Hvem skal trene LSK? (Var: Tom N. ferdig som trener...)

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Fjeller'n
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Nov 2003
    • 905

    Opprinnelig skrevet av holmiz
    Hvem er dette ubeskrevne bladet "En annen" som ligger på andre plass i avstemningen? Noen som kan hoste opp noe info om han, meritter osv?

    Fra spøk til revolver. Jeg håper virkelig klubben tør å tenke nytt og ser mot utlandet denne gangen, trenere fra fotball-Norge er i alt for stor grad preget av innavl og samme trange synet på fotball, noen mer håpløse enn andre dog. For ikke å snakke om at flere av dem får prøve seg gang på gang i forskjellige klubber, uten at noen evner å se at de er evneveike.
    Jeg ønsker meg en slugger av en trener som får tilbake det hardarbeidene LSK og som atter gjør Åråsen til en fryktet bortearena i Norge.

    Jepp. Og det er der han "En annen" kommer inn i bildet. "En annen" er nemlig en tysker som er en del av Fjøras store nettverk i Tyskland. Han kan nok virke smått atal og arrogant, men er egentlig en sympatisk kar som er gjennomført profesjonell i alt han foretar seg. Han går alltid i dress på kampdag.
    Derfor stemte jeg på "En annen".


    Stian
    "Optimisme er ikke annet enn mangel på informasjon" - Heiner Müller

    Kommentar

    • Johnny Sack
      Seniormedlem
      Forumsadist
      • Jun 2007
      • 127

      Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
      1. Er en veldig liten del av forumet som ønsker Fjørtoft vekk. Han gjorde en god jobb under Uwe og har tro på at han fortsetter den gode jobben med å få gode spillere til klubben nå som vi ikke må hente de fra Start.

      2. Hva har han å vise til som Sportssjef? Har han gjort en så god jobb for Liin at vi bør kjøpe han ut? Ser ikke den.

      3. Solbakken er under kontrakt med FCK som er en langt større og mer resurssterk klubb en LSK. Før han blir sparket derfra er ikke det noe alternativ.
      Word up!! dagens lureste innlegg! Til dere som mener Fjøra er problemet her og ikke Nordlie, still dere følgende spørsmål: Er dette første gang Nordlie blir påstått å tære på omgivelsene? Er det første gang han ikke har tillitt og forsvinner ut av klubben før fullført kontrakt? Er det første gangen han oppnår resultater på kort sikt, men ikke klarer å følge opp? Og hva f... er det Fjøra har gjort som er så sinnsykt skadelig for LSK?

      Kommentar

      • Svennis
        Juniormedlem
        Ferskenpels
        • May 2008
        • 2

        Problemet på Åråsen er et mildest talt ELENDIG styre, som har tillatt konflikten mellom Tom og Jan Åge.

        Det må derfor ryddes opp i styret, og få inn mennesker som tør å sette ned foten! Jan Åge er en arrogant person som ikke fortjener en plass i LSK. Det er greit nok at han kanskje ikke har kjemi som stemmer overens med Tom, men han burde være proff nok til å la ham styre laget.

        Ståle har ikke fokus på Lillestrøm, og bør av den grunn ikke brukes tid på. Personlig mener jeg Tom Lund er det beste alternativet. Hvem er mer kjent med forholdene i Lillestrøm enn Tommy? Han har den nødvendige respekt og autoritet til å bringe Lillestrøm opp der de hører hjemme!

        Kommentar

        • Kanaris93
          Seniormedlem
          Forumonanist
          • Nov 2007
          • 232

          Ansett Tom Lund som trener, jeg tror han kan løfte fugla til nye høyder. Dessverre tror jeg ikke dette kommer til og skje, men hadde vært veldig bra!
          I med og motgang <3

          Kommentar

          • vollafugl
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Dec 2006
            • 978

            Opprinnelig skrevet av Careca
            Hva er galt med det? Gi meg 4-4-2 med Søgård og Bjørkøy sentralt, hiv ut Brenne og Moelhi og ansett Solbakken, Nilsen eller Berg!
            Bjørkøy foran Brenne og Mouelhi? Hvordan får du det til?

