Noen tanker (om serieåpningen)

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Rovfugl
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2004
    • 3672

    #21
    mye som ikke stemmer for tiden, vi har mange nye spillere på laget nå i åpningen, dette hjelper garantert ikke på samkjøringen i laget. Ser frem til at spesielt Riise og sørgård blir frisk snart og kommer på banen, det er to spillere som er viktig for oss, de løper mye og dekker store omåder og gir jernet hele tiden!
    skulle ønske vi fortsatt hadde Kasey,shane, Koren og Mifsud!
    DØ FOR FUGLA!!!
    http://www.fluefiskebloggen.no
    LSK er min religion
    Ujah er min gud

    Kommentar

    • Geirfugl
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Nov 2006
      • 561

      #22
      Opprinnelig skrevet av Rovfugl
      skulle ønske vi fortsatt hadde Kasey,shane, Koren og Mifsud!
      Og jeg skulle ønske vi fortsatt hadde Tom Lund og Dennis Schiller..

      Kommentar

      • general
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Apr 2004
        • 1150

        #23
        En liten kommentar:

        Når det gjelder cupgullet så tror jeg det var umulig å ikke vinne! Den kampen hadde vi nok vunnet uansett, hadde vi møtt bedre motstand, hadde vi bare hevet oss og spilt bedre. Nja, tenker nok mange....

        Jeg mener at det cupgullet var startet på allerede under Uwe R. Med han kom det en ny giv over LSk, ja, også over oss KFL. Med et annet spill, ett lag med hjerte og sjel som avgjorde de viktige kampene (ell de var i en modningsprosess til suksess).
        Uwe brakte 2 finaler (vi var et cuplag, ett lag som kunne stå opp når det gjaldt) Serien er en annen sak, den er lang, mye avhenger av tropp, formtopp, spillestil osv. Cupen derimot er sjelens hjem. Mener også at de nevnte Vif-kampene under Uwe R understreker mitt poeng.

        Vi kom så nær, 2 ganger til og med.. Men ut i fra disse prestasjonene, kom det en tro om at vi kan (i alle fall hos meg), Vi var ute av en liten dvale.

        Det er denne (kall den gjerne) "troen" (tror vel egentlig modningsprosess og bølge er bedre ord) jeg mener at Tom Nordli surfet i land på. LSK- gutten Tom Nordli kunne ikke feile i sin første sesong med laget i hans hjerte, i alle fall når Uwe fikk sparken for sine prestasjoner.

        Og da tenker jeg at det er på tide å se realiteten i øynene å spørre om LSK- hjertet til Tom Nordli går overens med hans objektive syn på Lsk som et fotballag i en litt ugrei situasjon. I drøy betydning: Blir det litt som bæsj i kram snø? Å ja, jeg er også klar over at flere bærer ansvaret, men i bunn og grunn så fører alle veier til Rom, greiner fra samme tre...

        Er spillerne ute av form, overtrente, umotiverte?
        Er det feil spillere på laget?
        har vi feil spillestil i henhold til spillertyper?
        For dårlig vinteroppkjøring (for slapp, for hard)?

        Tom Nordli har fått ansvar for lede ett lag til suksess, og det fungerer ikke å da er det naturlig å gjøre seg opp noen tanker om hans arbeid også.

        Mener på ingen måte å kreve Tom Nordlis hode på et fat, det har bare gått 3.kamper, mye kan snu hjemme mot molde (ganske sikker på at det nettopp gjør det også, 4-0).
        Seriegull 2016!!!

        Kommentar

        • hthaug
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Nov 2004
          • 421

          #24
          Overskuddet i laget virker borte. Gutta kan løpe 30 runder på TN testen, men på banen er det lite sprut i bena. Kombinerer man det med noen nye spillere som ikke er innkjørt så kan det være årsaken nok til at det går dårlig

          Lurer på om Tom burde slippe opp litt og la gutta leke litt med ball på trening så tror jeg mye kan være gjort. Mot Molde så kanskje det ville ha kriblet litt ekstra i bena

          Men, skal vi i det hele tatt ha håp om en medalje så får ledelsen bare få tak i den playmakeren vi sårt trenger, og da mener jeg i utlandet.

