før noen gjennomskuer ham. Vi kan bytte ham mot kim holmen! Så kan vi nyte flikk-flakk mm . Der har vi et spenstig fartsvidunder, men på tross av så mye fart og spenst han har så har han hatt uflaks og bare fått inn 4 mål i år. Vi må kjøpe ham før han får flaks !

                  Kommentar

                  • kjelln
                    Juniormedlem
                    Ferskenpels
                    • Nov 2006
                    • 9

                    #89
                    Ikke selg!!!

                    Vi kan ikke finne på å selge Gilbert, det koster tross alt bare noen få millioner å beholde han. Nei, ytterligere millioner må benyttes til å beholde Strand, Winsnes og andre spillere som har vært i klubben lenge. Hva med å få tilbake Bjarmann? Per Berg betaler med glede!

                    Kommentar

                    • Loddet
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Apr 2004
                      • 325

                      #90
                      Opprinnelig skrevet av KimFL
                      For å snu litt på saken....hvem er egentlig bedre enn Sundgot på dette nivået i Norge? Jo, det er Helstad, Ijeh, Iversen, Nannskog og Occean (ihvertfall hvis man ser på antall mål). Så hvem skal i så fall erstatte Sundgot, hvis klubben velger å selge han? Det er jo ikke mange andre i Norge, bortsett fra de nevnte, som er i nærheten av Sundgot's kvaliteter, så hvis vi skal bytte'n ut, må vi ut av landet, og sannsynligvis bla opp mange millioner for en slik spiller.
                      Alle disse spissene er bedre enn Sundgot i et 4-3-3 system. Det er ikke mange, men får å nå til topps må vi ha de aller beste. Sundgot er definitivt ikke på dette nivået.

                      Jeg vil vel driste meg utpå å påstå at Sundgot har spisskvaliteter hva gjelder hodespillet.
                      Jeg er ikke enig i dette. Sundgot er riktig nok en god hodespiller. Men langt fra noen Iversen. Tenk også på tidligere LSK spisser som Strandli og Zane. Der hadde du spisskvalitet på hodespillet.

                      Kommentar

                      • general
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Apr 2004
                        • 1150

                        #91
                        Er enig i at Gilbert ikke er god nok for en seriemester, men slik som OO spiller så er heller ikke han det. 12 mål, det holder ikke når vi tenker på hvor mye snublefot har sløst bort. Brann tar gull, Helstad setter opp mot 20.. Occean har hatt sjansene.. Det jeg vil si er at mange av argumentene som blir brukt mot sungot også kan brukes mot alle andre i vår stall. Skal vi være ærlige har vi ikke hatt gode nok spydspiss(er) siden CZ og Uwe. Spillerne har vært gode nok individuelt, men ikke gode nok i LSK. I og med at ingen er gode nok for en seriemester, så mener jeg at det er feil å ofre sundgot (med den statusen han har) og dermed gjøre han til litt syndebukk for at vi ikke fulgte Brann helt opp. Med den prisen Gilbert vil gå for og hva som er realistiske nye spisser for LSK får vi igjen for lite, til at det er verdt å selge han. De usikre momentene knyttet til et salg av en slik spiller er for store.

                        Trenden på forumet er at vi stiller oss på to sider (som nevnt før). Enten er du mot eller så er du for. Gilbert er et rart tema å diskutere. Det er litt som julenissen. Egentlig er han "vernet", men hva gjør du når du oppdager at han etter alle solemerker er oppdiktet?

                        Oppfordringen til alle er: Se Sundgot gjennom de samme øynene som du ser andre gjennom. En dårlig pasning fra sundgot er like ødeleggende og dårlig som en feilpasning fra Påsan eller Espen. Ikke gi sundgot mer medfart og skyld for en eventuell kollektiv kollaps fra lagets side i viktige kamper, bare fordi vi nå ser at han er et salgsobjekt som vi vil få inn litt kjappe penger på.
                        Seriegull 2016!!!

                        Kommentar

                        • 5thandlast
                          Utestengt
                          • Oct 2007
                          • 56

                          #92
                          Nei. Sundgot er til og med vår ene "genuine threat" i lufta når de gjelde spissene. Occean er akkurat som Heskey. Råsterk, men svak i lufta.

                          ER OO Heskey-Lite for tida?

                          Hvis vi skulle selge Gilbert, hvem får vi til å erstatte ham? Kunne ha tenkt Hulsker men vi er altfor seint ute.

                          Kommentar

                          • superbøffel
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2005
                            • 5611

                            #93
                            Opprinnelig skrevet av 5thandlast
                            Nei. Sundgot er til og med vår ene "genuine threat" i lufta når de gjelde spissene. Occean er akkurat som Heskey. Råsterk, men svak i lufta.

