ALLMØTE for medlemmer av Kanari-Fansen i kjelleren på Martins torsdag 10/4 kl 18.30.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • veiron
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 6267

    #61
    De to som meldte seg ut er noen forbanna kyllinger som ikke kunne avvente og se om ting løste seg! Snakk om dramaqueens...

    Kommentar

    • kid
      Medlem
      Hoffnarr
      • Aug 2006
      • 68

      #62
      Opprinnelig skrevet av Rovfugl
      griet nok, men hvor mange ville vi "normalt" fått, det er det ingen som nevner. 2 meldte seg ut, er det normalt.
      Når dem kommer med tall i hytt å pine må dem også komme med hva som er normalen , vi har jo ikke peiling på om 70 er lite eller mye i denne fasen av sesongen.
      Men noen har vel oversikt
      Hva som er normalen?
      Ikke vet jeg, men på 4-5 dager og 70 nye medlemmer... det må vel uansett sies å være bra? Over snittet vil jeg anta... ellers burde vel KFL være mye større? (Hvis det vanlige var f.eks.150 nye medlemmer i uka x antall uker KFL har eksistert...)
      Så også at 2 hadde meldt seg ut men det får være deres greie om de vil dramatisere så voldsomt.

      Kommentar

      • FC Lillestrøm
        I karantene
        Forumonanist
        • Aug 2006
        • 198

        #63
        Opprinnelig skrevet av iL
        Her bommer du så grassalt som det er mulig.

        Media er hyperbelt viktig. Etter det som skjedde søndag, har jeg fått 20+ forskjellige henvendelser om folk som lurer på hva som skjedde, om jeg ble bura inne osv.
        Gør? Absolutt ikke.
        KFL har fått ett vanvittig dårligere omdømme, som igjen vil bety at folk kanskje ikke vil melde seg inn, ikke har lyst å sende poden på Åråsen, da vil han jo stå sammen med "den slemme kanarifansen".

        Noe av det første som var nevnt på møtet, var at folk lurte på hvorfor LSK gikk direkte til media, uten noen som helst dialog med KFL.
        Begge partner ble vel enige om at dialog, og ikke buse ut med ting til media, er noe man skal jobbe med i fremtiden.
        Hvis media er så utrolig viktig som du sier, så syntes jeg det er godt gjort at enkelte i LSK driter på leggen hver gang de åpner kjeften. Det er forøvrig en annen diskusjon som jeg lar ligge.

        Det er media som har hausa opp den saken her noe helt vanvittig, og i stedet for å slukke bålet, så har LSK stilt med flere kanner bensin.
        Det er media som har skapt et bilde av kfl og enkelte undergrupperinger som klin gærne voldspsykopater (og nazister, thank you franky g).
        Hvis folk velger å basere sine handlinger på hva som står i media så har de et stort problem. Folk som har vært på åråsen før veit at disse påstandene ikke stemmer og derfor mener jeg at enkelte bør bli flinkere til å heller søke sannheten i stedet for å bry seg om all dritten de leser.

        Kommentar

        • Raskolnikov
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Sep 2005
          • 1452

          #64
          Opprinnelig skrevet av gamle-perta
          Det viser, etter min mening, en mangel på selvinnsikt og en mangel på respekt overfor det flertallet ønsker seg. Nemlig et Åråsen skal være totalt fritt for den slags uniformering - både i år og for alltid.
          Jeg er enig med deg i det aller meste, men her synes jeg du går alt for langt i retning av flertallets diktatur over et mindretall. Så lenge undergruppene greier å holde seg til retningslinjene i KFL ser jeg ingen grunn til at de ikke skal få lov til å uniformere seg. Det skader ikke LSKs omdømme at UFC går med egne gensere på kamp.
          Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

          Kommentar

          • KFL109
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2003
            • 1958

            #65
            Opprinnelig skrevet av Fugl1120
            Må innrømme at jeg ble litt overrasket og noe skuffet over hvor tilsynelatende enige man ble med en gang man møttes til møte etter store uenigheter på forumet. .
            Det tror jeg hadde med styrerepresentantenes innledning å gjøre. Det var tydelig at det hadde vært mye mer kontakt mellom styret og LSK enn det medieoppslagene kunne tyde på.

