John Anders Bjørkøy klar for LSK

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • TomLundby
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Nov 2006
    • 616

    #41
    Bjørkøy er en god spiller som virkelig ønsker seg til LSK, fra lokalmiljøet, som kan brukes på flere plasser og har gode holdninger, og er landslagsaktuell. Sånne spillere er alltid hjertlig velkommen i LSK, uansett!

    Kommentar

    • norskpoker
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jan 2007
      • 399

      #42
      Opprinnelig skrevet av Kay
      Det er vel slik at ettersom han er eldre enn 28 år når han signerer kontrakten kan han si den opp etter 2 år. (mens de som er yngre enn 28 kan si den opp etter 3 år)
      Uten å være en ekspert på dette tror jeg at det må være tre år som gjelder i Bjørkøys tilfelle. Etter det som er kommet ut omkring denne nye regelen er det kun i en 14-dagers periode etter sesongslutt at spilleren kan benytte seg av dette smutthullet. For Bjørkøy vil det først være etter sesongslutt i 2010 at det har gått mer enn to år siden han signerte kontrakten. Mannen skal derfor være vår i minst tre sesonger om vi ønsker det.

      Forøvrig er det vanvittig deilig å lese om spillere som virkelig har lyst til å spille for klubben vår.

      Kommentar

      • Henrik
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2006
        • 2110

        #43
        Jeg tror om ikke annet at vi har fått vesentlig mer for pengene med 4 mill for Bjørkøy enn vi ville fått med 10 mill for Doffen.

        Kommentar

        • El_Cabron
          Seniormedlem
          Forumonanist
          • Oct 2007
          • 218

          #44
          Opprinnelig skrevet av Henrik
          Jeg tror om ikke annet at vi har fått vesentlig mer for pengene med 4 mill for Bjørkøy enn vi ville fått med 10 mill for Doffen.
          Som spiller er jeg fullt ut enig, men i forhold til videresalg og dermed ekstra kroner i kassa stiller jeg meg noe tvilende.
          I bunn og grunn driter jeg i de pengene man kanskje kan få ved evnt. salg på kort sikt... På lang sikt derimot og ved gjentagende kjøp av spillere man neppe får mye igjen for hvis de skal videre til en annen klubb, er det klart dette har stor betydning. Det vil bli umulig for klubben å cashe ut 15 mill. til spillerkjøp hvert år, hvis man ikke oppnår suksess og i tillegg aldri får igjen det man har brukt ved videresalg.
          |01100101|01001100|01010011|01001011|01100101|0111 0010|

          Kommentar

          • Fugl1120
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2005
            • 3528

            #45
            Argumentet holder ikke videre mål, ettersom det ikke er noen som helst garanti for at Hæstad blir solgt videre. Personlig vil jeg heller ha seriegull med Bjørkøy enn et godt medie og salgsobjekt som gir oss nye fjerdeplasser.
            Lauken er vår venn!

            Kommentar

            • El_Cabron
              Seniormedlem
              Forumonanist
              • Oct 2007
              • 218

              #46
              Opprinnelig skrevet av Fugl1120
              Argumentet holder ikke videre mål, ettersom det ikke er noen som helst garanti for at Hæstad blir solgt videre. Personlig vil jeg heller ha seriegull med Bjørkøy enn et godt medie og salgsobjekt som gir oss nye fjerdeplasser.
              Hvis du ser litt bedre etter kan du se at jeg er enig med Henrik, men samtidig påpeker at slike kjøp som dette ikke nødvendigvis er gunstigere enn å kjøpe "tilsvarende gode" (orker ikke diskutere hvem som er best av Doffen og Bjørkøy, da det mest sannsynlig blir synsing) spillere som er dyrere men som samtidig vil kunne gi oss kroner i kassa om 2-3 år.
              Slik jeg ser det vil Bjørkøy neppe være en som kan gi oss 20 mill tilbake senere, men Doffen kan (ja, jeg sier kan... Ikke kommer garantert til å).

