Kan Fjørtoft fortsette som "journalist" i TV3?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • woody
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2005
    • 374

    Kan Fjørtoft fortsette som "journalist" i TV3?

    Riseth saken viser vel tydelig Fjørtoft snart må bestemme seg for hvilken jobb han skal ha - journalist i TV3 eller jobb i LSK.

    Skulle likt å se partileder i Arbeiderpartiet som samtidig er fast debattleder i TV . . . Det går bare ikke !

    Skal heller ikke se bort fra at noe av grunnen til at LSK "tas" litt ekstra, er at Fjørtoft "leker" journalist på TV3.

    Nei, Fjøra, dette går ikke lenger. Skjønner at det er gøy å ha sin egen "snakketime" på TV3; men jobber du i LSK så jobber du i LSK.
    woody
  • Baloo
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jun 2006
    • 292

    #2

    Kommentar

    • Kjell.T.Ring
      Poll St. Ring
      --==FORUMRUNKER==--
      • Dec 2005
      • 11796

      #3
      Synes ikke selve jobben Fjøra gjør i Tv3 er et stort problem. Men er litt skeptisk til at han har en annen jobb uten flexitid i tillegg til jobben for LSK.

      Vis han har et viktig møte med en klubbdirektør, spiller, trener e.l. som kun passer samtidig som han har en TV-jobb for TV3 har han en kontrakt som sier han skal komentere fotballbegivenheter i stedet for å jobbe for klubben. Dette kan bli problematisk.
      Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

      Kommentar

      • oddleif
        Medlem
        Hoffnarr
        • Dec 2007
        • 49

        #4
        Fjøra i TV3

        Finnes andre managere i liknende roller i utlandet?
        Norge er et lite land, ville aldri gått noe annet sted
        Enda godt han er LSK-manager og ikke Enga, RBK'er osv.

        Kommentar

        • heidar
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2004
          • 2120

          #5
          Det mest imponerende med Fjøra sin TV-jobb, er at han klarer å skille mellom jobben i Lillestrøm og jobben som programleder. Mange i andre kanaler som hadde hatt noe å lære der...
          En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

          Endelig er mørketida over.

          Kommentar

          • Ketil Cantona
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2004
            • 6813

            #6
            Fjøra gjør en knall jobb som Manager i LSK og gjør en god "nøytral" jobb i TV3. Han holder hodet kaldt der han sitter med Gelè Solèr og snakker om fotball europa. Han snakker ikke LSk, Brann, Søpla e.l Han forholder seg til manus i tilegg til noen tørre vitser i blant.

            Fjøra er proff og skiller mellom LSK og TV3. Det viste han klart da Riseth innrømmet overgang til LSK da Fjøra bare gikk videre i programmet. Keep up the good work!

            Kommentar

            • Hamburg & Kanari
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2005
              • 3006

              #7
              Fjøra jobber for LSK, men er ca 10 lysår mer nøytral enn Davy Wathne og Alsaker som utrolig nok IKKE mottar penger fra SK Brann såvidt meg bekjent.
              LSK Norges beste lag

              Kommentar

              • mooph
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Aug 2005
                • 1496

                #8
                Opprinnelig skrevet av Paddis
                Fjøra gjør en knall jobb som Manager i LSK og gjør en god "nøytral" jobb i TV3. Han holder hodet kaldt der han sitter med Gelè Solèr og snakker om fotball europa.
                ...men hvorfor han finner den jobben så rasende festlig går over mitt hode. Sånn pre & post prating rundt kamper er like håpløst uansett hvem som står for rautinga.
                Opprinnelig skrevet av Paddis
                Fjøra er proff og skiller mellom LSK og TV3. Det viste han klart da Riseth innrømmet overgang til LSK da Fjøra bare gikk videre i programmet.
                ... med et ansiktsutrykk lik en 4-åring som skjuler prematur nasking fra godtepåsan.
                Fugla mot nye høyder

                Kommentar

                • kunden
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jun 2005
                  • 2310

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av mooph
                  Sånn pre & post prating rundt kamper er like håpløst uansett hvem som står for rautinga.
                  .
                  Like håpløst som å poste meldinger på forum?