            At budskapet "ta Kanari-Fansen tilbake" ble kommunisert så tydelig før første debattinnlegg satte nok ting på plass for mange, sammen med budskapet om at forbudet mot undergruppenes egenprofilering var tatt til etteretning.

            At det virka som om det var stor konsensus om de viktige tingene synes jeg er bra.

            Opprinnelig skrevet av iL
            det jeg ble litt skuffa over, var at det ikke var flere som gikk frem og sa unnskyld. Bare Mykle hadde baller nok til det. Alle dere som frontet politet, spyttet og kastet ting på egne vakter osv. var det bare SKF folk?
            Tipper på to mulige årsaker:
            1. Usikkerhet. Hvis jeg hadde blitt "revet med av steminga" kjenner jeg ikke forsamlinga nok til å være sikker på at selv ekte og dyptfølt anger ville gitt tilgivelse og blitt sett på som et positivt bidrag. Mykle er tross alt en tydelig lederskikkelse og har stor respekt for alt han har gjort for Kanari-Fansen i en årrekke.
            2. Tilstedeværelse. Det hadde ikke vært overraskende for meg om en del av de som beviselig har vært skyldige i de mer graverende hendelsene - med sikkerhet for utestengelse hele sesongen - ikke var tilstede.
            Opprinnelig skrevet av gamle-perta
            For selv er jeg egentlig litt usikker på hva vi ble enige om i går.
            Jeg ble egentlig litt skuffa over opplegget rundt debatten, og tror vi muligens hadde følt oss litt mer sikre hvis det hadde vært debatt rundt noen emner i stedet for at alt ble blanda sammen.

            Vi ble i hvert fall enige om at det skulle synges som faen på søndag og at vi var til for å støtte laget, og det skulle vi vise tydelig resten av sesongen.

            Tvert i mot opplevde jeg det veldig provoserende da en av representantene fra UFC for åpen mikrofon proklamerte at "kommer vi ikke inn med våre symboler i år, så prøver vi igjen neste år" (arrester meg om jeg har bommet på et ord, eller totalt misforstått det som ble sagt).
            Det viser, etter min mening, en mangel på selvinnsikt og en mangel på respekt overfor det flertallet ønsker seg. Nemlig et Åråsen skal være totalt fritt for den slags uniformering - både i år og for alltid.
            Den siste konklusjonen er sikkert riktig, men ble ikke tydelig debattert på møtet. For meg er det milevis forskjell på nekte bruk av ACAB-banner og nekte bruk av en gruppelogo.

            Det er mulig at det er mangel på selvinnsikt å ha som mål å jobbe for å kunne uttrykke seg på ønsket måte på tribunen, men jeg ser ingen grunn til at et mulig overstyrende flertall trenger å føle seg tråkka på av den grunn.

            Jeg synes heller at vi som har vært i mange år på Åråsen kan tillate oss å være litt rause overfor UFC og MB. De har blitt vingeklippa, og det er helt naturlig at de må igjennom en type "sorgreaksjon". Spørsmålet blir hvordan vi sørger for at det brennende engasjement for Fugla de har kan kanaliseres inn og tilrettelegges for under den felles paraplyen "Kanari-Fansen".
            Vidar Evje

            Kommentar

            • blue
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Aug 2004
              • 1429

              #66
              Opprinnelig skrevet av iL
              Her bommer du så grassalt som det er mulig.

              Media er hyperbelt viktig. Etter det som skjedde søndag, har jeg fått 20+ forskjellige henvendelser om folk som lurer på hva som skjedde, om jeg ble bura inne osv.
              Gør? Absolutt ikke.
              KFL har fått ett vanvittig dårligere omdømme, som igjen vil bety at folk kanskje ikke vil melde seg inn, ikke har lyst å sende poden på Åråsen, da vil han jo stå sammen med "den slemme kanarifansen".

              Noe av det første som var nevnt på møtet, var at folk lurte på hvorfor LSK gikk direkte til media, uten noen som helst dialog med KFL.
              Begge partner ble vel enige om at dialog, og ikke buse ut med ting til media, er noe man skal jobbe med i fremtiden.
              Jeg tror dere snakker forbi hverandre, iL!