                            ER OO Heskey-Lite for tida?

                            Hvis vi skulle selge Gilbert, hvem får vi til å erstatte ham? Kunne ha tenkt Hulsker men vi er altfor seint ute.
                            Hvem er egentlig 5thanlast?

                            Han/hun vil bytte ut formasjonen og hente Hulsker til klubben? På 5-6 innlegg!!!

                            Forumtroll?
                            Enøyd i de blindes dal.

                            Kommentar

                            • reka
                              Seniormedlem
                              --==FORUMRUNKER==--
                              • Aug 2005
                              • 13271

                              #94
                              Det er jo sånn søplasupporterne holder på: Alt kan fikses ved å bytte ut x og y, og hvorfor bruker vi ikke han fyren som er så god til å trikse?

                              Kommentar

                              • Kanarifugl84
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jun 2007
                                • 2319

                                #95
                                Opprinnelig skrevet av general
                                Er enig i at Gilbert ikke er god nok for en seriemester, men slik som OO spiller så er heller ikke han det. 12 mål, det holder ikke når vi tenker på hvor mye snublefot har sløst bort.
                                Her er du vel noe urettferdig mot OO?! Enig i at han har hatt mange store sjanser det ikke har blitt mål på, men synes uansett det er bra med 12 mål på en midtspiss som har figurert MINST like mye som venstreving i år. Neste sesong forventer jeg 100% satsing på OO som midtspiss i 4-3-3(les; kjøp ny(e) ving(er)!!), med Gilbert som backup og joker...

                                Kommentar

                                • Arind
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Mar 2006
                                  • 459

                                  #96
                                  NEI - det er min klare mening.
                                  Vi trenger slike som Arild Sundgot som stamme i laget. Han har prestert varierende i år men han scorer mål og han er en dritviktig spiller for oss som er 100% lojal.....
                                  Evig LSK-fan - men sliter litt med den store entusiasmen. Når skjer det no?

                                  Kommentar

                                  • Bergenkanaris
                                    Juniormedlem
                                    Ferskenpels
                                    • Oct 2007
                                    • 2

                                    #97
                                    Ville nok ikke solgt Sundgot med det første. Han er bra backup for første ellveren, han har mye rutine. Men ville nok heller ikke satset på ham. Det Lsk trenger ved siden av Occean er en som er effektiv og scorer masse mål, en rask spiss. Myklebust er det nærmeste vi kommer, men han er ikke stabil nok. Vi trenger en spiss som viser styrke gjennom hele sesongen. Jeg ville nok gjort det jeg kunne for å hente inn Strand fra Tromsø hadde jeg vært ledelsen i Lsk. Han har mange gode år foran seg. Gilbert er på vei ut...
                                    Evig Lsk-fan!

                                    Kommentar

                                    • lskpatriot
                                      Juniormedlem
                                      Bøffel
                                      • Jul 2007
                                      • 25

                                      #98
                                      Arild er en Lillestrømling ! Og han er god Han burde bli

                                      Kommentar

                                      • CFD
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • May 2004
                                        • 2319

                                        #99
                                        Sundgot spiller rotet ,men han putter regelmessig.. Og vi har jo klaget mye i år på at vi ikke har hatt en midtspiss som har puttet mål ,men sundgot har jo toppet scoringsstatestikken i LSK i mange år på rad.. Så jeg skjønner ikke helt hvorfor vi vil selge sundgot. Kun fordi han har hatt en liten sportslig nedtur denne sesongen? Han kommer tilbake , tro meg på mine ord
                                        Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

                                        Kommentar

                                        • Flisby`n
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jun 2004
                                          • 312

                                          Opprinnelig skrevet av CFD
                                          ...,men sundgot har jo toppet scoringsstatestikken i LSK i mange år på rad..
                                          ....Han kommer tilbake , tro meg på mine ord
                                          Argumentet med at han har toppet scoringsstatistikken i LSK holder ikke for min del. Han topper den samlet sett, ut i fra en måte å regne antall scorede mål for klubben på. Jeg kan ikke forstå hvorfor det er så voldsomt mange som på død å liv skal tviholde på en spiss som i løpet av 10, snart 11, sesonger for fugla har høyest scoret 14 mål- straffer iberegnet (forbehold om at det ikke blir tidenes Sundgotaften til lørdagen). OO og Sundgot har tilsammen! scoret det samme som Helstad har i år, og det er forskjellen på 1. og 4. plass....

                                          Argumentet med at han kommer tilbake...kommer tilbake til hva da?? enda en sesong med 9 scora mål??
                                          En kjeeempescoring av tommy!!

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