            Kommentar

            • mooph
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Aug 2005
              • 1496

              Opprinnelig skrevet av Kanaris93
              Ansett Tom Lund som trener, jeg tror han kan løfte fugla til nye høyder. Dessverre tror jeg ikke dette kommer til og skje, men hadde vært veldig bra!
              Jeg mener da å huske at klubben spilte kvalik sist gang....
              Fugla mot nye høyder

              Kommentar

              • MobBoss
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Nov 2003
                • 900

                Jeg mener at Erik Rasmussen som trente FC Midtjylland iår kan bli en veldig god trener for oss.
                Pluss at vi har godt av noe nytt blod

                Invicta

                Ingen er større en klubben

                Kommentar

                • Svennis
                  Juniormedlem
                  Ferskenpels
                  • May 2008
                  • 2

                  Tom Lund er og blir mitt førstevalg angående trener. Dersom det skulle bli vanskelig, anbefaler jeg klubben å ta en prat med Espen Olafsen som trente Lyn før. Han mistet kona og datteren i tsunamikatastrofen, og kuttet ut trenerjobben. Han er definitivt en god trener som passer inn i Lillestrøm.

                  Kommentar

                  • Eikrem
                    Seniormedlem
                    Forumsadist
                    • Jun 2004
                    • 119

                    Opprinnelig skrevet av mooph
                    Jeg mener da å huske at klubben spilte kvalik sist gang....
                    Historieløst.. Tom Lund Kom inn midt i sesongen og reddet stumpene for et mildt sagt elendig lsk lag.

                    Kommentar

                    • StovnerKanari
                      Seniormedlem
                      Forumsadist
                      • May 2005
                      • 102

                      Er så jævlig drittlei alle spekulasjoner rundt trenerjobben på Åråsen. Helt ok at media lager en sak av det, såpass må man regne med. Det som irriterer meg er trenera som erklærer seg uaktuelle til å overta. Akkurat som om dere har blitt spurt? Jeg driter i hvilke trenere som IKKE kunne tenke seg å ta over.

                      Og Bergdølmo lanserer seg sjæl? Er'n helt blåst? Jeg ville heller hatt kreft enn å se han i LSK-uniform.
                      Lever etter laga regler hipp som happ

                      Kommentar

                      • tilt
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Apr 2007
                        • 813

                        Hva med Anders Linderoth ?
                        Han kjenner jo til Norsk fotball fra tiden som Stabæk trener. Gjorde det jo greit da mener jeg å huske?

                        Han trener for tiden Landskrona BoIS som ligger i superettan Hvilken betyr at vi sikkert kan ha råd til å hente ham også.
                        livet er en gamp for de som ikke kan si k
                        https://twitter.com/#!/KjetiI

                        Kommentar

                        • RSP
                          Moderator
                          • Aug 2004
                          • 10498

                          Viktig nå ikke å forhaste seg, men bruke tid på å finne den rette treneren. Jeg liker signalene som kommer fra Per Mathisen, ref. nyhetstråden:
                          ...vi nå ønsker å bruke mer tid på å finne ut hvilken type vi trenger. Vi skal ha en åpen dialog og innhente innspill fra mennesker vi mener har noe å bidra med i ansettelsesprosessen.
                          Samtidig må klubben vokte seg for å gå i den assistent-fella som RBK har ramlet i noen ganger. Jeg tror absolutt at Erland Johnsen og Frode Grodås har kapasitet til å bidra i en overgangsperiode, men jeg ser ikke for meg noen av dem som varig hovedtrener (iallfall ikke i denne omgang).