              Eks. Jeg ville heller betalt 100 mill for C. Ronaldo og beholdt han i klubben 2 år og solgt med kjempeoverskudd, enn å kjøpe Ryan Giggs for 30 mill... Økonomi er jo faktisk et ganske viktig område i fotball for tiden, og vil garantert bli minst like viktig i fremtiden.
              |01100101|01001100|01010011|01001011|01100101|0111 0010|

              Kommentar

              • danny85
                Seniormedlem
                Forumsadist
                • Mar 2006
                • 108

                #47
                JA!! For en signering!! Dette gjorde helga bare diggere!! AHHH! Hvis det stemmer med 4 mill er det en kjempe pris! Velkommen Bjørkøy, lykke til og håper du blomstrer videre hos oss!

                Og til alle skeptikere: Jeg tror han vil bare bli bedre i Lillestrøm. Lokal gutt, som har hatt store drømmer om å få spille her, motivasjonen er deretter! Tror og håper han kommer til å være en kjempe signering!
                ET LAND - ET LAG!
                ----- FUGLA 4 LIFE -----

                Kommentar

                • wænk
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2006
                  • 2244

                  #48
                  Han har jo allerede begynt å vise sin verdi, ved å gå ut å si at han alltid har drømt om å spille for Fugla.
                  Nå er det jo bare å vente å se at han er like god på banen, som med fansen. Jeg har nå stor tro på det hvertfall, han er jo tross alt lokal

                  Åh, begynner ikke den serien snart, så går jeg på veggen. 30 mars, kom nå!!!!
                  If you're not living on the edge, you take up too much room!

                  Kommentar

                  • Kanarizz2
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Oct 2005
                    • 355

                    #49
                    Når Nordlie var trener i enga ville han kjøpe Bjørkøy fra Skjetten.. Men han ville ikke spille for bydelsklubben.. Man må jo bare like en sånn mann..

                    Velkommen John Anders Bjørkøy!!
                    ------Sørum kanaris------

                    100% Støtte

                    Kommentar

                    • AndersL
                      Medlem
                      Bøffel
                      • Nov 2006
                      • 30

                      #50
                      En veldig positiv nyhet, endelig.
                      En god, anvendelig og lokal spiller til en relativ lav pris. Liker også uttalelsene han kommer med om at LSK er en klubb han alltid har drømt om å spille for.

                      En ving nå så begynner jeg virkelig å få trua

                      Velkommen til oss John Anders. Du har gjort et godt valg!

                      Kommentar

                      • Anders_Aa
                        Medlem
                        Møteplager
                        • Nov 2006
                        • 76

                        #51
                        Personlig er jeg optimistisk med tanke på signeringen i dag av Bjørkøy.
                        Dette kjøpet medfører etter mine øyne at klubben får nå større ro til å finne en venstreving, dette på grunn av at Bjørn Helge kan nå brukes som ving.

                        Min mening er at Bjørkøy har vist seg å være mer målfarlig på løp bakfra enn det Bjørn Helge har vært. Bjørn Helges primamerke har vært hans gode løp langs ned høyrekant og gode innlegg til spissene. Ser ikke at dette skal legge en demper for dette som høyre kant. Talentfull som Riise er tror jeg at han vil finne seg til rette som ving og finne et godt samarbeid med Bjørkøy.

                        Mykle og Brenne likeledes, JML kan jo bli en hit på plassen uten å argumentere videre for det. Så jeg mener nå at det ikke er et prekært behov for en ving med det første. Dette kan jo også medføre at vi kan skaffe oss Hoff senere uten at prisen er av den sinnsvake karrakter.

                        Nei dette er et godt kjøp igjen av Fjøra, vi får bare håpe at det medisinske personell ikke har vært totalt blinde under legesjekken.
                        Kanarifugl i Bergen By. Jaja Det skal vel være sånn!

                        Kommentar

                        • Macho-Morten
                          Ikke KFL-styremedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2005
                          • 2687

                          #52
                          Et aspekt jeg ser med blide øyne på er at vi får en spiller som er "sesongoppkjørt" i en annen klubb og dermed kan lykkes fra begynnelsen i LSK. Jeg tror det går mer på treningsmengdene enn spillestilen når spiller etter spiller har brukt åtte-ni måneder på å komme i form i klubben etter å ha blitt kjøpt før nyttår.

