Kan Fjørtoft fortsette som "journalist" i TV3?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Hexaphim
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2006
    • 2756

    #21
    Det er litt pussig at tilsynelatende alle som kommer hit og forsvarer TV2 er Brannsupportere. Rart det der, altså.
    "Debating creationists on the topic of evolution is rather like trying to play chess with a pigeon; it knocks the pieces over, craps on the board, and flies back to its flock to claim victory." - S. D. Weitzenhoffer.

    Kommentar

    • reka
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Aug 2005
      • 13272

      #22
      "å ikke lenger få så mye av NRKs lett skulte skryt og mangel på kritiske blikk når det gjelder ting somskjer i klubben"

      Vi kan ikke lenger skylde på manglende kritisk blikk, nei. Jeg vil vel heller si at vi har observert en god del kritisk fantasi også. Den mest dramatiske under kryssklippingsreportasjen forut for cupfinalen hvor TV2 forsøkte å få det ut til å se ut som Berg hadde tenkt å gi fjøra sparken

      Årsaken lå, følge TV2 (og her kommer vi til sakens kjerne), at de mente at all kritikken mot klubben tidligere i høst må ha sannsynligjort slike spekulasjoner fra Bergs side. Det TV2 ikke helt får med seg er at denne kritikken nettopp springer ut fra deres egen nokså fantasifulle sportsredaksjon.

      Når det gjelder klubber som har fått "lett skjult skryt og manglende kritisk blikk" så gjelder vel ikke dette Brann? Martines puppevridninger, hårføhnere og stemplinger? Feil idømte straffer og albuer i ansiktet fra Winthers? Når martine er ute og skylder på lav sol så er ikke det syting? Mjeldes fysiske angrep på egen spiller? At en av hovedinvestorene i hardball leverer Tv-grafikk til TV2sporten? Eksemplene er mange på ting som det er tatt lett på av TV2 i forhold til brann - Mjelde har nok sluppet å bli fotfulgt av kamerafolk eller få kommentarer i spillertunellen mikket opp og smurt ut i beste sendetid.

      Til syvende og sist så er det vanskelig å ikke le av dere brannsupportere som forsvarer TV2. Dere kommer her og prøver å så tvil om hendelser som en hel gruppe har erfart og som det knapt nok har vært noe uenighet om her internt. Det eneste det er noe spild om er hvordan vi skal reagere. Vi er vel ikke helt sikre på om TV2's dekning er et bevisst resultat av en internt diskutert policy eller om det er en ubevisst resultat av å ha en generelt-LSK fiendtlig stab - altså, med vilje og vitende eller en konsekvens av dårlig journalistisk arbeid. Det eneste vi vet er at når Brann-elskerne påvirker dekningen til de grader så må det også slå negativt ut for de klubbene som blir mislikt av de samme folkene.

      Til sist: Å sammeligne TV2 s og NRKS dekning av tippeligaen er patetisk - å sammeligne kverulanter som Wathne med Arne Ball er majestetsfornærmelse.

      Kommentar

      • mr.sandass
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Nov 2005
        • 972

        #23
        Opprinnelig skrevet av SamBell
        Du er inne på noe. For TV2s vedkommende blir ikke dette diskutert. Det blir påstått fra en enkelt part, som absolutt ikke er og heller ikke skal være nøytral. Derimot har det til tider vært diskutert om NRK har hatt ovedrevet fokus på indre østland........

        s

        Hele poenget mitt er at hvis folk har lagt merke til en eneste slik sak så har kanalen gjort en drit dårlig jobb. Samma faen om man er Brann supporter eller ikke. Husker også at dekningen og " feiringen" ikke var like heftig av Vålerengas seriegull( noe jeg dog er ganske glad for. Råtne dritt klubb)
        www.ultrasfeltc.net

        Kommentar

        • mr.sandass
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Nov 2005
          • 972

          #24
          Opprinnelig skrevet av SamBell
          Hva mener du egentlig med første del av dette innlegget?

          Dekkning av feiring
          1. TV2 hadde ikke ekslusive rettigheter ved den feiringen.
          2. Kan de feier i Oslo?