              Media er selvfølgelig viktig, og man burde tilstrebe å få mest mulig positive artikler. Men på den annen side, skal vi ikke legge oss ned og gråte de gangene media skriver noe stygt om oss.

              Det som funker er å være positive, og ikke sutre de gangene media skriver noe dritt.
              Fugla 4 Life!

              Kommentar

              • FC Lillestrøm
                I karantene
                Forumonanist
                • Aug 2006
                • 198

                #67
                Opprinnelig skrevet av blue
                Jeg tror dere snakker forbi hverandre, iL!

                Media er selvfølgelig viktig, og man burde tilstrebe å få mest mulig positive artikler. Men på den annen side, skal vi ikke legge oss ned og gråte de gangene media skriver noe stygt om oss.

                Det som funker er å være positive, og ikke sutre de gangene media skriver noe dritt.
                Nettopp!
                Og det siste er spesielt viktig hvis man har et mål om ikke å framstå som en sutreklubb.

                Kommentar

                • iL
                  Seniormedlem
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Jan 2004
                  • 10771

                  #68
                  Opprinnelig skrevet av blue
                  Jeg tror dere snakker forbi hverandre, iL!

                  Media er selvfølgelig viktig, og man burde tilstrebe å få mest mulig positive artikler. Men på den annen side, skal vi ikke legge oss ned og gråte de gangene media skriver noe stygt om oss.

                  Det som funker er å være positive, og ikke sutre de gangene media skriver noe dritt.
                  Mulig det, jeg snakker om hvordan den vanlige mann i gata opplever KFL (og LSK), og der er først og fremst igjennom media.

                  Jeg er drittlei av å må forsvare meg på LSK/KFLs vegne, hver gang det gjøres/sies noe galt.
                  Kanarifugla flyr høyt i år!

                  Kommentar

                  • FC Lillestrøm
                    I karantene
                    Forumonanist
                    • Aug 2006
                    • 198

                    #69
                    Opprinnelig skrevet av iL
                    Mulig det, jeg snakker om hvordan den vanlige mann i gata opplever KFL (og LSK), og der er først og fremst igjennom media.

                    Jeg er drittlei av å må forsvare meg på LSK/KFLs vegne, hver gang det gjøres/sies noe galt.
                    Hvem faen bryr seg om hva den vanlige mannen i gata sier?
                    Den vanlige mannen i gata har ikke peiling og det kommer han aldri til å få heller. Hvis en skal gå rundt hele livet å være redd for hva andre sier så tror jeg det fort kan bli veldig stusselig.

                    Kommentar

                    • Felt C
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Mar 2004
                      • 776

                      #70
                      Opprinnelig skrevet av iL
                      det ligger vel i kortene at styret har en jobb og gjøre fremover. Jobbe med vedtekter, jobbe med hva som godkjennes av effekter, oppførsel osv osv.

                      det jeg ble litt skuffa over, var at det ikke var flere som gikk frem og sa unnskyld. Bare Mykle hadde baller nok til det. Alle dere som frontet politet, spyttet og kastet ting på egne vakter osv. var det bare SKF folk? Så ikke slik ut av TV bildene iallefall.

                      Selvfølgelig var det ikke det,men det er fint å ha en syndebukk er det ikke?
                      Spesielt en som alle vil kaste seg over fordi de er det letteste offeret.

                      Kommentar

                      • chrissp
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2004
                        • 2403

                        #71
                        Opprinnelig skrevet av FC Lillestrøm
                        Hvem faen bryr seg om hva den vanlige mannen i gata sier?
                        Den vanlige mannen i gata har ikke peiling og det kommer han aldri til å få heller. Hvis en skal gå rundt hele livet å være redd for hva andre sier så tror jeg det fort kan bli veldig stusselig.
                        Det er veldig viktig hva den vanlige mann og kvinne mener. For å øke vår oppslutning og rekrutteringsbase, så har vi mye hente på å oppfattes som positive hos den vanlige fotballinteresserte borger.

                        Som vi hørte i går på medlemsmøtet som var det et godt innlegg fra et medlem som første begynte å gå på Åråsen i 2001. Han ble så positivt overrasket over KFL at han fortsatte med det. Det samme vil kunne gjelde for andre, men da må de først "lokkes" til Åråsen. Da må vi klare å skape et positivt bilde i hodet til menigmann.

