LSK skal kanskje inngå et samarbeid med Chelsea

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Tough Alliance
    Medlem
    Hoffnarr
    • Oct 2007
    • 67

    #21
    Tror dette var tenkt som en "gla' sak" om klubben vår i en tid hvor det har vært litt dritt. Hater Chelsea, men synes dette er helt ok. La oss prøve dette, og se om det bærer noen frukter. Viser i hvert fall at det gjøres noe konstruktivt på den sportslige siden... Tommel opp!

    Kommentar

    • rulfi
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Mar 2007
      • 982

      #22
      Opprinnelig skrevet av OppsalKanari
      Lyn var Man Utd sitt farm-lag i praksis, og har de blitt mye bedre for det?

      Nei. Tvert imot.





      Også: Hvor mye fikk vi for det? Royal Antwerp fikk £5 million av Man Utd da de ble en av Man Utd sitt farmer lag.
      Tviler på at kvaliteten til Lyn har så mye med om de fungerte som farmer-lag for United eller ikke. Skjer det heller ikke at LSK våkner snart, så skal vel ikke vi klage over om Lyn er dårligere eller bedre, de leder tross alt serien, noe vi langt fra gjør.

      Om vi får £5 millioner for å være i en avtale med chelsea, så er dette snakk om over 50 millioner norske kroner, så hvorfor ikke?

      Kunne jo vært greit å leid Drogba for noen kamper nå når sesongen i Chelsea er over, selv om det aldri kommer til å skje.
      Last edited by rulfi; 18.04.2008, 16:33. Begrunnelse: Skriveleif

      Kommentar

      • CFD
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2004
        • 2319

        #23
        Opprinnelig skrevet av hoyt
        -Chelsea har forkjøpsrett på våre spillere. Får LSK f.eks inn et bud på 10 mill for Riise, blir det sendt en forespørsel til Chelsea om de vil kjøpe han for samme prisen først.
        Minn meg på å aldri foreslå å selge Riise! Han er dypt savnet og det er sjansespill å selge han uten å ha en minst like god erstatter!

        10mill for Riise når vi har betalt dyre dommer for Husar og Bjørkøy? Aldri i verden!

        Er veldig positiv hvis avtalen går i boks. Kan ikke se noe negativt pga dette ,men dette er mye mer positivt for LSK. En som er fast på 2.laget til Chelsea kan komme til Tippeligaen og spille seg til selvtillit, men jeg ser ikke at noen LSK spillere går til PL pga denne avtalen
        Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

        Kommentar

        • KimFL
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Nov 2003
          • 1410

          #24
          Opprinnelig skrevet av CFD
          En som er fast på 2.laget til Chelsea kan komme til Tippeligaen og spille seg til selvtillit, men jeg ser ikke at noen LSK spillere går til PL pga denne avtalen
          Nå var det vel det stikk motsatte Erland Johnsen så for seg med dette da ...siden han sier at han ikke har noen tro på at Chelsea-spillere kommer til Åråsen, men at unge talenter går via LSK til Chelsea. Nå er det jo mulig han tenkte på 1.laget da, og ikke 2. laget...

          Men det kan bli spennende å se hva de får til. Uansett trur jeg ikke LSK taper noe på et slikt samarbeid.


          KimFL

          Kommentar

          • Eikrem
            Seniormedlem
            Forumsadist
            • Jun 2004
            • 119

            #25
            hypotetisk tenkt situasjon:

            Hvis et kjempetalent fra skogbygda plutselig blomstrer opp og div norske klubber inkludert lillestrøm kjemper om underskriften hans, vil da et eventuell samarbeid med kjøpelaget fra London slå heldigt ut?

            i mine øyne, ja selfølgelig

            Kommentar

            • chrissp
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2004
              • 2403

              #26
              Moderatormelding: Denne tråden skal ikke bli en diskusjon om hvilke andre klubber LSK burde inngått samarbeid med. Om man helst skulle sett Chelsea byttet ut med Liverpool, ManUtd eller Real Madrid er uinteressant for denne tråden. Hold dere til Chelsea og LSK.
              Bølerkanaris