          Hvordan vil du vurdere Davyens "Verdens mest avbrutte samleie" (AaFK-kampen) oppi dette?
          Mer Brannskryt?
          Hadde Kanarifansen tålt den uten 3-4 tråder her?


          Sam
          En offentlig kanal skal dekke en hel sesong uten å favorisere et eneste lag. Mye av det som blir skrevet på dette forumet her er piss men at TV 2 har lagt en favoriserende linje ovenfor brann er tydelig.
          www.ultrasfeltc.net

          Kommentar

          • reka
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Aug 2005
            • 13272

            #25
            Det er oss det betyr noe for.

            Kommentar

            • KFL41
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • May 2004
              • 3648

              #26
              -> Har du eksempler på at Brann har fått feil straffer i år?
              Straffen hjemme mot Odd (karadas mot Muri) var ufattelig billig... Mange mene at straffen Helstad fikk mot LSK var feildømt/billig

              -> Har du veid det mot de straffene "vi" ikke har fått, men skulle hatt?
              Har ikke noe bestemt inntrykk av at Brann har fått fordeler av dommere. Bortsett fra alle karantene som Alanzinho "skaffet" dere (men dette går jo ikke på Brann) :-)


              Mjeldes fysiske angrep på egen spiller?

              -> Ta deg et tebrø. Det ble diskutert opp og ned, var med i diverse sammendrag og på fotballgallaen sendte de en kar til Osterøy for å sjekke hvor tøfft det var på dans der. Hadde de sent en kar til Gursken ville sansynligvis Fjøra gått til rettssak.
              Tja. Mjelde sin sak blir, som du nevner, nærmest en gladsak hvor ordføreren på Osterøy kommer til orde og smiler av det hele. Forsåvidt greit nok det, men når Nordlie var rasende etter en kamp, så ble det aldri noe gladsak av det.

              --> Oppramsingen din her er et klart bevis for at du ikke er i stand til å se helheten og hva andre utsettes for, men konsentrerer mesteparten av energien om å finne feil i TV2s dekkning av LSK.

              Det er nok ingen tvil om at også andre klubber blir utsatt for tabloide innslag. Men det er vel ikke nødvendig å finne på jug og fanteri rett før cupfinale. LSK har fått nok negative oppslag som det har vært episoder på løpende bånd.

              --> Jeg har da heller ikke sammenlignet dekkningene. NRK dekket knapt TL da de hadde muligheten. Det jeg påpeker er at nasjonens tildigere største fotballorakel og fremste kommentator hadde klare LSK-sympatier, men hevdet å være nøytral. Det er etter min mening langt verre enn å gå åpent ut med sine preferanser.
              Når har Arne lagt skjul på sitt favorittlag? Når han har blitt spurt har han alltid svart LSK og Manu i England. Men han har sagt at dekningen av lagene skal være nøytral, akkurat slik som Alsaker hevder når han kommenterer Brann. Hva er forskjellen her?

              Kommentar

              • KFL41
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2004
                • 3648

                #27

                Norsk fotball

                Innsendt av Frode Eithun, <frodee.hav.vgs.no>

                Hva synes du om årets BRANN lag, Og deres sjanser i årets
                Tippeliga?
                Hva er ditt favorittlag i Norge og England?
                Årets Brann-lag er veldig spennende, de har mange interessante
                og gode spillere, og laget vil nok hevde seg blant de 4-5
                este i årets tippeliga.
                Jeg er medlem av Lyn, og har fult Manchester United relativt
                tett i 40 år. Da har jeg vel svart på spørsmålet...
                Er klar over at han også har nevnt Lyn tidligere.. Men her er det vist LSK for alle penga i Norge.


                [B]
                Arne Scheie, NRK
                - Manchester United, Skedsmo og Lillestrøm.

                - Skedsmo er jo laget mitt i 3. divisjon, der jeg kommer fra. Og når man har opplevd Tom Lund, blir det vanskelig å holde med noe annet enn Lillestrøm. Jeg er så heldig at jeg har fått oppleve debuten til både Bobby Charlton og Tom Lund. Hva hadde United og LSK vært uten dem?
                Men det er vel samme det. Poenget er at han legger i hvertfall ikke skjul på at han følger lag i norsk tippeliga tettere enn andre. Om det er Lyn eller LSK eller begge er forøvrig det samme.