                          Etter min mening trengs en erfaren trener, som kan vise til resultater. Og når vedkommende kommer må han gis tid til å utvikle laget. Mitt klare førstevalg ville være Uwe Rösler, som aldri fikk fullføre det han påbegynte i LSK. Javel, han gjorde noen taktiske bommerter - men mitt klare inntrykk er at Uwe lærer og er i stadig utvikling som trener. Og det står respekt av den bronsemedaljen han trente Viking frem til i fjor. Men - dessverre tror jeg ikke at det er særlig realistisk med noen hjemkomst for Uwe i denne omgang.

                          En aktuell kandidat som såvidt jeg har registrert ennå ikke er nevnt, kan være Hans Backe som p.t. er Svennis´ assistent i Manchester City. Backe har etter at han forlot Stabæk for ti år siden fått bred internasjonal trenererfaring (og sånn sett er han kanskje ikke helt realistisk).

                          Kommentar

                          • KFL41
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • May 2004
                            • 3648

                            Greit nok at VIF og RBK ikke har lyktes med å ansette assistentrenere, men det i seg selv er ikke grunn nok til å evt regne bort Johnsen eller Grodås. Petter Myhre og Knut Tørum har vel ingen meritter som spillere på høyt nivå. Det har både Erland Johnsen og Frode Grodås. De vet hva som fungerte i klubber som Bayern München, Chelsea og Schalke 04. Tørum og Mynre er ikke i nærheten av å ha denne ballasten. Ei heller Perry for å nevne flere "assistenter". I tilegg mener jeg begge innehar autoritet, noe som hverken Myhre eller Tørum hadde. For all del så bør klubben gjøre en grundig jobb med trenerspørsmålet. Men å sammenligne Tørum og Myhre med Johnsen og Grodås blir feil. Jeg tar gjerne en annen trener, men å kappe hue av Johnsen og Grodås pga Tørum og Myhre blir helt feil. Det fotballfaglige er det sentrale. Jeg mener at både Johnsen og Grodås har en ekstra dimensjon i forhold til Tørum/Myhre/Perry eller hvem det nå er som har trent disse klubbene.

                            Kommentar

                            • reka
                              Seniormedlem
                              --==FORUMRUNKER==--
                              • Aug 2005
                              • 13272

                              Uansett har Grodås og Johnsen vært "buddies" med spillerne i for lang tid. Å være hovedtrener krever noe mer, og det er ikke lett å forfremme folk til respekt.

                              Kommentar

                              • KFL41
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • May 2004
                                • 3648

                                Opprinnelig skrevet av reka
                                Uansett har Grodås og Johnsen vært "buddies" med spillerne i for lang tid. Å være hovedtrener krever noe mer, og det er ikke lett å forfremme folk til respekt.

                                Er enig med deg dersom det er slik at de er kompiser, men det har jeg ingen forutsetning for å vite noe om. Dersom det stemer er det selvsagt ikke heldig. Jeg synes det var bra at de plasserte en god del av ansvaret for den elendige starten på spillerne. Det tror jeg var en klok markering.

                                Kommentar

                                • Martin83
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Aug 2007
                                  • 794

                                  Opprinnelig skrevet av KFL41
                                  Greit nok at VIF og RBK ikke har lyktes med å ansette assistentrenere, men det i seg selv er ikke grunn nok til å evt regne bort Johnsen eller Grodås. Petter Myhre og Knut Tørum har vel ingen meritter som spillere på høyt nivå. Det har både Erland Johnsen og Frode Grodås. De vet hva som fungerte i klubber som Bayern München, Chelsea og Schalke 04. Tørum og Mynre er ikke i nærheten av å ha denne ballasten. Ei heller Perry for å nevne flere "assistenter". I tilegg mener jeg begge innehar autoritet, noe som hverken Myhre eller Tørum hadde. For all del så bør klubben gjøre en grundig jobb med trenerspørsmålet. Men å sammenligne Tørum og Myhre med Johnsen og Grodås blir feil. Jeg tar gjerne en annen trener, men å kappe hue av Johnsen og Grodås pga Tørum og Myhre blir helt feil. Det fotballfaglige er det sentrale. Jeg mener at både Johnsen og Grodås har en ekstra dimensjon i forhold til Tørum/Myhre/Perry eller hvem det nå er som har trent disse klubbene.
                                  Helt enig i at Tørum/Myhre ikke kan skimte med like god spillererfaring. Duoen Johnsen/Grodås har dette. Nettopp derfor tror jeg de er utmerkede trenere i en overgangsfase. De har vært i tøffe situasjoner før og vet hva som skal til for at LSK skal komme på rett kjøl igjen. Og jeg er overbevist om at de på sikt vil gjøre en fantastisk innsats i LSK, men da i andre roller (ass.trener og keepertrener).