                        I dette så mener jeg ikke at vi skal fremstå som noen søndagsskoleelever. Vi skal stå frem og uttrykk for både populære og upopulære meninger når det er nødvendig, men da må det først og fremst gjøres som en del av KFL og ikke den enkelte undergruppe.
                        Bølerkanaris

                        Kommentar

                        • iL
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Jan 2004
                          • 10771

                          #72
                          Opprinnelig skrevet av Felt C
                          Selvfølgelig var det ikke det,men det er fint å ha en syndebukk er det ikke?
                          Spesielt en som alle vil kaste seg over fordi de er det letteste offeret.
                          den må du utdybe for en tett fyr som meg Jofle.
                          Kanarifugla flyr høyt i år!

                          Kommentar

                          • glasgow
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jan 2007
                            • 1251

                            #73
                            Følte ting kom litt galt ut fra min side i går. ( ble litt satt ut av og stå der i plenium. )

                            Har ikke noe personlig mot medlemmer av hverken ufc eller mb.
                            Syntes dere gjør en fantastisk jobb for kfl og lsk.

                            Men når slike ting som oppstår og er nevnt i det kjedsommelige nå blir fokuset feil.

                            Vil ikke at KFL skal bli en barnehage hvor det ikke er lov og banne engang.

                            Det er fotball kamp og spontane følelser må ha spillerom innen fornuftens grenser.

                            Fokuset skal være på eget lag, men " hat" sanger mot lag som f.eks vif bør det være rom for.

                            Håper "hater hater hater vålenga", igjen runger som faan til søndag.

                            Og hvem som er skyldige eller ikke er jo en annen sak.

                            Men stoler, vold og skjellsrop mot vakter og politi vil jeg ikke ha noe av.

                            Dette er dere voksne nok til og forstå selv om dere tenker dere om.

                            Og igjen, Takk for alt disse undergruppene gjør for kfl som er positivt.

                            I OG MED AT SITVASJONEN HAR BLITT SOM DEN HAR, HÅPER JEG DERE LEGGER UFC/MB - TIFO/SKJERFENE BORT OG BLIR MED OSS VANLIGE I KFL TIL SØNDAG OG STØTTER LAGET SOM TROSS ALT TRENGER ALL STØTTE DE KAN FÅ NÅ.

                            Kommentar

                            • Rovfugl
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2004
                              • 3672

                              #74
                              Opprinnelig skrevet av FC Lillestrøm
                              Hvis media er så utrolig viktig som du sier, så syntes jeg det er godt gjort at enkelte i LSK driter på leggen hver gang de åpner kjeften. Det er forøvrig en annen diskusjon som jeg lar ligge.

                              Det er media som har hausa opp den saken her noe helt vanvittig, og i stedet for å slukke bålet, så har LSK stilt med flere kanner bensin.
                              Det er media som har skapt et bilde av kfl og enkelte undergrupperinger som klin gærne voldspsykopater (og nazister, thank you franky g)..
                              akkurat derfor er det vel enda viktigere at vi når ut til media med de gode tingene som skjer også, nettopp fordi media er rask som pokker når det skjer noe negativt. Da må man også prøve å sørge for at nå når feks denne saken begynner å løse seg og vi har fått til en god dialog med LSK, få media til og vise frem at KFL faktisk også prøve å rydde opp i dette, at KFL viser velvilje og ikke bare truer med boikott. media vil selv finne og utnytte det negative, mens vi selv kanskje må få frem til dem det positive.
                              DØ FOR FUGLA!!!
                              http://www.fluefiskebloggen.no
                              LSK er min religion
                              Ujah er min gud

                              Kommentar

                              • Hoffe
                                Juniormedlem
                                Bøffel
                                • Aug 2004
                                • 20

                                #75
                                Men hvorfor har dem laget disse undergruppene, er det ikke bra nok å bare være i kanarifansen? må man ha egne grupper?
                                Er ikke det viktigste og stå sammen og støtte laget som kanari fan..

                                slik som er skrevet over sier man at :
                                Har ikke noe personlig mot medlemmer av hverken ufc eller mb.
                                Syntes dere gjør en fantastisk jobb for kfl og lsk.