                LSK har i hvertfall gitt utrykk for at de vil gjøre det de kan for å redusere antall negative oppslag. Så får vi håpe at TV2 lar være å koke sammen negative oppslag uten rot i virkelighet.

                Når det er snakk om topicen så er jeg enig i at det ikke alltid er heldig at Fjøra sitter i TV3-studioet. Blant annet så hadde man en situasjon der Tørum var i ferd med å få sparken i RBK. Fjøra var jo gjennom en prosess med Röslers avskjed i fjor. Nå sist var det også snakk om Riseth sin overgang til LSK. Han dekker jo også LSK-spillere når det er landskamp på bortebane. I det hele tatt kommer han opp i mange beklemte situasjoner. Selv om jeg synes han gjør en bra jobb, kan rollene hans av og til by på problemer.

                Kommentar

                • blue
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Aug 2004
                  • 1429

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av SamBell
                  Jeg er medlem av Lyn, og har fult Manchester United relativt tett i 40 år. Da har jeg vel svart på spørsmålet...

                  Stemmer jo at han er medlem av Lyn, men at Arne Ball er Fugl vet vel alle?
                  Fugla 4 Life!

                  Kommentar

                  • Wanker
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Aug 2005
                    • 632

                    #29
                    [Han prøvde å skjule sin klubbtilhørighet en del år og opptre nøytralt]

                    Jeg har nå passert 40 år, og har visst om Arnes tilbøyeligheter i minst 25 av disse.
                    Han har heller ALDRI lagt skjul på at han har hatt en forkjærlighet for Lillestrøm, og Tommy spesielt.
                    Last edited by Wanker; 18.12.2007, 19:32. Begrunnelse: typo
                    Hunter S. Thompson:

                    There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
                    Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.

                    Kommentar

                    • reka
                      Seniormedlem
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Aug 2005
                      • 13272

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av SamBell
                      Det er jo hele poenget. Han prøvde å skjulte sin klubbtilhørighet en del år og opptre "nøytralt". Dette er etter min mening langt mer spkulativt enn å gå åpent ut med sin etilhørigheter.
                      Han skjulte det faktisk så godt at flere lurer på det i dag. Alltid 100 % nøytral og positiv dekning, aldri grunn for noen til å klage over nøytralitet. Det sier sitt om hvor profesjonell den mannern er. Et forbilde, som alltid har satt interessen for fotball foran klubbtilhørighet. Diametralt motsatt av Wthne og co som aldri har brydd seg særlig om annet enn Brann, og hvor norsk fotball ellers har kommet i annen rekke. Hvordan du kan si at det å opptre nøytralt kan være negativt er for meg komplett ubegripelig.

                      Kommentar

                      • Hexaphim
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • May 2006
                        • 2756

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av SamBell
                        Det merkelige er at det kun er tydelig for Kanarifansen.

                        Brannmann Sam

                        TV2 eller bedre kjent som Bergen2 viser gang på gang at de er totalt ute av stand til å produsere kamper på topp nivå i Norge.
                        Nå får det snart være nok!


                        I hele år har det vært slik at de kun har fulgt hva som har skjedd i Bergen og Brann. Absolutt hele Eliteserien anno 2007 var om dette. Noen små innslag om RBK, Start og Odd har det vært, men ellers helt stille om de 13 andre lagene i serien. Hvorfor en kanal som har betalt den berømte milliarden for fotballen i Norge kun fokuserer på ett lag er for meg en gåte. Det er på tide at noen sier ifra om at man må fokusere litt på andre lag. Fokuset per i dag er helt feil.
                        Men du har rett, Klanen er vel egentlig bare en forlengelse av KFL, vi er jo enige om så mye annet.
                        "Debating creationists on the topic of evolution is rather like trying to play chess with a pigeon; it knocks the pieces over, craps on the board, and flies back to its flock to claim victory." - S. D. Weitzenhoffer.