                  Det er så mye sipping her inne at det er fristende å tro at det
                  er Enga eller andre fans som er her inne og saboterer.

                  Skal vi ha en lek dere? Om å gjøre ikke å nevne TV2, dommere, journalister
                  i en uke. Noen som klarer det?

                  Kommentar

                  • McGuffy
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 5096

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av kunden
                    Skal vi ha en lek dere? Om å gjøre ikke å nevne TV2, dommere, journalister
                    i en uke. Noen som klarer det?
                    Det er journalistene i TV2, som gjør at dommerne er i mot LSK. Vant jeg?

                    Jeg syns Fjøra gjør en helt OK jobb i TV3, og for min del kan han bare fortsette der, så lenge han gjøre en god jobb for LSK.

                    Kommentar

                    • mooph
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Aug 2005
                      • 1496

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av kunden
                      Like håpløst som å poste meldinger på forum?
                      ?

                      Media's trang til å fylle timene før og etter kamper med tomprat (ekspert uttalelser, intervju med banemester og denslags) finner jeg dønn kjedelig, ja. Du får heller unnskylde dersom du syns tåkepreik av Solèr, Semb eller andre er rasende festlig.
                      Stort sett gjennomføres dette pga. økt antall reklamekroner fordi sendinga blir lengre, ikke fordi det er så himla mye nyttig å informere om.

                      På et forum legger en gjerne inn meldinger når en har noe på hjertet, ikke fordi en er nødt til å skrive et eller annet i løpet av en time eller to.

                      Dersom du finner det sippete å mislike tørrpreik får det være din greie. Det å antyde "en skulle tro" at jeg er enga supporter er imidlertid like smart som å si at du skulle være fra menigheden siden du øyensynlig nyter lyden av Solér's stemme.
                      Fugla mot nye høyder

                      Kommentar

                      • kunden
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jun 2005
                        • 2310

                        #12
                        Slår sjelden på TV rett før kamp, men det var heller ikke poenget mitt.
                        Er ikke "pratet" inn på disse foraene også post- og prepreik før kamp;
                        synsing og stort sett bare tåkeprat der man hyller klubben sin som
                        det viktigste episenter i universet. Innbiller seg at spillere har 'følelser'
                        for klubben. Skjeller ut de som stikker, eller kommer fra 'feil' klubb.
                        Lager helt hysteriske konspirasjonsteorier om media. Det er i beste
                        fall komisk, men viser jo helt tydelig at alderen og/eller intellegensen
                        her inne ikke er i toppsjiktet.

                        Kommentar

                        • MortenA
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2007
                          • 3376

                          #13
                          Jeg skulle gjerne sett Fjøra uten TV3 jobben sin fordi det er to forskjellige hatter. Han har gjort en meget bra jobb med å passe på at kun en hatt er på av gangen, men ser vi utenfor klubben så forstår jeg at folk kan kritisere.

                          Hadde vi likt om Eggen jr. satt og presenterte kamper i samme stil? Jeg tror ikke det, uansett om KTE gjorde en like bra jobb som Fjøra.
                          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                          Kommentar

                          • mooph
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Aug 2005
                            • 1496

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av kunden
                            Er ikke "pratet" inn på disse foraene også post- og prepreik før kamp...
                            Med fare for å gå helt OT:

                            Vel, dersom du misliker hva folk trykker av seg på forumet er det jo snodig at du selv har over 150 meldinger...

                            Forskjellen på TV pre&post snakk og fora'er (bl.a. dette) er at snakket på TV er tvungen messing for å holde sendinga i gang mens på forumet taster man fordi man har lyst til å taste.

                            Du kan kritisere skribleriene til folk opp og i mente, men det er nå hva folk flest mener uansett om det er skrevet av pensjonister i affekt eller av tenåringer med sosialiseringstrang. Til tider vil det være både innhablie, komiske eller banale innlegg, blir det for ille trår vel moderatorene til.