                                Men hvorfor må man da kalle seg noe annet? er man flau over og kalle seg for kanari fans?
                                Hedmark Kanaris

                                Kommentar

                                • Simeone
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Apr 2008
                                  • 761

                                  #76
                                  Jeg vil starte med å rette en takk til dere som faktisk kommer og sier det dere mener face to face. Selvom vi kanskje ikke er enige så respekter jeg folk som står for det de sier.

                                  Når det gjelder ACAB bannere(UFC har faktisk aldri hatt noen) så er det en ikke-sak for oss, det er ikke viktig.

                                  Hvor fremtiden går nå er forsatt uvisst. Denne saken har fått veldig stor oppmerksomhet og det har gått så langt at det har gått utover jobb og familie situasjoner for noen. Det er ganske alvorlig og ikke minst trist.

                                  Siden ting er som de er må vår første prioritering bli å få renvasket de som vi mener er uskyldige. Man kan ikke ha dette hengende over seg og det håper jeg folk forstår.

                                  Det jeg mente angående UFC klær/uniformering var at jeg håpte igjennom dialog at vi kunne komme tile nighet med LSK angående noe her etterhvert.
                                  Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
                                  para gritarle a la FIFA:
                                  ¡Que ellos son el gran ladrón!

                                  Kommentar

                                  • Simeone
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Apr 2008
                                    • 761

                                    #77
                                    Opprinnelig skrevet av Hoffe
                                    Men hvorfor har dem laget disse undergruppene, er det ikke bra nok å bare være i kanarifansen? må man ha egne grupper?
                                    Er ikke det viktigste og stå sammen og støtte laget som kanari fan..

                                    slik som er skrevet over sier man at :
                                    Har ikke noe personlig mot medlemmer av hverken ufc eller mb.
                                    Syntes dere gjør en fantastisk jobb for kfl og lsk.

                                    Men hvorfor må man da kalle seg noe annet? er man flau over og kalle seg for kanari fans?
                                    Det er vel det et vi har samlet en gjeng som har like meniger om hvordan tribunekulturen skal være. Dette er mye ultras inspirert derfor navnene.

                                    Er ikke flau over å være KFL, heller tverimot.
                                    Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
                                    para gritarle a la FIFA:
                                    ¡Que ellos son el gran ladrón!

                                    Kommentar

                                    • Kdlnor
                                      Medlem
                                      Møteplager
                                      • Feb 2003
                                      • 76

                                      #78
                                      Opprinnelig skrevet av Hoffe
                                      Men hvorfor har dem laget disse undergruppene, er det ikke bra nok å bare være i kanarifansen? må man ha egne grupper?
                                      Er ikke det viktigste og stå sammen og støtte laget som kanari fan..
                                      Svar har kommet.....

                                      Kommentar

                                      • Kdlnor
                                        Medlem
                                        Møteplager
                                        • Feb 2003
                                        • 76

                                        #79
                                        Opprinnelig skrevet av Simeone
                                        Det er vel det et vi har samlet en gjeng som har like meniger om hvordan tribunekulturen skal være. Dette er mye ultras inspirert derfor navnene.

                                        Er ikke flau over å være KFL, heller tverimot.
                                        Ah, endelig et svar, flott.

                                        Men blir det ikke på en måte en protest mot KFL da, når dere som har "like" meninger må starte undergrupper og markere deres punkt fordi KFL ikke gjør som dere vil på en måte. For meg blir det litt sånn at "vil ikke KFL det eller det, så lager vi vår egen gruppe".

                                        Kommentar

                                        • blue
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Aug 2004
                                          • 1429

                                          #80
                                          Opprinnelig skrevet av Kdlnor
                                          Ah, endelig et svar, flott.

                                          Men blir det ikke på en måte en protest mot KFL da, når dere som har "like" meninger må starte undergrupper og markere deres punkt fordi KFL ikke gjør som dere vil på en måte. For meg blir det litt sånn at "vil ikke KFL det eller det, så lager vi vår egen gruppe".
                                          Det synes jeg er helt ålreit, så lenge fokuset er på å støtte laget, og man oppfører seg som folk.
                                          Fugla 4 Life!

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