                          Kommentar

                          • CocaJerry
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2004
                            • 2532

                            #53
                            Dette er bare helt rått!!! Endelig er "Jonna" hjemme.

                            Nok ett varp av Fjøra

                            Kommentar

                            • Tough Alliance
                              Medlem
                              Hoffnarr
                              • Oct 2007
                              • 67

                              #54
                              Hurra!
                              Jeg slenger ut: Bjørkøy er kaptein innen 2 år.
                              En god leder med godt skuddbein (endelig en som kan skyte) og godt driv på banen.
                              Gratulerer alle mann, og jeg takker Fjøra for enda en god signering!

                              Kommentar

                              • AndersL
                                Medlem
                                Bøffel
                                • Nov 2006
                                • 30

                                #55
                                En lokal spiller som vet hva som høres som musikk i våre ører:

                                – Jeg har selv stått på Åråsen da jeg var mindre. Dette er hjemmeklubben min og derfor er dette veldig spesielt for meg. Som en drøm, sier Bjørkøy.

                                – Jeg tror helt klart at LSK kan hente hjem seieren til Romerike. Det er en av grunnen til at jeg er her, sier Bjørkøy.

                                – Jeg ser på LSK som en klubb med en stor framtid.

                                Da Nordlie var trener i Vålerenga siklet han på Bjørkøy, som da spilte for Skjetten. – Men han ville ikke.

                                Kommentar

                                • kimmern
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jun 2005
                                  • 1173

                                  #56
                                  Opprinnelig skrevet av Anders_Aa
                                  Min mening er at Bjørkøy har vist seg å være mer målfarlig på løp bakfra enn det Bjørn Helge har vært. Bjørn Helges primamerke har vært hans gode løp langs ned høyrekant og gode innlegg til spissene.
                                  Du har et bra poeng der, riise er litt dårlig akkurat i avslutningsfasen og det er jo meningen at indreløperne skal stå for noen av målene.. der kan nok bjørkøy bidra mer.

                                  Kommentar

                                  • MortenA
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2007
                                    • 3384

                                    #57
                                    Spørsmålet er vel hva som skjer hvis vi får folk tilbake ifra skader til sommeren. Midtbanen vår er jo mer overbefolket enn bydelslagets. Kan fort bli bråk til sommeren om ingen blir solgt.

                                    Ønsker forøvrig Bjørkøy hjertlig velkommen, men er skeptisk til at dette er en signering som styrker førsteelleveren vår.
                                    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                    Kommentar

                                    • lillestroom
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jan 2007
                                      • 1020

                                      #58
                                      Opprinnelig skrevet av MortenA
                                      Spørsmålet er vel hva som skjer hvis vi får folk tilbake ifra skader til sommeren. Midtbanen vår er jo mer overbefolket enn bydelslagets. Kan fort bli bråk til sommeren om ingen blir solgt.

                                      Ønsker forøvrig Bjørkøy hjertlig velkommen, men er skeptisk til at dette er en signering som styrker førsteelleveren vår.
                                      Du har rett i det...Nå har vi Søgård, Riseth, Brenne, Arnarsson, Kiesenebner, kiko, Bjørkøy og evnt. Riise...Vi burde vel tenke på ny ving til sommeren. Jeg synes det er litt rart at vi klarer å kjøpe alle spillertyper, bortsett fra ving. Det er jo en ny ving folk har snakka om hele tiden..

                                      Kommentar

                                      • Arind
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Mar 2006
                                        • 459

                                        #59
                                        ...og vi ønsker selvsagt Bjørkøy velkommen med åpne armer og store smil
                                        En dyktig spiller som VIL hjem og spille for laget han har hjertet i......slike trenger vi :twisted:
                                        Evig LSK-fan - men sliter litt med den store entusiasmen. Når skjer det no?

                                        Kommentar

                                        • _Jonern
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jan 2004
                                          • 4377

                                          #60
                                          Bra signering! Når han i tillegg er såpass billig som 4 mill, så vil jeg nok tro at vi har råd til å hente en ving av god kvalitet i tillegg.

                                          Velkommen Bjørkøy!
                                          ..................

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