                                  Men jeg er ikke enig i at Johnsen og/eller Grodås bør ta over på permanent basis. Ikke fordi de ikke er gode trenere (jmf. Grodås som keepertrener) men jeg tror ikke at de har kompetansen til å ta over (enda). Selv om begge disse to har lært mye det siste 1,5 året har de ikke en god historie som hovedtrenere; Grodås rykket ned med Ham Kam (med et egentig for godt mannskap) og Johnsen med Follo (selv om det kanskje lå litt i kortene uansett).

                                  Jeg ønsker at vi ikke går i den fellen som Rosenborg har gjort ved å ansette/avsette trenere flere ganger i året. Det er bedre nå at klubben bruker god tid på å finne den riktige treneren. Synes ikke vi skal gi opp sesongen 2008 enda (serien er jevn, vi er fortsatt med i cupen og UEFA-cupen kommer) selv om Grodås/Johnsen er ved roret.

                                  Kommentar

                                  • RSP
                                    Moderator
                                    • Aug 2004
                                    • 10498

                                    Opprinnelig skrevet av KFL41
                                    Greit nok at VIF og RBK ikke har lyktes med å ansette assistentrenere, men det i seg selv er ikke grunn nok til å evt regne bort Johnsen eller Grodås. Petter Myhre og Knut Tørum har vel ingen meritter som spillere på høyt nivå. Det har både Erland Johnsen og Frode Grodås.
                                    Langt på vei er jeg enig med deg. Men som ny fast hovedtrener i LSK vil jeg helst ha inn en mann med tyngre bakgrunn som trener. I Frode Grodås har vi Norges beste keepertrener. Jeg den største respekt for Erland Johnsen - og på sikt utelukker jeg ikke han som en god trenerkandidat. Men i denne omgang er jeg tilhenger av å hente inn en person som kan vise til resultater - også som trener.

                                    Kommentar

                                    • aguado
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Nov 2006
                                      • 448

                                      Opprinnelig skrevet av reka
                                      Uansett har Grodås og Johnsen vært "buddies" med spillerne i for lang tid. Å være hovedtrener krever noe mer, og det er ikke lett å forfremme folk til respekt.
                                      Respekt får du gjennom faglig autoritet. Jeg er sikker på at Grodås/Johnsen inneholder nok kompetanse til å oppnå respekten som kreves for hovedtrenerrollen.

                                      Kommentar

                                      • Geirfugl
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Nov 2006
                                        • 561

                                        Opprinnelig skrevet av Eikrem
                                        Historieløst.. Tom Lund Kom inn midt i sesongen og reddet stumpene for et mildt sagt elendig lsk lag.
                                        Det er nok feil. Tom Lund ledet laget hele sesongen i 1990, som endte med kvalik. Nesten mitt varmeste LSK-øyeblikk da vi reddet den plassen, og jeg fikk sloss til meg trøya til Sognnæs (som jeg ennå bruker på trening, selv om den merkelig nok har blitt litt trang..)

                                        Det var i 88 han kom inn midt i sesongen og skaffa oss sølv. Han ble bedt om å trene laget videre, men takket nei da.

                                        Kommentar

                                        • Ketil Cantona
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Feb 2004
                                          • 6813

                                          Litt ironi oppi dette men: Men Berg ville vi aldri mer tapt for søppla og latt unguta få bra med tillit.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