                        Kommentar

                        • Hexaphim
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • May 2006
                          • 2756

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av SamBell
                          Dette er gjengen som hevder Bjørn Eidsvåg er fra Bergen, at Nordlie er en klyse og at Fjørtoft er en idiot. Et kraftig argument at de da mener en burde sendt hele pressekonferansen der Lars Iver Strand presenteres i Engastriper.
                          Har du sett en Engakonferanse vet du at det er elenidg TV.

                          At du er enig med dem er for meg uforståelig.


                          Brannmann Sam
                          Herregud da mann. Du argumenterer for at det bare er Kanarifansen som mener at TV2 favoriserer Brann, jeg beviser at du tar feil.

                          La meg sitere en viss Sam Bell fra Kjernen sitt forum, da:

                          - Det er hevet over enhver tvil at TV 2 er mer fokusert på Brann enn andre lag, sier Bjørn Lyngen i Kjernen

                          Er dette virkelig den gjengse oppfattningen blandt oppegående fotballinteresserte trøndere eller bare et par sure oppstøt fra en "mann" som er sur fordi neste vinter ser ut til å bli tilbrakt med å se treningskamper mot Nardo, Strindheim og Aalesund?

                          Hva hadde den trønderske reaksjon vært om det samme ble påstått om RBK et av de årene de ledet serien på denne tid?



                          Fra linket artikkel:

                          "Men han er litt i stuss over at kanalen ikke har tatt signalene sterkere.

                          - Jeg mener som sagt at TV 2 viser mer Brann og fokuserer generelt sett mer på de røde fra Bergen enn andre lag. Men jeg synes det er rart at de ikke tar de signalene som er kommet. Greit at mange kanskje ikke har sagt dette, men så lenge signalene er der, er det grunn for TV 2 å se nøyere på saken. Det synes jeg ikke de har gjort.

                          Og begrunner med følgende:

                          - Dersom det skulle kommet for en dag at TV 2s sendeskjema, prioriteringer og fokusering på Brann ville ha hatt noe form for påvirkning på for eksempel dommere, ville det blitt et helvete for TV-kanalen. Jeg vil nesten si det som at det hadde vært TV 2s død om så hadde skjedd."


                          Sam Bell
                          en smule forbauset
                          Her er linken til tråden denne "Sam Bell" startet på Kjernen sitt forum: http://www.kjernen.no/forum/ubbthrea...138968/fpart/1


                          Er du full av dritt eller har du plass til mer?
                          "Debating creationists on the topic of evolution is rather like trying to play chess with a pigeon; it knocks the pieces over, craps on the board, and flies back to its flock to claim victory." - S. D. Weitzenhoffer.

                          Kommentar

                          • reka
                            Seniormedlem
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Aug 2005
                            • 13272

                            #33
                            En del Brannsupportere har nok fått litt kunstig oppblåst selvtillit av at Brann endelig fikk kjøpt seg et seriegull. De med mindre enn gjennomsnittlig dømmekraft har nok fått det for seg at de plutselig har mer å fare med overfor verden gjennom sin assosiasjon med suppeklubben. I diskusjonen med denne barnetv-karakteren som åpenbart har et større anstrøk av det ungdommelige prentensiøse enn hans intellekt gir ham muligheten til å innfri har vi vel kommet så langt i nedsablingen av hans argumenter at vi nå til slutt står i fare for å nekte ham retten til å mene ting som er idiotiske. Og da er vi vel i mål sånn rent argumentasjonsteknisk, om enn ikke som oppdragere.

                            Kommentar

                            • ulfpulf
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2004
                              • 2506

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av Hexaphim
                              Her er linken til tråden denne "Sam Bell" startet på Kjernen sitt forum: http://www.kjernen.no/forum/ubbthrea...138968/fpart/1
                              Det er en tråd som ble startet 21. september,.
                              Likevel mener SamBell i dag:

                              Opprinnelig skrevet av SamBell
                              Det merkelige er at det kun er tydelig for Kanarifansen.
                              Her mener jeg Folkehelsa har plikt til å gjennomføre et forskningsprosjekt:
                              Kan gull-øl gi hukommelsestap?