          Det er nødt til å finnes en rimelig "koren" der ute.

          Kommentar

          • Fjeller'n
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Nov 2003
            • 905

            #25
            Fra Nyhetstråden:
            Opprinnelig skrevet av morten
            Bjørkøy i villrede

            - Jeg er fullstendig klar over at jeg har mye å gå på. Hadde jeg visst hva som var problemet, hadde jeg tatt noen enkle grep og gjort noe med det.
            - Men dessverre er det slik at noen ganger går det ikke sånn som en vil. Da er bare å gjøre sitt ytterste for at de periodene skal bli kortest mulig, sier hardhausen, gjennomsvett etter en ekstra økt på styrketreningsrommet.
            Nå er ikke jeg trener på hobbybasis engang, og dette skurrer for meg. For meg ser det ut som om Bjørkøys problem er at han er veldig tung i kroppen (à la Occean første-sesong) . Er dette virkelig noe man trener seg ut av? Noen kunnskapsrike der ute?


            Stian
            "Optimisme er ikke annet enn mangel på informasjon" - Heiner Müller

            Kommentar

            • Ola
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2003
              • 1651

              #26
              Problemet tror jeg ligger hos spillerne, og indirekte hos trener som har bestemt hvilke spillere vi har kjøpt.

              Vi har kjøpt Bjørkøy, Johnsen, Kiesneber, Essediri, Midtun, Riseth og Pedersen for tilsammmen +20 mill inkl sign on. INGEN av disse spillerene har noen form for ekstrem spisskompetanse. Ingen av disse hever laget i form av egenskaper som skudd, finter, fart, innlegg, scoringsteft eller publikumsfrieri generelt. Ingen av dem. Dette ergrer meg. Spesielt da jeg ser andre klubber har hentet spillere som vi hadde trengt, f.eks: Tommy Knarvik, Theodor Bjarnasson, Moa Abdellaoue, Joakim Austnes og Johan Andersson, for å nevne noen. Alle sammen spillere som vi burde kunne fått for de penga.

              Kommentar

              • Canário
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Sep 2005
                • 1471

                #27
                Skader har gjort det vanskelig å drille formasjon, spillerne er tunge etter mye trening og ingenting er tilsynelatende så skjørt som selvtillit i fotball. Dessuten blir man god på det man trener på. Fysikken bør trenes sammen med utvikling av fotballferdigheter, sier nå jeg. Og det er dét som trengs, ikke mer harde treninger og løping. Hvis man ikke hele tida har som hensikt å pælme ballen fremover og satse på en veldig kraft-tappende spillestil, bør man heller ikke det. Det er fysisk krevende å spille fotball på "vår" måte, men det trengs ikke hvis vi lar ballen gjøre jobben og begynner å spille fotball! Du klarer aldri å løpe like fort som ballen triller, og en ball blir ikke sliten. Fotball kan spilles på mange måter avhengig av spillernes styrker og svakheter, og svakheten er spillet.
                Prioriter derfor spill mot etablert forsvar og overganger, på mottak og samhandling. Det skal godt gjøres å være best i alt, eller til og med god i alt. Om løping er superviktig eller ei, blir litt det man velger å gjøre det til selv. Prioriterer man å satse på løpskraft nedprioriterer man samtidig noe annet, noe som er mye viktigere for å vinne fotballkamper. Vi har mange løpssterke spillere, det er det ingen tvil om, men de er ikke her (eller er kjøpt for) å løpe terrengløp, men for å spille fotball. Det er snakk om prioriteringer i en helhetlig sammenheng.