                            TV's vinkling er å få en halvinterresert "ekspert" til å beardbeide de samme umulige spørsmål ørtåførti ganger for å bringe oss til neste reklameinnslag. Dette forekommer meg langt mer kjedelig enn engasjerte meldinger på et eller annet forum.
                            Fugla mot nye høyder

                            Kommentar

                            • trigz
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2004
                              • 7048

                              #15
                              Skal ikke se bort fra at TV3-jobben er en av grunnene til at vi har fått super-Vidar i rekkene våre til neste år. Fjøra gjør en suveren jobb for LSK. Så lenge han fortsetter med det, må han gjerne være vert for the Today Show for alt jeg bryr meg. Men han ville kanskje slitt med å danke ut Jon Stewart.
                              Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                              Kommentar

                              • reka
                                Seniormedlem
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Aug 2005
                                • 13271

                                #16
                                Jeg begynner å bli lei alle bergenserrelaterte personer som dukker opp og skal ta TV2 i "forsvar". Hvis TV2 er så forbannet nøytralt så er det vel ikke nødvendig å forsvare dem? Hvem passer på dyden til Mor Theresa? Denne aktiviteten viser bare at selv de mest forskrudde brannfans ser at TV2 bedriver forskjellsbehandling, og de føler seg tvunget til å registrere seg på andres fora for å forsvare den lite appetittelige konstellasjonen Tv2-Brann.

                                Dette er ille nok, men når de føler at de må slenge dritt om Fjørtofts TV3 jobbing også, så synes jeg amnestiet deres her på forumet blir noe overdrevent. Det er langt mer moderate LSK fans som har fått reisepass herfra for mindre forseelser enn dette. At man koker sammen et delvis respektfullt innlegg fra tid til annen og unngår å direkte bryte forumreglene bør ikke være grunn nok til å beholde Brannfans på et kanariforum. Det liggger i sakens natur at vi har like lite bruk for deres meninger som de har bruk for våre.
                                Last edited by reka; 17.12.2007, 15:04. Begrunnelse: Visse petimetere hadde ikke bruk for brukt

                                Kommentar

                                • mr.sandass
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Nov 2005
                                  • 972

                                  #17
                                  Om en Tv kanal er nøytral eller ikke er et ikkespørsmål for alle kanaler. Blir det i det hele tatt diskutert om en kanal er nøytral eller ikke så har kanalen ikke gjort jobben sin godt nok.
                                  www.ultrasfeltc.net

                                  Kommentar

                                  • Lars
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2004
                                    • 6156

                                    #18
                                    Du skal være rimelig blind og døv for å unngå å legge merke til at TV2s Brann-forkjærlighet blir diskutert absolutt alle steder i Norge bortsett fra Bergen.

                                    Du kan forøvrig klage så mye du vil på takhøyden her, men fakta er at du kommer med en rekke usannheter og prøver å skape en debatt på det grunnlaget.

                                    Kommentar

                                    • Knegge
                                      Juniormedlem
                                      Bøffelpromp
                                      • Dec 2007
                                      • 10

                                      #19
                                      Dobbeltrolle

                                      Helt enig!
                                      Nå må LSK-ledelsen rydde opp i dette!
                                      Norge må være eneste landet hvor noe slikt kan gå an.
                                      Gi Fjøra et speil i julegave, Per M. og finn en ny mann til stolen

                                      Kommentar

                                      • kris
                                        Seniormedlem
                                        Forumonanist
                                        • Mar 2007
                                        • 229

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av SamBell
                                        At det blir nevnt på diverse debattfora, av fotballsupportere, er ikke det samme som "diskutert alle steder i Norge".
                                        Har du eksempler på at dette er tatt opp i media?
                                        Ok... Her kommer et ganske dårlig eksempel, som jeg nettopp leste... Saksa fra db-nett:
                                        "Tenk om Tom Nordlie over nyåret hadde reist til Bergen for å overta som Brann-trener etter Mons Ivar Mjelde og gitt følgende beskjed til bergenserne på den lokale heiakanalen TV 2"
                                        Link: http://www.dagbladet.no/sport/2007/12/18/521558.html

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