                              Jeg liker forresten innlegg nummer to i tråden på Kjernen-forumet:
                              Merkelig at det er nettopp en brannsupporter som nevner saken her inne, og støtter tv2...
                              Som jeg skulle skrevet det selv.

                              SamBell, du har fått dokumentert at LSK-, VIF- og RBK-supportere mener at TV2 favoriserer Brann.
                              Kan du ikke prøve Viking-forumet, eller - hvis du er ute etter noen som er enig med deg - Bataljonens forum?
                              For at det ikke skal være noen misforståelser: Kan du ikke prøve et annet forum?

                              Kommentar

                              • ulfpulf
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • May 2004
                                • 2506

                                #35
                                Opprinnelig skrevet av SamBell
                                Jeg har fått dokumentert:
                                LSK-supporetene syter over det meste
                                VPN mener TV2 lager dårlig TV og Fjørtoft er en idiot
                                Kjernen mener Fjørtoft syter

                                Alle linker hentet av dere

                                Ser du fellesnevneren her?
                                Fellesnevneren:
                                Du plukker ut det som passer argumentasjonen din, og juger hvis ikke noe passer.
                                Fjørtoft er ikke nevnt i det hele tatt i VPN-linken.
                                TV2 er nevnt mye i Kjernen-linken.
                                LSK-supporterne er det vanskelig for meg å si noe objektivt om, så jeg snakker bare for meg selv. Jeg begynner å bli fryktelig lei av gnålet ditt.

                                Jeg prøver å være enda tydeligere: Gå vekk!

                                Kommentar

                                • ulfpulf
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • May 2004
                                  • 2506

                                  #36
                                  Svarte du noen gang på dette?:
                                  Opprinnelig skrevet av ulfpulf
                                  Kan du ikke prøve Viking-forumet, eller - hvis du er ute etter noen som er enig med deg - Bataljonens forum?

                                  Kommentar

                                  • dalen
                                    Brannsupporter
                                    Myklebust Light
                                    • Jun 2007
                                    • 391

                                    #37
                                    Det merkes at sesongen er over...

                                    Leste igjennom hele diskusjonen, men tenkte med meg selv - det er ikke min jobb å forsvare TV2.

                                    Er det noe LSK/Kanaris føler er urettferdig - ta det opp med TV2. Innestengt sinne er ikke godt for noen.

                                    Og Arne Scheie er en flott fyr og en fantastisk kommentator. Om han er LSK-supporter eller ei bryr meg ikke nevneverdig.

                                    GOD JUL ØNSKES ALLE !!
                                    If heartaches brought fame in love's crazy game,
                                    I'd be a legend in my time.
                                    If they gave gold statuettes for tears and regrets,
                                    I'd be a legend in my time.

                                    Johnny Cash - A Legend In My Time

                                    Kommentar

                                    • ulfpulf
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • May 2004
                                      • 2506

                                      #38
                                      Opprinnelig skrevet av dalen
                                      Er det noe LSK/Kanaris føler er urettferdig - ta det opp med TV2.
                                      Nja, det føles ikke helt riktig. Noen kunne tro vi var sutrete.

                                      GOD JUL ØNSKES ALLE !!
                                      Sånn skal det låte! God jul til deg også.

                                      Kommentar

                                      • Tough Alliance
                                        Medlem
                                        Hoffnarr
                                        • Oct 2007
                                        • 67

                                        #39
                                        Fjørtoft gjør en god jobb for TV3. Fjøra gjør også en god jobb for oss. Tenk hvor mye mer han kunne jobbet for oss, hvis han ikke jobbet for TV3. Fokus. Fokus. Fokus.

                                        Kommentar

                                        • blue
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Aug 2004
                                          • 1429

                                          #40
                                          Opprinnelig skrevet av Tough Alliance
                                          Fjørtoft gjør en god jobb for TV3. Fjøra gjør også en god jobb for oss. Tenk hvor mye mer han kunne jobbet for oss, hvis han ikke jobbet for TV3. Fokus. Fokus. Fokus.
                                          Jobber han ikke for oss når han er på jobb i TV3 da?

                                          Synes det lukter gratisreklame av hele greia.
                                          Fugla 4 Life!

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