                Det er en grunn til at Start under Nordlie for tre år siden bare tok 15 poeng på de 13 siste kampene. Burde ikke laget som trente desidert mest i eliteserien ha mer krefter å sette inn mot slutten, når de andre er i ferd med å gå tomme? For å få igjen aggressiviteten som kjennetegnet laget vårt tror jeg det bare er å gjøre som Bjørnebye når han tok over Start etter at laget hadde stagnert kraftig siden sesongslutt i 05: lette på treningsmengden. Etterpå tok Start 25 poeng på de siste kampene!

                Kommentar

                • Canário
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Sep 2005
                  • 1471

                  #28
                  Det virker også som vi har noe å gå på i forhold til skadeforebygging, individuell oppfølging og kvalitetssikring som gjør at spillerne hele tida er i balanse. Det er viktig å passe på slik at vi unngår overtrening, både fysisk og mentalt. Nordlie har fått mye oppmerksomhet for sin harde fysiske grunntrening og Starts fremganger. Det er neppe forklaringen bak Starts sukess, men "sier man en ting mange ganger nok blir det en sannhet" som Nordlie pleier å si. Jeg vil mye heller påpeke ting som at talentfulle spillere slo gjennom (og traff toppformen) nogenlunde samtidig, godt innarbeida spillestil (og selvtillit) fra 1. divisjon og innledningsvis den naturlige undervurderingen mot et lag som forrige gang ble sendt ned med elleve poeng. Fotball kan spilles på mange måter avhengig av spillernes styrker og svakheter, men her trengs det en kursendring og et annet offensivt spill. Og: Det er ikke bare å skru på lyset den 30. mars og prestere. Resultatene en konsekvens av hva man har gjort.

                  Kommentar

                  • Anders_Bakken
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jan 2004
                    • 542

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av Fjeller'n
                    Fra Nyhetstråden:


                    Nå er ikke jeg trener på hobbybasis engang, og dette skurrer for meg. For meg ser det ut som om Bjørkøys problem er at han er veldig tung i kroppen (à la Occean første-sesong) . Er dette virkelig noe man trener seg ut av? Noen kunnskapsrike der ute?


                    Stian
                    Får håpe det er eksplosiv styrketrening i så fall De vet vel hva de gjør..får vi regne med.

                    Kommentar

                    • OppsalKanari
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Mar 2008
                      • 1881

                      #30
                      Canario "Skader har gjørt det vanskelig...."

                      Ja. Jeg er enig med deg, men man må alltid regner med skader.

                      Og hva med Stabækk da? De manglet både Tchyoi og Hauger (sentral midtbanen) med slo oss lett og er ubeseieret så langt.
                      Nå bosatt på Rasta !!!!!

                      Alltid Celtic og LSK

                      Kommentar

                      • Canário
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Sep 2005
                        • 1471

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av OppsalKanari
                        Og hva med Stabækk da? De manglet både Tchyoi og Hauger (sentral midtbanen) med slo oss lett og er ubeseieret så langt.
                        Tchoyi ble vraket på grunn av dårlig form, så her er det mer "kvittet" enn "mistet". Alle lag er avhengig av enkeltspillere. Det er bedre å ha for eksempel en tydelig toppduo basert på prestasjoner enn å velge mellom fire-fem nesten likeverdige og ustabile alternativer som i LSK, og som i større grad hindrer kollektivet å vokse. Det er forskjellen fra Stabæk: Sjansen for at de som kommer inn skal lykkes blir større med kontinutet og i et innarbeida lag der spisskompetansen dyrkes, i tillegg til at de som kom inn naturligvis er gode spillere. Det er et problem at vi ikke har spillere som presterer bedre enn at de på benken er like gode erstattere...
                        Men alle eliteserielag er avhengig av to-tre nøkkelspillere for å være noe mer enn middelhavsfarere. Nøkkelspillerne er alle lag avhengige av, det er vel derfor de kalles nøkkelspillere.

                        Kommentar

                        Working...
                        😀
                        😂
                        🥰
                        😘
                        🤢
                        😎
                        😞
                        😡
                        👍
                        👎