              Kommentar

              • reka
                Seniormedlem
                --==FORUMRUNKER==--
                • Aug 2005
                • 13272

                #27
                Forhåpentligvis bidrar dette til at LSk blir enda mer attraktiv som samarbeidspartner for div klubber i østlandsområdet. Via avtalene med Skeid, Lørenskog og Bærum er veien blitt kortere til eliteseriespill (eller iallefall trening med eliteserieklubb) for talenter i disse klubbene. Nå kommer også den siste biten på plass, nemlig en vei videre til England. Det har irritert meg at talenter har tatt veien direkte fra juniorspill i småklubber og rett til akademiene i England. Forhåpentligvis vil motivasjonen for å begynne karrieren i LSK være langt større når de vet de blir fulgt av Chelsea hele veien.

                Kommentar

                • Kjell.T.Ring
                  Poll St. Ring
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Dec 2005
                  • 11796

                  #28
                  Jeg er nesten udelt positiv til en slikt opplegg. Ser rett å slett ikke hva vi kan tape på det.

                  1. Vi får penger fra Chelsea
                  2. Vi kan komme til å få noen store talenter på utlån. En kantspillerreserve fra Chelsea kunne hjulpet laget i år hvertfall.
                  3. Er en spiller god nok til at Chelsea vil ha han vil vi ikke klare å holde på han uansett.
                  4. Vi blir mer attraktive for spillere

                  Er usikker på om Chelsea kommer til å tjene noe på dette, men det kan jeg leve med.
                  Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                  Kommentar

                  • blue
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Aug 2004
                    • 1429

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                    2. Vi kan komme til å få noen store talenter på utlån. En kantspillerreserve fra Chelsea kunne hjulpet laget i år hvertfall.
                    Ifølge Erland Johnsen er utlån til LSK lite aktuelt.
                    Fugla 4 Life!

                    Kommentar

                    • cave
                      Seniormedlem
                      Forumsadist
                      • Nov 2006
                      • 108

                      #30
                      Den største fordelen slik jeg ser det er at Tom og trenergjengen hans kan få noen innspill i henhold til trening, mengde, fysikk kontra ball etc fra et lag som faktisk spiller mange ganger antall kamper enn oss.

                      Kommentar

                      • fotball_marthe
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Sep 2005
                        • 1069

                        #31
                        Selv om jeg hater Chelsea, så ser jeg på dette som noe positivt. Men jeg tviler enkli litt på at vi får til en slik avtale. De har visst jobba med det i et år nå, men det er jo lov å håpe
                        Lillestrøm Sportsklubb for evig og alltid

                        Kommentar

                        • **El buffel**
                          Medlem
                          Hoffnarr
                          • Oct 2006
                          • 58

                          #32
                          Alle har sånne da!

                          Alle "store" klubber i Europa har sånn kontakter da! Ekke noe vits å blusse(ingen vits genertelt heller, hihi) seg opp for det!
                          Dette er sikkert bare en liten avtale mellom chelsea og Lsk , som media har klart å blussa opp og lagd stor sak om !

                          Selv mener jeg det ikke er så mye vits å konsentrere oss så mye om det !
                          Ulster says NO!

                          Kommentar

                          • krisruds
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • May 2005
                            • 839

                            #33
                            Opprinnelig skrevet av chrissp
                            Moderatormelding: Denne tråden skal ikke bli en diskusjon om hvilke andre klubber LSK burde inngått samarbeid med. Om man helst skulle sett Chelsea byttet ut med Liverpool, ManUtd eller Real Madrid er uinteressant for denne tråden. Hold dere til Chelsea og LSK.
                            synd jeg ikke får skrive min mening om saken uten at jeg får advarsel for det. For å forkorte min mening så synes jeg ikke at lsk skal samarbeide med et luftskip.
                            Last edited by krisruds; 19.04.2008, 23:35.
                            krisruds medlem av KFL siden 1996


                            OI OI OI nå har vi det morro :)

                            BTW: Jeg leser ikke korektur på mine innlegg, det orker jeg ikke pga mange skrivefeil.

                            Kommentar

                            Working...
                            😀
                            😂
                            🥰
                            😘
                            🤢
                            😎
                            😞
                            😡
                            👍
                            👎